Gå til innhold

Prøvere 2012


lunem

Anbefalte innlegg

Slenger meg på her. Som angile har tante dukket opp og jeg har vondt i mage og rygg.... sitter og gomler i meg masse kjeks jeg burde holdt meg unna... :fnise:

Vi får unne oss litt godt å knaske på når vi har vondt! Selv har jeg starta på ei stoor sjokoladeplate... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:kjefte: på TR som ikke vet at hun skal holde seg vekke :kjefte:

her har jeg nettopp vasket transporteren for første gang, å maen vasker terrassen:P bedre seint enn aldri :jepp:

skjer andre deler av lande?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen ! Hatt en fin dag ? Jeg tror jeg hadde EL mellom 13- 19 , da jeg hadde kjempe vondt i eggstokk ! Vet ikke når jeg får mens heller ... Nå ligger jeg rett ut på sofaen og er kjempe kvalm og vondt i magen :(:( helt.forferdelig .. har iallefall bestilt graviditettester , eggløsningstester og sånn forium tabletter ..

Klem fra meg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toooolsen

Hei alle. Håper dere har hatt en fin dag :)

Selv har jeg jobba superlang dag. Fra 07.30 til 20.00

Det blir penger i kassa også glemmer jeg alt som heter EL, TR og babyer..

Lykke til til alle dere som sliter med vondt i mage og rygg. Er noe møkk det der :kjefte:

Hadde vi vært menn hadde det nok blitt sykemelding :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle. Håper dere har hatt en fin dag :)

Selv har jeg jobba superlang dag. Fra 07.30 til 20.00

Det blir penger i kassa også glemmer jeg alt som heter EL, TR og babyer..

Lykke til til alle dere som sliter med vondt i mage og rygg. Er noe møkk det der :kjefte:

Hadde vi vært menn hadde det nok blitt sykemelding :fnise:

Haha, jeg fikk en ukontrollert, unormalt høy latter av det du skreiv der! :D "hadde vi vært menn hadde det nok blitt sykemelding" :skratte:

Samboeren så bare dumt på meg:D Men ååh, det er så sant! Mannfolk altså.. Er verdens undergang når det er en liten forkjølelse det er snakk om :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaais jenter! :) Har vært travel i helga, så har ikke hatt så mye tid til KG. Men på lørdag kom TR for fullt her, etter 3 dager med spotting. :kjefte: Trist, men samtidig litt godt å få starta ny PP. Er i PP4 nå, og gleder oss til å sette igang med :sengekos: igjen!

Ellers har jeg vært på jobb idag, og nå ligger jeg langflat på soffaen med kjempevonde eggstokker og sliten rygg! :snurt:

Hvordan har dere det idag? :klemmer:

Så kjedelig at TR kom :/ :kjefte:

Det positive er jo at en kan begynne på nytt og gå grundigere til verks denne gang:) Her har TR begynt å gi seg, og vi har planer om å ha så mye :sengekos: vi orker fremover:) jeg skal til og med ta meg et glass rødvin når ej føler for det. har vært litt overivrig etter vi bestemte oss for å prøve, og har så og si ikke rørt et vinglass engang :sukk: Skal prøve å ikke tenke så aaaalt for mye nå... men veit jo innerst inne at det kommer jeg til å gjøre likevell:P

Ellers veit jeg at det er bra å ha mye sex, fordi sædkvaliteten er bedre når han får tømt seg ofte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo alle sammen:)

Jeg bare lurer på en ting.

I går tok jeg en eggløsningstest ved en feil. Skulle egentlig ta en graviditets test. For førtste gang skulle jeg prøve de på billige-tester, men de var jo så like så jeg tok feil.

Jeg så ikke dette før jeg hadde tissa på strimlen.

Når den viser at jeg ikke har eggløsnig, så er det ikke vits å ta en graviditetstest også? For hadde jeg vært gravid så hadde det vel vist seg på eggløsningstesten. For det er jo mye av de samme hormonene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen:)

Jeg bare lurer på en ting.

I går tok jeg en eggløsningstest ved en feil. Skulle egentlig ta en graviditets test. For førtste gang skulle jeg prøve de på billige-tester, men de var jo så like så jeg tok feil.

Jeg så ikke dette før jeg hadde tissa på strimlen.

Når den viser at jeg ikke har eggløsnig, så er det ikke vits å ta en graviditetstest også? For hadde jeg vært gravid så hadde det vel vist seg på eggløsningstesten. For det er jo mye av de samme hormonene?

Eggløsningstest skal brukes til eggløsning og graviditetstest for å teste om man er gravid, så jeg tror nok at du bør ta en ordentlig test for å være sikker:) Tror ikke man skal stole 100% på resultatet på en eggløsningstest om man i utgangspunktet skulle ta en graviditetstest. :) Eggløsningstester måler vel mengden av LH og HCG menst en graviditetstest kun måler mengden av HCG. En EL-test vil vel somregel slå ut positivt om man er gravid, men tror uansett ikke en sal stole 100% på en EL-test om du vil teste for graviditet:)

Når var/er IKM? Jeg ville ventet noen dager før du tester igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg får så mye vondt i eggstokkene rundt EL :glare: Det er ikke noe som jeg merker eller som plager meg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært her på noen dager pga. at vi har mye å gjøre med rydding, vasking og flytting.

