Gå til innhold

Julegavetips 2011


^KinderMaxi^

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for mange gode tips! Jeg slet veldig med å komme på hva jeg skulle kjøpe til foreldrene mine, men slo på stortrommen og kjøpte konsertbilletter til favorittbandet deres. Gleder meg til å se ansiktsuttrykkene når de pakker opp!

Ellers sliter jeg med gave til kjæresten. Har aldri hatt særlig problemer med det tidligere, men etter vi flyttet sammen ble det plutselig mye vanskeligere. Har allerede kjøpt skikkelig klokke og armbånd til han, pluss alle ting som parfyme og sånt, og han har det meste av andre nødvendige ting. Men vi har snakket litt om å kanskje ta en skikkelig god middag/en romantisk kveld ute rett før jul i stedet for å kjøpe gaver til hverandre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips! Jeg slet veldig med å komme på hva jeg skulle kjøpe til foreldrene mine, men slo på stortrommen og kjøpte konsertbilletter til favorittbandet deres. Gleder meg til å se ansiktsuttrykkene når de pakker opp!

Så gøy! Det blir nok en STOR suksess! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg å sliter veldig med julgave til min kjære. Han har armebånd, kjede, ring, parfyme og diverse sånn som er vanlig å gi i gave...

Han ønsker seg: videokamera, klær(det er kjedelig), eu-kontroll til lastebilen sin osv..

Men jeg vil gi han noe personlig. Selv om han blir glad for alt han får. Men har ikke peiling jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har forslag til en enkel, lite, billig gave til en god venninne? Jeg har allerede kjøpt hovedgaven, men det ble såpass billig (og noe hun vet hun får), så jeg har lyst å slenge med noe mer til rundt hundrelappen. Ikke noe pyntegreier, da hun har spesiell smak og det er umulig å treffe riktig... :ler:

Trenger forslag til en gave rundt hundrelappen til en far som har alt også (skal ikke være julegave altså). Noe kjempeenkelt som kan sendes, i fjor fikk han en liten eske sjokolade, så det trenger ikke være så originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har forslag til en enkel, lite, billig gave til en god venninne? Jeg har allerede kjøpt hovedgaven, men det ble såpass billig (og noe hun vet hun får), så jeg har lyst å slenge med noe mer til rundt hundrelappen. Ikke noe pyntegreier, da hun har spesiell smak og det er umulig å treffe riktig... :ler:

Trenger forslag til en gave rundt hundrelappen til en far som har alt også (skal ikke være julegave altså). Noe kjempeenkelt som kan sendes, i fjor fikk han en liten eske sjokolade, så det trenger ikke være så originalt.

Hva med flaxloddkalender til pappan din? Den koster vel hundre kroner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har tips til hva man kan gi en enslig bestefar på snart 80? Siden han har det meste han trenger, tenkte jeg å gi en liten kurv med mat, mørk sjokolade og litt sånne ting, men skulle gjerne funnet på noe mer å putte oppi der... hva gir dere deres besteforeldre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Syns det høres greit ut med litt spiselig til besteforeldre.

Det ville jeg gitt iallefall...

Du kan jo ha med f.eks litt spekeskinke eller noen pølser av forskjellige slag som rødvinspølse, reinsdyrapølse osv (eldre liker ofte litt salt mat), noe godt å drikke dersom han drikker alkohol osv

Kanskje pynte kurven med en liten julestjerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ekstra godt pålegg havner i en kurven til min gamle bestemor på over 80 år. Til en annen gammel dame på samme alder som bor like ved meg lager jeg alltid en stor eske til jul; denne fyller jeg opp med hjemmelagde småkaker av gode gamle sorten og pynter med litt twist og sjokoladenisser. Tror dette er årets lykkeligste happening for denne dama! :) Hun har familie som handler for henne til jul og da bugner det ofte over med småkaker fra Berthas - mange av de kakene er gode, men de er tross alt ikke hjemmelaget. Og DET er viktig for en dame i den alderen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått unna et par gaver til :D

Pappa får BluRay-spiller, go min bestevenninne får en flask av favorittwhiskeyen sin (lenge leve taxfree! hehe).

Dattera til venninna tror jeg skal få badehåndkle, da det står på ønskelista ;)

Ellers har jeg ikke peil på hva jeg skal finne på til gubben.. Men vet han likte et bilde fra en fotobok jeg gav han tidligere, så kanskje jeg skal ramme inn det ordentlig så han kan ha det på skrivebodret? Litt ego kanskje, men kan være noe..?

Bror 1 får snus, bror 2 ????

Til ei anna venninne..kanskje den nye Harry Potter-DVD?

VELDIG usikker på hva jeg skal finne på til nestemann...venninne som flytter inn med sin kjære nå i desember.

Svigermor og stedøtre ordner jeg sammen med gubben :)

Jeg vet jeg ønsker meg bladabbonement! (som et gavetips)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig med julehandelen for i år. Har handlet for under 150 kr pr gave, fordi jeg er i spareblusst.

Fetter: Julestrømpe m. godteri ca- 30 kr pr stykk.

Fetter 2: Julestrømpe m. godteri

Kusine: Julestrømpe m. godteri.

