Gå til innhold

anonyme brukere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skriver konstant som anonym bruker. Hvorfor?

Rett og slett fordi jeg har et kjent navn. Hvis noen leser flere av mine innlegg, er det lett å sette ting i sammenheng, og dermed er det også lett for andre å finne ut hvem jeg er. Det har jeg ikke lyst til.

Når det er sagt så oppfører jeg meg alltid fint, jeg verken mobber eller skriver stygge/upassende ting. Jeg har heller intet behov for å bli personlig kjent med folk her, og jeg skriver ikke nok til at folk ville lagt spesielt merke til nicket mitt uansett.

Likevel er jeg litt paranoid, og jeg vil helst ha dette som fristed. Plager det virkelig folk SÅ mye?

du skriver ikke nok til at folk ville ha kjent deg igjen, men samtidig ville folk ha gjort det om de leste det?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare ignorer AB, det har jeg gjort for lenge siden, forumet ble mye mer ryddig og koselig da

God idé. Gjør det og slutt å klage. Vi har hatt nok slike tråder for lenge siden.

• Liker 3
Skrevet

Nei, så hva mener du man skal gjøre da?

som nozM og mallory sa, ignorere de anonyme.

• Liker 1
Skrevet

Man må få lov til å skrive som AB om det er det man ønsker, jeg kan ikke skjønne at det skal være et så stort problem for noen av dere. Hvis AB irriterer deg mye, så bare blokkér hele brukeren, så slipper du å se innlegg fra folk skrevet som AB.

• Liker 4
Skrevet

du skriver ikke nok til at folk ville ha kjent deg igjen, men samtidig ville folk ha gjort det om de leste det?

Regnet med at noen ville ta det som dobbeltmoral eller noe sånn.

Jeg skriver ikke nok her inne til at folk ville lagt spesielt merke til nicket mitt nei. Men jeg har flere ganger lagt merke til spesielle historier eller innlegg som jeg har mistenkt at kan være noen jeg vet hvem er. Et kjapt besøk innom vedkommendes innleggsliste, og det blir ganske kjapt be- eller avkreftet.

Virker som om folk vil at KG skal være en stor venninneklubb hvor alle viser sitt egentlige ansikt. Jeg følte meg plutselig ikke spesielt velkommen.

• Liker 5
Skrevet

Beklager om jeg sårer noen, men jeg må faktisk inrømme at hadde dette vært mitt forum, så hadde de som stadig skal kritisre ab på en eller annen måte og er frekk mot dem blitt sparket ut her i fra.

Det er ikke så veldig vanskelig å se hvem som er frekk i denne tråden.

Om jeg er frekk får så være. Jeg har rett til å forsvare meg, noe de andre ab-ene også har.

• Liker 8
Gjest Raindrops
Skrevet

Gjør det, så slipper vi kanskje mer syting fra AB-hatere :)

• Liker 9
Skrevet

Det var vel igrunnen løsningen jeg kom med for noen innlegg siden, men bra du har tatt til fornuft.

• Liker 3
Gjest NozMonster
Skrevet

når jeg tenker meg om, så hadde det vært veldig ålright om aboslutt alle "vi, ikke ab`er" hadde igonert ab`ene... for da blir de jo aldri svart, og da blir det heller ingen vits i å skrive noe-som-helst som anonym :jepp:

men i mange tråder, så synes jeg det er ok at noen velger å være ab, så jeg vil ikke bruke funksjonen til å ignorere dem. mange anonyme er jo ålrighte, det er bare de som kjefter og smeller og kommer med personlige krenkelser som man virkelig får oppi halsen!

Skrevet

Man må få lov til å skrive som AB om det er det man ønsker, jeg kan ikke skjønne at det skal være et så stort problem for noen av dere. Hvis AB irriterer deg mye, så bare blokkér hele brukeren, så slipper du å se innlegg fra folk skrevet som AB.

hvordan gjør man det?