I går klarte jeg ikke å dy meg så jeg dro til legen for å ta test, den var negativ. Mens har ikke kommet enda ;s Den kommer hele tiden natt til dagen jeg forventer den! Altså jeg skulle fått den i dag. Mensen min er aldri forsein. Har fortsatt ømme bryst.

Hva kan dette bety? Blir forvirret og lei. Vil bare få mensen så vi kan komme igang med neste pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært her på noen dager pga. at vi har mye å gjøre med rydding, vasking og flytting.

I går klarte jeg ikke å dy meg så jeg dro til legen for å ta test, den var negativ. Mens har ikke kommet enda ;s Den kommer hele tiden natt til dagen jeg forventer den! Altså jeg skulle fått den i dag. Mensen min er aldri forsein. Har fortsatt ømme bryst.

Hva kan dette bety? Blir forvirret og lei. Vil bare få mensen så vi kan komme igang med neste pp.

Jeg kjenner til frustrasjonen din så godt! jeg gikk 3 uker over IKM nå, og både trodde jeg var gravid og ikke, men magefølelsen sa nei siden jeg ikke hadde noe jeg tolket som symptomer i det heletatt utenom at jeg var sulten. Og var jo ikke gravid:/

men det kan ta noen dager før HCG-nivået er høyt nok til å merkes på en graviditetstest om du er gravid. Mitt tips er rett og slett å vente noen dager/en uke før du tar en ny test:) Om det fortsatt blir negativt så går det kanskje an å ringe legen din å spørre om du kan få tatt en blodprøve for å måle HCG der?

Ønsker deg masse lykke til ! :klemmer:

Endret av lunem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo allerede meldt meg inn her, men har vært så opptatt i det siste med skole og alt, så har ikke hatt tid til å følge med :sjenert: . Men nå har jeg rotet meg til og lest igjennom alt fra det siste innlegget mitt :)

Hvordan går det med dere jenter :klemmer: ?

Jeg er akkurat ferdig med mensen, så nå er vi igang med første prøveperiode :rodmer: Hehe siden det er så tidlig enda, orker jeg ikke stresse med eggløsningstester, regne ut dager osv. Regner ikke med at det skal klaffe med en gang, siden syklusen sikkert ikke har stabilisert seg enda, jeg sluttet jo med p-plaster 26. juli. Men det er jo lov å håpe, hehe og jeg må innrømme at jeg blir fristet til å begynne med eggløsningstester når jeg leser deres innlegg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo allerede meldt meg inn her, men har vært så opptatt i det siste med skole og alt, så har ikke hatt tid til å følge med :sjenert: . Men nå har jeg rotet meg til og lest igjennom alt fra det siste innlegget mitt :)

Hvordan går det med dere jenter :klemmer: ?

Jeg er akkurat ferdig med mensen, så nå er vi igang med første prøveperiode :rodmer: Hehe siden det er så tidlig enda, orker jeg ikke stresse med eggløsningstester, regne ut dager osv. Regner ikke med at det skal klaffe med en gang, siden syklusen sikkert ikke har stabilisert seg enda, jeg sluttet jo med p-plaster 26. juli. Men det er jo lov å håpe, hehe og jeg må innrømme at jeg blir fristet til å begynne med eggløsningstester når jeg leser deres innlegg :rodmer:

heisann:) her går dagene seint frem mot IKM, som jeg tror eg i begynnelsen av september:D

:popcorn: spennende me første PP, vi er også i våres første, så masse spennende å se frem t :jepp:

jeg tar ikke eggløsningstester, har noe som heter babycomp, som viser meg når jeg har eggløsning:) genialt produkt:)

ser frem t ein periode me masse :sengekos: :D

går d me dg da?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisann:) her går dagene seint frem mot IKM, som jeg tror eg i begynnelsen av september:D

:popcorn: spennende me første PP, vi er også i våres første, så masse spennende å se frem t :jepp:

jeg tar ikke eggløsningstester, har noe som heter babycomp, som viser meg når jeg har eggløsning:) genialt produkt:)

ser frem t ein periode me masse :sengekos: :D

går d me dg da?=)

Ja, er veldig spennende :) Og så koselig at dere også er i første PP :fnise: Har hørt mye om babycomp, og har vurdert å invistere i en sånn jeg også, men kom frem til at jeg heller vil vente litt.

