Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Hvordan er leppene deres når dere våkner om morgenen? Jeg våkner opp med flassing og sprekker i munnvikene. Er rødt og sårt rundt hele munnen. Ser nesten ut som en klovn. Er dere også sånn ?

Anonymkode: 11a7a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er leppene deres når dere våkner om morgenen? Jeg våkner opp med flassing og sprekker i munnvikene. Er rødt og sårt rundt hele munnen. Ser nesten ut som en klovn. Er dere også sånn ?

Anonymkode: 11a7a...d78

Leppene min er HELT krise nå! Sånn typ; holder meg hjemme fra forelesning i dag.... Det ser ut som om jeg har injisert 3ml restylane, de er utrolig røde, hovne og det samler seg opp masse død hud i løpet av bare noen timer. Jeg ringte hudlegen for råd, de anbefalte leppepomade, "Ok, tusen hjertelig takk for tipset!":dry: Jeg tror jeg har kjøpt alt apoteket har for lepper den siste uken. Hvor langt inn i kuren er du og hvor stor daglig dose? 

Anonymkode: 16e63...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leppene min er HELT krise nå! Sånn typ; holder meg hjemme fra forelesning i dag.... Det ser ut som om jeg har injisert 3ml restylane, de er utrolig røde, hovne og det samler seg opp masse død hud i løpet av bare noen timer. Jeg ringte hudlegen for råd, de anbefalte leppepomade, "Ok, tusen hjertelig takk for tipset!":dry: Jeg tror jeg har kjøpt alt apoteket har for lepper den siste uken. Hvor langt inn i kuren er du og hvor stor daglig dose? 

Anonymkode: 16e63...0fd

Samme her!! 😖 Haha ja, har tre leppepomader jeg bytter på nå, men hjelper ikke så mye.. Begynte i midten av mai. Tar en tablett og to tabletter annenhver dag.. Hva med deg? 

Anonymkode: 11a7a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er leppene deres når dere våkner om morgenen? Jeg våkner opp med flassing og sprekker i munnvikene. Er rødt og sårt rundt hele munnen. Ser nesten ut som en klovn. Er dere også sånn ?

Anonymkode: 11a7a...d78

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leppene min er HELT krise nå! Sånn typ; holder meg hjemme fra forelesning i dag.... Det ser ut som om jeg har injisert 3ml restylane, de er utrolig røde, hovne og det samler seg opp masse død hud i løpet av bare noen timer. Jeg ringte hudlegen for råd, de anbefalte leppepomade, "Ok, tusen hjertelig takk for tipset!":dry: Jeg tror jeg har kjøpt alt apoteket har for lepper den siste uken. Hvor langt inn i kuren er du og hvor stor daglig dose? 

Anonymkode: 16e63...0fd

Mulig jeg har tipset dere om det før, men Aquaphor sooting skin balm gjør underverker for leppene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her!! 😖 Haha ja, har tre leppepomader jeg bytter på nå, men hjelper ikke så mye.. Begynte i midten av mai. Tar en tablett og to tabletter annenhver dag.. Hva med deg? 

Anonymkode: 11a7a...d78

Huff, jeg synes faktisk dette er den verste bivirkningen hittil. Leppene er som et kjøttsår.... Åh, men da har du kanskje ikke så lenge igjen? Jeg er på uke 5 nå, trappet opp fra 2 til 3 kapsler om dagen for en uke siden. Det er egentlig leppene og synet som plager meg mest, så håper bivirkningene kan stabilisere seg litt, slik at jeg kan fortsette med 3 om dagen. Er noen av dere plaget med øynene/synet forresten?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, venus_ skrev:

 

Mulig jeg har tipset dere om det før, men Aquaphor sooting skin balm gjør underverker for leppene mine!

