Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor lang tid det tar før bivirkningene går bort etter at man er ferdig med kuren?

Lurer på det samme! Hadde vært fint om noen som har vært ferdig med kuren en stund kunne kommet med erfaringer :) Har bare 3 uker igjen nå, gleder meg til å være ferdig, selv om jeg ikke er 100% fornøyd med resultatet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måtte bare dele dette gledelige bildet! Satt sammen bilder jeg har tatt av huden min dagen jeg startet i januar (bilde 1), en gang fra mars (bilde 2) og et bilde fra i dag (bilde 3). Bare 3 uker igjen og fornøyd med ansiktet! Ryggen derimot... Andre som ikke har blitt kvitt kvisene de har på ryggen med denne kuren?

15d2we0.jpg

Endret av lte94
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et mirakel!!!!!!! Jeg er såååååå glad.huden min er blitt helt kvisefri, og den kjennes siølemyk ut, som da jeg var barn.er så ytrolig glad. Jeg hadde store ømme vonde byller flere steder i ansiktet ognhuden var rød og øm.jeg fikk problemet da jrg var 25, nå er jeg 32.er så glad dette virket. Nå harnjeg ca 80 tabletter igjen. Jeg håper eette er en varig virkning.det er først nå etter 400 tabletter at alt forsvant! Ikke en eneste på rygg eller bryst heller.til og med nuppene på armene er borte :-):-):-) for meg oppleves dette som en mirakelkur!! Jeg tør endelig gå helt uten sminke igjen :-)

Anonymous poster hash: ede54...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

startet med iso sånn mars tiden, og huden min er helt nydelig, men var på ferie i 2 uker og glemte pillene hjemme :( er fortsatt ikke ferdig, så jeg lurer på om jeg har ødelagt alt nå? kom hjem igår og bare startet som vanlig, men er redd for at jeg har fucka det .. gikk på det engang før og sluttet for tidlig på kuren, så helvete kom tilbake igjen, men er det farlig med en pause?



Anonymous poster hash: f2efb...bc8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at denne kuren er ett mirakel! Har ikke hatt en eneste kvise på snart 3 mnd :laugh: Har gått på de siden nyttår, og har fortsatt 30 dager igjen, så man kan trygt si at jeg er ganske lei, men det har helt klart vært verdt det!

Har forresten en super nyhet (hvertfall for min del)!! Bare Minerals har kommet med en flytende foundation!!! wihoooooo :danse: bestilte den i går,så har ikke prøvd den enda, men har lest supermye positivt om den. Og vil tro den egner seg ganske bra både når man går på iso, og etter man er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på at dette er en mirakelkur! Jeg er 32 år og har slitt med kviser og uren hud siden tenårene. Det endret seg etter to graviditeter og gikk over til hormonelle, dype byller. Hver mnd! Og masse porer!

Jeg skal ta 520 piller totalt. Tar bare to om dagen, så det går sakte fremover. Begynte kuren i desember og er ferdig nå i midten av august! Skal bli helt herlig! Jeg har ikke hatt en eneste kvise eller urenhet de to siste mnd!! Går helt uten sminke! jeg er veldig redd for at det skal komme tilbake når jeg slutter på kuren..... Er det mange som har hatt tilbakefall selv om kuren har fungert helt oppskriftsmessig underveis?

Har slitt mye med tørrhet. Øyne spesielt. Har hatt 5 øyebetennelser og er rød på øynene hele tiden. Nesen er ofte vond og tørr.

Jeg gleder meg utrolig mye til å avslutte dette! Lykke til dere andre!



Anonymous poster hash: 95da0...34d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Flott at det virket for mange av dere. Håper mine forsvinner helt! Jeg er i uke fire. Tørr hud særlig i ansiktet og neseblod. Tørre lepper. Nesen min er litt "tett" vanligvis men dette er borte nå under kuren. Var fire dager på ferie og ble brun unntatt på brystet der jeg er solbrent. Fått bedre hudallerede men lenge igjen (ferdig i februar). Blitt deperimert/hodepine. Mest slitsomme bivirkningen for min del.

Lurer også på om virkningen holder seg etter denne hestekuren :) Ringte legen for å høre om cipralex kunne tas samtidig med isotretinoin. Det var visst ok.

Gratulerer til dere som er ferdige! :)

Takk for innspill!