Skrevet

Hvis du legger merke til hvor mange av innleggene her inne som faktisk er skrevet av AnonymBruker, for ikke å snakke om hvor mange tråder som er startet av AnonymBruker, så skjønner du hvor mye av forumsaktiviteten som forsvinner om man tar bort muligheten til å ikke stå frem med brukernavn. Det ville blitt slutt på tråder ala "Jeg er en gift manns elskerinne", som generelt engasjerer mange brukere og gjør forumet levende. Hvor kjedelig hadde ikke det vært, da, hvis ingen skrev noe privat eller utleverende lenger fordi det kunne knyttes til brukeren?

Det er nemlig ikke så vanskelig å bli gjenkjent her inne. Om man legger sammen alle innleggene til en bruker (det er bare å bla seg igjennom "mine innlegg"..), så er det ikke så usannsynlig at man gjenkjenner vedkommende. Norge er et lite land, og KG er et populært forum.

Frekke AB'ere er én ting, det er ikke bra, men moddene er som oftest flinke til å rydde opp i tråder. Men det jeg setter pris på ved AB'ere, er at de ofte er blant de få i en tråd som ytrer meninger som kan kalles virkelig kontroversielle. Det er på KG som på alle andre sosiale arenaer - man ønsker å gi et best mulig inntrykk av egen person (eller bruker i nettsammenheng), og man hemmes av de forventningene som oppstår. Man unngår gjerne å fremme meninger og synspunkter som ikke er allment aksepterte eller ansett for å være "korrekte". Dette gjør jo også forumet mindre engasjerende, interessant og spennende.

Det eneste jeg kan være enig i, er at det er vanskelig å skille dem fra hverandre i diskusjoner. Derfor er det ofte lettere å diskutere med gjester som har mulighet til å bruke et nick. Men disse gjestene er akkurat like anonyme som AB, ettersom nicket kun er midlertidig. I neste diskusjon bruker de et helt annet nick, og oppleves som en annen gjest. Terskelen for å misbruke anonymiteten og "slenge med leppa" er derfor like stor som ved AB.

For øvrig er det ørten lignende tråder om AB fra før, det er bare å bruke søkefunksjonen.

• Liker 9
Skrevet

når jeg tenker meg om, så hadde det vært veldig ålright om aboslutt alle "vi, ikke ab`er" hadde igonert ab`ene... for da blir de jo aldri svart, og da blir det heller ingen vits i å skrive noe-som-helst som anonym :jepp:

men i mange tråder, så synes jeg det er ok at noen velger å være ab, så jeg vil ikke bruke funksjonen til å ignorere dem. mange anonyme er jo ålrighte, det er bare de som kjefter og smeller og kommer med personlige krenkelser som man virkelig får oppi halsen!

Vi ab-ere kunne svart hverandre da :gjeiper:

• Liker 2
Skrevet

Har du gjort det nå da?

Skrevet

har jeg et problem e.l som er unikt for meg og min person, og redd for å bli gjenkjent så er ab ok. men der går liksom grensa for meg..

• Liker 1
Skrevet

hvordan gjør man det?

Klikk på den lille pilen ved siden av navnet ditt oppe i venstre hjørne (rett over "logg ut" og "hjelp"), så trykker du på "administrer ignorerte brukere". Der inne kan du legge inn brukere du vil ignorere, så da bare skriver du inn AnonymBruker. Tada - du får aldri se innlegg av AB igjen :)

• Liker 1
Skrevet

Ts.. Isteden for å bruke tiden din på å hate anonyme, kan du heller bruke søke muligheten og se det finnes xx antall slike tråder allerede.

• Liker 5
Skrevet

Helt i orden, da slipper vi den utidige kozemozinga enkelte av dere er så glade i.

• Liker 3
Skrevet

Helt i orden, da slipper vi den utidige kozemozinga enkelte av dere er så glade i.

For ikke å snakke om det usedvanlig irriterende språket.

• Liker 1
Skrevet

Klikk på den lille pilen ved siden av navnet ditt oppe i venstre hjørne (rett over "logg ut" og "hjelp"), så trykker du på "administrer ignorerte brukere". Der inne kan du legge inn brukere du vil ignorere, så da bare skriver du inn AnonymBruker. Tada - du får aldri se innlegg av AB igjen :)

ok. takk :)

Skrevet

Egentlig ganske morsomt at det kommer nye brukere inn her for å fortelle hvordan forumet skal styres. Er ikke det ganske frekt?

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...