Gå til innhold

kona gravid, mannen sterilisert... er det mulig ?


rundlurt

Anbefalte innlegg

Dersom dere betaler for det selv kan dere reise til england å få senabort opp til uke 24.

Tror du ikke at kona di ville ha innrømmet det dersom hun var utro? Hun sier DNA test er ok, og står på sitt. Dersom du ikke tror på henne skjønner jeg godt om hun blir såret/tenker på den gangen du ikke stolte på henne resten av livet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor sikker er denne prevensjonsmetoden?

Hos cirka 0-2 prosent av de opererte åpner sædstrengene seg igjen, med graviditet som følge, alt etter hvilken metode som benyttes.

Det er viktig å sikre seg at inngrepet har vært vellykket, ved å ta en sædprøve to og tre måneder etter inngrepet.

Det har forekommet at mannen er blitt fruktbar flere år etter at inngrepet er utført, noe vi ikke kan gardere oss mot.

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=1306&Itemid=92

Ettersom sædproduksjonen i seg selv blir borte over tid etter sterilisering, slik at man BLIR steril, ikke bare mekanisk (etter inngrepet) Så kan det godt skje at det er snakk om null sperm i prøven. Det kan ha vært max uflaks og den siste i live.

I denne sammenhengen synes jeg legen er uproff. Til sammenligning kan jeg fortelle at jeg fikk klamydia av min exmann for en del år siden. Jeg hadde IKKE vært utro. Men legen min satt ovenfor oss begge og sa at "dette kan ha ligget i kroppen i flere år..." Og svarte JA på mitt spørsmål om det kan ha ligget ubemerket i kroppen min gjennom to fulle svangerskap...

NEI sa sjefen på kvinneklinikken på sykehuset et par år etter at jeg ble skilt. Mant testes flere ganger i et svangerskap, og de testene er 100% sikre. Hadde idioten av en fastlege den gangen vært mer oppdatert, så hadde jeg skilt meg et par år før jeg gjorde, og kanskje unngått en del dritt, for å si det pent.

DNA test i svangerskapet er risikabelt for fosteret og gjøres derfor ikke i Norge. Men i Danmark får man det gjort, dyrt dog.

Abort over noe slikt i uke 18 er rett og slett forkastelig. Et foster i uke 18 er ikke lenger biologisk materiale uten følelser, men et lite selvstendig individ som kan gripe, suge og sense omgivelsene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har full mulighet til å gå fra mor og ikke ha samvær med barnet.

Hvor skal mor gjøre av seg da - hun som heller ikke vil ha barnet?

Du ser vel om ungen ligner på deg/har noen trekk fra deg når h*n blir født.

Nei, det er ikke så enkelt! Min bror har en stedatter. Alle som ikke vet om det tror at hun er hans - så like er de, selv om han er mørk og hun er lys :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal mor gjøre av seg da - hun som heller ikke vil ha barnet?

Mor har i grunnen de samme mulighetene som far. Hun kan nekte å beholde barnet etter fødsel, samt nekte å ha samvær. Da vil barnet bli plassert i fosterhjem, for så evnt å bli adoptert. Det tar seg jo unektelig ikke pent ut overfor BV med tanke på de andre barna, men det er kanskje ikke så viktig?

Det er ingen som kan tvinges til å være foreldre annet enn på papiret her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sikker er denne prevensjonsmetoden?

Hos cirka 0-2 prosent av de opererte åpner sædstrengene seg igjen, med graviditet som følge, alt etter hvilken metode som benyttes.

Det er viktig å sikre seg at inngrepet har vært vellykket, ved å ta en sædprøve to og tre måneder etter inngrepet.

Det har forekommet at mannen er blitt fruktbar flere år etter at inngrepet er utført, noe vi ikke kan gardere oss mot.

