Gå til innhold

Julegavetips 2011


^KinderMaxi^

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er hva jeg har planlagt å kjøpe:

Digitalklokke til kjæresten (fra ebay eller amazon)

Honning/kaffe/te fra Friends Fair Trade til pappa.

http://www.friendsfairtrade.no/?gclid=CI2VtK-kuKsCFQhXmAodzAdWdA/

Såper fra Lush til tanter, kjærestens søstre, etc http://www.lushnorge.no/

Denne jakken til min bror:

http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_24/PID-411574(SparBase).aspx

Selv ønsker jeg meg gavekort, pysj, te, kjøkkenutstyr, raggsokker :gjeiper:

Her er amazons forslag til gaver til alle:

http://www.amazon.co.uk/gp/gift-central/ref=cm_gift_button_gc_lp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disste to siste dagene har jeg ganske enkelt lært å lage eplemost(syltetøy) og fløtekarameller. Begge deler super fine ting å gi bort i fine glasskrukker og papir^^

Og så enkle å lage! Hadde jeg visst det litt før hadde det ikke vært no stress de siste årene x) menmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disste to siste dagene har jeg ganske enkelt lært å lage eplemost(syltetøy) og fløtekarameller. Begge deler super fine ting å gi bort i fine glasskrukker og papir^^

Og så enkle å lage! Hadde jeg visst det litt før hadde det ikke vært no stress de siste årene x) menmen

Oppskrift? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disste to siste dagene har jeg ganske enkelt lært å lage eplemost(syltetøy) og fløtekarameller. Begge deler super fine ting å gi bort i fine glasskrukker og papir^^

Og så enkle å lage! Hadde jeg visst det litt før hadde det ikke vært no stress de siste årene x) menmen

Henger meg på oppskrift ønskes:) -på eplemosten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er nr to på vei - og forhåpentligvis snart ute. Har derfor bestemt meg for å være tidlig ferdig med julegavene om dersom hvis det skulle være noe ekstra med lillemor... Orker rett og slett ikke å finne alt i desember når det er stappfult i alle butikkene.

Er stort sett ferdig, men har noen utfordringer - en svigerbror på 19... Han driver med sport, men har stort sett det han trenger. Har litt lyst å unngå boxer, t-skjorte, dvd ol, men frykter vi havner der i år også.

Ellers har jeg noen tips:

  • - Aeropress (en unik kaffepresse som lager fantastisk kaffe på lik linje med kaffemaskiner i hundretusenklassen (google det så finner du nok omtale om du ikke kjenner produktet)... I Norge koster de 600-800 kr, e-bay rundt 200,-)
  • - Øredobbstativ (også e-bay)
  • - Kalendere (feks familiekalender - ideelt for småbarnsfamilier, igjen e-bay - mye billigere enn bokhandelen)
  • - Forstørrelse av bilder til familien - av deg selv, barna, et hyggelig minne evt.
  • - Kubbelys med personlig motiv (print ut et bilde på laserprinter av noe personlig og bruk varmepistol til å feste på lyset. Evt kan du bruke servietter eller andre decopage papir. Pynt med sløyfe og cellofan!)
  • - Diverse hobbyting (stempel, scrapbookark, småting til å pynte kort med ol. -igjen e-bay, eller panduro på tilbud NÅ!)
  • - Butikkmessig er Søstrene Grene unikt! Om du er i nærheten av de i innland eller utland, ta turen - der finner du alt mulig til en billig penge!)

Jaja - ble litt dette:)

Endret av aftereight
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hva som er "den kuule greia" for gutter på 6-8 nå for tiden? Har både tantebarn og fadderbarn på denne alderen.

Samme gjelder forsåvidt jenter på rundt 10...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Jeg lurer på hva som er "den kuule greia" for gutter på 6-8 nå for tiden? Har både tantebarn og fadderbarn på denne alderen.

Samme gjelder forsåvidt jenter på rundt 10...

Her er det hvertfall fotball og mancheste united for alle penga :gjeiper: Hør med foreldrene,det er jo ikke alle som digger fotball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva som er "den kuule greia" for gutter på 6-8 nå for tiden? Har både tantebarn og fadderbarn på denne alderen.

Samme gjelder forsåvidt jenter på rundt 10...

Gutt på seks i vår familie ønsker seg ninjago lego..

Stor slager hos han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange gode tips her. =)

Dere som handler på ebay, hvor lang tid går det sånn ca før dere får varene deres??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange gode tips her. =)

Dere som handler på ebay, hvor lang tid går det sånn ca før dere får varene deres??

