Gå til innhold

kona gravid, mannen sterilisert... er det mulig ?


rundlurt

Anbefalte innlegg

Hele tråden syder av grunner til at DNA testing av nyfødte burde vært obligatorisk. Det er en illusjon at en kan stole på mennesker. Når skal folk endelig forstå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om jeg forstår at det er en fortvilet situasjon, er jeg veldig glad for at nemnda sa nei. Tenk om kona di faktisk har vært utro, da hadde det jo vært helt uriktig å innvilge senabort.

Ønsker dere likevel lykke til og håper at dere etter hvert kan glede dere over den lille.

Hæ? Hva mener du her? Hvordan kan fyren glede seg over den lille dersom det er en annen som er far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele tråden syder av grunner til at DNA testing av nyfødte burde vært obligatorisk. Det er en illusjon at en kan stole på mennesker. Når skal folk endelig forstå det?

Amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hva mener du her? Hvordan kan fyren glede seg over den lille dersom det er en annen som er far?

Han kan betrakte den lille som sannheten som førte til at han fikk et mer reelt syn på sin kommende ekskone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som lurer på om det er mulig å bli gravid når mannen har sterilisert seg, viser en tabell at det er 0,1 % sjanse ved korrekt utført sterilisering, og 0,15% sjanse ved en "typisk" sterilisering.

Det er mulig, men det er sjeldent.

Endret av Rosemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som lurer på om det er mulig å bli gravid når mannen har sterilisert seg, viser en tabell at det er 0,1 % sjanse ved korrekt utført sterilisering, og 0,15% sjanse ved en "typisk" sterilisering.

Det er mulig, men det er sjeldent.

Betyr det da at en typisk sterilisering er ukorrekt utført?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kan betrakte den lille som sannheten som førte til at han fikk et mer reelt syn på sin kommende ekskone?

En kyniker du MorAase. Er nesten så jeg begynner å få en soft spot for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Hadde hun vært utro hadde hun vel gjort alt hun kunne for å skjule en graviditet?

Greit at hun er imot abort, men hadde jeg gått bak ryggen på min mann og blitt smelt på tjukka ville jeg nok gjort det jeg kunne for å aldri la det komme frem i lyset at jeg ble gravid.

Er man utro har man jo allerede kastet alle skrupler ut vinduet - lite sannsynlig at hun ikke ville fjernet ungen og fortsatt å holde kjeft. Ettersom det ville vært samme prosedyre som å holde tett om utroskapen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele tråden syder av grunner til at DNA testing av nyfødte burde vært obligatorisk. Det er en illusjon at en kan stole på mennesker. Når skal folk endelig forstå det?

Takk noen som også mener det samme som jeg har ment i mange år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en horribel situasjon dere har havnet i! Da mener jeg ikke at det er horribelt å få barn, men når man som dere har gjort alt for å unngå det, så er situasjonen horribel. Jeg føler så inderlig med dere, og håper av hele mitt hjerte at midt oppi dette så har iallfall ikke din kone vært utro. Det ville legge en enormt stor sten til "byrden".

Jeg syns nemndas argument om at deres 3 barn nå er så store at dere fint kan ta dere av et nytt barn er helt bak mål, all den tid dere tross alt har gått til det skritt at du har sterilisert deg fordi dere virkelig ikke ønsker flere barn. Da snakker man ikke bare om tid, overskudd og råd til å ta vare på et barn, men hvorvidt dette barnet er ønsket inn i verden. Og det er det jo faktisk ikke; noe som er utrolig tragisk for alle parter! :sjenert: Etter min mening burde nemnda også tatt dette med i betraktningen, hva slags tilværelse et uønsket barn kan komme til å få.

