Gå til innhold

kona gravid, mannen sterilisert... er det mulig ?


rundlurt

Anbefalte innlegg

Trur eg fikk til å sitere nå..

Det er den situasjonen eg beskriver som pyton. Eg ber ikkje om sympati. Eg spør etter erfaringer rundt hvordan dette kunne skje uten andre sexpartnere.

Så lenge det er lovlig med abort så forholder vi oss til det. Det er ennå ikkje å rekne som eit barn så lenge det ikkje er levedyktig, den terskelen kommer om ennå koen uker. Evt debatt om slike inngrep får dere ta i ein annen tråd. Imidlertid så var forhåndbeskjeden fra ultralydmannen, at det var trolig bortkastet å søke, då det skal tungtveiende medisinske grunner til. At fosteret ikkje var velutviklet feks, eller at mor var syk.

Dette er ikkje tilfelle for oss såg det ut som.

Men at det dukker opp fleire som synest det er oki at man skal bli påtvunget eit barn, enten pga sidesprang eller etiske syn, er urovekkende for meg. For det er eg som må være pappa, biologisk eller ikkje, for ennå eit barn, resten av livet.

Mor ønsker også barnet vekk fotsatt.

Nei.

Men lovverk tvinger oss til å oppfostre eit uønsket barn. Til tross for at vi har gjort de anbefalte inngrep for å unngå fleire barn.

PS: det var dette med barn 3 som kom ut med spiralen i hånda, som eg opfattet som flåsete, svaret mitt kom for sein ser eg nå..

Ja dere har gjort det dere kan for å forhindre flere barn. Men det hjelper lite å lulle seg inn i denne tankegangen når situasjonen er som den er. Den øvre abortgrensen er satt av en grunn. Å ta en senabort er ikke noe man skal gjøre med lett hjerte, og iallefall ikke når det ikke er gode grunner for inngrepet.

Er det fremdeles slik at dere ikke klarer å godta situasjonen når fødselen nærmer seg, finnes det mange gode mennesker der ute som vil adoptere barnet. Gjør heller det, enn å la barnet vokse opp uønsket.

Jeg forstår at dette er tøft og vanskelig, men nå har livet satt dere i denne situasjonen,og da må dere gjøre det beste ut av det. Jeg og min mann var i en situasjon som lignet litt for 16 år siden. Vi skulle ikke ha flere barn, og hadde tatt våre forholdsregler for å forhindre en graviditet. En sen kveld oppdager jeg en kul nederst på magen. Ultralyd neste dag viste et 16 uker gammelt foster. Det tok noen uker å venne seg til tanken for min del. Mannen trengte litt mer tid, men innen barnet ble født 21 uker senere, hadde vi vent oss til tanken, og gledet oss over den vendingen livet hadde tatt.

Bare til informasjon.Du nevner at du må være pappa for barnet resten av livet. Dette er et valg du tar. Ingen i hele verden kan tvinge deg til å opptre som far til barnet hvis du ikke vil. Du har full mulighet til å gå fra mor og ikke ha samvær med barnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarene her er ganske annerledes en de svar man får når en dame sier mannen hennes har gjort en annen dame gravid.

Hykleri `?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarene her er ganske annerledes en de svar man får når en dame sier mannen hennes har gjort en annen dame gravid.

Hykleri `?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarene her er ganske annerledes en de svar man får når en dame sier mannen hennes har gjort en annen dame gravid.

Hykleri `?

Men her er det på ingen måte bekreftet at fruen har vært utro. Det er fremdeles mulighet for at far er far til barnet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette skjedde en jeg kjenner. Han er sterilisert og hadde vært det en stund da samboeren ble gravid igjen (det gikk laaaang tid før de så signalene). De hadde, som dere, fått de barna de skulle ha og han valgte derfor å gjennomføre inngrepet. Legene mente at det umulig kunne være hans barn på grunn av prøvene. Han gikk fra samboeren som sto på sitt om at det var hans, men etter fødselen viste DNA-testen at det faktisk var hans barn.

