Gå til innhold

Julegavetips 2011


^KinderMaxi^

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg og mannen kjøpe til hans tante på noen og femti? Hun kjøper alltid fine, dyre ting til oss. Vi har alltid pleid å kjøpe bøker eller dusjgreier, men vil ikke det i år igjen. Jeg tror ikke hun drikker, så vin utgår. Det kan koste sånn 300 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skal jeg kjøpe til en stefar jeg egentlig ikke har noe forhold til? Han fikk en flaske vin i fjor, vil gjøre noe annet i år.

Vet du om han har noen interesser? Noe han liker? Spørre moren din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om han har noen interesser? Noe han liker? Spørre moren din? :)

Tja, han liker å fiske, og han liker motorsykler. Men han har jo alt, og når han trenger noe nytt så kjøper han det med én gang.. Han er vanskelig å kjøpe til. Og mamma vet ikke sin arme råd hun heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et ebay spørsmål, holder på å lage meg konto på ebay, og varene jeg har sett på, blir shippet fra usa (hvis jeg har skjønt riktig) hvor mye kan mann handle for på ebay, før mann må belage seg på å betalle toll avgift? og når mann må betale toll, blir mann da belastet hos ebay, eller kommer regningen før pakken i posten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan handle for 200 kroner, eller litt under for å være helt sikker. Pass også på kursen! Tollen kommer gjerne på hentelappen så du betaler den når du henter pakken på postkontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

200 eks. frakt ja. Om varen koster 189 og frakta 1000 betaler du ikke toll, men om varen koster 201 og frakta 1000 må du betale toll/moms på 1201 kr. Og paypal opererer ofte med en høy kurs, så legg deg litt under 200 for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 eks. frakt ja. Om varen koster 189 og frakta 1000 betaler du ikke toll, men om varen koster 201 og frakta 1000 må du betale toll/moms på 1201 kr. Og paypal opererer ofte med en høy kurs, så legg deg litt under 200 for å være sikker.

Hva Paypal beregner spiller ingen rolle. Det er tollvesenets kurs den dagen pakken kommer til Norge som avgjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noe tips til en som er 27, ikke har noen spesielle interesser. Veldig vanskelig å komme på noe som han kunne likt. Han pendler mellom London, Stockholm og Bergen, så han er så og si aldri hjemme, så det er egentlig ikke noen vits å kjøpe noe til leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noe tips til en som er 27, ikke har noen spesielle interesser. Veldig vanskelig å komme på noe som han kunne likt. Han pendler mellom London, Stockholm og Bergen, så han er så og si aldri hjemme, så det er egentlig ikke noen vits å kjøpe noe til leiligheten.

Medaljong med bilde av deg i, eventuelt dere. Slik at han alltid kan ha deg med seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medaljong med bilde av deg i, eventuelt dere. Slik at han alltid kan ha deg med seg :)

Tror ikke broren min hadde blitt så glad for det du. :P Har lite med hverandre å gjøre .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, sorry. Jeg tenkte automatisk kjæreste jeg. Da kommer jeg ikke på noe annet. Finnes det sider med saker som er kjekt å ha når man reiser mye kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har noe tips til en som er 27, ikke har noen spesielle interesser. Veldig vanskelig å komme på noe som han kunne likt. Han pendler mellom London, Stockholm og Bergen, så han er så og si aldri hjemme, så det er egentlig ikke noen vits å kjøpe noe til leiligheten.

Moleskine-planleggingsbok, tv-serie (dvd), vin eller annen "forbruksvare", bøker, fint etui til pc/mobiltelefon ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en gave som jeg selv hadde blitt glad for i dag, nemlig sånne iq-nøtter. De på bokhandelen er jo ganske dyre, men på dealextreme.com fant jeg mange til en rimelig penge. Grei gave til en du vil gi noe til, men hvor det verken passer seg med noe sentimentalt eller noe altfor useriøst.

Jeg kjøpte en pakke med 7 stk i som en liten tilleggsgave til mannen min fra barna. Han liker sånne iq-nøtter, og i tillegg er det gøy for resten av familien på julaften også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva gir man til gutt på 11 til rundt 200kr?

Kjenner han ikke så godt, men det er fetteren min, så mye gi en liten ting.

Sønnen min er 12. Han hadde blitt glad for spill eller gavekort fra Game og Gamestopp. Og i år tror jeg nok lue av typen litt stor som henger bakover hadde vært en populær gave.

Ellers har jeg ett søskenpar i denne alderen som jeg tenker å gå gavekort på kino :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boka til NRK-programmet Siffer, med han matematikern med det krøllete håret, er veldig morsom for ungdom (og foreldrene deres!). Korte kapitler, så ikke bare for de som liker å lese masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricaem conceal

Kom over disse utrolig kule klokkene, laget av kokkosnøtt utrolig nok! Kjøpte en til min mor på 75 år, slo veldig godt ann. Tror det blir noen av de under juletreet i år. Gratis frakt har siden også!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...