Alt fra 3-4dager til 1 mnd. Fra Kina kan det ta lang tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

For dem som kan strikke så er jo Julekuler en genial gave til feks familie.

Selv er jeg i full gang med å strikke julekuler til de aller fleste.

Og til venniner & søstre blir det dekorative lys med vintage tekst som jeg lager selv, selvlaga hjerte sjokolade og selvlaga såper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om dette er nevnt tidligere i tråden men jeg annbefaler nfoto til julegaveshopping! Der kan du bestille alt mulig rart med dine egne personlige bilder på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Natalie

Kokebok tja.. Han har faktisk laget seg mat :fnise:

Hvis broren din er student og har lite tid til mat, anbefaler jeg 30 minutes meals av Jaime Olivers, du kan kjøpe den på nors på bokforhandler, men på engelsk og play.com og er ganske mye billigere der... Herlige sunne og enkle oppskrifter, når man er student trenger man å spise sundt, men ender opp med Grandiosa og McDonalds... Er student selv, så jeg anbefaler den boken sterkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gir man til gutt på 11 til rundt 200kr?

Kjenner han ikke så godt, men det er fetteren min, så mye gi en liten ting.

Hei, kanskje du kan gi han penga eller gavekort :) hadde jeg vært 11 år så hadde jeg satt stor pris på det :)

Også... Har jeg ei vennine som har tvillinger på ett år, gutt og jente... har vært en tur innom IKEA og der er det masse fint, billig og ikke minst nyttig for små barn... de har startet nå i barnehagen og har alt mulig med klær og leker så det å gi dem noe som kan være nyttig er en god ide tror jeg... så for de prisene de har i Ikea kan man helst kjøpe en del ting å lage en goodiebag

http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/childrens_ikea/18714/

ifjor hadde jeg ikke brukt så mye tid på å finne en gave til henne og hun ga meg masse fine ting, så denne gangen har jeg tenkt å gjøre det opp for henne...

Endret av Natalie_M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slenger meg på her eg.. Har problem med å finne gåve til kjæresten min, han er veldig vansklig å handle gåve til. Nokon tips? han er 25 år gammal.

Til mora mi har eg tenkt å kjøpe spa behandling, sia faren min fekk roger Waters billett i fjor tenkte eg å kjøpe ein dyr gåve til mora mi.

Broren min og er ganske vansklig å handle til. Kva kjøper ein til ein som snart fylle 30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her eg.. Har problem med å finne gåve til kjæresten min, han er veldig vansklig å handle gåve til. Nokon tips? han er 25 år gammal.

Til mora mi har eg tenkt å kjøpe spa behandling, sia faren min fekk roger Waters billett i fjor tenkte eg å kjøpe ein dyr gåve til mora mi.

Broren min og er ganske vansklig å handle til. Kva kjøper ein til ein som snart fylle 30?

Spørs hvordan typer de er det? Hva er interessene deres? Hva liker de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvordan typer de er det? Hva er interessene deres? Hva liker de?

Vel, typen min er litt nerd. Likar star craft, dokumentara med steven hawkings(!?!), historie etc. Samtidig som han er ganske så glad i musikk spelar gitar og bass. Han er vansklig å kjøpe til for han føler at han har alt han trenge. Eg har kjøpt parfyme til han til bursdagen, noko som han vart glad for.

Broren min er veeeeldig glad i musikk også liker han merkeklær, stå på snowboard etc. Så begge er vansklige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, typen min er litt nerd. Likar star craft, dokumentara med steven hawkings(!?!), historie etc. Samtidig som han er ganske så glad i musikk spelar gitar og bass. Han er vansklig å kjøpe til for han føler at han har alt han trenge. Eg har kjøpt parfyme til han til bursdagen, noko som han vart glad for.

Broren min er veeeeldig glad i musikk også liker han merkeklær, stå på snowboard etc. Så begge er vansklige!

Kan jo kjøpe noe klær til broren din på http://www.session.no/, hvis ikke det blir litt fjortis? Eller er han sånn ungdommelig/sportslig i stilen? Evt. gavekort på sportsbutikk? En snowboard/vinterlue/hansker..

Billetter til en konsert til typen? Eller abbonnement her: http://historienet.no/

Ellers liker vel alle en times massasje hos profesjonelle, kinobilletter, andre opplevelser, spiselige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...