Takk for tipset! Jeg tester med glede! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Tuini skrev:

Huff, jeg synes faktisk dette er den verste bivirkningen hittil. Leppene er som et kjøttsår.... Åh, men da har du kanskje ikke så lenge igjen? Jeg er på uke 5 nå, trappet opp fra 2 til 3 kapsler om dagen for en uke siden. Det er egentlig leppene og synet som plager meg mest, så håper bivirkningene kan stabilisere seg litt, slik at jeg kan fortsette med 3 om dagen. Er noen av dere plaget med øynene/synet forresten?? :)

Ja, jeg har litt sånn slørete blikk eller hva man skal kalle det pluss at øynene mine renner litt 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tuini skrev:

Huff, jeg synes faktisk dette er den verste bivirkningen hittil. Leppene er som et kjøttsår.... Åh, men da har du kanskje ikke så lenge igjen? Jeg er på uke 5 nå, trappet opp fra 2 til 3 kapsler om dagen for en uke siden. Det er egentlig leppene og synet som plager meg mest, så håper bivirkningene kan stabilisere seg litt, slik at jeg kan fortsette med 3 om dagen. Er noen av dere plaget med øynene/synet forresten?? :)

Jo, er ikke halvveis engang. Har tatt en kapsel daglig frem til nå hvor jeg tar en og to annenhver dag, så skal gå på den leeenge når jeg tar så lav dose. Er andre gangen jeg går på Iso. Forrige gangen klarte jeg ikke å fullføre pga bivirkninger, så har så lav dose nå for å se om jeg klarer å fullføre med så lav dose. Samme her. Leppene er som er kjøttsår, ja 😖 De er værst om morgenen når jeg våkner. Da er det mange timer siden jeg har smurt dem, og leppene har sprukket opp og flasset iløpet av natten 😖

Anonymkode: 11a7a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, venus_ skrev:

 

Mulig jeg har tipset dere om det før, men Aquaphor sooting skin balm gjør underverker for leppene mine!

Takk for tips, men er ikke det en hudkrem? 

Anonymkode: 11a7a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, men er ikke det en hudkrem? 

Anonymkode: 11a7a...d78

Kan brukes til "alt" står det på apotek1 sine nettsider. Fikk den anbefalt hos hudlegen til leppene. Og kom over den flere ganger når jeg søkte etter hvilke produkter som passer på kuren på amerikanske nettsider/blogger/youtubere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, venus_ skrev:

Kan brukes til "alt" står det på apotek1 sine nettsider. Fikk den anbefalt hos hudlegen til leppene. Og kom over den flere ganger når jeg søkte etter hvilke produkter som passer på kuren på amerikanske nettsider/blogger/youtubere.

Åh, skal kjøpe den i morgen 👍🏻😊

Anonymkode: 11a7a...d78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, venus_ skrev:

Kan brukes til "alt" står det på apotek1 sine nettsider. Fikk den anbefalt hos hudlegen til leppene. Og kom over den flere ganger når jeg søkte etter hvilke produkter som passer på kuren på amerikanske nettsider/blogger/youtubere.

 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, skal kjøpe den i morgen 👍🏻😊

Anonymkode: 11a7a...d78

Har brukt den i dag. Kjennes veldig god ut! :)

Anonymkode: 11a7a...d78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :-) Da har jeg startet på kuren. Tok de første tablettene i dag faktisk. Kjenner jeg er redd for de kommende bivirkningene. 

Men det er noe jeg stusser på. Jeg veier kun 52 kg, og ble satt på to tabletter om dagen med en gang! På nettet står det at man bør begynne med en tablett og heller øke etterhvert. 

Noen andre som også ble satt på to tabletter med en gang? :ohmy:

 

Anonymkode: e297b...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei hei :-) Da har jeg startet på kuren. Tok de første tablettene i dag faktisk. Kjenner jeg er redd for de kommende bivirkningene. 

Men det er noe jeg stusser på. Jeg veier kun 52 kg, og ble satt på to tabletter om dagen med en gang! På nettet står det at man bør begynne med en tablett og heller øke etterhvert. 

