Gå til innhold

Prøvere 2012


lunem

Anbefalte innlegg

Her har det vært god aktivitet siden mitt siste innlegg! :D

:velkommen: så mye til dere som er nye :smilyblomst:

Må bare si det, har blitt hekta på fødselsprogrammer på TV jeg og:P Er kjempespennende:) Jeg hadde mercilon når jeg brukte p-piller. Slutta i mai og er på min andre "normale" mens nå. :)

Tenkte jeg skulle spørre dere.. er det noen av dere som har begynt på folat nå allerede som prøvere? Jeg har ei pakke med B-vitaminer som jeg har kjøpt på dagligvaren, og det står at det er folat i tablettene, men er usikker på om det er nok. Lurer på om det er en type folattabletter som er anbefalt?:) Noen som vet?:)

de sier vel at man skal begynne med folat allerede som prøver ja. Jeg gjorde ikke det, men jeg tenkte å starte nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare lurte på noe.. Altså,i fruktbarhets perioden, skal man helst ha sex hver dag eller annenhver ? både etter og før eggløsning ? har liksom aldri forstått meg på det systemet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sjekke litt rundt etter gode typer :) Lurer på om jeg får kjøpt på apoteket. Er vel bare første delen av et svangerskap en skal ta folat? :) ca 3 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurte på noe.. Altså,i fruktbarhets perioden, skal man helst ha sex hver dag eller annenhver ? både etter og før eggløsning ? har liksom aldri forstått meg på det systemet :P

Det er anbefalt annenhver dag, men hver dag er jo bare et pluss :) Du er mest fruktbar i dagene rett før eggløsning. I og med at svømmerene kan leve inne i deg noen døgn, så er sjangsen stor for at egget blir befruktet når det er på vei ned mot livmoren:) Egget lever ikke lenger enn 24 timer. Ellers er eggløsningslim et godt tegn på at du er veldig fruktbar akkurat da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er anbefalt annenhver dag, men hver dag er jo bare et pluss :) Du er mest fruktbar i dagene rett før eggløsning. I og med at svømmerene kan leve inne i deg noen døgn, så er sjangsen stor for at egget blir befruktet når det er på vei ned mot livmoren:) Egget lever ikke lenger enn 24 timer. Ellers er eggløsningslim et godt tegn på at du er veldig fruktbar akkurat da :)

Så flott a :) Jeg har eggløsning (sier dem) den 19 ! Å hadde sex ikveld, igår og to dager før der igjen ;) Så blir spennende å se da ! Jeg har ikke giddi å liggi med beina opp så mye, blir svimmel jeg :fnise: Men jeg pleier faktisk å sitte med bind en stund ;) Skal VISST hjelpe det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skal ikke si for sikkert da, for jeg fikk første mens denne måneden 5. August... Så jeg aner egentlig ikke åssen jeg skal regne ut :S hmm... Men jeg har iallefall vondt i venstre eggstokk og murringer.. :) Så håper det er ett sikkert tegn iallfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg skal ikke si for sikkert da, for jeg fikk første mens denne måneden 5. August... Så jeg aner egentlig ikke åssen jeg skal regne ut :S hmm... Men jeg har iallefall vondt i venstre eggstokk og murringer.. :) Så håper det er ett sikkert tegn iallfall

Når hadde du forrige mens? :) finnes forskjellige eggløsningskalkulatorer på nett :)

http://www.babyverden.no/Verktoy/Egglosningskalkulator/

http://www.xn--egglsningskalkulator-ecc.no/

:) er gangske greit å bruke om du veit hvor lang syklus du har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hadde du forrige mens? :) finnes forskjellige eggløsningskalkulatorer på nett :)

http://www.babyverden.no/Verktoy/Egglosningskalkulator/

http://www.xn--egglsningskalkulator-ecc.no/

:) er gangske greit å bruke om du veit hvor lang syklus du har

Ja, men er nettopp det jeg ikke er helt sikker på .. Åssen teller man syklusen a ? fra dag en du får mensen og til neste mens igjen ? Jeg fikk iallefall mensen 5.August :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men er nettopp det jeg ikke er helt sikker på .. Åssen teller man syklusen a ? fra dag en du får mensen og til neste mens igjen ? Jeg fikk iallefall mensen 5.August :sjenert:

om du går ut i fra at syklusen din er på 28 dager og du fikk mens den 5 august så er du i en fruktbar periode nå:)

