Gå til innhold

anonyme brukere

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

Hva er straffen for det?

Du må lære å bruke "mine innlegg" funksjonen og så må du høre på lange tirader om misbruk av anonym bruker. Lid i stillhet som oss andre ...

... eller nei. Kanskje ikke.

:popcorn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis folk bruker AB for å slippe at tråden kommer i "mine innlegg", vil jeg si at det er misbruk av AB funksjonen

Med den signaturen du har er dine vurderinger i disse spørsmålene fullstendig uinteressante.

Ellers er det en lang tråd på Ris og ros om såkalt "misbruk" av AB-funksjonen, som du godt vet. Og den koker (selvsagt) ned til at misbruk av AB-funksjonen er brudd på KGs regler og ikke noe annet. Dvs akkurat det samme som misbruk av posting med nick.

• Liker 5
Skrevet

Hvis folk bruker AB for å slippe at tråden kommer i "mine innlegg", vil jeg si at det er misbruk av AB funksjonen

Med den signaturen din, så er jo alt en anonym sier for missbruk

Skrevet

Hvilke grunn folk har til å bruke AB er vel ett fett for deg? Er det ikke viktigere å se hva som blir skrevet i en tråd, enn hvem som har skrevet innlegget? Eller leser du bare innlegg fra kjente brukere? Da må det i fryktelig mange tråder være vanskelig å følge med på selve diskusjonen?

• Liker 7
Skrevet

De som har problemer med at folk skriver som AB, klarer åpenbart ikke å forholde seg utelukkende til hva som sies, uten å kunne "vurdere" utsagnet på grunnlag av hva de synes om brukeren.

Noe som også er grunnen til at enkelte har gått over til å skrive mer eller mindre 100% som AB.

Jeg tror du er spot-on.

• Liker 1
Skrevet

På en måte skulle man jo da tenkes at hvis det handler mer om personen som skriver det aktuelle innlegget, så dømmes innlegget og ens egen reaksjon basert på hvem som har skrevet det.

Jeg har ikke vært her så lenge men jeg hørt noe om at det er noen usynlige virtuelle klikker eller gjenger her inne med brukere som støtter hverandre (ja hvorfor ikke hvis man er "venner") men at også at det kan påvirke tråden videre hvis en "populær" har skrevet et innlegg i motsetning til hvis det er en anonymbruker. Bruker man anonymbruker i sine innlegg, så kan man jo være sikker på at svar-innleggene iallefall ikke blir påvirket av hvilket brukernavn som har skrevet det.

For alt vi vet, så kan et av "klikk-medlemmene" skrive et kontroversielt innlegg, mens venninnene kritiserer og argumenterer for det motsatte. En da f.eks interessant diskusjon. Hadde det stått med nick kan man banne på at det samme ikke hadde skjedd, eller tråden hadde ikke blitt opprettet i det hele tatt.

Jeg er glad for at anonymbruker finnes og man skal ikke behøve å forsvare hvorfor man bruker det i det. Vi må tenke på at folk har en stolthet og vil ikke alltid sette et navn på innlegget. Det er jo også litt flaut å skulle skrive om noen saker med venner på forumet.

Skrevet

Ifølge deg ja, men ikke ifølge KG. Det er derimot et misbruk av brukerfunksjonen (anonym eller med nick) å stadig være ute etter AB. ;)

• Liker 9
Skrevet (endret)

Bare ignorer AB, det har jeg gjort for lenge siden, forumet ble mye mer ryddig og koselig da

Samme her (med unntak av i de underfora hvor AB-funksjonen har sin plass, har selv brukt det under helse/familie etc).

Hvis KG fikser det slik at man kan identifisere ABere i tråder, samt stenge noen av underforaene kun for synlige nick, så tror jeg slike tråder som dette vil forsvinne over natta. Så lenge man ikke kan skille AB fra hverandre så vil de bli dømt mer eller mindre under ett, for vi vet ikke om det er tre ABere som lager kvalm for resten, eller om det er 10 med MPD som svarer i hytt og pine på alt mulig. DET må være til beste for alle, og livet handler om kompromisser. AB må lære å gi hvis de skal få ;)

Endret av bergans
  • Liker 1
Skrevet

Snart kommer vel muligheten for å sende PM som AB også

• Liker 1
Skrevet

Snart kommer vel muligheten for å sende PM som AB også

Uff, ikke si sånt, da. Jeg blir helt deprimert, jeg. :tristbla:

• Liker 1
Skrevet

Jeg svarte som AB i denne lærertråden, rett og slett fordi jeg ønsket å gi råd, men jeg ønsker ikke å knytte mitt yrke opp mot min profil. Måtte jeg ha svart under fullt brukernavn, så hadde jeg ikke svart.

Var det "feil bruk" av AB-funksjonen, mener dere?

Gjest Blondie65
Skrevet

Det har ALDRI vært mulig for gjester å sende PM så hvorfor skulle AB få lov? Slutt å male fanden på veggen. Hvis dere ikke liker dere på Kvinneguiden Prozac og MalloryK så står det dere fritt å forlate oss. Hvis dere skal fortsette å være her så får dere følge reglene og de tillater ikke denne nedrakkingen av Anonyme Brukere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...