Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Supermee: velkommen i gjengen :)

Hvor lenge skal du gå på kuren?

Jeg har vært og plukket opp ny resept idag, under 3 mnd igjen!! :)

Dagen etter sist innlegg våknet jeg forresten med en monsterkvise på nesa. Rudolf here i come :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er alle velkommen!

Fortell gjerne deres historier om problemhud og, her er alle interessert i å høre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Herregud, jeg er så deppa og lei av hele greia nå. Heldigvis skal jeg snart plukke opp den siste resepten min! Skal bli herlig å bli ferdig, for nå orker jeg snart ikke mer av det å være sliten og langt nede )=

MEN: Har en kvise i panna og en underjordisk på kinnet, og fikk en kommentar av venninna her om dagen at jeg nå faktisk hadde bedre hud enn henne (uten om arrene, selvsagt). Utrolig, eller hva? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på tetracyclin i en stund nå, men hopper mest sannsynlig over til iso etterhvert. Jeg "gleder" meg til å begynne, etter å ha lest her inne! Dere har gjort meg mer sikker på at det (forhåpentligvis) er verdt det :)

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg har gått på tetracyclin i et par mnd nå, men hopper mest sannsynlig straks over til iso. Jeg "gleder" meg til å begynne, etter å ha lest her inne! Dere har gjort meg mer sikker på at det (forhåpentligvis) er verdt det :)

Absolutt =D Er i hvert fall det for min del. Det som er det mest spennende er å se hvordan huden oppfører seg når jeg er ferdig med kuren, for det suger steinhardt om huden min blir ille igjen etterpå. Men det tror jeg ikke skjer. Hudlegen min er ganske flink, og sa at han var 90% sikker på at huden min ville få varig effekt av dette. Lykke! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Acna: Jeg har fått resept på 400 tabletter. Tar 3 hver dag, så ca. 4-5 måneder.

Hvor lang tid tok det før dere opplevde noen bivirkninger?

Endret av supermee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt =D Er i hvert fall det for min del. Det som er det mest spennende er å se hvordan huden oppfører seg når jeg er ferdig med kuren, for det suger steinhardt om huden min blir ille igjen etterpå. Men det tror jeg ikke skjer. Hudlegen min er ganske flink, og sa at han var 90% sikker på at huden min ville få varig effekt av dette. Lykke! ^^

Supert! Håper du er en av de som slipper videre behandling :)

Nå har jeg lest gjennom uendelig mange sider av denne posten, og har et par spørsmål. Disse får jeg nok svar på når jeg kommer til hudlegen, men jeg spør likevel, jeg! :)

- Er det ikke "lov" å poppe kvisene når man går på Iso? Pga stor fare for arr?

- Ble dere mye verre i starten, verre enn dere noen gang hadde vært? (Noen som har prøvd MD Formulations continual serum og kan sammenligne med dette? Regner med det er ganske mye verre?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Hufsa_

Supert! Håper du er en av de som slipper videre behandling :)

Nå har jeg lest gjennom uendelig mange sider av denne posten, og har et par spørsmål. Disse får jeg nok svar på når jeg kommer til hudlegen, men jeg spør likevel, jeg! :)

- Er det ikke "lov" å poppe kvisene når man går på Iso? Pga stor fare for arr?

- Ble dere mye verre i starten, verre enn dere noen gang hadde vært? (Noen som har prøvd MD Formulations continual serum og kan sammenligne med dette? Regner med det er ganske mye verre?)

Jeg ble mye verre av MD serumet. Men så tror jeg ikke huden min tålte det særlig bra heller. Gikk på det i 5 mnd og ble bare verre og verre. Ble aldri bedre, så måtte bare slutte på det.

Man skal vel heslt unngå å poppe kviser pga arr ja. Jeg ahr nå likevel gjort det litt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Hufsa_

Jaja, nå er året omme så da er det bare å lete frem gamle resepter og få sendt de inn for å få igjen penger for tablettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, BabyBlue! Det høres bra ut! :jepp:

Snille hudlegen min lot meg ta ut nok piller til ut februar, så jeg sendte inn papirene rett før nyttår, og i dag stod det 1400 kroner på kontoen min :hoppendeglad: De kommer mest sannsynlig til å gå med på enda flere piller, men akkurat nå kommer de godt med på en storbytur om noen uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Jeg tror jeg joiner dere. Er 35 år og fortsatt plaget av kviser. Verst på hake, kjeve og kinner. Jeg har pco og skal inn til utredning for det hos gynekolog, hører om noen som behandles for det og blir bedre i huden. Men jeg skal også til hudlege og vurderes for roaccutan.. Da er det kjekt å ha lest alle deres erfaringer :) Blir alle verre når de starter på kur? Og er det betente kviser eller mer hudormer eller comedomer som kommer da? Jeg får ikke sorte prikker, hos meg legger huden seg over talget og lukker igjen. Så blir det dype og betente kviser og de sitter lenge. Og de klør!