Allikevel føler jeg vel at det var rett å gi dere avslag, men det handler for meg kun om hvor langt i utviklingen dette fosteret allerede har kommet. Joda, kvinner kan spontanabortere på dette stadiet, og senere også, men det blir allikevel noe helt annet å i dette tilfellet rett og slett ta et liv... føler jeg da :sjenert:

Hele denne saken ga meg forøvrig en skikkelig tankevekker, da vi i vårt hjem har vurdert sterkt om mannen skal sterilisere seg, fordi vi absolutt ikke ønsker fler barn. Ganske sjokkerende å da få vite at ikke det engang nødvendigvis er 100% sikkert. :sjenert:

Ønsker all lykke til, og håper dere klarer å skrape sammen det det koster å få tatt en fostervannsprøve for å fastslå DNA før barnet kommer. Starten på livet kan bli tøff nok for et uønsket barn, om det ikke i tillegg skal havne i midten av et stygt samlivsbrudd (som jeg må anta det blir, om det viser seg at barnet ikke er ditt).

Til slutt: siden dere så hardnakket ikke ønsker dette barnet, kanskje dere skal vurdere å adoptere det bort? Det finnes nok av ufrivillig barnløse par der ute, som nok mer enn gjerne tar imot den lille bylten :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja...

En tankevekker følger:

Min kone har, fra vi møttes for 20år siden, i de sammenhenger det har vert tema og aktuelt, alltid vert motstander av abort. Veldig i mot. Nå når vi er i denne settingen, så er det helt greit.

Så da melder det seg spørsmål for meg.

Har hun skjult svangerskap lengst mulig for å slippe å vurdere det? Kanskje hun nå bare "jatter med meg" siden gynekolog sa det var for sent...?

Dersom hun er så sterk abortmotstander som jeg trodde, så er hun kanskje villig til å ta fighten for forholdet dersom en utro-dom felles, bare for å redde barnet ?

Eller så har hun stor grunn til å ville fjerne det nå, siden hun er innstilt på det uten å vise mine til at det er i mot prinsipp.

I morgen skal vi til nemda...

Jeg skjønner at du lurer litt, men jeg ser du har endret mening når kvinner har kommet med egne erfaringer, med dette om å ikke vite at de er gravide altså.

Jeg kjenner personlig noen som ikke ANTE at hun var gravid før i 7 mnd. Det kan høres så utrolig ut som bare det, men sant er det.

Jeg er ikke klar for barn enda, så hadde jeg mistet mensen så hadde jeg nok kommet med hundre små bortforklaringer og lurt meg selv til å tro at det sikkert var noe annet. Kona di var jo sikker på at å graviditet var utelukket, så hvorfor skulle hun bekymre seg? kunne vært hva som helst. Overgangsalder, stress osv. Mye kan føre til at du mister mensen.

En annen ting. Jeg har ALLTID vært mot abort. Dømmer ikke andre, men kunne ALDRI tatt det selv. Det har jeg sagt til meg selv så lenge jeg har visst hva abort er for noe. Men skal jeg være 100% ærlig med meg selv så er det nok mulig at jeg hadde gjort det om jeg hadde vært i noe som føltes som en HÅPLØS situasjon. Har også flere venninner som tok abort selv om de har vært i mot det. Du kan si hva du vil, men du aner ikke åssen du vil reagere før du er i en slik situasjon. Og når du er i den situasjonen så er det meget mulig at du endrer mening. Så det trenger ikke å være suspekt at hun har endret mening.

Jeg vil og si at kona di må være planetens dummeste om hun hadde vært utro og ikke tenkt at hun kunne blitt gravid. Det går ikke ann å være så dum, derfor blir jeg tvunget til å tro at hun snakker sant.

Uansett, det høres ut som om dere har et godt forhold, og det er mange gode forhold som overlever utroskap. Det er mye som spiller inn. Har hun hatt en annen bak din rygg er hun fæl, synes jeg...Har det skjedd en gang og hun angrer forferdelig så er det litt kaldt å slå handen av henne.

Nei, det værste om hun har vært utro en gang er at hun fortsetter å lyve om det nå. Du virker jo som om du vil fortsette ekteskapet allikevel, fordi dere har det godt sammen, og da er hun enda dummere om hun ikke forstår at det er bedre å innrømme det, slik at dere kan komme dere over det sammen. Om hun har løyet for deg i 9 mnd og gitt deg dårlig samvittighet så er hun kald og fæl..

