Gå til innhold

kona gravid, mannen sterilisert... er det mulig ?


rundlurt

Anbefalte innlegg

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1307&Itemid=92

"Det finnes ingen garantier for at det vil lykkes.

Hos menn hvor inngrepet er gjort for ikke lengre enn seks år siden, er det mer enn 50 prosent sjanse for å få bra sædkvalitet tilbake. Dersom det har gått lengre tid, er det hele mer usikkert.

Hvorfor blir sædkvaliteten dårligere?

Det er særlig såkalte spermieantistoffer som ødelegger for resultatet.

Spermiene har vært i kontakt med blodbanen og danner antistoffer mot seg selv, fordi spermiene egentlig er fremmede i kroppen vår. Disse antistoffene angriper sædcellene, og dett er ganske vanlig etter en sterilisering."

Men TS har kanskje ikke vært sterilisert så lenge nei...2009? Husker ikke, i alle fall sikkert individuellt det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mars 2009 ja.

Jeg foreslår at du tar en samtale med fruen her og nå, hvor du forteller henne at du i morgen kommer til å bestille en time for dna test av dere tre i sverige.

problematisk både jobbmessig og økonomisk

Eg ønsker å levere ny test som "sentrifugeres" ... stod litt om det i linker som andre har lagt inn.

Det stor riktignok at man ikkje kunne befrukte en kvinne sidan cæden ikkje var "mobil"....

Kjenner jeg blir kvalm av redsel. For det første vil jeg IKKE ha flere barn. For det andre så vil han vel tenke som deg da? Og hvordan kan dette være mulig i det hele tatt. Googler som en gal uten å finne noe svar. Og jeg tør ikke teste meg. For et mareritt.

Du kan jo ennå fjerne det.... du har merket symptomene... Min kone "tenkte ikkje over det" i 4 mnd......erre mulig...

snakke med de på sykehuset i morgen om de har andre metoder å teste på en mikroskop...

Evt får legen henvise meg til klinikken som utførte inngrepet, så de får teste meir og evt klippe meir... om det hjelper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problematisk både jobbmessig og økonomisk

Nå behøver ikke et slikt utsagn å gjennomføres da, men brukes som et lokkemiddel for å få sannheten.

Du kan jo ennå fjerne det.... du har merket symptomene... Min kone "tenkte ikkje over det" i 4 mnd......erre mulig...

Synes denne var veldig ufin mot din frue. Med denne legger du alt ansvar på henne. Ikke pent.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var forferdelig dårlig gjort å sette ham på den tanken. Jo mer naive og godtroende menn er jo bedre.

Men for himmelens skyld da, det er ille nok at de sliter med dette nå om ikke en anonym dusk skal komme og så tvil i hele livet til TS og kona fordi man sitter med (gud vet hvilke lyster) en grunn for egen del til å mistro andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic, men hva sa han og ble de sammen igjen? Håper hun fikk en STOR unnskyldning av han.

De ble ikke sammen igjen, nei, men hun fikk sikkert en unnskyldning eller fler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville dratt til utlandet og tatt DNA- prøve av fosteret der.

I flere land, blant annet Storbritannia, kan du også få utført senabort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sitat: Synes denne var veldig ufin mot din frue. Med denne legger du alt ansvar på henne. Ikke pent

Er det andre her som tror at enten de selv , eller deres partner hadde vert ubevist på slik så lenge som i 4mnd ?

Skal likestilling og fordeling av ansvar gå så langt at mannen i eit forhold skal fortelle kona når mensen skulle kommet, og når det er på tide å ta ein svangerskapstest ?

