Gå til innhold

Prøvere 2012


lunem

Anbefalte innlegg

Hehe, ikke sett griller i hode på meg :P Men hva kan det være, hvis det ikke er tr? Er det ikke forsent for festeblødning? Ikm er på tirsdag..

Uff, ikke meningen å si noe som gjør deg opprørt :klemmer: Tenker du får se det an litt. Brun utflod er ikke TR:) Var det jeg tenkte på. har ei vennine som gikk i to uker med brun utflod uten å skjønne noe. Hun tolka dette som en rar mens og tenkte ikke så mye mer over det. ei uke etter fikk hun for seg at hun burde ta en test, og den var positiv! Men det kan selvsagt være mange grunner til brun utflod. festeblødning, stress, spotting, rester, små rifter osv :) festeblødning er i gjennomsnitt 5 - 12 dager etter EL :) så det kaaan være det. Men er som sagt ikke godt å vite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

go måren :) her i gården er EL over for denne gang, di ømme puppene er "forsvunnet" for denne gang :fnise:

1 uke t IKM, satse på at d går fort:)

spennende me dere da :popcorn: satse på å få ein posetiv iløpet av uka nå :duskedame: d hadde vert kanon å fått hørre :rodmer:

skjer i dag da damer?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke meningen å si noe som gjør deg opprørt :klemmer: Tenker du får se det an litt. Brun utflod er ikke TR:) Var det jeg tenkte på. har ei vennine som gikk i to uker med brun utflod uten å skjønne noe. Hun tolka dette som en rar mens og tenkte ikke så mye mer over det. ei uke etter fikk hun for seg at hun burde ta en test, og den var positiv! Men det kan selvsagt være mange grunner til brun utflod. festeblødning, stress, spotting, rester, små rifter osv :) festeblødning er i gjennomsnitt 5 - 12 dager etter EL :) så det kaaan være det. Men er som sagt ikke godt å vite

Blir ikke opprørt. Har kommet over "nederlaget" :) Meeeen, det var bare den ene gangen. Etterpå kom det hvitaktig slim ;s Blir forvirret. Har hatt mensmurringer siden i går kveld. Blir spennede å se om tr dukker opp eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

go måren :) her i gården er EL over for denne gang, di ømme puppene er "forsvunnet" for denne gang :fnise:

1 uke t IKM, satse på at d går fort:)

spennende me dere da :popcorn: satse på å få ein posetiv iløpet av uka nå :duskedame: d hadde vert kanon å fått hørre :rodmer:

skjer i dag da damer?=)

Da håper vi spiren setter seg fast og blir der :D Er ikke sååå lenge igjen til du får resultatet, spennende :popcorn:

I dag skal jeg pakke ned alt til vi skal til Norge, gleder meg!! Endeelig er dagen her snart:D Hva skjer der? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toooolsen

God morgen jenter, eller god ettermiddag :) fordelen med å ikke ha barn - jeg kan sove så lenge jeg vil.. Prøver alltid å smitte andre med positivitet, så prøver å nyte fordelene med å ikke ha barn. Selv om jeg håper det snart tar slutt ;)

Her i sør regner det idag. Skikkelig inne vær.

Tenkte å fortelle litt. De siste tre fire TR jeg har hatt har jeg hatt spotting en til to dager før. Skikkelig irriterende. Man blir trist fordi man tror det er TR, så slutter det og da får man et lite håp om at det klaffa alikavel, og så kommer TR for fullt.. Gjør meg skikkelig forbanna!!

Det jeg har lest en plass, leser mye så husker ikke hvor, er at spotting før mens kan tyde på lavt progestron nivå! Hormonet som får egget til å feste seg.

Skal spør legen om dette neste gang jeg skal dit :)

Noen som forresten har lurt på tanken å knaske litt helsekost midler som kan hjelpe til å skape en spire??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, her i gården nytter d ikke sove lenge, maen står opp allti tidli,å da står jeg og opp=P deili når han er offshore, da sover jeg lenge<3

d visste jeg ikke, d me spotting osv. tror ikke jeg har hatt d, mensen begynner allti svakt, så neste dag er den sterk, så neste dag svak, å så e dn slutt.. veldi kort mens jeg tror jeg.

eneste jeg tygger på er folsyre, D og C vitamin:)

du da? knasker du på noe?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Toooolsen

hehe, her i gården nytter d ikke sove lenge, maen står opp allti tidli,å da står jeg og opp=P deili når han er offshore, da sover jeg lenge<3

d visste jeg ikke, d me spotting osv. tror ikke jeg har hatt d, mensen begynner allti svakt, så neste dag er den sterk, så neste dag svak, å så e dn slutt.. veldi kort mens jeg tror jeg.