Noen andre som også ble satt på to tabletter med en gang? :ohmy:

 

Anonymkode: e297b...871

Hei! :)

Jeg startet på kuren for én uke siden og skulle starte med 20 mg om dagen, altså én tablett. Har bestemt meg for å øke dosen til to tabletter dagen, totalt 40 mg/dagen, da jeg ikke plages noe særlig av bivirkningene. Jeg veier 63 kg, så synes det er litt rart at du er satt på to tabletter dagen allerede første dag! Jeg synes det er veldig greit å starte rolig og heller øke dosen nå når jeg ikke plages av bivirkninger. Det eneste jeg merket tidlig er knusktørre øyner på morgenen, nye små, gule kviser i ansiktet og litt tørre lepper. Men er ikke særlig plaget, så det går helt fint med meg! :) Er spent på om jeg får mer bivirkninger nå som jeg øker kuren. Skal totalt ta 400 tabletter. Hvor mye skal du ta til sammen? 

Anonymkode: ebebc...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir tørrheten så ille at det er veldig iøyefallende for andre? Vil andre kunne "se" at du går på isotretinoin mens du er på kuren? 

 

Har nettop begynt på iso. Er utenlands, men kommer tilbake til studiebyen min om 3,5 måned, og er liksom litt redd for at folk skal være sånn "woach, hva skjer med huden din?". 

Anonymkode: 44dcb...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir tørrheten så ille at det er veldig iøyefallende for andre? Vil andre kunne "se" at du går på isotretinoin mens du er på kuren? 

 

Har nettop begynt på iso. Er utenlands, men kommer tilbake til studiebyen min om 3,5 måned, og er liksom litt redd for at folk skal være sånn "woach, hva skjer med huden din?". 

Anonymkode: 44dcb...ec5

Jeg hadde synlig flassing i ansiktet en kort periode bare. Kanskje en uke eller noe slikt, mener på det var når jeg økte fra 1 til 2 tabletter. Nå er det kun litt rødhet i ansiktet og tørt hår og lepper som er synlig på meg. 

Endret av venus_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir tørrheten så ille at det er veldig iøyefallende for andre? Vil andre kunne "se" at du går på isotretinoin mens du er på kuren? 

 

Har nettop begynt på iso. Er utenlands, men kommer tilbake til studiebyen min om 3,5 måned, og er liksom litt redd for at folk skal være sånn "woach, hva skjer med huden din?". 

Anonymkode: 44dcb...ec5

Jeg er på min andre uke nå av kuren og har akkurat økt fra 1 til 2 tabletter om dagen. Jeg merker at jeg kun er blitt tørr ved nesevingene. Det er synlig, men prøver å smøre såpass med fuktighetskrem at det blir mindre synlig på dagtid.

Endret av Fuskelapp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er A vitamin som har, i hvertfall etter en kur, reversibel virkning som varer rundt 3-4 år så kommer kvisene tilbake.

Alder har mye å si om kuren er varig, hvis du er disponert for voksenkviser hjelper denne kuren mest sannsynlig bare noen år så er kvisene tilbake!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir tørrheten så ille at det er veldig iøyefallende for andre? Vil andre kunne "se" at du går på isotretinoin mens du er på kuren? 

 

Har nettop begynt på iso. Er utenlands, men kommer tilbake til studiebyen min om 3,5 måned, og er liksom litt redd for at folk skal være sånn "woach, hva skjer med huden din?". 

Anonymkode: 44dcb...ec5

Man ser det på leppene mine, er veldig tørr i huden også, men ikke noe man legger ekstremt merke til. Men leppene derimot er helt råd, flassete og sprukne. Så har fått noen kommentarer på de.

Anonymkode: 11a7a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det andre som opplevde å bli veldig fet/oljete i huden i starten? Er en uke ut i kuren nå, og man kan speile seg i fjeset mitt. Håret blir fett etter noen timer, og jeg har fått en del nye kviser. Jeg som hadde helgardert meg mot å tørke ut... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...