Eg skal prøve å ta opp tema om om ein reise for å avklare meir. Uansett så blir det evt legetime for å høre om søknad om dna på foster dersom dette er mulig nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at dette er tøft og vanskelig, men nå har livet satt dere i denne situasjonen,og da må dere gjøre det beste ut av det. Jeg og min mann var i en situasjon som lignet litt for 16 år siden. Vi skulle ikke ha flere barn, og hadde tatt våre forholdsregler for å forhindre en graviditet. En sen kveld oppdager jeg en kul nederst på magen. Ultralyd neste dag viste et 16 uker gammelt foster. Det tok noen uker å venne seg til tanken for min del. Mannen trengte litt mer tid, men innen barnet ble født 21 uker senere, hadde vi vent oss til tanken, og gledet oss over den vendingen livet hadde tatt.

sitat: Synes denne var veldig ufin mot din frue. Med denne legger du alt ansvar på henne. Ikke pent

Er det andre her som tror at enten de selv , eller deres partner hadde vert ubevist på slik så lenge som i 4mnd ?

Skal likestilling og fordeling av ansvar gå så langt at mannen i eit forhold skal fortelle kona når mensen skulle kommet, og når det er på tide å ta ein svangerskapstest ?

Jeg skrev den første siteringen, og ja jeg var gravid i 16 uke uten å ha den ringeste anelse om det. I første post skrev du at kona di hadde nevnt manglende mens for deg. Da er det faktisk også ditt ansvar å tenke tanken om graviditet, like mye som hun burde ha tenkt det.

Synes du har inntatt en mindre pen tone utover tråden. Jeg håper at du tenker deg nøye om når du snakker med dine kone, slik at du ikke lager ubotelige sår i forholdet deres. Det er ikke bevist på noen måte at hun har vært utro, og da må du la tvilen komme henne til gode, inntil svaret på dna foreligger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre her som tror at enten de selv , eller deres partner hadde vert ubevist på slik så lenge som i 4mnd ?

Skal likestilling og fordeling av ansvar gå så langt at mannen i eit forhold skal fortelle kona når mensen skulle kommet, og når det er på tide å ta ein svangerskapstest ?

Jeg vet av mange som har funnet ut de var gravide etter så lang tid. Man skulle ikke tro det gikk an, men det er faktisk ikke uvanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat: Synes denne var veldig ufin mot din frue. Med denne legger du alt ansvar på henne. Ikke pent

Er det andre her som tror at enten de selv , eller deres partner hadde vert ubevist på slik så lenge som i 4mnd ?

Skal likestilling og fordeling av ansvar gå så langt at mannen i eit forhold skal fortelle kona når mensen skulle kommet, og når det er på tide å ta ein svangerskapstest ?

Eg skal prøve å ta opp tema om om ein reise for å avklare meir. Uansett så blir det evt legetime for å høre om søknad om dna på foster dersom dette er mulig nå.

Tja, hadde min mann vært sterilisert, og mensen min ble borte og jeg viste jeg ikke hadde vært utro, hadde jeg mer tenkt tanken overgangsalder. Var ikke denne damen over 40? Det er jo enkelte som kommer i overgangsaldern i slutten av 20 årene allerede, sjeldent men sant.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB har faktisk rett i dette. Når man sjekker en sædprøve ser man på en del av prøven. Det er vel fysisk vanskelig å sjekke hele prøven skulle jeg tro.

Så man kan da tenke seg at det kan gjemme seg en sædcelle eller to i denne prøven, som man ikke ser av det utsnittet som gjøres.

Det er selvfølgelig utrolig hvis denne ene cellen klarer den jobben det er å komme helt fram og befrukte egget, men merkeligere ting har skjedd gjennom den medisinske historien.

Tenker også på at man har jo varierende styrke på orgasmer. Vil tro den ikke er av det sterkeste laget når man konsentrerer seg om å få godsakene oppi en plastkopp kanskje....?

Altså at kanskje det sniker seg med noen svømmere når man har en kjempesterk en...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om noen har svart på det enda - for gadd ikke lese de tre siste sidene. Men graviditet, til tross for sterilisering, utløser ikke erstatningsansvar. Det var en sak oppi Høyesterett, og han fikk ikke erstatning. For at det skal foreligge erstatningsansvar må det være tale om en "skade" - og et velfødt barn er av samfunnet ansett som en glede, og kan ikke ses som en skade. Altså - ikke noe erstatningskrav

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev den første siteringen, og ja jeg var gravid i 16 uke uten å ha den ringeste anelse om det. I første post skrev du at kona di hadde nevnt manglende mens for deg. Da er det faktisk også ditt ansvar å tenke tanken om graviditet, like mye som hun burde ha tenkt det.

