Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ekstremt hårfavfall med den kuren, i tillegg til mange andre plager. Kunne dra ut håret mitt i klaser nærmest. For min del var ikke kuren verdt det, ble sykmeldt pga betennelse i korsrygg, brystbein og fot i 4 uker, og i dag, 4 år etterpå har jeg like dårlig hud igjen. Anonymous poster hash: 26259...d52

Uff, ja den medisinen er ikke til å bli klok av :( . Hvordan er håret ditt i dag og eventuelt når stoppet håravfallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får komplimenter på hvor fin huden min har blitt :) Men det er fader ikke lett å unngå solen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får komplimenter på hvor fin huden min har blitt :) Men det er fader ikke lett å unngå solen nå!

Ja, er ikke lett det nei! Men er det farlig å få sol når man er på denne kuren? Hvorfor det?

Anonymous poster hash: 540e3...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan det går med dere i solen? Her er det eksem og solbrenthet på gang, både pga varmen og så klart selve sola :( Bruker som regel bukse og en lett bluse, men det hender jo at man må kle av seg litt likevel. Har kjøpt inn solfaktor 30 og 50 :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan det går med dere i solen? Her er det eksem og solbrenthet på gang, både pga varmen og så klart selve sola :( Bruker som regel bukse og en lett bluse, men det hender jo at man må kle av seg litt likevel. Har kjøpt inn solfaktor 30 og 50 :/

Hvor mange piller tar du om dagen? Jeg tar 2 piller for jeg blir så deppa av mer. Jeg bruker en ansiktssolkrem fra MD Formulations. Det går bra her, men jeg er redd for at jeg skal se noe i ettertid. Du kan jo gå til en hudpleier å forklare at du går på kuren og trenger riktige produkter. Men ikke la dem gjøre deg helt fattig da :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

Jeg er en jente på seksten år og har et seriøst stort kviseproblem.. kinna mine er knallrøde og jeg har store vonde kviser nesten over alt. Jeg har hudlege time i september noe jeg gleder meg sinnssykt mye til etter som jeg i flere år har gått ut og inn legekontoret med resept på medikamenter uten bedring. Jeg kommer helt sannsynligvis til å få utskrevet accutane, noe jeg har gledet meg til. Er så lei av å prøve ut ting og tang og bruke flere tusner av kroner på ting som ikke funker over lengre tid. Jeg lurer nå på:

- Når dere som nå er på denne kuren først dro til hudlegen, og dere sammen bestemte å begynne på accutane, fikk dere begynne på den samme dag.. liksom skrev han/hun ut en resept som dere etter hudlege timen kunne bruke for å hente kapslene? Eller måtte dere vente? I så fall hvor lenge da? Ble det tatt blodprøver samme dagen eller fikk dere ny time? Vil vite så mye som mulig. Er veldig nysgjerrig og har så innmari lyst til å begynne på accutane. Har slitt med kviser i seks år :( NÅ ER DET NOK!

Endret av DenAnonymeJenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen :)

Jeg er en jente på seksten år og har et seriøst stort kviseproblem.. kinna mine er knallrøde og jeg har store vonde kviser nesten over alt. Jeg har hudlege time i september noe jeg gleder meg sinnssykt mye til etter som jeg i flere år har gått ut og inn legekontoret med resept på medikamenter uten bedring. Jeg kommer helt sannsynligvis til å få utskrevet accutane, noe jeg har gledet meg til. Er så lei av å prøve ut ting og tang og bruke flere tusner av kroner på ting som ikke funker over lengre tid. Jeg lurer nå på:

- Når dere som nå er på denne kuren først dro til hudlegen, og dere sammen bestemte å begynne på accutane, fikk dere begynne på den samme dag.. liksom skrev han/hun ut en resept som dere etter hudlege timen kunne bruke for å hente kapslene? Eller måtte dere vente? I så fall hvor lenge da? Ble det tatt blodprøver samme dagen eller fikk dere ny time? Vil vite så mye som mulig. Er veldig nysgjerrig og har så innmari lyst til å begynne på accutane. Har slitt med kviser i seks år :( NÅ ER DET NOK!

Først så må du ta blodprøve, da disse pillene er så sterke at de skaper en viss risiko for et eller annet i kroppen din :fnise: . Du må ta blodprøve hver gang du er hos legen, som blir et par ganger, for å se om hvordan du ligger ann og hvordan kroppen reagerer på pillene. Legen skriver ut en respet (som regel elektronisk) så får du hentet dem med engang. Først har dere selvfølgelig en samtale, og legen prater om bivirkninger, hvor mange piller du skal ta totalt, osv.

