Gå til innhold

kona gravid, mannen sterilisert... er det mulig ?


rundlurt

Anbefalte innlegg

Men sterilisering har utviklet seg fra tidligere når en brukte sutur og hadde verdens største blåe pung i uker..

Nå er det så vidt eit lite hull for å få inn heklenåla, og dra lederen ut, og så klippes den av, slås knute på begge ender, og i tilleg svis endene for å hindre sammengroing..

Så det er egentlig 3 hindere i inngrepet.

Menmen... off,,

Er det ingen som kan klare å finne ein sak der mannen etter DOKUMENTERT sterilisering har gjort en kvinne gravid, og FORTSATT er steril etterpå ..?

Ikkje link til lommelegen med risiko for at det kan vokse sammen... for det er motbevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men kan eg få hjelp med alternativ...?

Eg nevnte litt på flås, at nokon kanskje hadde runket i badehåndkleet mitt på stranda...og så har eg tørket meg...og så gått heim å vert med kona... er slike tanker mulig ?

Finnes det dokumenterte saker om graviditet som følge av....eh.. ?

Kanskje om ei dame "koser" ein mann men hendene, og så fingrer seg sjølv med rester på fingrene..

Må mannen ha utløsning for å få sæd ut av snoppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke 8% sjanse, men i omtrent 1%..

Min feil der - gikk litt fort tidligere i dag jah.. :fnise:

Å ? hvordan det? Må eg ikkje signere papir på fødestuen lenger?

Les her; Farskap

Fastsettelse av farskap

Det er tre måter et farskap kan etableres juridisk første gang.

1) Mannen er gift med barnets mor når barnet fødes

2) Mannen, dersom han ikke er gift med mor, undertegner en farskapserkjennelse - hvor han erkjenner at han er far og påtar seg underholdsplikt for barnet.

3) Mannen skriver under et farskapsforelegg eller blir dømt som far. Dette gjøres vanligvis ikke før det offentlige har sørget for at farskapet er blitt bekreftet ved en DNA-analyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som kan klare å finne ein sak der mannen etter DOKUMENTERT sterilisering har gjort en kvinne gravid, og FORTSATT er steril etterpå ..?

Ikkje link til lommelegen med risiko for at det kan vokse sammen... for det er motbevist.

Jeg kunne gitt deg navnet på et par som har opplevd dette hvis jeg visste hvem du var IRL

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Men kan eg få hjelp med alternativ...?

Eg nevnte litt på flås, at nokon kanskje hadde runket i badehåndkleet mitt på stranda...og så har eg tørket meg...og så gått heim å vert med kona... er slike tanker mulig ?

Finnes det dokumenterte saker om graviditet som følge av....eh.. ?

Kanskje om ei dame "koser" ein mann men hendene, og så fingrer seg sjølv med rester på fingrene..

Må mannen ha utløsning for å få sæd ut av snoppen?

Når jeg leser dette er det lett å mistenke deg for at du troller og tuller..... men jeg lar tvilen komme deg til gode, enn så lenge.

Vel, det her er det fint lite å gjøre med før barnet kommer og man kan ta en DNA test.

Og her har du svaret ditt på hva du kan/skal gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lett søkt om DNA test før barnet er født. Hadde ikke klart å gå rundt og tenke på om det var mitt eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Alle prevensjonsmetoder har en usikkerhet på minst 1 %;, det gjelder spiral, p-piller osv. Sterilisering blir allikevel det nærmeste man kommer 100 %"

Konklusjonen min blir derfor: Kona til TS har hatt det hyggelig sammen med en annen mann.

DNA test vil vel bekrefte det. Ref. andre tidligere tråder her inne, på tide å ta diskusjonen om obligatorisk DNA prøve for å avdekke farskapet ved enhver fødsel?

Legen sa det rett ut, det samme. At hun har vert med en annen mann. Men han sa ikkje hvem :snurt:

Men eg vil ikkje presse meir i denne omgang. Hun har sagt at hun forstår eg vil ta dna når (om) barnet er født.

Kvir meg.

Dessuten så , OM hun skulle tilstå utroskap nå, så ville det vert for sent å fjerne det uansett ser det ut for.

Da blir det fokus på å sikre også den ungen farsarv fra ein anna far.

For eg signerer aldri noko om dna viser avvik.

Eg hiver uansett ikkje ut kone og sitter igjenn med 3 felles barn, og raserer 18 år pga 4min hygge med ein anna. Sjølv om det blei barn. DERSOM det viser seg det var ein anna... Hun har jo ikkje forlatt meg, og da er eg fortsatt best :)

nå er det ennå ei natt å stirre i taket...