Synes du har inntatt en mindre pen tone utover tråden. Jeg håper at du tenker deg nøye om når du snakker med dine kone, slik at du ikke lager ubotelige sår i forholdet deres. Det er ikke bevist på noen måte at hun har vært utro, og da må du la tvilen komme henne til gode, inntil svaret på dna foreligger.

Manglende mens bekreftet hun først når eg spurte om ikkje det var lenge siden.

Eg ser det er fleire som bekrefter at å mangle mens i måneder er normalt å overse, så eg beklager det :)

Det er tunge dager, og vanskelig å holde humøret oppe, og sikkert lett å gjennspeile bitterhet i det eg skriver. Eg kan selvfølgelig prøve å pakke ting inn slik at eg ikkje fremmstår som ufølsom.

Ang bevis, så er det pr definisjon i legeverden eit bevis som ligger i magen hennes nå, og det frustrerer.

Eg leter etter bevis på at eg kan være medvirkende. Og det hjelper lite at folk stadig linker til den 1% som vokser sammen. For det er ikkje tilfelle. Og derfor er det heller tilfelle at det kan være en og annen treg svømmer som ikkje viser på testene.

Det var meget intr med de linkene til amerikansk side om sentrifugetest av sædveske, for å leite fremm sæd. Der viste de til at hos 18% av bekreftet steril menn, kunne det spores sæd alikevell. Selv om det også står at de er immobile og ikkje kan klare å befrukte egg

Jeg vet av mange som har funnet ut de var gravide etter så lang tid. Man skulle ikke tro det gikk an, men det er faktisk ikke uvanlig.

Tar den til etterettning :) Trudde ikkje det.

Tenker også på at man har jo varierende styrke på orgasmer. Vil tro den ikke er av det sterkeste laget når man konsentrerer seg om å få godsakene oppi en plastkopp kanskje....?

Altså at kanskje det sniker seg med noen svømmere når man har en kjempesterk en...?

Dette har eg lurt på, for det er ikkje rare spestasjonen som avlegges i koppen... :gjeiper: Så det står på spørsmålslisten til urologen når de åpner igjenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg tar feil, så beklager jeg så meget. Men det virker som du og fruen ikke kommuniserer så mye om det som pågår?? Slik som situasjonen er, bør dere snakke mye og lenge om dette, slik at dere kan få en avklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud at det går ann å være så mistenksom!! Hvis konen sier at hun ikke har ligget med andre er det jo PUKKA NØDT til å være TS som er far, uansettt hva han sier, ja selv om han ikke skulle ha vært i nærheten av henne de siste 9 måneder. Nei TS, skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom hun ikke har tenkt over det i heletatt slik hun påstår, at mensen uteble, så kan eg ikkje klandre henne for ikke å snakke med meg. Om saken som er blitt nå snakker vi om daglig selvsagt.

Men eg får da lov å spørre i forum alikevel om nyanser? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun ikke har tenkt over det i heletatt slik hun påstår, at mensen uteble, så kan eg ikkje klandre henne for ikke å snakke med meg. )

Hvor gammel er din kone? Du behøver ikke svare eksakt, men runde av til feks nærmeste 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud at det går ann å være så mistenksom!! Hvis konen sier at hun ikke har ligget med andre er det jo PUKKA NØDT til å være TS som er far, uansettt hva han sier, ja selv om han ikke skulle ha vært i nærheten av henne de siste 9 måneder. Nei TS, skjerp deg!

Fin måte å sette det på spissen på. "selv om han ikke skulle ha vert i nærheten av henne de siste 9 mnd".

Hehe .. Fin den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får et positivt svar hos kvinneklinikken, at dere får utført dette i Norge og slipper å betale 10-15 000. Man kan sjekke fosterets DNA fra det er ca 12 uker mener jeg, så det er mulig nå.

Kan ikke være lett å gå og ikke "vite". Hva sier din kone om å ta dna test før barnet er født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...