Jeg sier ikke at dette vil skje med deg, men det er et eksempel på at det faktisk er mulig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette skjedde en jeg kjenner. Han er sterilisert og hadde vært det en stund da samboeren ble gravid igjen (det gikk laaaang tid før de så signalene). De hadde, som dere, fått de barna de skulle ha og han valgte derfor å gjennomføre inngrepet. Legene mente at det umulig kunne være hans barn på grunn av prøvene. Han gikk fra samboeren som sto på sitt om at det var hans, men etter fødselen viste DNA-testen at det faktisk var hans barn.

Jeg sier ikke at dette vil skje med deg, men det er et eksempel på at det faktisk er mulig.

Off topic, men hva sa han og ble de sammen igjen? Håper hun fikk en STOR unnskyldning av han.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at dersom kona di hadde vært med andre, så hadde hun tatt en graviditetstest myyyye tidligere for å være sikker. Da hadde hun vært mer obs på en eventuell graviditet, ikke tatt det for gitt at hun IKKE var gravid, og dermed ventet så lenge med å ta en test.

Dette tenkte jeg og. Jeg ville i hvert fall tatt alle de tester jeg kunne, ikke bare med tanke på graviditet, men sykdommer og.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Sårende for henne!!! Når at taler for at hun har vært utro så må hun av fri vilje ønske å motbevise at hun har vært utro. Lite sannsynlig at en steril man med to negative tester plutselig får sædutløsning. Lite sannsynlig at vi snakker om en jomfru Maria her heller. Kan du oppfatere resultatene fra DNA testen når barnet kommer. Er evt de andre barna dine?

Å spørre om slikt på et kvinneforum er egentlig absurd. Kvinnene som svarer her unnskylder og beskytter sine medsøstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Sårende for henne!!! Når at taler for at hun har vært utro så må hun av fri vilje ønske å motbevise at hun har vært utro. Lite sannsynlig at en steril man med to negative tester plutselig får sædutløsning. Lite sannsynlig at vi snakker om en jomfru Maria her heller. Kan du oppfatere resultatene fra DNA testen når barnet kommer. Er evt de andre barna dine?

Å spørre om slikt på et kvinneforum er egentlig absurd. Kvinnene som svarer her unnskylder og beskytter sine medsøstre.

Det er da flere kvinner som har skrevet at han burde få en DNA-test her, så vennligst slutt å komme med sånne kvinnehatende oppgulp som ikke hører hjemme på et forum hvor kvinnene er like forskjellige som kvinner flest. Bare fordi noen kvinner er sånn og sånn, så er ikke alle det. Generalisering vitner som regel om manglende argumenter.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min steriliserte seg før vi giftet oss. Mitt største ønske er jo at dette skal skje oss (selvom sjansen er minimal....)

Jeg hadde uansett ikke hatt noe som helst problem å dna-teste barnet når det ble født (jag haddejo visst 100% sikker at det var hans.... for man blir jo ikke gravid av å bruke offentlige toalett ;) ).

OT men jeg ble nesten litt optimistisk jeg nå....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For deres skyld håper jeg dere får innvilga abort selvom det ser håpløst ut.

Det er ikke et levedyktig menneske med tanker eller følelser ennå, derfor syns jeg abort er greit.

Dersom dere får ungen, ville jeg iallefall ha tatt dna prøve, og kanskje snakka om muligheter for å adoptere vekk barnet etterpå.

Har full forståelse for at dere ikke ønsker å begynne på nytt med å oppfra flere unger når dere trodde dere var ferdige, og skulle kunne gjøre litt ting dere har lyst til.

ønsker dere lykke til og håper alt ordner seg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michelle82

Du bør uansett ta DNA test av helse grunner, for hvis det viser seg at du er den biologiske faren så har inngrepet vært mislykket og da må det rettes opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfart det samme selv. Men jeg så en dokumentar for noen mnd'er siden da en familie hadde gått i gjennom det samme. Det var gått lang til siden mannen steriliserte seg, og alle prøver viste at det hadde vært vellykket.

