Gå til innhold

anonyme brukere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fordi jeg anser kritikk gjemt bak AB som feighet.

Jeg ser på brukere som slenger dritt for feige også. Man er feig frem til den dagen man tør å stå face to face og slenge ut all dritten man vil si.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser på brukere som slenger dritt for feige også. Man er feig frem til den dagen man tør å stå face to face og slenge ut all dritten man vil si.

Enig, men man har likevel et omdømme under nick som man overhodet ikke trenger å ta hensyn til som AB.

Skrevet

ja.. (til det med drittslenginga)

til dere som har store problemer med at jeg valgte å ignorere ab'ene, kom over det. jeg hadde spm, fikk svar. ignorerte. er det så mye å krangle om?

DISKUTERER, ikke krangling.

• Liker 2
Skrevet

DISKUTERER, ikke krangling.

ååhhh..javel da. diskuterer..

Skrevet

Enig, men man har likevel et omdømme under nick som man overhodet ikke trenger å ta hensyn til som AB.

For alt jeg vet kan folk her ha flere nick(en man slenger dritt med og en man godsnakker med)

• Liker 2
Skrevet

Fordi jeg anser kritikk gjemt bak AB som feighet. Skriver man krass kritikk under nick så går det på ens "renomè" her på KG, som alle andre innlegg man skriver. Som ABer kan man slenge med leppa som man vil uten at det får konsekvenser (bortsett fra eventuell moderering hvis det går for langt).

Nå skriver du plutselig "krass kritkk", tidligere var det bare kritikk (hvorpå jeg hadde tenkt å svare at all kritikk ikke nødvendigvis er negativ, og at jeg som regel alltid bare prøver å hjelpe noen når jeg kritiserer dem).

Å slenge med leppa bør ikke forekomme av verken ABere eller brukere med nick. Gjør det det, rapporter. Det har uansett ingenting å si for "meg" hvis vi bruker det eksempelet om brukeren som alltid skrev som AB å få de krasse kritiske postene på sin renomè. H*n kan f.eks. lage en ny bruker, eller ha en "slembruker" hvor h*n skriver alt det h*n ikke vil at den vanlige brukeren skal ha på seg. Å kun skrive kritikk under nick, vil ikke nødvendigvis stoppe noe som helst.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror nok det er mer utbredt at man huker av for AB for å slenge med leppa enn at man lager seg en tilleggsbruker som skal være "slem".

• Liker 1
Skrevet

Jeg er alltid AB, liker det sånn, hvertfall på personlige poster. Slenger ikke dritt og liker ikke å krangle.

• Liker 3
Skrevet

Fordi folk du har gitt akkurat den oppskrifta kan gjenkjenne deg, basert på den posten + alle de andre postene.

Anyway... what's it to you? Det går jo ikke utover deg på noen måte, at brukeren som poster en kakeoppskrift poster som AB.

Men er enig med deg at det er vanskelig å holde styr på ABere, derfor maser jeg som alltid på KG om å innføre samme funksjon som diskusjon.no har for å skille ABere.

Nei det går ikke utover meg, men skjønner bare ikke helt vitsen med å poste som AB når det er snakk om en kakeoppskrift. Er det jeg lurer på.

• Liker 1
Skrevet

Nei det går ikke utover meg, men skjønner bare ikke helt vitsen med å poste som AB når det er snakk om en kakeoppskrift. Er det jeg lurer på.

Nei vel, men det er lov å poste som AB også i matforumet, så da får folk gjøre som de vil. Ikke alt man MÅ skjønne når det gjelder hvorfor andre gjør som de gjør.

• Liker 3
Skrevet

Hvis du legger merke til hvor mange av innleggene her inne som faktisk er skrevet av AnonymBruker, for ikke å snakke om hvor mange tråder som er startet av AnonymBruker, så skjønner du hvor mye av forumsaktiviteten som forsvinner om man tar bort muligheten til å ikke stå frem med brukernavn. Det ville blitt slutt på tråder ala "Jeg er en gift manns elskerinne", som generelt engasjerer mange brukere og gjør forumet levende. Hvor kjedelig hadde ikke det vært, da, hvis ingen skrev noe privat eller utleverende lenger fordi det kunne knyttes til brukeren?

Det er nemlig ikke så vanskelig å bli gjenkjent her inne. Om man legger sammen alle innleggene til en bruker (det er bare å bla seg igjennom "mine innlegg"..), så er det ikke så usannsynlig at man gjenkjenner vedkommende. Norge er et lite land, og KG er et populært forum.

