Gå til innhold

Ditt verste jobbintervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Mitt aller første jobbintervju var for et callsenter som solgte diverse dritt av type produkter og abonnementer for ulike firmaer. Det var tydelig at her får alle som vil jobben, fordi intervjuet var ikke spesielt seriøst. Det jeg reagerte mest på i ettertid er at jeg ble spurt personlige spørsmål som "Har du dame?", "Hvorfor har du ikke dame?" og "Er du russ? Fint, for vi er ikke interesserte i å ansette folk som møter bakfulle på jobb og som ikke har tid til å jobbe". Siste spørsmålet jeg fikk var om jeg ønsket jobben. Takket ja, jobbet der i 1.5 mndr og dro aldri tilbake. Fikk riktignok verdifull erfaring som gjorde at jeg landet en bedre jobb noen måneder senere. 

Så var det det første jobbintervjuet jeg var på for å få jobb innenfor det jeg er utdannet som, som var et halvt år før jeg var ferdig med master. Der skulle det først løses en gruppeoppgave, og heldigvis var de jeg jobbet med flinke og inkluderende, så vi fikk spilt hverandre gode. Problemet var at oppgaven vi fikk ikke hadde noe som helst med min utdanning å gjøre (resten av de som var tilstede hadde derimot relevant bakgrunn for oppgaven). I tillegg skulle vi presentere det vi hadde kommet frem til individuelt, og da jeg presenterte så ante jeg ikke hva jeg snakket om, for jeg kunne ingenting om dette fagfeltet. Men klarte meg allikevel heldigvis bra.

I tillegg var det to intervjuer (et personlig og et faglig). På det faglige intervjuet ble jeg ikke spurt et eneste faglig spørsmål. Jeg var nesten ferdig med masteren, og ett av spørsmålene jeg fikk var fravær på videregående(!)(som forøvrig heller ikke var noe ekstremt). Fikk også spørsmål om hvorfor jeg fikk D på bacheloren (var på mange intervjuer i etterkant også, og ingen har noen gang siden spurt meg om karakterene). Jeg fikk også en oppgave jeg skulle løse. Oppgaven stod på et ark, og bestod av rundt 4 setninger. På disse fire setningene var det så mye skrivefeil at jeg ble pinlig berørt. I tillegg var oppgaven i seg selv bare tull og tøys, og jeg skjønte ikke engang hvordan jeg skulle tilnærme meg oppgaven, for med en slik tulleoppgave så får jeg ikke brukt noe av det jeg kan. 

Under det personlige intervjuet så ble jeg spurt om hva jeg synes å måtte jobbe i helger, noe jeg var lunken til. Det var da intervjueren sa "Vi prøver å holde oss innenfor arbeidsmiljøloven, men du må nok regne med å jobbe mer". Hvem er det som sier slikt på et intervju? Fikk lyst til å svare "Jeg prøver selv å holde meg innenfor arbeidskontrakten, men du må nok regne med at jeg kommer for sent og drar tidlig". Fikk helt avsmak. Det samme firmaet skrøt også at de hadde en turnover på 30%. Hvem skryter av slikt? Sendte mail etter jeg hadde kommet hjem og sa jeg ikke lengre ønsket jobben, aldri vært borti noe mer useriøst.       

Anonymkode: 142fe...597

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Under det personlige intervjuet så ble jeg spurt om hva jeg synes å måtte jobbe i helger, noe jeg var lunken til. Det var da intervjueren sa "Vi prøver å holde oss innenfor arbeidsmiljøloven, men du må nok regne med å jobbe mer". Hvem er det som sier slikt på et intervju? Fikk lyst til å svare "Jeg prøver selv å holde meg innenfor arbeidskontrakten, men du må nok regne med at jeg kommer for sent og drar tidlig". Fikk helt avsmak. Det samme firmaet skrøt også at de hadde en turnover på 30%. Hvem skryter av slikt? Sendte mail etter jeg hadde kommet hjem og sa jeg ikke lengre ønsket jobben, aldri vært borti noe mer useriøst.       

