Gå til innhold

anonyme brukere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er bare å rapportere.

Hvorfor faen skal jeg rapportere? Jeg vil jo svare sjøl!!

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet

jeg finner det litt morsom at når man spør hvorfor man skiver som anonym, så svarer de anonyme på kryss og tvers; enten " for ikke å bli gjennkjent", eller " samma det vel, om man skriver med eller uten nick, så er man like anonym" :klo:

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

Nei det går ikke utover meg, men skjønner bare ikke helt vitsen med å poste som AB når det er snakk om en kakeoppskrift. Er det jeg lurer på.

jeg kan forstå det, for hvis man bare har en god oppskrift man vil dele, men er totalt uinteressert i resten av tråden, så slipper man å få hele tråden inn på "mine innlegg" når man poster som ab ;)

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

jeg finner det litt morsom at når man spør hvorfor man skiver som anonym, så svarer de anonyme på kryss og tvers; enten " for ikke å bli gjennkjent", eller " samma det vel, om man skriver med eller uten nick, så er man like anonym" :klo:

AnonymBruker er jo ikke en og samme person, det er vel helt naturlig at det kommer forskjellige svar?

• Liker 4
Skrevet

Jeg er utrolig oppgitt over alle som ser ut til å se det som sin misjon i livet å få vekk AB fra forumet. Mange har en så nedlatende og hånlig holdning rettet mot AB-ere at det skaper en veldig utrivelig stemning, og i samme åndedrag beskylder de AB for å spre kvalme. Underlig at disse ikke ser ironien i dette.

Jeg har minnet om dette før, og gjør det igjen. Mette har skrevet følgende om AB i denne tråden:

Anonyme brukere og brukere med nick, har de samme reglene å forholde seg til og skal modereres på lik linje. Man er ikke feig om man poster som AB, da det er noen ting man ikke ønsker skal knyttes opp mot nicket sitt. Andre velger å poste som AB for de har i alle år brukt gjestefunksjonen her på kvinneguiden og de ønsker å beholde sin anonymitet. Dette bør vi respektere. Alle brukerne er likeverdige uavhengig om man poster med nick, som gjester eller som AB. De som benytter AB til å slenger med leppen, tulle osv følger vi med via ip, og det får konsekvenser for brukeren bak AB. Den samme konsekvensen vil det få for brukere med nick som til stadighet er ute etter AB og slenger med leppen.

Jeg anbefaler dere å rapportere inn tråder eller innlegg dere reagerer på.

(Min utheving)

Jeg lurer på om det gjøres alvor av å gi konsekvenser til de som stadighet er ute etter AB?

AB-ere som oppfører seg skikkelig skal ikke trenge å forsvare sitt valg. Ingen trenger å vite hvorfor noen er AB. Rapporter drittslenging, la andre (enten det er AB-ere eller de som skriver med nick) få diskutere i fred uten å bli stilt til veggs for sine valg som faktisk ikke påvirker andre negativt.

• Liker 7
Gjest NozMonster
Skrevet

enig med lady in blue! rapporter om det er grunn for det.

husk at moderatorene fremdels kan se hvem som står bak, selvom den skriver som ab!

• Liker 1
Skrevet

Forskjellen er at da vet man det! Det må da vel være lov å trakassere og mobbe under fullt navn!?

Jeg regner med det er en ironi eller noe her som jeg ikke forstår?

Når man er anonym, - så er det like teit som at jeg skal ta på meg solbriller, hatt og maske, lulle meg inntil mennesker og skjule fjeset for mitt sanne ansikt.

Som jo er akkurat det de fleste gjør på KG, inkludert deg. Vi står jo ikke fram med fullt navn og adresse (det er faktisk mot reglene) noen av oss, og svært få har bilde av seg selv i profilen.

Gjest Jente1990:)
Skrevet

Jeg har ikke noe imot anonyme som ikke trykker på anonym knappen for spre dritt. De som kun er anonyme for å spre dritt og være spydige er patetiske. Hva er meningen? Jeg synes det utrolig unødvendig altså.

Helt greit for meg at noen velger å være anonyme, men det er ikke greit når man kun er anonym for å spre dritt og ikke tør å stå frem med nick når man skal være så usakelig.

• Liker 1
Skrevet

De aller, aller fleste AB'ere oppfører seg fint. Hvorfor er det så vanskelig for noen å godta at man vil skrive anonymt? Det forringer jo ikke akkurat livskvaliteten til folk at noen skriver anonymt :)

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

det er et par ting som forundrer meg:

1. alle vil ha vekk tabuer, fordommer etc, men gud forby at noen skulle vite at akkurat DU har problemer, liker anal-sex etc.

2.alle vil hjelpe folk her inne, men ingen med nick har egne problemer. (setter det på spissen her)

3.folk tør ikke vise egne problemer, men neeeiii nei nei..DINE problemer kjære ab, de skal vi ikke dømme deg for.

folk som vil ha vekk tabuer etc tør jo ikke engang vise seg med nick, de poster det såkalt skumle under ab, med en stille bønn om å ikke bli dømt nordover og ned.

er det virkelig så få som skjønner at forandring må starte med en selv?

lenge leve dobbelt-moralen.

oooh, jeg kommer til få kjeft nå :fnise:

For oss som har vært her en stund vet vi også at det er slik:

BrukerX forteller i en tråd at de bor på Møre. I en annen tråd forteller man at man er singel. I en tredje at man har barn. I en fjerde ... osv. Tilsammen blir dette et ganske sammensatt bilde, og etterhvert kjenner kanskje BrukerY igjen BrukerX som også har analkløe, vært utro (med BrukerY's mann, ikke at jeg forsvarer det da ... ) og så videre.