Anonymous poster hash: 0eca8...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting; vil det fortsatt ha noen effekt om jeg bare tar f. eks, 200 kapsler når jeg egentlig skal ha 400? Dette er runde nr to, men er ikke sånn meeegaprega av det lenger, men jeg kan godt holde ut det der litt til. Men ikke 400. Noen som vet noe om dette? det er to år siden sist jeg tok en slik kur, og de hjalp godt, nå vil jeg bare ta 200 ti får å få fullt utbytte

Takker veldig for svar !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting; vil det fortsatt ha noen effekt om jeg bare tar f. eks, 200 kapsler når jeg egentlig skal ha 400? Dette er runde nr to, men er ikke sånn meeegaprega av det lenger, men jeg kan godt holde ut det der litt til. Men ikke 400. Noen som vet noe om dette? det er to år siden sist jeg tok en slik kur, og de hjalp godt, nå vil jeg bare ta 200 ti får å få fullt utbytte

Takker veldig for svar !! :)

Grunnen til at du skal holde ut hele kuren er at det er risiko for tilbakefall av kviser hvis du stopper for tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du skal holde ut hele kuren er at det er risiko for tilbakefall av kviser hvis du stopper for tidlig

Takker for svar :)

Jeg bare lurte litt på om noen vet om det er nytteløst å ta halve kuren? At det er litt sånn "alt eller ingenting"? Orker ikke å ta hele kuren om igjen tror jeg, men jeg kunne tatt halve. Men jeg gidder jo ikke det om det ikke skulle ha noen effekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

Jeg bare lurte litt på om noen vet om det er nytteløst å ta halve kuren? At det er litt sånn "alt eller ingenting"? Orker ikke å ta hele kuren om igjen tror jeg, men jeg kunne tatt halve. Men jeg gidder jo ikke det om det ikke skulle ha noen effekt :P

Ingen? :)

Anonymous poster hash: afd81...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen? :)

Anonymous poster hash: afd81...383

tar du halve får du mest sannsynlig tilbakefall. med andre ord ; unødvendig

Anonymous poster hash: f2efb...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhhh....ferdig med kuren forrige uke, null kviser på månedsvis, FEM kviser i dag :(

Ånei! Så kjipt... :( Kan det være i forbindelse med menstruasjon? Du får holde ut og håpe det ikke fortsetter sånn! Skal krysse fingrene for deg :) 1 uke igjen for meg nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ånei! Så kjipt... :( Kan det være i forbindelse med menstruasjon? Du får holde ut og håpe det ikke fortsetter sånn! Skal krysse fingrene for deg :) 1 uke igjen for meg nå!!

Aner ikke :/ skal ikke ha mensen før om 2 uker så det virker litt random... mulig huden reagerer annerledes på hudkrem nå enn når jeg gikk på medisinen, men det var en veldig rask endring i så fall. Håper det går over :( Har ikke hatt antydning til kviser eller hudormer engang, de siste månedene... så det var veldig mystisk å plutselig få alle disse på en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar du halve får du mest sannsynlig tilbakefall. med andre ord ; unødvendig

Anonymous poster hash: f2efb...bc8

Jeg hat tatt den en gang før for to år siden, men skulle gjerne hatt bort siste rest av litt kviser. Men om det ikke hjelper å ta halve kuren så gidder jeg jo ikke det....

Anonymous poster hash: afd81...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hat tatt den en gang før for to år siden, men skulle gjerne hatt bort siste rest av litt kviser. Men om det ikke hjelper å ta halve kuren så gidder jeg jo ikke det....

Anonymous poster hash: afd81...383

Jeg gikk på kuren selv for 2 år siden, stoppet alt for tidlig. Fikk like jævlig hud som jeg hadde før, og startet på nytt rundt i mars. Denne gangen skal jeg absolutt fullføre :) Det er slik at du mest sannsynlgi får tilbakefall om du ikke fullfører.

Til dere andre ; Jeg tenkte å ta en tur ned på apoteket for å kjøpe siste runde med tabletter. Jeg har sånn helfo-ting så da skal det vel bli litt billigere, så jeg skal sikkert ha 100 myke kapsler, 20 gram. Det jeg lurer på er om noen av dere vet ca. hvor mye det vil koste? Skal bare hente det på apoteket, men har litt lite penger. Så vil for sikkerhetsskyld vite hvor mye det vil koste. Håper noen kan svare :) :)

Anonymous poster hash: f2efb...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare en reaksjon fra solen/små blemmer! FJO!!!!!!! :danse: :danse:

Og jeg kan melde om ledd som ikke er vonde lengre, og lepper som begynner å normalisere seg. Flasser ikke i ansiktet heller (smører meg fortsatt, så klart). Eksemet er også helt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...