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=1306&Itemid=92

Ettersom sædproduksjonen i seg selv blir borte over tid etter sterilisering, slik at man BLIR steril, ikke bare mekanisk (etter inngrepet) Så kan det godt skje at det er snakk om null sperm i prøven. Det kan ha vært max uflaks og den siste i live.

I denne sammenhengen synes jeg legen er uproff. Til sammenligning kan jeg fortelle at jeg fikk klamydia av min exmann for en del år siden. Jeg hadde IKKE vært utro. Men legen min satt ovenfor oss begge og sa at "dette kan ha ligget i kroppen i flere år..." Og svarte JA på mitt spørsmål om det kan ha ligget ubemerket i kroppen min gjennom to fulle svangerskap...

NEI sa sjefen på kvinneklinikken på sykehuset et par år etter at jeg ble skilt. Mant testes flere ganger i et svangerskap, og de testene er 100% sikre. Hadde idioten av en fastlege den gangen vært mer oppdatert, så hadde jeg skilt meg et par år før jeg gjorde, og kanskje unngått en del dritt, for å si det pent.

DNA test i svangerskapet er risikabelt for fosteret og gjøres derfor ikke i Norge. Men i Danmark får man det gjort, dyrt dog.

Abort over noe slikt i uke 18 er rett og slett forkastelig. Et foster i uke 18 er ikke lenger biologisk materiale uten følelser, men et lite selvstendig individ som kan gripe, suge og sense omgivelsene sine.

En mann som er sterilisert vil fortsatt produsere sædceller, de vil bare ikke komme ut. Sædlederene er kuttet og forkortet så sjansen for at de skal finne hverandre igjen blir minimal.

En testes normalt ikke for klamydia under svangerskapet. Jeg har aldri blitt testet for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere betaler for det selv kan dere reise til england å få senabort opp til uke 24.

Tror du ikke at kona di ville ha innrømmet det dersom hun var utro? Hun sier DNA test er ok, og står på sitt. Dersom du ikke tror på henne skjønner jeg godt om hun blir såret/tenker på den gangen du ikke stolte på henne resten av livet..

Kan jo være hun spiller et høyt spill og satser på at dette vil overbevise ham til å tro på hennes forklaring? Utspekulert og kaldt, men kan jo hende at det funker.

Uansett er TS bare nødt til å ta en DNA-test, enten under svangerskapet i utlandet, eller etter fødselen. Kan ikke gå rundt med en slik ulmende tvil i seg, det har hverken han, kona eller barnaet godt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst ? og han er fortsatt steril og dna stemmer?

Heilt seriøs saken altså.... Egentlig føler eg litt desperat for å finne ut hvordan i h###### hun har blitt gravid

Går det an ...? hvordan

Fastlegen kan henvise dere til kvinneklinikken, der vil det bli avgjort om dere får det innvilget. DNA, før barnet er født. Det er ikke lov for alle, slik som tidligere, derfor må det søkes. Grunnen til det ikke er lov er at mange tok abort fordi det var "feil" far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være hun spiller et høyt spill og satser på at dette vil overbevise ham til å tro på hennes forklaring? Utspekulert og kaldt, men kan jo hende at det funker.

Uansett er TS bare nødt til å ta en DNA-test, enten under svangerskapet i utlandet, eller etter fødselen. Kan ikke gå rundt med en slik ulmende tvil i seg, det har hverken han, kona eller barnaet godt av.

Man må betale 10-15 000 for DNA test i utlandet (før barnet er født)

Men som jeg skrev tidligere, så kan man søke om å få utført dette i Norge, i spesielle tilfeller. Noe jeg synes kanskje dette er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNA test i svangerskapet er risikabelt for fosteret og gjøres derfor ikke i Norge. Men i Danmark får man det gjort, dyrt dog.

Risikoen for fosteret under denne DNA testen er ikke stor, 1% (?) er vel risikoen for at det skal skje noe. Grunnen til de ikke utfører lengre er ikke risikoen for barnet, det er pga at står det mellom to fedre, så skal man ikke kunne ta abort fordi det ikke er den "riktige" som er far til barnet.

