Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, karen11 skrev:

Slenger meg på tråden her, begynte på isotretioin i går, spent på resultat og bivirkninger! Nyttig å lese tidligere erfaringer :)

Lykke til :)

Anonymkode: 846ca...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere, det er nesten så jeg ikke tror det er mulig, men jeg ser faktisk forskjell på huden. Etter fem dager. Kvisene har begynt å tørke ut her nå, og jeg ser faktisk ganske fin ut på brystet. Det hadde jeg ikke forventet. Så tror jeg selvfølgelig ikke at det er bra fra nå av, for det kan jo komme oppbluss og alt, men jeg er kjempeoptimist. Ingen bivirkninger foreløpig, heller.

Anonymkode: fb172...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15. november 2016 den 8.35, AnonymBruker skrev:

Dere, det er nesten så jeg ikke tror det er mulig, men jeg ser faktisk forskjell på huden. Etter fem dager. Kvisene har begynt å tørke ut her nå, og jeg ser faktisk ganske fin ut på brystet. Det hadde jeg ikke forventet. Så tror jeg selvfølgelig ikke at det er bra fra nå av, for det kan jo komme oppbluss og alt, men jeg er kjempeoptimist. Ingen bivirkninger foreløpig, heller.

Anonymkode: fb172...d97

Så bra! Håper det fortsetter slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt så positivt overrasket. Det er dag seks, og jeg hadde forventet tørre lepper, flass og generelt ubehag nå. Jeg merker ingenting i det hele tatt, bare at huden er bedre, faktisk. Jeg er inneforstått med at det kan forandre seg, men akkurat nå er jeg bare glad for hver dag som går uten bivirkninger. Fordelen med å ha vært så skeptisk som jeg har vært er jeg nå føler jeg har vunnet allerede - jeg har allerede hatt en uke mindre med helvete enn jeg hadde trodd ;)

Anonymkode: fb172...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fortsatt så positivt overrasket. Det er dag seks, og jeg hadde forventet tørre lepper, flass og generelt ubehag nå. Jeg merker ingenting i det hele tatt, bare at huden er bedre, faktisk. Jeg er inneforstått med at det kan forandre seg, men akkurat nå er jeg bare glad for hver dag som går uten bivirkninger. Fordelen med å ha vært så skeptisk som jeg har vært er jeg nå føler jeg har vunnet allerede - jeg har allerede hatt en uke mindre med helvete enn jeg hadde trodd ;)

Anonymkode: fb172...d97

Jeg har det helt likt! Grudde meg sikkelig til alle bivirkningene og trodde de kom til å komme omtrent med en gang. Vi får krysse fingrene for at vi slipper unna de verste bivirkningene. Men er spent på hvordan det går når jeg skal øke dosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, karen11 skrev:

Jeg har det helt likt! Grudde meg sikkelig til alle bivirkningene og trodde de kom til å komme omtrent med en gang. Vi får krysse fingrene for at vi slipper unna de verste bivirkningene. Men er spent på hvordan det går når jeg skal øke dosen.

Når skal du øke dosen? Jeg skal ikke det før om en uke. Men nå tenker jeg sånn at jeg synes det er veldig greit å gå på lav dose. Så hvis bivirkningene skulle melde seg på høyere dose vil jeg heller gå i evigheter på lav.

Anonymkode: fb172...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Tenkte å komme med en liten oppdatering. Hadde skikkelig utbrudd og mareritt for 2-3 uker siden, så virkelig ikke ut..masse kviser som ble til sår og ville ikke gå bort. Nå er alt dette borte og huden er heldigvis veldig fin nå (*bank i bordet*), så hold ut dere som går gjennom utbruddsperioden nå..var veldig redd og usikker selv, men det GÅR over :hoppendeglad:

Anonymkode: 9e7ce...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, klarer ikke bestemme meg for om jeg skal gå på lav dose og bruke lang tid eller kjøre på og få det overstått raskt.. Har gått på Iso siden mai nå. Er så dritt lei, men når jeg øker dosen ser jeg virkelig ikke ut. Så ikle at jeg bare sitter hjemme så mye jeg kan, og ikke går ut mer enn jeg må. Kjedelig, men samtidig deilig å få det overstått. :/ 

Anonymkode: 11a7a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, klarer ikke bestemme meg for om jeg skal gå på lav dose og bruke lang tid eller kjøre på og få det overstått raskt.. Har gått på Iso siden mai nå. Er så dritt lei, men når jeg øker dosen ser jeg virkelig ikke ut. Så ikle at jeg bare sitter hjemme så mye jeg kan, og ikke går ut mer enn jeg må. Kjedelig, men samtidig deilig å få det overstått. :/ 

Anonymkode: 11a7a...d78

For meg fungerte det motsatt, fikk skikkelig utbrudd etter 1 mnd med 20 mg. Økte til 40 den andre måneden og utbruddet ga seg :)  hvis lav dose fungerer for deg så vurde du kanskje fortsette med det ? 

