Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Jeg går ikke på p-piller, og har aldri blitt fortalt at jeg absolutt MÅ det heller, for å kunne ta disse pillene. Måtte bare ikke være gravid :)

Anonymous poster hash: f2efb...bc8

Oh, ok! Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at håret fliser seg mindre kan kanskje være fordi dere ikke trenger å vaske det like ofte for at det skal se rent ut? Håret mitt ble aldri fett på den kuren, som er det eneste jeg egentlig savner :P

Tja, jeg vasker det like ofte nå som under kuren faktisk.

Til DenAnonymeJenta: jeg tror det er opp til legen om du MÅ gå på p-piller eller ikke. Min hudlege delte ikke ut tabletter uten at du gikk med på å gå på p-piller, selv om du ikke var seksuelt aktiv. Han ønsket også at de seksuelt aktive pasientene brukte kondom i tillegg til p-piller.

Anonymous poster hash: 26259...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg vasker det like ofte nå som under kuren faktisk.

Til DenAnonymeJenta: jeg tror det er opp til legen om du MÅ gå på p-piller eller ikke. Min hudlege delte ikke ut tabletter uten at du gikk med på å gå på p-piller, selv om du ikke var seksuelt aktiv. Han ønsket også at de seksuelt aktive pasientene brukte kondom i tillegg til p-piller.

Anonymous poster hash: 26259...d52

Vel, da kommer det vel ann på legen, tenker jeg meg.

Håper jeg får begynne på accutane når jeg i september har hudlege time! Ønsk meg lykke til :D

Takk for svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då er eg vel halvvegs i kuren. Trudde nokre dagar at NO er eg der at det heilt jhar slutta å komme nye kviser, men neidå. Siste dagane har eg fått ei ekkel under øyret, og to halvstore på haka. Æsj!

Ellers flassar eg mykje, når eg rubbar litt på huda, kan eg liksom berre skrelle en av.

Men ein ting lurer eg veldig på: er det nokon som har måtta slutte på kuren lenge før tida pga bivirkningar etc? Eg har nemleg stadig stigande leverprøvar, og legen ymtar om at eg kanskje bør stoppe pga dette. Eg har tatt vel 250 av totalt 500 tablettar. Vil alt vere til inga nytte om eg må slutte no?

Håpar nokon har erfaring å dele om dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hatt en eneste kvise på så lenge jeg kan huske. Ferdig med hele kuren om to uker. Jesssssssssssss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hatt en eneste kvise på så lenge jeg kan huske. Ferdig med hele kuren om to uker. Jesssssssssssss :)

Heldig! Jeg sitter her å venter på min hudlege time som er i september og håper på å få accutane og du har bare to uker igjen! Så sjalu. Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke orket å lese gjennom hele tråden her, men hvor ille hud må man ha for å få dette? har ikke kjempe ille hud, men har ALLTID, og da mener jeg alltid små kviser i ansiktet. Er ikke kviser engang, men sånne små hudormer i hele ansiktet nesten. mest på nesa og i panna. det går aldri vekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke orket å lese gjennom hele tråden her, men hvor ille hud må man ha for å få dette? har ikke kjempe ille hud, men har ALLTID, og da mener jeg alltid små kviser i ansiktet. Er ikke kviser engang, men sånne små hudormer i hele ansiktet nesten. mest på nesa og i panna. det går aldri vekk...

Du får kun isotretinoin om du har brukt andre medikameneter (kremer/salver og antibiotika) uten bedring eller om du får store "byller" som bruker lang tid på å gå vekk og etterlater arr. Altså, severe cystic acne.

For hudormer tror jeg nok du får amberla ellernoe. Isotretinoin er et sterk medikament som en hudlege skriver ut til de med seriøse kviseproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer ikke. Jeg har ikke cystisk acne og jeg går på isotretinoin.Noe som funker fantastisk på meg. Ikke en kvise igjen nå, og kun 1 mnd igjen på pillene :-)



Anonymous poster hash: ede54...9d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer ikke. Jeg har ikke cystisk acne og jeg går på isotretinoin.Noe som funker fantastisk på meg. Ikke en kvise igjen nå, og kun 1 mnd igjen på pillene :-)

Anonymous poster hash: ede54...9d5

Vel, det var det legen fortalte meg og som jeg har lest på forskjellige nettsider. Jeg har ikke hørt at noen har fått isotretinoin på grunn av hudormer, men kan hende jeg tar feil og at noen andre har fått høre noe annet.

Anonymous poster hash: 9cd9e...3bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske tørre øyne, og bruker derfor øyedråper. Men den siste måneden har øynene mine bare blitt rødere og rødere, og det ser jo helt forferdelig ut! Lurer derfor på om noen har noen andre øyedråper å anbefale? Eller noe annet som kan brukes for å fjerne denne rødheten? Ser jo ut som jeg er er neddopa og trøtt hele dagen lang.. Fant blant annet noe som heter "Drop it Brightness" og "Red-I" på Vitus Apotek sine hjemmesider, noen som har erfaringer med disse?

Bruker for tiden Systane Ultra Comfort øyedråper.

Endret av lte94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke orket å lese gjennom hele tråden her, men hvor ille hud må man ha for å få dette? har ikke kjempe ille hud, men har ALLTID, og da mener jeg alltid små kviser i ansiktet. Er ikke kviser engang, men sånne små hudormer i hele ansiktet nesten. mest på nesa og i panna. det går aldri vekk...

Jeg hadde et par småkviser som ikke var så ille, men problemet var at jeg hele tiden nesten hadde det og prøvde noe mindre sterke greier, før jeg fikk sånn roaccutane. Så man må ikke se ut som en pizza i trynet for å få det nei :)

Anonymous poster hash: cc0e2...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da kommer det vel ann på legen, tenker jeg meg.