Anonymkode: 142fe...597

Genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 2/20/2019 at 5:08 PM, lehangolta said:

Det var i tenårene, var vel mitt første jobbintervju til en kiwi butikk. Fikk spørsmålet «en positiv og en negativ egenskap ved deg selv.» Og på negativ satt jeg helt fast. Selv om jeg kunne sagt lat og utålmodig, så skjønte jo selv jeg at det passet ikke å si i et intervju. Så jeg sa jeg likte dyre biler. Dyre biler??!:vetikke: Hvor kom det fra liksom? Prøvde deretter å ro det inn med «jeg liker dyre biler. Det er negativt, for jeg har jo ikke råd til det.» :flau:

Aldri vært så flau før da jeg gikk fra intervjuet. Utrolig nok ble jeg ringt og tilbudt jobb en uke senere, men takket nei. :biggrin:

Hahahaha😂!

Kjenner igjen den med å si helt rare ting på intervju. Det bare detter ut ett eller annet helt merkelig noe!

Anonymkode: 7b08c...b01

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selgerjobb... var så desperat at jeg søkte på alt selv om jeg ikke var kvalifisert. Fikk intervju hos 2 forskjellige. 

Plass 1 var mannlig arbeidsgiver, han ga meg en ekkel følelse. Spurte om kjæreste (som jeg har), hvordan typen min var og senere kommenterte han at et eller annet jeg svarte minte han om eksen sin? At jeg var sånn og sånn og «i alle fall sminket du deg ikke for mye». Jeg svarte heller ikke godt for meg, innrømmet jo at jeg er veldig sjenert/tåler dårlig kritikk og fant ut 10 minutter inn at jeg ikke ønsket denne jobben. Pluss jeg var jo 45 minutter forsein (ikke typisk meg, men eier ikke stedssans). 

Han ringte meg uken etter og sa jeg fikk jobben. Fikk intrykket av at det var fordi jeg var «pen», fordi han nevnte ingenting om kvalifikasjoner. Takket nei, og hadde rett i det for han ble tatt noen måneder senere i å seksuelt trakassere flere på arbeidsplassen...

Plass nr 2 var samme uke med en kvinne. Skjønte med engang at hun ikke likte meg. Var veldig uinteressert i alt jeg hadde å si, kommenterte veldig mye min mangel på arbeidserfaring (er ikke stolt over det, men hun fikk det til å virke som om jeg var 40+ uten jobb) og påpekte bare negativt. Skjønte hun ikke kom til å ansette meg.

Trodde det var det da intervjuet var ferdig, men så sa hun jo at vi som kanditater også måtte på et møte samme kvelden uansett om vi får jobben eller ikke. Jeg syntes dette var ekstremt merkelig, men dukket opp. Var bare en presentasjon av arbeidsplass. Var også flere der og vi måtte introdusere oss selv. To av de andre jentene virket veldig uengasjerte og satt på mobilen under hele presentasjonen eller snakket med hverandre... resterende derimot virket som om de passet veldig godt til jobben så tenkte de ble garantert ansatt. 

Viste seg at ingen av kanditatene ble ansatt og de måtte legge ut stillingen på nytt 😂

Anonymkode: 86878...c14

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2019 den 23.50, AnonymBruker skrev:

 

Under det personlige intervjuet så ble jeg spurt om hva jeg synes å måtte jobbe i helger, noe jeg var lunken til. Det var da intervjueren sa "Vi prøver å holde oss innenfor arbeidsmiljøloven, men du må nok regne med å jobbe mer". Hvem er det som sier slikt på et intervju? Fikk lyst til å svare "Jeg prøver selv å holde meg innenfor arbeidskontrakten, men du må nok regne med at jeg kommer for sent og drar tidlig". Fikk helt avsmak. Det samme firmaet skrøt også at de hadde en turnover på 30%. Hvem skryter av slikt? Sendte mail etter jeg hadde kommet hjem og sa jeg ikke lengre ønsket jobben, aldri vært borti noe mer useriøst.       