Så lurer jeg på om bivirkningene gir seg med en gang kuren avsluttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til vår lille hule!:)

Jeg kan bare svare for meg selv, og jeg er ca halvveis inni kuren. Jeg slet med underjordiske klumper i panna (helt ruglete), samt kviser i kinn, hake og langs kinnbeinet, akkurat som deg. Ikke det verste tilfellet som har vært, men ingenting annet har tatt knekken på dem.

Jeg ble ikke så mye verre da jeg startet på kuren, men alt skal jo ut, og i mitt tilfelle kommer det i omganger, og da helst alle steder på en gang :fnise: Etter kun en runde med utbrudd i panna (i starten av kuren), er den nå helt glatt og fin, og det finnes ingen antydninger til at det kommer mer der. Fra midt på kinnene og ned har jeg nå hatt et treukers utbrudd, som nå trekker seg tilbake. Jeg kjenner at det er mer som skal ut i de områdene, men det er betydelig mindre 'kuler' der nå enn det var for tre uker siden, før forrige utbrudd.

Jeg har for det meste fått store, vanlige kviser samt betente kviser. På kuren har de trukket seg fortere tilbake enn før, selv om de har vært større enn før jeg starta.

Om bivirkningene varer lenge etterpå kan jeg ikke svare på. Jeg har heller ikke merket no særlig til dem under kuren, i forhold til andre her inne.

Lykke til med utredning og hudlegetime! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Hurra, BabyBlue! Det høres bra ut! :jepp:

Snille hudlegen min lot meg ta ut nok piller til ut februar, så jeg sendte inn papirene rett før nyttår, og i dag stod det 1400 kroner på kontoen min :hoppendeglad: De kommer mest sannsynlig til å gå med på enda flere piller, men akkurat nå kommer de godt med på en storbytur om noen uker!

Hvor sender dere inn papirene, og hvor mye får dere tilbake? kan dere gi meg en liten step for step? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sender dere inn papirene, og hvor mye får dere tilbake? kan dere gi meg en liten step for step? :sjenert:

Jeg gikk inn på denne linken, og skrev ut pdf-dokumentet i høyre marg. http://www.helfo.no/privatperson/dekning-av-helseutgifter/Sider/hvit-resept.aspx

Tok det med på apoteket, fikk det stemplet og fikk utskrift av alle legemidlene jeg har tatt ut ved det apoteket i 2011. (Har du tatt ut medisin ved flere apotek må du hente ut ark fra alle!)Hvor du skal sende det avhenger av hvor du bor, men det står ulike adresser på side 2 i pdf-dokumentet.

Jeg fikk tilbake over 1400 kroner, og det var 90% (når jeg kom over 1600 kroner) av penger jeg har brukt på iso, differin og sovemedisiner. Så det spørs litt på hvor mye penger du har brukt på medisiner som dekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gikk inn på denne linken, og skrev ut pdf-dokumentet i høyre marg. http://www.helfo.no/privatperson/dekning-av-helseutgifter/Sider/hvit-resept.aspx

Tok det med på apoteket, fikk det stemplet og fikk utskrift av alle legemidlene jeg har tatt ut ved det apoteket i 2011. (Har du tatt ut medisin ved flere apotek må du hente ut ark fra alle!)Hvor du skal sende det avhenger av hvor du bor, men det står ulike adresser på side 2 i pdf-dokumentet.

Jeg fikk tilbake over 1400 kroner, og det var 90% (når jeg kom over 1600 kroner) av penger jeg har brukt på iso, differin og sovemedisiner. Så det spørs litt på hvor mye penger du har brukt på medisiner som dekkes.

MÅ man få det stemplet på apoteket og skrive ut alt der? Veit du det? Jeg trodde man bare kunne sende inn spesifiserte kvitteringer? :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Never mind, det står på det skjemaet at man kan skrive ut på apoteket ELLER legge ved spesifiserte kvitteringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer! Jeg hadde bare noe annet jeg muligens kunne få tilbake penger for, og jeg er ikke kjent for å ta vare på kvitteringer og slikt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bowie: tusen takk for svar. Jeg håper jeg blir satt på roaccutan, huden min oppleves som verre og verre for hver dag, og jeg begynner virkelig å bli lei av det. Føler meg svært uattraktiv for tiden, og kjenner at dette har jeg ikke lyst på lenger.

Er det noen av dere som kan tipse om en god foundation og concealer som ikke gjør vondt verre, men som dekker bra? Bruker nå Jane Iredale, men syns ikke det blir bra. Det er mineralpudder og flytende foundation.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...