Håper jeg får begynne på accutane når jeg i september har hudlege time! Ønsk meg lykke til :D

Takk for svar.

Jeg ønsker deg lykke til. Begynte i dag! Gikk til ptivat hudlege og fikk det på dagen. Ønsk meg lykke til også! :)

Anonymous poster hash: 0eca8...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ganske tørre øyne, og bruker derfor øyedråper. Men den siste måneden har øynene mine bare blitt rødere og rødere, og det ser jo helt forferdelig ut! Lurer derfor på om noen har noen andre øyedråper å anbefale? Eller noe annet som kan brukes for å fjerne denne rødheten? Ser jo ut som jeg er er neddopa og trøtt hele dagen lang.. Fant blant annet noe som heter "Drop it Brightness" og "Red-I" på Vitus Apotek sine hjemmesider, noen som har erfaringer med disse?

Bruker for tiden Systane Ultra Comfort øyedråper.

Hei!

Akkurat slik har jeg det også. Dessverre. Jeg har ca. 400 piller og skal ta omlag 100 flere. Jeg ble helt ille når jeg tok tre om dagen, øynene var konstant røde og jeg har funnet ut at jeg ikke klarer mer enn to piller per dag. Så jeg har fortsatt 7-8 uker igjen på kuren.... Er ganske lei nå.

Jeg har også brukt systane. Uten hell. Og krem på natten som skulle virke i mange timer. Uten hell. Har vært behandlet for tre øyekatarrer/ betennelser, og mens jeg bruker de resepbelagte medisinene er jeg fin. Med en gang jeg sluter blir jeg rød! Og det hjelper ikke med systane eller annen krem for å lindre tørre øyne. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er veldig plaget av denne bivirkningen.

Blir noen bivirkninger tydeligere dersom man tar pillene på dagen til lunsj enn til middag? Føler det slik med dette. Kanskje jeg heller skal ta pillene til en fet gresk yougurt til kvelden, slik at de tas opp i kroppen mens jeg sover (med øyesalve)?

Er lei!!!! Men kvisefri ;)

Anonymous poster hash: 95da0...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Jeg er på dag tre, noen fler som nettopp har begynt og vil dele erfaringer?

Takk for svar! :)

Anonymous poster hash: 0eca8...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Akkurat slik har jeg det også. Dessverre. Jeg har ca. 400 piller og skal ta omlag 100 flere. Jeg ble helt ille når jeg tok tre om dagen, øynene var konstant røde og jeg har funnet ut at jeg ikke klarer mer enn to piller per dag. Så jeg har fortsatt 7-8 uker igjen på kuren.... Er ganske lei nå.

Jeg har også brukt systane. Uten hell. Og krem på natten som skulle virke i mange timer. Uten hell. Har vært behandlet for tre øyekatarrer/ betennelser, og mens jeg bruker de resepbelagte medisinene er jeg fin. Med en gang jeg sluter blir jeg rød! Og det hjelper ikke med systane eller annen krem for å lindre tørre øyne. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er veldig plaget av denne bivirkningen.

Blir noen bivirkninger tydeligere dersom man tar pillene på dagen til lunsj enn til middag? Føler det slik med dette. Kanskje jeg heller skal ta pillene til en fet gresk yougurt til kvelden, slik at de tas opp i kroppen mens jeg sover (med øyesalve)?

Er lei!!!! Men kvisefri ;)

Anonymous poster hash: 95da0...34d

Ja, jeg tar også tre piller om dagen, og utenom tørr hud er de verste bivirkningene mine disse røde øynene.. men vil så gjerne bli ferdig nå! Så skal prøve å holde ut med 3 om dagen, til jeg har litt færre piller igjen, og så tenker jeg det blir 2 og etter hvert 1 pille om dagen på slutten. Har vel rundt 5 uker igjen nå, gleder meg til å bli ferdig!

Når det gjelder når man tar pillene tror jeg ikke det har så fryktelig mye å si. Jeg pleier å ta til middag, men tenker at uansett når man tar de så har man stoffet i kroppen hele tida.

Og så bra at du har blitt kvisefri! Jeg er vel omtrent kvisefri i ansiktet, det jeg har der nå er vel mest arr... Ryggen er det derimot verre med, for jeg har flere aktive kviser på toppen av ryggen og i nakken :( Fikk litt flere piller av hudlegen pga dette, men er redd det ikke kommer til å bli borte. Ryggen er liksom det verste jeg har, og masse arr og dritt nedover ryggen også. LEI AV KVISER!

Endret av lte94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hallo! Har noen fått dårlig hukommelse av å bruke disse pillene?

Jeg sliter med dette.

Takk for alle svar!

Anonymous poster hash: 0eca8...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker deg lykke til. Begynte i dag! Gikk til ptivat hudlege og fikk det på dagen. Ønsk meg lykke til også! :)

Anonymous poster hash: 0eca8...d4d

Ååå, heldiggris! Ønsker deg masse masse lykke til og håper du ender opp med det resultatet du ønsker deg :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har nå gått på isotretinoin en uke og har fått

-neseblod

-tørr hud

-tørre lepper

-huden er alt litt bedre i ansiktet men fått noen få store kviser her og på kroppen.

Har vært irritert og depresiv i tre dager.

Ellers er jeg spent på de neste ukene.

Vil bivirkninene bli værre?

Takk for innspill! :)

Anonymous poster hash: 0eca8...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor lang tid det tar før bivirkningene går bort etter at man er ferdig med kuren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...