BrukerX kan ha laget et svært sammensatt bilde av seg selv uten at man tenker over det.

Jeg er på Facebook under mitt fulle navn. Hvorfor snakker jeg ikke om analkløe og klamydia der da?

Jeg bruker anonym bruker de gangene det jeg skal snakke om identifiserer meg direkte - spesielt sett i sammenheng med hvor jeg bor/hvor gammel jeg er og sivilstatus. Dette landet er ikke så stort.

Hvor terskelen skal gå for når andre bruker anonym bruker legger ikke jeg meg opp i overhodet. Jeg har heller ingen respekt for de som bruker anonym bruker til å hetse andre.

Og til slutt skulle jeg ønske at man som anonym bruker måtte velge seg et nick som gjaldt i den tråden man deltar i der og da, slik at man visste hvem man snakket med og hvor mange forskjellige det var i tråden.

Gjest Jente1990:)
Skrevet

De aller, aller fleste AB'ere oppfører seg fint. Hvorfor er det så vanskelig for noen å godta at man vil skrive anonymt? Det forringer jo ikke akkurat livskvaliteten til folk at noen skriver anonymt :)

De aller, aller fleste oppfører seg fint? Jeg har sett mange anonyme som har oppført seg helt motsatt men.

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

I enkelte tilfeller så synes jeg det er OK med anonym bruker for å skjerme familie og kjente o.l, men til de som er kroniske på å huke av på AB kan jo egentlig bare la være og ha en profil her i det hele tatt og bare bruke gjest. :fnise:

De kan ikke det - mange av underforumene er stengt for gjestebruker fordi gjestefunksjonen ble grovt misbrukt uten at en kunne gjøre noe med det. De anonyme brukerne risikerer å miste brukeren sin og utestengelse for en periode.

Skrevet

De aller, aller fleste oppfører seg fint? Jeg har sett mange anonyme som har oppført seg helt motsatt men.

Men ingen garanti for at dette ikke er samme AB. Det finnes drittslenging blandt de med nick også, og som noen sier, er det noe man ikke liker så rapporter det til moderator.

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg bruker AB når:

*jeg ikke vil at tråden skal legge seg på mine innlegg, fordi det er en tråd jeg ikke har behov for å følge med på (Sånn som denne ;) )

Du kan redigere hvilke tråder som ligger på "mine innlegg" vet du. Når du er på "mine innlegg" velg administrer - og voila.

Skrevet

Jeg har svart som anonym mange ganger, rett og slett fordi jeg ikke ønsket å bli gjenkjent. Det gjelder både i svært personlige og ikke-personlige temaer, uansett kan man får "hint" om hvem det kan være.

Jeg synes det er helt greit at noen velger å svare som AB. Skittkasting liker jeg ikke, uavhengig om det er skrevet under AB eller nick.

Skrevet (endret)

Nei og nei, en tråd om anonyme brukere! Så fantastisk nytt og friskt! :jepp:

Endret av Vampen
  • Liker 2
Skrevet

Nei og nei, en tråd om anonyme brukere! Så fantastisk nytt og friskt! :jepp:

Ja, er det ikke flott! Og også i denne tråden er det full enighet rundt AB-funksjonen :ironi:

Gjest Blondie65
Skrevet

når jeg tenker meg om, så hadde det vært veldig ålright om aboslutt alle "vi, ikke ab`er" hadde igonert ab`ene... for da blir de jo aldri svart, og da blir det heller ingen vits i å skrive noe-som-helst som anonym :jepp:

Fortell hvordan det skulle gå til, siden man må ha nick for å kunne huke av for AB.

men i mange tråder, så synes jeg det er ok at noen velger å være ab, så jeg vil ikke bruke funksjonen til å ignorere dem. mange anonyme er jo ålrighte, det er bare de som kjefter og smeller og kommer med personlige krenkelser som man virkelig får oppi halsen!

Rapporter kjeftesmellene, hopp over resten.

Gjest HunterLady
Skrevet

AB-erne her inne har fått skylda for mye, men dette tar kaka. :skratte:

Jeg sa ikke at det er anonyme brukere på nettforum som er ene og alene det som er feil med samfunnet i mine øyne. Men at de bidrar er det jo ingen tvil om. Det blir enklere å slenge dritt og det blir raskt slik at problemer blir pinlige. Noen problemer er litt pinlige, men mange ting innen sex, samliv&relasjoner og barn&familie bør ikke være det.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Så du lager en tråd for klage og spørre de anonyme, for så å høre på noen anti anonyme og ignorere de tråden handler om? :sukk:

Og av den grunn kan vi konkludere at det bare er anonyme brukere som er feige. Strålende og magisk logikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...