Anonymkode: 9e7ce...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For meg fungerte det motsatt, fikk skikkelig utbrudd etter 1 mnd med 20 mg. Økte til 40 den andre måneden og utbruddet ga seg :)  hvis lav dose fungerer for deg så vurde du kanskje fortsette med det ? 

Anonymkode: 9e7ce...284

Jrg får ikke utbrudd, men huden blir så rød og sår. Skikkelig rød!! Og leppene flasser og er røde rundt hele munnen som en klovn og sprekker opp. Er bare så lei av Iso nå. Vil ha drt overstått :/

Anonymkode: 11a7a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18. november 2016 den 9.23, AnonymBruker skrev:

Når skal du øke dosen? Jeg skal ikke det før om en uke. Men nå tenker jeg sånn at jeg synes det er veldig greit å gå på lav dose. Så hvis bivirkningene skulle melde seg på høyere dose vil jeg heller gå i evigheter på lav.

Anonymkode: fb172...d97

Skal ikke øke før om 3 uker, startet på 40 mg med en gang og deretter øker jeg til 60 mg. Tenker egentlig det samme, går heller to måneder ekstra på kuren dersom jeg får sikkelig bivirkninger når jeg øker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom ryggsmertene :grine: Flere som sliter med ryggsmerter?! Hva gjør dere?

Anonymkode: 11a7a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått på dette her i 11 dager. Det går fortsatt kjempefint. Jeg har ikke tørre lepper eller tørr hud. Det eneste jeg merker er at huden er bedre enn på lenge (ser forskjell fra dag til dag) og at hodebunnen er litt tørr og kløende. Har begynt å massere olje i hodebunnen, og da går det helt fint. På fredag skal dosen opp, så får vi se hvordan kroppen reagerer på det.

Uansett prøver jeg å tenke positivt og på grunnen til at jeg gjør dette. Jeg har ikke brukt utringet topp på over et år. Bar rygg har jeg ikke vist på mange år. Jeg har ikke gått på stranden eller i svømmehallen. Jeg har rett og slett gjemt meg. Så jeg skal holde ut en god del dritt for å slippe det. Det er et halvt år (kanskje) med kur for å slippe å ha det sånn i flere år framover, kanskje resten av mitt unge voksne liv.

Anonymkode: fb172...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå kom ryggsmertene :grine: Flere som sliter med ryggsmerter?! Hva gjør dere?

Anonymkode: 11a7a...d78

Jepp, sliter med ryggsmerter. Jeg trenger mye tung styrketrening, men det er nesten umulig nå. Får også vondt hvis jeg f.eks skal legge med ned og "puste ut". Vet ikke hva jeg skal gjøre med det selv :icon_frown:

Anonymkode: 6e2f1...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, sliter med ryggsmerter. Jeg trenger mye tung styrketrening, men det er nesten umulig nå. Får også vondt hvis jeg f.eks skal legge med ned og "puste ut". Vet ikke hva jeg skal gjøre med det selv :icon_frown:

Anonymkode: 6e2f1...a30

Samme heer 😔 Er andre gangen jeg går på Iso. Har gått på kuren lenge nå, så trodde jeg skulle slippe unna denne gangen, men neida.. Gjør skikkelig vondt å legge seg ned! 

Anonymkode: 11a7a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her. Gått på iso i 4 uker nå.. hud og lepper smuldrer, men har kjøpt en fuktighetsmaske fra original som man sover med. Den funker! Samt aquaphor til leppene og noen ganger på de tørreste områdene i ansiktet🙈 Har akkurat økt dosen til 3 tabletter daglig. Spent på hvordan det kommer til å gå.. MEN, nå går vi jo inn i julebordsesongen osv osv. Drikker dere alkohol? Helgene mine består egentlig av festing, så er ganske drit å ikke kunne drikke noe.. :/ hva gjør dere? 

Anonymkode: 03e59...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har noen fått resept på Dalacin også?  I kombinasjon med Isotrerinoin?

Anonymkode: 9e7ce...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slenger meg med her. Gått på iso i 4 uker nå.. hud og lepper smuldrer, men har kjøpt en fuktighetsmaske fra original som man sover med. Den funker! Samt aquaphor til leppene og noen ganger på de tørreste områdene i ansiktet🙈 Har akkurat økt dosen til 3 tabletter daglig. Spent på hvordan det kommer til å gå.. MEN, nå går vi jo inn i julebordsesongen osv osv. Drikker dere alkohol? Helgene mine består egentlig av festing, så er ganske drit å ikke kunne drikke noe.. :/ hva gjør dere? 

Anonymkode: 03e59...2ba

Jeg drikker litt ,kanskje 1 gang i mnd.. har ikke fått noe streng beskjed av legen heller,så regner med at det går greit en gang  blandt :) 

Anonymkode: 9e7ce...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte og fikk beskjed om at moderat alkoholforbruk var ok. Dvs 2-3 enheter en gang i blant.

Anonymkode: fb172...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...