Jeg vet om noen i en nesten helt lik situasjon som fikk dette gjennomført en god stund før fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jo det skurrer når du har levert to sædprøver som viser null sædceller. Hadde det i det hele tatt vært noe der, hadde jeg akseptert at din sterilisering ikke gikk helt etter planen, men når begge de du har levert er helt blanke syns jeg det er rart.

Jeg ville ha bedt om dna-test. Selv om det oppleves sårende for henne.

Enig med dette innlegget.

Hei.

Dette må være det eneste fornuftige.

Jeg ville gjort dette om det var meg. TS kone må bare akseptere dna i en sådan situasjon.

Noe annet er bare tull å gjøre.

Dette utfra sædprøver og de sykehus har fortalt.

Tror ikke på storken noen vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen kan henvise dere til kvinneklinikken, der vil det bli avgjort om dere får det innvilget. DNA, før barnet er født. Det er ikke lov for alle, slik som tidligere, derfor må det søkes. Grunnen til det ikke er lov er at mange tok abort fordi det var "feil" far.

Synes det er tragisk at det ikke kan taes dna før barnet er født i Norge. Vet at noen reiser til Sverige og får det utflrt der mot full betaling.

Tenk hvor mye bedre det ville bli for både far og mor under svagerskapet. Til slutt og ikke minst kunne barnet få sin far fra begynneslen.

Dette som er nå er dobbelmoral styrt av politikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sikker på at de tre er dine?

Bare på likhet, men alle 3 barna våre er planlagt

Seriøst, dna stemmer og paret fant sammen etter mye turbulens og beskyldninger - også fra leger...

Du poster anonymt, så eg kan ikje sende IM til deg

Ekteskapet deres kommer ikke til å tåle 5 måneder med uvisshet.

..........

tenker tanken....

Dagen i dag har blitt er mye verre med tanker og slik en i går ettermiddag...

Jeg personlig har store problemer med å tro at en dame kan være så iskald at hun lyver og fortsetter å lyve om noe som hun vet vil bli avslørt om noen få måneder.

Har du ingen formening om hun kan ha vært utro? Er det fysisk mulig? Jobbreiser, fritid som kan ha vært brukt, tegn som tilsier at noe har vært galt? Ekstra vern om mobilen/pcen?

Det er derfor eg trur , om en bare litt, på henne....

ingen teikn til uregelmessighet ved jobb/reiser/ osv.

mye vern om mobil og pc jo

Nå overbeviste du meg, trolleritrollera :plystre:

Prøv å ta humaøret fra meg?, det er viktig å prøve å holde fasaden....

Kan jo være hun spiller et høyt spill og satser på at dette vil overbevise ham til å tro på hennes forklaring? Utspekulert og kaldt, men kan jo hende at det funker.

Uansett er TS bare nødt til å ta en DNA-test, enten under svangerskapet i utlandet, eller etter fødselen. Kan ikke gå rundt med en slik ulmende tvil i seg, det har hverken han, kona eller barnaet godt av.

Høyt spill er mulig.... Så kanskje eg slår fra meg alt...? Smelter når eg får ein baby i armene.... Har tenkt den tanken og.

dna er selvfølge

Fastlegen kan henvise dere til kvinneklinikken, der vil det bli avgjort om dere får det innvilget. DNA, før barnet er født. Det er ikke lov for alle, slik som tidligere, derfor må det søkes. Grunnen til det ikke er lov er at mange tok abort fordi det var "feil" far.

Dette skal eg sjekke opp, vi kan trolig uansett ikkje ta abort, så det grunnlaget for å avvise oss er jo ikkje tilstede...

Men eg er usikker på behovet...

Det er behov for å avsløre evt løgn, og slik eg veit om eg må igjennom enda eit inngrep for å sjekke sterilisering..