eneste jeg tygger på er folsyre, D og C vitamin:)

du da? knasker du på noe?=)

Knaska folsyre i nesten et år. Merka at hår og negler grodde fortere. Men siden det ikke skjedde noe særlig ble jeg lei :sukk:

Har lest litt om bidronning gele og wild yam som skal øke produksjon av østrogen og progrestron. Så har lurt litt på det. Men er jo helsekost, så de som ble graide ved å bruke det kunne like gjerne blitt gravide uten. Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja d va d.. ikke allti lett å vite, kan vær tilfelldi elle d kan vær at d hjalp.. jeg er "bare" i PP1 så jeg er forsatt litt "tar d som d kommer" og prøver å ikke stresse så veldi me d..

mn d kan jo ikke skade :jepp: vert å prøve:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er muligheter for at EL kan komme så raskt etter mens så begynn til mandag så lenge du har nok tester :) eller vent noen dager ekstra. Om du ikke får utslag denne pp så begynn tidligere neste :) hvor lenge har dere vært prøvere??

Vi har vært prøvere en stund. Sluttet på p-pille i januar 2010. Ikke brukt noe etter det. Men det tok 6mnd før jeg fikk min første menstrasjon. Så siden august i fjor, hehe:)

Har ikke hatt så kort mensen før heller. 2 uker før dette kortet besøket av tante rød spotta jeg i 9 dager, noe som heller ikke er helt vanlig.

Men jeg er livredd for å teste meg, blir så skuffa når den viser negativt. Jeg har jo ingen symptomer, så klarer liksom ikke helt å tro at det kanskje er min tur denne gangen, hehe:)

Om jeg ikke har nok tester, så får jeg bare kjøpe flere:) Da går pengene hvertfall til en god sak, hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke opprørt. Har kommet over "nederlaget" :) Meeeen, det var bare den ene gangen. Etterpå kom det hvitaktig slim ;s Blir forvirret. Har hatt mensmurringer siden i går kveld. Blir spennede å se om tr dukker opp eller ikke :)

Blir spennende å se da:) Skal se det er flere av oss som får positiv test etterhvert!

For min del blir det nok en stund til. Etter at syklusen min var så forbaska lang sist, har jeg litt småpanikk for at det skal skje igjen. men vil prøve og få til litt :sengekos: annenhver dag en stund fremover:) Skal bestille eggløsningstester i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toooolsen

Vi har vært prøvere en stund. Sluttet på p-pille i januar 2010. Ikke brukt noe etter det. Men det tok 6mnd før jeg fikk min første menstrasjon. Så siden august i fjor, hehe:)

Har ikke hatt så kort mensen før heller. 2 uker før dette kortet besøket av tante rød spotta jeg i 9 dager, noe som heller ikke er helt vanlig.

Men jeg er livredd for å teste meg, blir så skuffa når den viser negativt. Jeg har jo ingen symptomer, så klarer liksom ikke helt å tro at det kanskje er min tur denne gangen, hehe:)

Om jeg ikke har nok tester, så får jeg bare kjøpe flere:) Da går pengene hvertfall til en god sak, hehe;)

Høres ut som et real syklus rot. Vært hos legen med problemet??

Har ei venninne som har pco og syklus rot. Ho fikk en pillekur av legen og ble mye mer stabil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se da:) Skal se det er flere av oss som får positiv test etterhvert!

For min del blir det nok en stund til. Etter at syklusen min var så forbaska lang sist, har jeg litt småpanikk for at det skal skje igjen. men vil prøve og få til litt :sengekos: annenhver dag en stund fremover:) Skal bestille eggløsningstester i morgen:)

Håper hun holder seg langt laangt bort ;)

Har du nettopp sluttet med prevensjon? Siden syklusen er sånn.. Isåfall håper jeg kroppen ordner opp fort og at det klaffer snart ;)Men kan være greit med eggløsningstester for å følge med ja! Har jeg hatt eggløsningstester har jeg blitt testoman, så den ideen har jeg slått ifra meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et real syklus rot. Vært hos legen med problemet??

Har ei venninne som har pco og syklus rot. Ho fikk en pillekur av legen og ble mye mer stabil..

Jepp, jeg har vært hos lege med problemet. Den enegangen blødde jeg såpass lenge at jeg fikk noen piller for å stoppe blødningene, men det hjalp ikke ( da snakker jeg om 37 dager med mye mensen hele tiden). Så måtte få et annet legemiddel. Jeg ble også sent på kontroll på sykehuset, de kunne fortelle at det ikke var pco/pcos som både jeg og legen min trodde. Jeg blødde rett og slett for ofte sa hun.