Likevel ble kona gravid. Barnet var hans.

Legen sa da at det er mulig at "røret" vokser sammen igjen. eller at steriliseringen ikke var så vellykket som det først så ut til.

Det jeg vil frem til er at det ikke er sikkert det er en annen mann i bildet. Muligheten er der såklart. Men la hun være uskyldig til det motsatte er bevist.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi forsoner oss nå med å bli foreldre til vårt 4 barn.

Dna- test er vi enige om. Eg mistenker ikkje utroskap, men det kverner tanker om noen kan ha runket i badehåndleet mitt på stranda osv.... skjønner? rådvill ..

Abort er nok for seint, men eg takker for tilbakemeldingene og synspunkt rundt det.

Så banalt enkel løsning som å folate mor og barn for å slippe å være far, finnes nok kun i hodene til meget yngre folk. Vi har en sunn familie med 3 frisk raske unger. Eg er ikkje villig til å la det gå fløyten SELV om hun skulle inrømme utroskap.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som nevnt over, så er det viktig å slippe å lage 3 barn til de neste 10 år, fordi sterilisering ikkje holder. Så "feilen" må kartlegges.... Både med dna og evt sterilisering av mor

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forsoner oss nå med å bli foreldre til vårt 4 barn.

Dna- test er vi enige om. Eg mistenker ikkje utroskap, men det kverner tanker om noen kan ha runket i badehåndleet mitt på stranda osv.... skjønner? rådvill ..

Abort er nok for seint, men eg takker for tilbakemeldingene og synspunkt rundt det.

Så banalt enkel løsning som å folate mor og barn for å slippe å være far, finnes nok kun i hodene til meget yngre folk. Vi har en sunn familie med 3 frisk raske unger. Eg er ikkje villig til å la det gå fløyten SELV om hun skulle inrømme utroskap.

Tror nok dette går bra. Syns det virker som dere elsker hverandre og da kommer man gjennom alt.

Håper du holder oss oppdatert om du er faren eller ikke. Hadde vært veldig interessant å vite om dette faktisk er mulig. Fikk selv et lite håp at et mirakel skal komme til meg :)

Lykke til begge to :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop28

Er dette rette plass å poste slik ?...ny her :)

I sommer har kona vert uten mensen, hun har nevnt noen ganger om murring i magen osv. Vi tenkte det skyldtest stress osv. Men så syntest eg hun hadde vokst også, så eg maste henne til å teste seg. Det ble blå streker. Og legetime to dager etter påviste hjertelyd, og legen antyda 19 uker på vei....

Vi har 3 barn, og er "ferdig" med slik. Vi vil ha denne graviditeten vekk, men det er trolig for seint nå. Skal til ultralyd i dag. Kona tok ikkje kroppen sine signal om svangerskap på alvor siden det ikkje skulle kunne gå an.... :tristbla:

Eg steriliserte meg nemlig for 1,5år siden. Eg har nå, den siste mnd levert inn to sædprøver til lege og sykehus, og begge viser heilt sterilt, ingen sædceller. Hverken døde eller levende. Samme som standart bekreftings-prøven 3 mnd etter inngrepet. I følge sykehuset er det umulig at eg kan bli pappa. Eg søker etter svar på hvordan dette er mulig. I følge sykehuset er det ikkje mulig at cædlederene har vokst sammen for ein periode slik at eg kan ha gjort dette heller.

Men kona har ikkje vert med andre. Eg trur ho snakker sant.

Eg har heller ikkje vert med andre, slik at evt sæd fra andre som kan hatt seg med samme dama, kunne blitt "med meg" hjem. Slik som en har hørt om i "røverhistorier"...

Er det andre som kjenner til, eller har opplevd at slik går ann?

:tristbla:

De gjorde sikkert en feil da de skulle sterilisere deg. Du er jo tydeligvis ikke steril, med mindre dama di har vært med andre men juger om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Du ser vel om ungen ligner på deg/har noen trekk fra deg når h*n blir født.