Takk for delings

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne gitt deg navnet på et par som har opplevd dette hvis jeg visste hvem du var IRL

Seriøst ? og han er fortsatt steril og dna stemmer?

Når jeg leser dette er det lett å mistenke deg for at du troller og tuller..... men jeg lar tvilen komme deg til gode, enn så lenge.

Heilt seriøs saken altså.... Egentlig føler eg litt desperat for å finne ut hvordan i h###### hun har blitt gravid

Hadde lett søkt om DNA test før barnet er født. Hadde ikke klart å gå rundt og tenke på om det var mitt eller ikke...

Går det an ...? hvordan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tantenipsy

Dersom mannen min var sterilisert og jeg ble gravid, så ville jeg ikke blitt såret om han ønsket DNA-test!

Ville jo forstått svært godt at han ellers ville vært i tvil resten av livet, og det ville jeg jo ikke ønsket dersom jeg var sikker på at han var faren!

Ikke dropp testen bare for husfredens skyld, gnagende tvil som dette blir ikke borte, men kan ødelegge forholdet på sikt. Dersom det viser seg at hun har vært utro, kanskje forholdet kan ha en sjanse likevel.

Uansett best om sannheten kommer frem...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sa det rett ut, det samme. At hun har vert med en annen mann. Men han sa ikkje hvem :snurt:

Men eg vil ikkje presse meir i denne omgang. Hun har sagt at hun forstår eg vil ta dna når (om) barnet er født.

Kvir meg.

Dessuten så , OM hun skulle tilstå utroskap nå, så ville det vert for sent å fjerne det uansett ser det ut for.

Da blir det fokus på å sikre også den ungen farsarv fra ein anna far.

For eg signerer aldri noko om dna viser avvik.

Eg hiver uansett ikkje ut kone og sitter igjenn med 3 felles barn, og raserer 18 år pga 4min hygge med ein anna. Sjølv om det blei barn. DERSOM det viser seg det var ein anna... Hun har jo ikkje forlatt meg, og da er eg fortsatt best :)

nå er det ennå ei natt å stirre i taket...

Takk for delings

Er du sikker på at de tre er dine?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst ? og han er fortsatt steril og dna stemmer?

Seriøst, dna stemmer og paret fant sammen etter mye turbulens og beskyldninger - også fra leger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt hvordan hun vil bli såret om du vil at hun skal ta en DNA-test...

Hadde nesten tilbudt meg det jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekteskapet deres kommer ikke til å tåle 5 måneder med uvisshet.

Det vil også gå ut over de andre barna deres at dere ikke får en klarhet i dette. Ergo må dere finne ut av dette nå. I sverige og england kan man få tatt dna prøve under svangerskapet. Det er en liten risiko forbundet med prøven, men den er ikke veldig stor. Prisen er ikke urimelig høy.

Jeg synes at du skal be fruen din bli med til sverige for en slik test. Skulle hun nekte, er det vel ensbetydende med at hun ikke har vært ærlig til nå. Sier hun ja, skal det mye til at hun lyver.

Jeg personlig har store problemer med å tro at en dame kan være så iskald at hun lyver og fortsetter å lyve om noe som hun vet vil bli avslørt om noen få måneder.

Har du ingen formening om hun kan ha vært utro? Er det fysisk mulig? Jobbreiser, fritid som kan ha vært brukt, tegn som tilsier at noe har vært galt? Ekstra vern om mobilen/pcen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gorgonzola

Legen sa det rett ut, det samme. At hun har vert med en annen mann. Men han sa ikkje hvem :snurt:

Hæh?

Sa ikke legen hvem hun hadde vært med??

Bytt lege, nå!!!!

Nå overbeviste du meg, trolleritrollera :plystre:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tester kan garantere at du er 100% steril for de sjekker bare litt av sæden i et microskop og teller sædceller. Har du under et visst antall levende celler, så regnes man som steril fordi det er lite sannsynlig at man kan gjøre noen gravide. Det trengs faktisk kun EN levende sædcelle og det er ikke umulig at den når frem selv om røret er kuttet. ;)

AB har faktisk rett i dette. Når man sjekker en sædprøve ser man på en del av prøven. Det er vel fysisk vanskelig å sjekke hele prøven skulle jeg tro.

Så man kan da tenke seg at det kan gjemme seg en sædcelle eller to i denne prøven, som man ikke ser av det utsnittet som gjøres.

Det er selvfølgelig utrolig hvis denne ene cellen klarer den jobben det er å komme helt fram og befrukte egget, men merkeligere ting har skjedd gjennom den medisinske historien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vanvittig unødvendig!!

Ja, det var forferdelig dårlig gjort å sette ham på den tanken. Jo mer naive og godtroende menn er jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...