Anonymkode: 142fe...597

Det hadde vært konge hvis du hadde sagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbintervju for jobber man IKKE er interessert i.

Lei av det nå. 

Men heldigvis lært meg å svare, er ikke den som lar meg trykke ned lenger. Svarer heller frekkt tilbake.

Anonymkode: 183ae...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det verste intervju jeg har vært på var et som jeg ble oppringt til å komme på av et vikarbyrå. Det gjaldt en stilling der jeg skulle behandle kundeforespørsler på er annet språk. Jeg hadde dessverre ikke snakket språket jeg skulle bruke i jobben på daglig basis på flere år. Det var ett av intervju spørsmålene jeg ble stilt. Hvor ofte snakker du språket? Jeg snakker språket flytende fortsatt, men får ikke snakket det veldig ofte. Folk blir ofte overrasket når de plutselig hører meg snakke et annet språk som innfødt, fordi jeg snakker alle språkene uten en klar utenlandsk aksent.

Jeg klarte ikke å overbevise denne sjefen at jeg snakker språket godt nok, selv om jeg gjør det. Greit nok, det er vanskelig å bevise det, - på norsk.

Nå vet jeg ikke om det var dette, eller noe annet med meg som denne sjefen ikke likte, men han avsluttet intervjuet kort og ba vikarbyrå rekruttereren på en "peptalk" bak en vegg. De forlot meg der sittende med en følelse av at denne kunden var sint på vikarbyrå kontakten for å ha kastet bort hans dyrebare tid ved å bringe meg.

Mannen fra byrået kjørte meg tilbake og ba om unnskyldning på vegne av kunden. For en bra hyggelig og snill fyr, som ga meg sin medfølelse i den situasjonen. Han ga utrykk for at han hadde syntes det kunden gjorde var frekt. 

Det var ganske ubehagelig og flaut å bli behandlet slik. Jobben var en enkel kundebehandlings stilling  innen kosmetikk, sjampo og denslags.

I dag er jeg veldig glad jeg ikke fikk denne jobben, fordi jeg slapp å jobbe for en slik uhøflig hensynsløs person, det hadde sikkert vært et mareritt!

I dag jobber jeg i en mye bedre stilling, der jeg får bruk for utdannelsen min og språk kunnskapene mine. 

Anonymkode: 01308...007

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på intervjue på Elkjøp for en deltidsstilling. Jobben jeg hadde hatt før denne var en godt betalt fulltidsjobb med mye ansvar, men den hadde jeg sluttet i en måned tidligere. De hadde ekstremt mange merkelige spørsmål, og utifra den testen man må ta på nett før man blir kalt inn til intervju, så skulle jeg tydeligvis ikke ha fått kommer fordi jeg ikke «passet inn», men CV-en min var visst FOR interessant. De fant ut at jeg egentlig hadde en bra profil for dem likevel. Men så kom spørsmålet «hvorfor slutter du i den forrige jobben din?» - og det var greit nok, jeg svarte egentlig unnvikende på det. Og det neste spørsmålet: «hvordan skal du holde motivasjonen oppe i en deltidsstilling når du har dine kvalifikasjoner?». Jeg ble så paff og lei. Om jeg har søkt på en jobb så er jo det fordi jeg vil ha den? Også presterte de å fortelle meg at det skulle godt gjøres om jeg fikk jobben fordi det var bare 4 av de 38 ansatte som var jenter, og bare 11 av 213 søkere. Det fikk meg til å tenke at jeg egentlig bare ble innkalt til intervju etter en kvotefordeling...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble innkalt til gruppeintervju for en sommervikar-stilling. Det viste seg at det var litt felles info først, så skulle de ta enkeltintervjuene etter tur og man var altså forventet å sette av hele dagen til dette, da intervjuene skulle foregå i et tidsrom på 5-6 timer. 🙄

Heldigvis dukket såpass få opp at hele greia var ferdig på kort tid :ler: Jeg fant meg forøvrig en annen sommerjobb da jeg syntes det var sånn passelig arrogant av arbeidsgiver å innkalle til intervju kl. 08.30 og forvente at folk skal sitte og vente til kl. 14.30 for enkeltintervju 🙄

Anonymkode: c51b6...2da

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, kittkatt said:

 Det fikk meg til å tenke at jeg egentlig bare ble innkalt til intervju etter en kvotefordeling...