Tante: Hjemmelaget smykke. "gratis" trengte ingen innkjøp for å få gjort det.

Onkel: Lommevarmer + dropspose. Ca. 50 tilsammen.

Pappa: To poser med løste, fra kjede som spesialiserer seg for te og kaffe. 35 kr pr stykk.

Mamma: Plastikk skjærebrett + bodylotion fra lush. 125.

Bror 1: Termokopp, 69.

Bror 2: Lommevarmer og dropspose: ca 50.

+ En gave som jeg ikke røper her, fordi han vet brukernavnet mitt her.

Tilsammen ble det omtrent 454. Helt greit, men det ble litt mye godteri. Det som var dyrest var adventsgaven til sambo. Med den så tror jeg det er oppi 850.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til et par på 30 som nettopp har kjøpt leilighet? Har lyst å kjøpe noe til kåken, men de har jo bodd sammen flere steder før da, så de har vel det mest basic. Men fins det noe som er kjekt å ha til huset likevel? Skal koste rundt 200 kr. :)

Og så et annet par på 25 med en sønn på 3, syns dere det er en god ide å kjøpe gavekort på resturant? Vi kan ikke tilby oss å passe sønnen da, men de har jo besteforeldre i nærheten.. Og forslag til resturant? Gjerne en som er i Bergen (nå spør jeg vanskelig kanskje). Tingen er at mannen helst bare spiser burger og cola, mens dama spiser alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lysestaker/telysestaker kanskje? Det er jo sånne ting som folk ofte bytter litt ut av og til, kjekt å ha noen å bytte på :)

Gavekort på Inside til de andre, Bergens beste burger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til den som har alt:

Gaveabonnement som passer til den enkelte. Det kan kanskje virke upersonlig, men hvis du virkelig bruker tid til å finne et blad som passer hver enkelt, tror jeg den personen vil føle at det er en personlig gave.

Gavekort på hudpleietime/massasje/fotpleie. OBS: Tenk på hva personen kan like. Det er for eksempel ikke alle som setter pris på en helkroppsmassasje...

Duftlys med juleduft fra Durance. Jeg har selv et stående å brenne akkurat nå, og det lukter helt himmelsk. Duften sitter i rommet selv om lyset ikke er tent også. Verdt hver eneste krone!

Flotte notisbøker fra Lunehjem. Her finner du fine notisbøker for en hver. En til din gravide venninne, en til din svigermor som liker å kose seg i hagen, en til din mor som liker å reise og en til din søster som liker å ha noe fint på kontorpulten.

Hjemmelaget julegodt på fine glass og med en personlig hilsen. Finn frem til noen spennende oppskrifter som de fleste ikke har smakt før. Kjempefin gave!

Til den som liker å holde seg sunn og frisk:

Den amerikanske helsekostbutikken på nett, Iherb, selger utrolig mye herlig sunt og økologisk som vi ikke får i Norge. Kjøp for eksempel en granola og ha på et fint glass i stedet for i orginalpakningen. Eller hva med noen spennede krydre? Eller hva med Pukka te, Numi te eller Yogi te - til en mye billigere penge enn i Norge?

Til bror/far/kamerater: Denne boken har jeg bare så vidt lest litt i enda, men jeg tenker det må være en interessant lesing for mange, spesielt menn.

Til multitaskeren (Altså, kun kvinner!): Digispiller med digikort. Fantastisk! Jeg har selv en slik, og både husarbeid, matlaging og gåturer i parken blir en lek. Også fantastisk til en som pendler. Den er herlig å legge seg tilbake i togsetet, lukke øynene og fordype seg i en krimgåte. OBS: Ganske store prisforskjeller på Digispiller. Mange bokhandlere selger denne mye billigere enn prisen som er i linken til lydbokforlaget. (PS: Denne imponerer kanskje ikke hvis man ser på teknologien og utseende, men for de fleste spiller det ingen rolle.)

Endret av Gaudium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange flotte tips her. Har ikke vært i denne tråden på en stund. Er ferdig med julegaver nesten jeg :( Gikk fort unna det gitt. Heh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happy_me

Noen som har tips til hva man kan gi en enslig bestefar på snart 80? Siden han har det meste han trenger, tenkte jeg å gi en liten kurv med mat, mørk sjokolade og litt sånne ting, men skulle gjerne funnet på noe mer å putte oppi der... hva gir dere deres besteforeldre? :)

Alt av forbruksvare? Sånn som barberskum, såpe, en liten ting som gjelder noe han interesserer seg for? :)

Jeg lagde en sånn kurv til mine besteforeldre i fjor, og det var en hit! ;) Oppi den hadde jeg: Servietter, en vinflaske, sjokolade, en pose kaffe, marsipangriser, appelsiner (og mer jeg ikke husker nå, dessverre) Det er sånn de setter pris på :)

Til min bestemor kjøpte jeg nå i år en gavepakke med funktighetskrem og dusjsåpe og sånn svamp. Og til min bestefar har jeg kjøpt en eske konfekt (han bor på gamlehjem, og har det meste, og vanskelig å finne på noe.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tipse om dusjradio jeg. Passer til mange forskjellige folk. Og så er det jo koselig å høre på fin musikk mens en dusjer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...