Eggløsning: 19.08.2011

Fruktbar periode: 16.08.2011 - 21.08.2011

Termin: 13.05.2012

regnes fra første dag i siste mens til første dag i neste, ja:)

Sykluslengden varierer jo selvsagt fra person til person. Jeg tror min er på ca 35 dager:)

Endret av lunem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du går ut i fra at syklusen din er på 28 dager og du fikk mens den 5 august så er du i en fruktbar periode nå:)

Eggløsning: 19.08.2011

Fruktbar periode: 16.08.2011 - 21.08.2011

Termin: 13.05.2012

regnes fra første dag i siste mens til første dag i neste, ja:)

Sykluslengden varierer jo selvsagt fra person til person. Jeg tror min er på ca 35 dager:)

Ja, bare regnet ut ca. 28 dager.. men var igår jeg begynte å få skikkelig vondt i eggstokken.. Men godt jeg husket mensdatoen min nå da, så jeg kan regne det ut neste gang (selv om jeg håper det ikke blir noe mere mens :fnise: )

Jeg sluttet på pilla for to måneder siden nå, så håper den effekten er ute av kroppen. Hvilen PP er du i nå da ? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bare regnet ut ca. 28 dager.. men var igår jeg begynte å få skikkelig vondt i eggstokken.. Men godt jeg husket mensdatoen min nå da, så jeg kan regne det ut neste gang (selv om jeg håper det ikke blir noe mere mens :fnise: )

Jeg sluttet på pilla for to måneder siden nå, så håper den effekten er ute av kroppen. Hvilen PP er du i nå da ? =)

Vi får krysse alt som går an å krysse for at hun holder seg laaangt borte :D Er i PP2 nå :) Vil bare at TR skal bli fort ferdig, slik at vi får sette igang! :lur::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får krysse alt som går an å krysse for at hun holder seg laaangt borte :D Er i PP2 nå :) Vil bare at TR skal bli fort ferdig, slik at vi får sette igang! :lur::jepp:

Altså 2 månede dere prøver ? Vi å :) hehe :D Ja, får da håpe det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså 2 månede dere prøver ? Vi å :) hehe :D Ja, får da håpe det :jepp:

Jepps, andre mnd vi går inn for å prøve bevisst:)

Artig at det ikke bare er jeg som er et nattdyr for tiden :D har senvakt flere dager på rad, så da benytter jeg sjangsen;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepps, andre mnd vi går inn for å prøve bevisst:)

Artig at det ikke bare er jeg som er et nattdyr for tiden :D har senvakt flere dager på rad, så da benytter jeg sjangsen;D

hehe, jeg har snudd om det døgnet litt tror jeg . Men tenkte jeg skulle finne senga nå , prøve å komme meg opp litt tidlig i morgen :) Men vi snakkes sikkert i morgen også, så får du sove godt når den tid kommer :sovne: GOD NATT ! :D :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

go måren KG jenter=) :velkommen: til de nye som har komt siden i går:D

jeg tar folsyre tabletter, 400mg, kosta 95kr på apoteket, de sier du skal ta d mens du prøver å 3mnd inn i svangerskapet :jepp:

her er d også EL i mårå, fekk forført maen i går, så bler d nokk litt :sengekos: idag å fram t søndag :lur:

registrerte første gang samleie på babycompen i går, å viss d klaffe så e terminen 12.05.. rart å tenka på :sjenert:

her går d forsatt i tannverk :tannverk: viss d kan kalles d, tannå e jo ude mn=P skikkeli håven i ansikte i dag :fnise: ser heilt teit ut :fnise:

noe spennende så skjer i dag da jenter? :popcorn:

Edit: folsyre ikke fosyre :fnise:

Endret av Singing cow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

go måren KG jenter=) :velkommen: til de nye som har komt siden i går:D

jeg tar folsyre tabletter, 400mg, kosta 95kr på apoteket, de sier du skal ta d mens du prøver å 3mnd inn i svangerskapet :jepp:

her er d også EL i mårå, fekk forført maen i går, så bler d nokk litt :sengekos: idag å fram t søndag :lur:

registrerte første gang samleie på babycompen i går, å viss d klaffe så e terminen 12.05.. rart å tenka på :sjenert:

her går d forsatt i tannverk :tannverk: viss d kan kalles d, tannå e jo ude mn=P skikkeli håven i ansikte i dag :fnise: ser heilt teit ut :fnise:

noe spennende så skjer i dag da jenter? :popcorn:

Edit: folsyre ikke fosyre :fnise:

Får ta meg en tur på apoteket i morgen da :jepp: foretrekker apotekvarer fremfor det som er på dagbligvarebutikkene når det kommer til slike ting:)

Hååper spiren sitter hos deg denne gang da :D Merker du på kroppen at du har eggløsning? smerter, EL slim eller slikt? tenker sånn om du ser bort fra babycompen?:)

her skjer ingenting spennende i dag:) :regn: er gråvær ute, så sitter inne å slapper av med en kopp te og sein frokost:) :kaffekopp: Har fått aldeles hekta på eple og kanel te <3 grønn te i løsvekt vel og merke:) Ellers så har jeg seinvakt fra 15 - 22 i dag og:) Der da? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her skjer det ting! Tror tanta kommer på besøk nå - var ikke for tidlig foråsiesånn.. :fnise: Var rosa/brunt/gult slim (unnskyld detaljer) på papiret før jeg la meg i går kveld! Har ikke merka noe særlig mer siden da, bare litt brunt når jeg våkna. Så fram til blødninga kommer går jeg bare og tripper og satser på at det er en festeblødning.... :sjenert: Men sjangsen er vel veldig liten, så får vel bare jekke meg ned og vente på at TR kommer. :sukk:

Står til idag da jenter? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta meg en tur på apoteket i morgen da :jepp: foretrekker apotekvarer fremfor det som er på dagbligvarebutikkene når det kommer til slike ting:)

Hååper spiren sitter hos deg denne gang da :D Merker du på kroppen at du har eggløsning? smerter, EL slim eller slikt? tenker sånn om du ser bort fra babycompen?:)

her skjer ingenting spennende i dag:) :regn: er gråvær ute, så sitter inne å slapper av med en kopp te og sein frokost:) :kaffekopp: Har fått aldeles hekta på eple og kanel te <3 grønn te i løsvekt vel og merke:) Ellers så har jeg seinvakt fra 15 - 22 i dag og:) Der da? :popcorn:

håper også at den sitte fort, mn sjansen for at den sitter PP1 er ikke så stor, så tar d så d komme :jepp: mn lov å håpe:D faktisk, for første gang, så har jeg sett etter el slim og div, og jeg har ELslim, ømme bryster ( er d normalt?) å litt små murring på høyre side av magen (normalt?) er veldi nytt for meg, for jeg har aldri tenkt på d på den måten før så:P skjer ingenting her, hjemme fra jobb me tannverk :tannverk: hodepine å feber :sukk: reagere sterkt på den domma tannå :kjefte:

Her skjer det ting! Tror tanta kommer på besøk nå - var ikke for tidlig foråsiesånn.. :fnise: Var rosa/brunt/gult slim (unnskyld detaljer) på papiret før jeg la meg i går kveld! Har ikke merka noe særlig mer siden da, bare litt brunt når jeg våkna. Så fram til blødninga kommer går jeg bare og tripper og satser på at det er en festeblødning.... :sjenert: Men sjangsen er vel veldig liten, så får vel bare jekke meg ned og vente på at TR kommer. :sukk:

Står til idag da jenter? :popcorn:

:kjefte: på TR. kom den tidli på deg? eller e d nerme IKM? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: på TR. kom den tidli på deg? eller e d nerme IKM? :popcorn:

Nei, ifølge min forrige "syklus" så er jeg 6 dager over IKM nå. Men nå hadde jeg jo ikke mens i juli, kun spotting. Så går etter junimensen på en måte. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ifølge min forrige "syklus" så er jeg 6 dager over IKM nå. Men nå hadde jeg jo ikke mens i juli, kun spotting. Så går etter junimensen på en måte. :sjenert:

har du tatt noen tester da? spennende dette :popcorn: leser jo om flerne som spotter i svangerskapet, så lenge TR ikke er komt skikkeli så er jo ikke håpet ute :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...