Minner meg på et intervju jeg var på en gang, hvor de sa: «Du har den utdanningen vi er ute etter. Men du har ikke noe erfaring, og det har de andre vi har innkalt til intervju. Dette må vi jo selvsagt ta med i vurderingen når vi skal velge den som får jobben. 

Han sa det liksom på en måte som at de allerede hadde bestemt seg for at jeg ikke fikk jobben. Men de måtte vel innkalle så og så mange kvalifiserte søkere da.

I tillegg virket intervjuet ustrukturert, og de stilte meg spørsmål om arbeidsplassen som jeg ikke visste noe om. FKS «I det teamet du evt kommer til å jobbe i, er de sånn og sånn (noe negativt), hva vil din rolle være i gruppen?» Helt umulig å svare på når jeg aldri har møtt de folka før! 

De var ikke interessert i å høre hva jeg hadde å tilby, de ville bare fortelle om seg selv. 

Anonymkode: 7b08c...b01

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ble innkalt til gruppeintervju for en sommervikar-stilling. Det viste seg at det var litt felles info først, så skulle de ta enkeltintervjuene etter tur og man var altså forventet å sette av hele dagen til dette, da intervjuene skulle foregå i et tidsrom på 5-6 timer. 🙄

Heldigvis dukket såpass få opp at hele greia var ferdig på kort tid :ler: Jeg fant meg forøvrig en annen sommerjobb da jeg syntes det var sånn passelig arrogant av arbeidsgiver å innkalle til intervju kl. 08.30 og forvente at folk skal sitte og vente til kl. 14.30 for enkeltintervju 🙄

Anonymkode: c51b6...2da

Sånn har jeg vært med på og! Det var i tillegg flere timer unna der jeg bodde, så jeg kunne ikke dra hjem i mellomtida. Satt i to og en halv time og kopa på personalrommet. For en idiotisk ordning. 

Anonymkode: 7b08c...b01

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2019 den 19.45, AnonymBruker skrev:

Ble innkalt til gruppeintervju for en sommervikar-stilling. Det viste seg at det var litt felles info først, så skulle de ta enkeltintervjuene etter tur og man var altså forventet å sette av hele dagen til dette, da intervjuene skulle foregå i et tidsrom på 5-6 timer. 🙄

Heldigvis dukket såpass få opp at hele greia var ferdig på kort tid :ler: Jeg fant meg forøvrig en annen sommerjobb da jeg syntes det var sånn passelig arrogant av arbeidsgiver å innkalle til intervju kl. 08.30 og forvente at folk skal sitte og vente til kl. 14.30 for enkeltintervju 🙄

Anonymkode: c51b6...2da

Haha var dette på IKEA? Var på intervju der selv, men fikk ikke jobben. Husker man måtte møte opp grytidlig. 

Anonymkode: 32d6f...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den gangen jeg måtte gjennomgå evne- og psykoligitest med 2 stykker på et rom. Hadde gjort det elendig og måtte i tillegg gjennomgå resultatene før de avslo meg. Aldri om jeg blir med på noe slik igjen. 

Anonymkode: 9a109...8d6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte på en jobb jeg var godt kvalifisert til. Jeg trodde selv at jeg hadde gjort det skikkelig bra. Men det eneste jeg stusset over, var hvor ekstremt hyggelig og stivt den potensielle lederen min hadde. Tenkte litt på hvordan jeg skulle formulere meg i det de skulle tilby meg jobben, også avslo de meg. .. Da skjønte jeg at intervjueren oppførte seg slik jeg gjør på en klein date, med en fyr jeg ikke liker der jeg blir overhyggelig med et fake smil, babler og stiller mange spørsmål mens jeg tenker på når det er " innafor" å avslutte.

