Gå til innhold

Julegavetips 2011


^KinderMaxi^

Anbefalte innlegg

Jeg trenger to tips til en jente som har 6års dag i november og dermed skal ha både bursdagsgave og julegave! Hun er ikke spesielt "jentete", mer litt guttete og litt "tøff". Har ikke peiling på hva hun leker med, tror i grunnen ikke hun leker så mye. De har nettopp flyttet, så noe til rommet kanskje (det er litt tomt enda), men hva???

Gutten vår fikk en gave han var veldig fornøyd med i fjor, og kanskje den kan passe til ei jente også?

Pakken var svær og lang, og inni var det plankebiter, spiker, en ordentlig hammer i barnestørrelse og en spikkekniv). Den kostet nok ikke mange kronene, men skilte seg helt klart ut som gaven han var aller mest fornøyd med! Han satt på julaften på en tykk matte i gangen og spikret for harde livet:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og hva med en "Dagens Ord Kalender"? Jeg har det på kontorpulten og gleder meg hver dag til å bla om...

http://www.kortbutikk.no/kalendere/bordkalendere/dagens-ord-952

Og ikke glem å gå innom butikker som selger små-ting, kommer alltid over noe som venner trenger.

Paraply til 39 kr, vanter

eller blank neilelakk+neileakk-bomull+neilelakkfjerner

Endret av Wonders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn: Spør foreldre, de har som regel mange forslag! Kjøpte tidligere en bok til nevøen min der man kan fylle inn navnet på barnet, foreldre, venner osv, som da går igjen i teksten! Super gave, som var favoritt boka leeenge :jepp:

Venninner: Lag en bilde bok med masse bilder og skriv minner dere har sammen. Eller forstørr ett bilde av dere to, eller hele venninnegjengen som du rammer inn. Koster rundt 100 lappen hvis du finner billig ramme. Og vips så har du gave til hele venninne gjengen. Kan også slenge på en liten ting ved siden av som passer til hver enkelt.

Foreldre: Vanskelig! Har alt og ønsker seg ingenting! Abonnement på blader de liker, alt som har med hobbyer å gjøre, igjen forstørre og ramme inn bilde av barna, kjøp en kurv og fyll med stearinlys, sjokolade, ett fint teppe, gode blader, vin osv (Funker best til mamma;), bøker, billetter til konserter, revy ++.

Ungdom: Gavekort på bensin :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefalle Norwegian outlet på Vestby for de som bor i nærheten der. Vi kjøpte masse fine barneklær, kjøkkenutstyr og noe smykker der i fjor til en bra penge! Håper å få til en tur i år å:)

Ellers tar jeg gjerne i mot gode og gjerne humorisitiske tips en pappa i midten av femtiåra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefalle Norwegian outlet på Vestby for de som bor i nærheten der. Vi kjøpte masse fine barneklær, kjøkkenutstyr og noe smykker der i fjor til en bra penge! Håper å få til en tur i år å:)

Ellers tar jeg gjerne i mot gode og gjerne humorisitiske tips en pappa i midten av femtiåra!

Men er alle disse tingene som selges der veldig dyre fra før av? Sånn at prisen fortsatt er høy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe er det, men er ganske mange forskjellige merker der. Vi kjøpte en del barneklær, blant annet fra Lego. Vi fikk vel buske og genser for 180-250 kr (kjøpte til fire barn). Man kan selvfølgelig få billigere barneklær andre steder, men litt av poenget var at det skulle være noe man ikke fikk tak i hvor som helst. Så kjøpte vi smykker fra Arts and Craft med 70%, rabatt så det ble en bra pris:) Så er det også butikker sånn som Bergans som er ganske dyrt i utgangspunktet, så billig blir det jo ikke å handle der, men billigere enn i vanlig sportsbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelige kjøkkenkniver- til kjøtt, grønnsaker eller brød, er et must. For nyetablerte el. De vil vare lenge, og være til stor glede og nytte. Tenk bare når de nyetablerte skal feire sin første jul hjemme, og skal skjære opp ribba, eller kalkunen- vi fikk iallefall litt aha-oppleveslse da og måtte kjøre å kjøpe kniv. Godt vi stekte ribba noen dager i forveien!

Div. bøker faller også ofte i smak. Diktbok til diktelskeren, hagebok til hageentusiasten, krim til mor, mormor elsker biografer- gjerne om royaliteter. Abbonement på div. blad er også et godt tips. Svigermor abbonerer på Hjemmet, storebror har flyttet til en annen kommune og får ikke lenger lokalavisa- så han kan få abbonement på den. Ungdommen kan jo få Pondus, eller kanskje Vi Menn eller Autofil?

Førsteklassingen har kanskje turdag på skolen- hva med en litt større drikkeflaske og en grillpinne, eller sitteunderlag? De blir ofte ganske tørste når de er på tur, så flasken bør være rommelig.

Andre skolebarn trenger kanskje gymbag?

Hva med en vinhøne strikkeoppskrift til tante- eller kanskje svigermor eller mor?

Unge jenter liker ofte sminke, finnes mange skrin og sett på ebay til en ok pris. Også sett med koster.

Iphone deksel vil også være en hit for mange unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg ut å kjøpe såpemasse, stempler, cellofanposer, duftolje og farge - har former og sånn fra før av. Bestemor elsket den hjemmelagde såpen hun fikk i fjord, så får en i år også :)

Også er det utrolig gøy å lage og pynte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten vår fikk en gave han var veldig fornøyd med i fjor, og kanskje den kan passe til ei jente også?

Pakken var svær og lang, og inni var det plankebiter, spiker, en ordentlig hammer i barnestørrelse og en spikkekniv). Den kostet nok ikke mange kronene, men skilte seg helt klart ut som gaven han var aller mest fornøyd med! Han satt på julaften på en tykk matte i gangen og spikret for harde livet:)

Det var en utrolig flott ide!!! Jeg har litt unge tantebarn enda, men den skal jeg jammen meg huske og bruke om et par år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg ut å kjøpe såpemasse, stempler, cellofanposer, duftolje og farge - har former og sånn fra før av. Bestemor elsket den hjemmelagde såpen hun fikk i fjord, så får en i år også :)

Også er det utrolig gøy å lage og pynte!

Det har jeg aldri prøvd, men vurdert det flere ganger. Er det greit å lage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri prøvd, men vurdert det flere ganger. Er det greit å lage?

Det er kjempe enkelt og moro! Koser meg når jeg holder på med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da må jeg kanskje titte på det da ;) På Panduro du kjøper det? Finnes det noen "milde" varianter å lage? For de som tåler såpe dårligere enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg kanskje titte på det da ;) På Panduro du kjøper det? Finnes det noen "milde" varianter å lage? For de som tåler såpe dårligere enn andre?

Kjøper alt sånt på panduro, ja! Finnes mange forskjellige såpetyper.

Gå inn på panduro.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gir man til gutt på 11 til rundt 200kr?

Kjenner han ikke så godt, men det er fetteren min, så mye gi en liten ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...