Det eneste jeg har hørt om av sånne tilfeller er at hester ikke kan ha "sex" før 4-5uker etter at de har blitt sterilisert/kastrert (tenker på hingst) fordi det tar en stund før spermen blir borte.

Er du veldig usikker så tar dere en DNA-test når h*n er født :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel ble kona gravid. Barnet var hans.

Legen sa da at det er mulig at "røret" vokser sammen igjen. eller at steriliseringen ikke var så vellykket som det først så ut til.

Det jeg vil frem til er at det ikke er sikkert det er en annen mann i bildet. Muligheten er der såklart. Men la hun være uskyldig til det motsatte er bevist.

Lykke til!

Eg er testet og bekreftet steril 3mnd etter steriliserings-inngrepet i mars 2009, og to ganger i august 2011 ifbm denne saken. Dødt alle 3 gangene. Dersom det gror sammen igjenn, så er det sammen, da vil man ikkje får levende sæd ein dag, og brudd på linja neste dag. I følge legen på sykehuset.

De gjorde sikkert en feil da de skulle sterilisere deg. Du er jo tydeligvis ikke steril, med mindre dama di har vært med andre men juger om det...

Eg er testet som sagt....

Du ser vel om ungen ligner på deg/har noen trekk fra deg når h*n blir født.

Det eneste jeg har hørt om av sånne tilfeller er at hester ikke kan ha "sex" før 4-5uker etter at de har blitt sterilisert/kastrert (tenker på hingst) fordi det tar en stund før spermen blir borte.

Er du veldig usikker så tar dere en DNA-test når h*n er født :)

De andre ungene kan eg ikkje lyve meg fra, så slik blir det vel med neste og. Men for mine øyne er alle babyer like til å begynne med, eg ser ikkje slik. Først i 3-5 års alderen synest eg at en kan sjå hvem foreldrene kan være.

3mnd etter slik inngrep skal en bruke alternativ beskyttelse. Men uansett bør en teste seg. Og innen de 3 mnd må en ha minst 15 tømminger(tror det var 15) for å flushe systemet sikkert...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel ble kona gravid. Barnet var hans.

Legen sa da at det er mulig at "røret" vokser sammen igjen. eller at steriliseringen ikke var så vellykket som det først så ut til.

Det jeg vil frem til er at det ikke er sikkert det er en annen mann i bildet. Muligheten er der såklart. Men la hun være uskyldig til det motsatte er bevist.

Lykke til!

Eg er testet og bekreftet steril 3mnd etter steriliserings-inngrepet i mars 2009, og to ganger i august 2011 ifbm denne saken. Dødt alle 3 gangene. Dersom det gror sammen igjenn, så er det sammen, da vil man ikkje får levende sæd ein dag, og brudd på linja neste dag. I følge legen på sykehuset.

De gjorde sikkert en feil da de skulle sterilisere deg. Du er jo tydeligvis ikke steril, med mindre dama di har vært med andre men juger om det...

Eg er testet som sagt....

Du ser vel om ungen ligner på deg/har noen trekk fra deg når h*n blir født.

Det eneste jeg har hørt om av sånne tilfeller er at hester ikke kan ha "sex" før 4-5uker etter at de har blitt sterilisert/kastrert (tenker på hingst) fordi det tar en stund før spermen blir borte.

Er du veldig usikker så tar dere en DNA-test når h*n er født :)

De andre ungene kan eg ikkje lyve meg fra, så slik blir det vel med neste og. Men for mine øyne er alle babyer like til å begynne med, eg ser ikkje slik. Først i 3-5 års alderen synest eg at en kan sjå hvem foreldrene kan være.

3mnd etter slik inngrep skal en bruke alternativ beskyttelse. Men uansett bør en teste seg. Og innen de 3 mnd må en ha minst 15 tømminger(tror det var 15) for å flushe systemet sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...