Men samtidig så ønsker eg å beholde familien slik den er. Bare eg er sterk nok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du tar en samtale med fruen her og nå, hvor du forteller henne at du i morgen kommer til å bestille en time for dna test av dere tre i sverige. Hvis det kommer bortforklaringer eller andre unnskyldninger, er det vel klart hva som har skjedd.

Sier hun ja, har du vel svaret. Da er det steriliseringen som har feilet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å forvirre deg ytterligere, MEN....

For ikke lenge siden møtte jeg det jeg mener kan være mannen i mitt liv. Vi er begge ferdig å få barn, og til min store glede er han sterilisert!!! For flere år siden, og tok test etter 3 mnd der alt var helt dødt....

Så, hvorfor er min menstruasjon da forsinket? Jeg er vanligvis som en klokke, ALLTID regelmessig. Kjenner jeg blir kvalm av redsel. For det første vil jeg IKKE ha flere barn. For det andre så vil han vel tenke som deg da? Og hvordan kan dette være mulig i det hele tatt. Googler som en gal uten å finne noe svar. Og jeg tør ikke teste meg. For et mareritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke for å forvirre deg ytterligere, MEN....

For ikke lenge siden møtte jeg det jeg mener kan være mannen i mitt liv. Vi er begge ferdig å få barn, og til min store glede er han sterilisert!!! For flere år siden, og tok test etter 3 mnd der alt var helt dødt....

Så, hvorfor er min menstruasjon da forsinket? Jeg er vanligvis som en klokke, ALLTID regelmessig. Kjenner jeg blir kvalm av redsel. For det første vil jeg IKKE ha flere barn. For det andre så vil han vel tenke som deg da? Og hvordan kan dette være mulig i det hele tatt. Googler som en gal uten å finne noe svar. Og jeg tør ikke teste meg. For et mareritt.

For din egen, og også for TS skyld, kunne du kanskje teste deg. Er du gravid, får du visshet og slipper å grue deg for svaret. Og du kan kanskje hjelpe TS også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS:jeg har to historier til som også viser at tester ikke alltid viser sannheten. Min onkel steriliserte seg og ble far etter dette. Ingen tvil om farsskap.

Jeg ble gravid to ganger med en mann som var bekreftet steril fra tre leger. HAn var ikke sterilisert, men hadde tidligere i et annet forhold forsøkt å få barn uten hell og fått beskjed fra legene at han var så godt som steril.

Kjenner til flere slike tilfeller der par får barn mot alle odds, så dette er absolutt ikke så uvanlig som man skulle tro.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For din egen, og også for TS skyld, kunne du kanskje teste deg. Er du gravid, får du visshet og slipper å grue deg for svaret. Og du kan kanskje hjelpe TS også.

Haha! JA test deg for TS skyld, for om du er gravid beviser det alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som er sterilisert vil fortsatt produsere sædceller, de vil bare ikke komme ut. Sædlederene er kuttet og forkortet så sjansen for at de skal finne hverandre igjen blir minimal.

En testes normalt ikke for klamydia under svangerskapet. Jeg har aldri blitt testet for det.

http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/svangerskapskontroll.php "Denne undersøkelsen utføres ved første kontroll, og trenger ikke gjentas senere i en normal graviditet. Legen undersøker først skjeden og livmortappen. Deretter undersøker han eller hun om størrelsen på livmoren stemmer med antatt svangerskapslengde. I dag anbefales kvinner i fertil alder over 25 år å ta celleprøve en gang hvert tredje år. Dersom det er mer enn 3 år siden forrige prøve, vil legen gjerne velge å ta en celleprøve - den såkalte kreftprøven fra livmortappen. Er den gravide under 25 år, tas det som regel prøve på om hun er smittet av clamydia."

Menn som er steriliserte mister eller får forringet sædproduksjon over tid. Lenge siden jeg leste det, skal se om jeg finner det igjen.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...