Hun på sykehuset kunne også se at jeg hadde flere eggposer, når jeg fikk en invendig ultralyd. Men kunne ikke si om jeg hadde hatt eggløsning, kom til å få det og eventuelt når. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle prøve Provera, så de siste tre månedene har jeg brukt Provera i 10 dager fra dag 5 etter menstrasjon. Men nå er de tre mnd over. Så forhåpentligvis så har det hjulpet kroppen til en stabil syklus, men etter som jeg har lest på nettet så er dette bare et midlertidig hjelpemiddel.

Hun på sykehuset sa også at etter tre måneder så ville jeg og min samboer tatt inn på videre kontroll. Så vi får håpe at de holder ord og sender meg en time i posten, hehe :)

Hvis ikke så drar jeg bare til legen min, så får hun purre videre, hehe :)

Hvorfor kan det ikke være like lett for alle, hvorfor skal kvinnekroppen være så avansert?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er høstprøver :) ! Har jo festet seg og greier nå da, men det er jo fortsatt veldig tidlig, og etter å ha fulgt med på andre venninne vet jeg at alt enda kan skje, så krysser fingrene for at alt skal gå bra! :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er høstprøver :) ! Har jo festet seg og greier nå da, men det er jo fortsatt veldig tidlig, og etter å ha fulgt med på andre venninne vet jeg at alt enda kan skje, så krysser fingrene for at alt skal gå bra! :rodmer:

Gratulerer sååå mye :)) Må spiren klore seg godt fast og vokse seg stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toooolsen

Hvorfor kan det ikke være like lett for alle, hvorfor skal kvinnekroppen være så avansert?? :)

Ja, det er helt utrolig. Hvordan var syklusene dine før pilla? Om du kan huske det.

Sitter å funderer på om p-piller er et vidundermiddel når man er ung og ikke vil ha barn, og et helvette for noen å slutte med!!

Tror og at for mange er det psykisk også. Blir surrete av telling av dager, EL testing, testing før IKM og skuffelsen når den dukker opp. Etter neste legetime skal jeg hive hele kalenderen min og prøve mitt beste å glemme alt som heter telling og bare :sengekos: når vi har lyst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Unknown

Joiner her jeg også. Kjekt å prate med andre som går gjennom det samme! :)

Her var EL tidligere i uka, så nå venter jeg bare på IKM rundt den 30.

Har ikke lest gjennom hele tråden ennå, den var så lang..Men jeg skal en annen gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toooolsen

Joiner her jeg også. Kjekt å prate med andre som går gjennom det samme! :)

Her var EL tidligere i uka, så nå venter jeg bare på IKM rundt den 30.

Har ikke lest gjennom hele tråden ennå, den var så lang..Men jeg skal en annen gang!

Velkommen :)

Hvor lenge har du vært prøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: hvor gammel er dere og hvor holder dere til?=)

jeg var av den heldige sorten da jeg sluttet på ppillene, hadde stabil syklus me en gang, har vert uten i over 1 år nå, savner d ikke i d hele tatt:)

jeg har også IKM rundt da, den 28:) :duskedame: på at spirer sitter for oss alle:) :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt utrolig. Hvordan var syklusene dine før pilla? Om du kan huske det.

Sitter å funderer på om p-piller er et vidundermiddel når man er ung og ikke vil ha barn, og et helvette for noen å slutte med!!

Tror og at for mange er det psykisk også. Blir surrete av telling av dager, EL testing, testing før IKM og skuffelsen når den dukker opp. Etter neste legetime skal jeg hive hele kalenderen min og prøve mitt beste å glemme alt som heter telling og bare :sengekos: når vi har lyst :)

Syklusen min før pilla var helt ok, den var ikke helt stabil. Men kom en gang i mnd, den varte mellom 4-5 dager. Den kom aldri på samme dag eller dato, men som regel visste jeg ca når den kom. Merka det på kroppen:)

Ja, jeg skal hvertfall ikke utsette kroppen min for mer hormoner som prevensjon. Det har hvertfall ikke vært enkelt for meg etter pille slutt. Men man hører jo om de som er tilbake i normale sykluser rett etter på også, heldige er de hvertfall :)

Ja, men allikevel så syns jeg det er veldig merkelig at kroppen skal reagerer sånn selvom man er bevisst på at man har et stort ønske om å bli gravid. Men men, sånn er det vel.

Syns det er kjipt å stadig å høre at " ikke tenk på det, ta det som det kommer". Det er veldig mye lettere sagt en gjort, hehe ;)

Jeg får gå å nyte resten av søndagskvelden. I morgen er det jobb igjen, etter to deilige uker med ferie. Vil ha mer ferie jeg :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...