Uff, jeg er nok ikke mye til hjelp, beklager. Prøver bare å si at jeg føler med deg TS, og at du virker som en grei fyr. Håper alt ordner seg, og at kona di får bevist at hun har snakket sant når resultatet av DNA testen kommer inn. Ikke at jeg har noe med det å gjøre, men håper du lar oss få vite hvordan det går, da vi føler med deg og håper på det beste.

Håper og at barnet blir høyt elsket når dere først får det i armene deres, noe annet er for trist til å tenke på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hensikten med å diskutere hvorvidt TS er faren eller ikke. Ved sterilisert er sjansen for å bli gravid eller gjøre noen gravid lik 0. Viser til Wikipedia

http://en.wikipedia.org/wiki/Vasectomy

Jeg har ikke gått inn på linken, men hvis du har hatt noen form for undervisning rundt dette med kiler, og det å være kildekritisk, så burde du vite at Wikipedia ikke er en pålitlig kilde da hvem som helst kan skrive der.

I og med at det er flere tilfeller hvor kvinner har blitt gravide til tross for at mannen er sterilisert, så er vel det bevis nok på at det ikke er 100% sikkert.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke gått inn på linken, men hvis du har hatt noen form for undervisning rundt dette med kiler, og det å være kildekritisk, så burde du vite at Wikipedia ikke er en pålitlig kilde da hvem som helst kan skrive der.

I og med at det er flere tilfeller hvor kvinner har blitt gravide til tross for at mannen er sterilisert, så er vel det bevis nok på at det ikke er 100% sikkert.

Ja vet det, men man kan slå opp i hvilken som helst oppslagside på emnet og få nøyaktig de samme opplysningene. Selvfølgelig er sjansen der, men det er lik null som jeg sa. Og ja kvinner har blitt gravide på p-piller, selv om sjansen er liten. Når flere sædprøver er påvist at han er steril så sier vel det seg selv?

Håper for all del at TS er en av den lille prosenten, bare så det er sagt.

Endret av Miranda16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet det, men man kan slå opp i hvilken som helst oppslagside på emnet og få nøyaktig de samme opplysningene. Selvfølgelig er sjansen der, men det er lik null som jeg sa. Og ja kvinner har blitt gravide på p-piller, selv om sjansen er liten. Når flere sædprøver er påvist at han er steril så sier vel det seg selv?

Håper for all del at TS er en av den lille prosenten, bare så det er sagt.

Jeg må bare pirke litt på det du sier her.

Dersom sjansen faktisk er der, så er ikke sjansen lik null. I denne sammenhengen er den mer tilnærmet lik null. Det er egentlig en ganske stor forskjell.

Endret av Litia
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare pirke litt på det du sier her.

Dersom sjansen faktisk er der, så er ikke sjansen lik null. I denne sammenhengen er den mer tilnærmet lik null. Det er egentlig en ganske stor forskjell.

:Nikke:

Lurer på hvordan det går, ts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det da at en typisk sterilisering er ukorrekt utført?

Korrekt utført, inbefatter x antall tømminger og påfølgende test for å fastslå fravær av sedceller i noen mnd etterpå. Mange har blitt gravid etter mannens sterilisering grunnet feil utførelse. Dvs : for kort avholden-tid, for lite tømminger osv.

Det er denne 0,1% med "glipper" som fører til svangerskap, som igjenn gjør at statistikk viser at sterilisering ikkje er 100% MEN 99,99% .

Hvor vanskelig er det å forstå folkens ?!?!

I og med at det er flere tilfeller hvor kvinner har blitt gravide til tross for at mannen er sterilisert, så er vel det bevis nok på at det ikke er 100% sikkert.

Spennende! Kunne du lagt ut linker ?

Kirurgen som utførte inngrepet på meg gleder seg til å undersøke videre. Sidan eg er førstemann på hans 30 år i faget som tester Null og alikevel skal bli pappa.

Men eg stresser ikkje med flere tester de neste ukene. Det er jo måneder igjenn. Plenty tid å tenke, men knap tid å gjøre ferdig hus...

Ellers så går dagene i å snekre, å bygge om, og surfe etter bil, dialog med bank osv. Kunne passa fint med eit hjertinfarkt egentlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...