Anonymkode: 9a109...8d6

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det rareste jobbintervju jeg har vært  på var når det var er ansettelsesbyrå  som skulle ta førstegangsintervju.  når jeg søkte  på jobben  via nettet  fylte  jeg  ut  rubrikker som byrået  hadde  laget  til , bla  skulle  man fylle  inn  cv info.  Var således  ikke jeg som lagde  oppsettet  til  cven  de fikk  i sine  databaser.  

Da  jeg  kom på intervjuet satt det en eldre  dame  der fra byrået med  utskrift  av cven. Nesten hele  intervjuet  satt  hun å rådga  meg  om hvordan  jeg skulle  sette  opp  en cv på best  måte 😅

Anonymkode: 3ab2d...068

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det verste jeg har vært på hittil er på MC'rn. Intervjurommet luktet skikkelig av gammel svette og jeg fikk lyst å kaste opp med en gang jeg satt ved bordet. Dama som intervjuet meg snakka så gebrokkent at jeg nesten ikke skjønte hva hun spurte om. Forsøkte vel bare å svare for å svare, og gikk så fort som mulig.. var visst redd klærne mine ville få den lukten om jeg satt for lenge på rommet 😆 Hørte heldigvis aldri noe fra henne.

Anonymkode: 88938...9bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2017 den 14.17, -venter- skrev:

Huff, jeg har hatt et jobbintervju som var så grusomt at jeg ikke vil tenke på det engang... 

 

Jeg skulle på intervju på en skole jeg virkelig ville jobbe på. Hadde ringt og snakket med de på forhånd og blitt fortalt ar vi var fire igjen om de tre stillingene. Dagen kom og jeg kikket aktivt på klokken gjennom dagen for å ikke komme forseint. En time før jeg skal dra fra jobb gjennomgår jeg en spontanabort. Det var helt forferdelig. Jeg ender opp med å dra til intervjustedet, min mann kommer med nye klær til meg, og jeg møter opp som ingenting har skjedd. Dessverre er hodet mitt langt vekke og jeg sliter med å svare på det jeg blir spurt om. Jeg svarer faktisk "jeg vet ikke" flere ganger. Jeg fikk ikke jobben, og syntes det er flaut å møte vedkommende den dag i dag....

Dette var bare trist å høre. Du har ingenting å skamme deg for! Er ikke mange folk som hadde klart å dratt på et intervju etter en sånn opplevelse. :klem:

Anonymkode: c2be0...aca

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et skikkelig rart "intervju".

Det har aldri vært en bevisst handling fra min side, men jeg har hatt flere ulike jobber i ulike bedrifter og bransjer som... er kontroversielle og/eller er veldig myteomspunnet. Ingen av stillingene har vært offentlig utlyst, av åpenbare grunner.

Så CV'en min ser SKIKKELIG funky ut. Jeg har alltid hatt en kontorstilling, men det ser ut som jeg har gått inn for å bare jobbe med sære og kontroversielle ting.

En gang ble jeg innkalt til jobbintervju (i en helt vanlig bedrift). Da jeg kom inn og hilste på intervjueren, sa han FØR intervjuet startet "du kommer ikke til å få jobben, jeg ville bare se mennesket bak CV'en, du har jobbet med så mye rart".

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg var på jobbintervju så ble jeg veldig overrasket over en mann i rekruttering stilling som et halvår i forveien hadde tatt kontakt med meg på nett, og lurte på om jeg ville ha betalt for «hygge». Skikkelig flaut, og tror ikke han kjente meg igjen. Takket nei til jobben. Men han er kjent i byen her og har familie... 👀😳😫

Anonymkode: 0de67...5a1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...