Frekke AB'ere er én ting, det er ikke bra, men moddene er som oftest flinke til å rydde opp i tråder. Men det jeg setter pris på ved AB'ere, er at de ofte er blant de få i en tråd som ytrer meninger som kan kalles virkelig kontroversielle. Det er på KG som på alle andre sosiale arenaer - man ønsker å gi et best mulig inntrykk av egen person (eller bruker i nettsammenheng), og man hemmes av de forventningene som oppstår. Man unngår gjerne å fremme meninger og synspunkter som ikke er allment aksepterte eller ansett for å være "korrekte". Dette gjør jo også forumet mindre engasjerende, interessant og spennende.

Det eneste jeg kan være enig i, er at det er vanskelig å skille dem fra hverandre i diskusjoner. Derfor er det ofte lettere å diskutere med gjester som har mulighet til å bruke et nick. Men disse gjestene er akkurat like anonyme som AB, ettersom nicket kun er midlertidig. I neste diskusjon bruker de et helt annet nick, og oppleves som en annen gjest. Terskelen for å misbruke anonymiteten og "slenge med leppa" er derfor like stor som ved AB.

For øvrig er det ørten lignende tråder om AB fra før, det er bare å bruke søkefunksjonen.

Du skriver jo akkurat det jeg tenker i hodet mitt, men ikke klarer å få frem "på papiret".

Takk!! :takke:

• Liker 1
Skrevet

Moulu, du er for avansert for folk flest her.

Du vet, for mange mennesker så blir det vanskelig og trakassere og slenge kommentarer man ikke kan stå for dersom man må avsløre sitt navn. Da kan man jo ikke lengere slenge spydigheter, mobbe, og håne mennesker. Skal dette være gøyalt så er det jo viktig at den som blir mobbet ikke helt vet hvem som mobber.

Og dere som mener at folk ikke ville tørt skrive hvis dem må ha et nick. Er det noen av dere som bruker navn, etternavn og fødselsdato? Bruker der ikke tøysenick, - sånn som man gjør i barnehagen og på skuespill?

Igjen; jo, man bruker "tøysenick", men summen av alle innleggene til en bestemt bruker kan gjøre at man blir kjent igjen hvis noen går inn å leser alle innleggene en bestemt bruker har skrevet. Dette slipper man å tenke på når man huker av på AB.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har æren av å bli stalket av enm AB som tydeligvis ikke har bedre ting å gjøre enn å skrive dumme ting til meg, og samtidig ikke harb guts nok til å stå frem med nick. :filer:

Det er slikt misbruk av AB-funksjonen jeg er i mot, ikke at man kan være AB for å lufte personlige og vanskelige ting. Men å få lov til å være AB når man bare skal slenge med leppa og lage kvalm, det er jeg helt imot.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har æren av å bli stalket av enm AB som tydeligvis ikke har bedre ting å gjøre enn å skrive dumme ting til meg, og samtidig ikke harb guts nok til å stå frem med nick. :filer:

Det er slikt misbruk av AB-funksjonen jeg er i mot, ikke at man kan være AB for å lufte personlige og vanskelige ting. Men å få lov til å være AB når man bare skal slenge med leppa og lage kvalm, det er jeg helt imot.

Har opplevd det samme. I ettertid mener jeg moderatorene her på forumet ikke gjorde bra nok jobb når jeg sa ifra. Men har også brukere her inne som bruker en hver anledning til å slenge dritt til meg.

• Liker 1
Skrevet

Nei vel, men det er lov å poste som AB også i matforumet, så da får folk gjøre som de vil. Ikke alt man MÅ skjønne når det gjelder hvorfor andre gjør som de gjør.

ja jeg vet det er lov, men jeg må da få lov til å spørre hva som er vitsen med å poste som AB hele tiden.

• Liker 1
Gjest Linda sofie
Skrevet

Jeg er dritt lei anonyme som kun er anonyme for å slenge dritt og være frekke. Det irriterer meg! Skal du slenge dritt, så kan du vel stå frem med nick.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er dritt lei anonyme som kun er anonyme for å slenge dritt og være frekke. Det irriterer meg! Skal du slenge dritt, så kan du vel stå frem med nick.

Det er bare å rapportere.

• Liker 3
Gjest Linda sofie
Skrevet

Det er bare å rapportere.

ja å det har jeg gjort før å ;)

Skrevet

helt enig!

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

helt enig!

Dere er ikke alene, jeg er enig !

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...