Anonymous poster hash: f2efb...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først så må du ta blodprøve, da disse pillene er så sterke at de skaper en viss risiko for et eller annet i kroppen din :fnise: . Du må ta blodprøve hver gang du er hos legen, som blir et par ganger, for å se om hvordan du ligger ann og hvordan kroppen reagerer på pillene. Legen skriver ut en respet (som regel elektronisk) så får du hentet dem med engang. Først har dere selvfølgelig en samtale, og legen prater om bivirkninger, hvor mange piller du skal ta totalt, osv.

Anonymous poster hash: f2efb...bc8

Om det blir bestemt den dagen jeg har hudlege time at jeg skal begynne på accutane, tar jeg blodprøve der og da samme dag og får jeg resept den dagen også? Eller går første dagen ut på å diskutere og undersøke huden min og SÅ får jeg ny time til å ta blodprøve og eventuelt få den utskrevet?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest multibox

Om det blir bestemt den dagen jeg har hudlege time at jeg skal begynne på accutane, tar jeg blodprøve der og da samme dag og får jeg resept den dagen også? Eller går første dagen ut på å diskutere og undersøke huden min og SÅ får jeg ny time til å ta blodprøve og eventuelt få den utskrevet?..

Jeg tok blodprøve, fikk resept på accutane og ble henvist til hudlege på samme dag av fastlegen. Varierer sikkert fra lege til lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok blodprøve, fikk resept på accutane og ble henvist til hudlege på samme dag av fastlegen. Varierer sikkert fra lege til lege.

Ohh, det er jo drit bra. Takk for svar. Det var akkurat det jeg lurte på ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok blodprøve, fikk resept på accutane og ble henvist til hudlege på samme dag av fastlegen. Varierer sikkert fra lege til lege.

Ohh, det er jo drit bra. Takk for svar. Det var akkurat det jeg lurte på ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja den medisinen er ikke til å bli klok av :( . Hvordan er håret ditt i dag og eventuelt når stoppet håravfallet?

Håret mitt er bare litt tynnere i dag, håravfallets sluttet et par mnd etter kuren. Det uvante med håret etter kuren er at det ikke fliser seg så lett lengre.

Anonymous poster hash: 26259...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket at jeg har fått en nye del kviser på ryggen nå, og noen ligger og lurer enda og virker som de skal blusse opp snart! :(
Skuffende dette nå som jeg er så langt uti kuren.

Jeg har hatt noen små pauser i løpet av kuren, ikke tatt tablettene en uke og noen dager osv, har dette noe å si for totaleffekten?



Anonymous poster hash: 540e3...d4b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håret mitt er bare litt tynnere i dag, håravfallets sluttet et par mnd etter kuren. Det uvante med håret etter kuren er at det ikke fliser seg så lett lengre. Anonymous poster hash: 26259...d52

Det at håret ikke fliser seg like lett, høres fantastisk ut. Får bare håpe at jeg er heldig og får samme effekt :)

Endret av mmia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at håret ikke fliser seg like lett, høres fantastisk ut. Får bare håpe at jeg er heldig og får samme effekt :)

Tja, jeg ville heller hatt flisete hår og ingen bivirkninger eller tilbakefall:)

Anonymous poster hash: 26259...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Grunnen til at håret fliser seg mindre kan kanskje være fordi dere ikke trenger å vaske det like ofte for at det skal se rent ut? Håret mitt ble aldri fett på den kuren, som er det eneste jeg egentlig savner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grunnen til at håret fliser seg mindre kan kanskje være fordi dere ikke trenger å vaske det like ofte for at det skal se rent ut? Håret mitt ble aldri fett på den kuren, som er det eneste jeg egentlig savner :P

Samme her :laugh: Savner den delen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg ville heller hatt flisete hår og ingen bivirkninger eller tilbakefall:) Anonymous poster hash: 26259...d52

Det kan jeg forsåvidt være enig i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen!

Er det noen som vet noe om at man MÅ gå på p-piller eller ikke? Er 16 og ikke seksuelt aktiv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen!

Er det noen som vet noe om at man MÅ gå på p-piller eller ikke? Er 16 og ikke seksuelt aktiv..

Jeg går ikke på p-piller, og har aldri blitt fortalt at jeg absolutt MÅ det heller, for å kunne ta disse pillene. Måtte bare ikke være gravid :)

Anonymous poster hash: f2efb...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...