Hehe er veldig enig i å se frem til en periode med masse :sengekos: , har det virkelig ikke fælt nei ;) Men hvordan fungerer produktet egentlig :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toooolsen

Jeg er akkurat ferdig med mensen, så nå er vi igang med første prøveperiode :rodmer: Hehe siden det er så tidlig enda, orker jeg ikke stresse med eggløsningstester, regne ut dager osv. Regner ikke med at det skal klaffe med en gang, siden syklusen sikkert ikke har stabilisert seg enda, jeg sluttet jo med p-plaster 26. juli. Men det er jo lov å håpe, hehe og jeg må innrømme at jeg blir fristet til å begynne med eggløsningstester når jeg leser deres innlegg :rodmer:

Hei og hå.

Mitt råd, gammel og vis (eller ei), er om du klarer så la være å teste de første mnd. Slapp av og prøv åmglem hva dere prøver på.

Selv om omverden rundt deg kryr av gravide og folk med barnevogn. Er forresten et merkelig fenomen. La aldri merke til de før, men nå er de OVERALT!

Slev så merker jeg sexlysten øker dagene før EL.. Ikke at det har hjulpet noe :kjefte:

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også hørt om denne babycompen, har så lyst på en sånn en. Samboer syns den er i dyreste laget, så han ville prøve uten en slik en stund til :sjenert:

Ellers så har jeg begynt å ta eggløsningstester, eller starta i går da :gjeiper:

Jeg hadde jo en liten mens periode i forrige uke. Blødde litt en dag, normalt dag to, og veldig lite dag 3. Dag 4 var jeg helt ferdig:) Den har ikke vart så kort etter at jeg slutta på pillene, så syns det var litt rart. Men men, er ikke så stas med tante rød, skal ikke klage over at hun kun er på besøk noen få dager :fnise:

Tenkte det var greit å begynne med testene nå, egentlig tar jeg de mest for å se om jeg har eggløsning i det hele tatt. Jeg pleier som regel ikke å ha noen symptomer. Så veldig usikker på om EL i det hele tatt finner sted.

Så nå er jeg i en ny prøveperiode. Jeg krysser alt som går ann å krysse for at det sitter denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Toooolsen: Hehe ja det er et godt råd, skal prøve å slappe av og bare nyte den spennende perioden vi går inn i :) Ja det er et merkelig fenomen, og du har helt rett, de er virkelig over alt!! Jeg jobber jo i butikk vedsiden av skolen, og plutselig er det gravide kvinner og småbarn hele tiden i butikken! Hvor lenge har dere prøvd :) ? Lykke til til dere også!

Daisy2011: Ja den er veldig dyr.. Hehe er derfor jeg har bestemt meg for å vente :) Men vis jeg ikke har forstått det feil, er det ikke normalt at mensen er litt ugjevn etter man har sluttet på p-piller? Jeg har gått på p-plaster i 2 år, og har alltid (hvertfall sålenge jeg kan huske) bare hatt mensen i 4 dager, uavhengig av om jeg har gått på prevansjon eller ikke. Men jeg krysser fingrene for dere og lykke til, er så veldig spennende å følge med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toooolsen

Toooolsen: Hehe ja det er et godt råd, skal prøve å slappe av og bare nyte den spennende perioden vi går inn i :) Ja det er et merkelig fenomen, og du har helt rett, de er virkelig over alt!! Jeg jobber jo i butikk vedsiden av skolen, og plutselig er det gravide kvinner og småbarn hele tiden i butikken! Hvor lenge har dere prøvd :) ? Lykke til til dere også!

Det er nesten irriterende å se på alle de heldige. Værst når de er gravide og triller på en unge :fnise:

Når det en gang blir min tur ska jeg og sprade rundt og vise meg frem ;)

Vi har prøvd i et år og noen måneder. Planen i begynnelsen var å slutte med p-piller og se hva som skjedde. Gikk greit i begynnelsen, men nå som det har gått over et år begynner tålmodigheten å renne bort, og savnet blir større.

Har vært hos lege og tatt masse blodprøver, får svar neste uke. Blir spennende..

Hvor gammel er du?? Har du mange venner med barn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til tanta reiser så vi kan sette igang igjen :sengekos:

Begynner å bli lei av prøvinga, men må forsøke å se lyst på det. Er sååå missunnelig på alle de jeg ser med en liten baby eller med småbarn. Kan det ikke bare klaffe snart? Ærlig talt, hadde jeg visst at det var så vanskelig å bli gravid hadde jeg aldri brukt på mye tid og penger på prevensjon.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toooolsen

Gleder meg til tanta reiser så vi kan sette igang igjen :sengekos:

Begynner å bli lei av prøvinga, men må forsøke å se lyst på det. Er sååå missunnelig på alle de jeg ser med en liten baby eller med småbarn. Kan det ikke bare klaffe snart? Ærlig talt, hadde jeg visst at det var så vanskelig å bli gravid hadde jeg aldri brukt på mye tid og penger på prevensjon.... :fnise:

Amen for den. Brukt mye penger på prevensjon. Kanskje bortkasta??

Hvor lenge har dere prøvd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...