Gå til innhold

Livet med nurket utenfor magen


Ariel*

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke du går over tiden! :)

Det er bra de tar alle forehåndsregler :)

:strix: For festet hode og at magen har sunket! :strix: Du har en spennende tid i vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: for sunket mage og festet hode! :hoppe: Blir spennende å se hva som skjer framvoer!

Jeg har en venninne som fikk beskjed da hun var ca. 37 uker på vei at det sikkert kom til å skje innen to uker, men hun venter enda, 39+4 i dag. Men hun er helt modnet og har 3 cm da, så skjer vel like før :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du går over tiden! :)

Det er bra de tar alle forehåndsregler :)

:strix: For festet hode og at magen har sunket! :strix: Du har en spennende tid i vente!

:strix: Godt å høre at du tror jeg ikke går over tiden. Men for en utålmodig sjel som meg tror jeg det er greit å regne med at jeg går over. Så slipper jeg å bli fryktelig skuffet når jeg sitter her den 20. oktober uten noen baby i armene :fnise:

:hoppe: for sunket mage og festet hode! :hoppe: Blir spennende å se hva som skjer framvoer!

Jeg har en venninne som fikk beskjed da hun var ca. 37 uker på vei at det sikkert kom til å skje innen to uker, men hun venter enda, 39+4 i dag. Men hun er helt modnet og har 3 cm da, så skjer vel like før :jepp:

Du er jammen meg sprek som klarer å :hoppe: enda. Jeg har gått mer over til :strix: jeg nå :gjeiper: Ja, som sagt så forventer jeg at jeg går over. Jeg er så vanvittig utålmodig, så det er like greit å tenke at jeg har igjen 4-5 uker istedetfor 3 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permisjonsstart i dag!! :nigo:

Selv om jeg har vært fullt sykemeldt et par uker, så er det egentlig godt å tenke på at jeg nå er i permisjon. Da virker plutselig ikke fødselen så langt unna heller :fnise:

Jeg veide meg igår og kunne jo til min store forskrekkelse se at jeg hadde gått opp 2,5 kg på en uke. Jeg veide meg idag også og hadde da gått ned igjen 1 kg fra i går. Vann i kroppen sa du??? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen meg sprek som klarer å :hoppe: enda. Jeg har gått mer over til :strix: jeg nå :gjeiper: Ja, som sagt så forventer jeg at jeg går over. Jeg er så vanvittig utålmodig, så det er like greit å tenke at jeg har igjen 4-5 uker istedetfor 3 :fnise:

Haha, ja det er i så fall litt krokbøyde hopp jeg kommer med :fnise:

Skjønner godt at du er utålmodig, og det er klart man håper på å slippe å gå over :jepp: Men som du sier så er det like greit å innstille seg på å gå over, så kan man heller bli positivt overasket dersom det blir fødsel før den tid. På den måten vil kanskje overtids-tiden blir litt lettere med tanke på at man ikke sitter der kjempeskuffet over at man ikke har fått babyen enda? :klo: Virker logisk i alle fall :jepp:

Men i og med at jordmor/lege sier de tror du føder innen to uker, så kan man vel i alle fall se for seg at du slipper å bli igangsatt 7-12 dager over termin :jepp: Det tror jeg derimot at kommer til å skje meg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med permisjonsstart :strix: . Jeg tror også det er lurt å innstille seg selv på at en kommer til å gå over tiden. Greit å ha ting klart, men i hodet kan en jo tenke at det fortsatt er noen uker igjen. Det gjør iallfall jeg.

Jeg har aldri sjekka hvilepulsen hos legen jeg. Man kan jo fort bli litt stresset der og kanskje har du vært i aktivitet før du kommer dit, så det er jo absolutt ikke sikkert den egentlige hvilepulsen din er på 100. Har du prøvd å sjekke hjemme selv? Legg deg ned i fem minutter, lukk gjerne øynene, så sjekker du selv.

Godt å vite at hodet er godt festet - en ting mindre å bekymre seg for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, ja det er i så fall litt krokbøyde hopp jeg kommer med :fnise:

Skjønner godt at du er utålmodig, og det er klart man håper på å slippe å gå over :jepp: Men som du sier så er det like greit å innstille seg på å gå over, så kan man heller bli positivt overasket dersom det blir fødsel før den tid. På den måten vil kanskje overtids-tiden blir litt lettere med tanke på at man ikke sitter der kjempeskuffet over at man ikke har fått babyen enda? :klo: Virker logisk i alle fall :jepp:

Men i og med at jordmor/lege sier de tror du føder innen to uker, så kan man vel i alle fall se for seg at du slipper å bli igangsatt 7-12 dager over termin :jepp: Det tror jeg derimot at kommer til å skje meg.. :sjenert:

:fnise: Ja, det hadde vært moro og sett hverandre hoppe om dagen. Jeg føler meg litt som en stranda hval om dagen, og er jammen meg usikker på hvordan en stranda hval ser ut når den hopper :fnise:

Ja, de tror jeg føder innen et par uker og dermed ser det nok ikke ut til at jeg blir igangsatt.. Men her tar man ingen gleder på forskudd. :skratte: Jeg har en liten baby i magen som slekter på mamman sin skjønner du. Jeg er vrang, og det er jammen meg mini også :fnise: Hver gang vi har vært på ultralyd har vi ikke fått noen gode bilder, da h*n vrir seg unna bare! Og hvis lille mini får høre at noen tror h*n kommer ut litt tidligere, kan jeg vel sikkert bare forvente meg at h*n klamrer seg fast der inne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med permisjonsstart :strix: . Jeg tror også det er lurt å innstille seg selv på at en kommer til å gå over tiden. Greit å ha ting klart, men i hodet kan en jo tenke at det fortsatt er noen uker igjen. Det gjør iallfall jeg.

Jeg har aldri sjekka hvilepulsen hos legen jeg. Man kan jo fort bli litt stresset der og kanskje har du vært i aktivitet før du kommer dit, så det er jo absolutt ikke sikkert den egentlige hvilepulsen din er på 100. Har du prøvd å sjekke hjemme selv? Legg deg ned i fem minutter, lukk gjerne øynene, så sjekker du selv.

Godt å vite at hodet er godt festet - en ting mindre å bekymre seg for :)

Jepp! Jeg er veldig forberedt på å gå over tiden, så jeg får vel sikkert sjokk om babyen kommer ut før :fnise:

Det er jeg selv som har lagt merke til den høye hvilepulsen. Har målt den selv et par uker nå. Ligger i senga på morgenen og etter at jeg har tatt en hvil og sjekker. Den har vært på jevnt 100 de siste to ukene :sjenert: Så du kan jo tenke deg hvordan jeg puster og peser etter litt fysisk anstrengelse. Kjennes jo ut som om hjertet hopper ut snart :fnise:

Greit at hodet er festet, selv om det er veldig snodig å kjenne at man har noe langt der nede hele tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel et tegn på at det er godt for deg med permisjon nå! Du kan med god samvittighet sette deg i sofaen med strikketøyet!

Har du skaffet deg noen sladris eller? Tenkte på det nå som vi venter så spent på oppdatering fra Arven1. Du og jeg har kanskje termin litt for nærme hverandre... Hvis du føder til termin og jeg går en uke over så kan vi jo ligge der i smerter samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel et tegn på at det er godt for deg med permisjon nå! Du kan med god samvittighet sette deg i sofaen med strikketøyet!

Har du skaffet deg noen sladris eller? Tenkte på det nå som vi venter så spent på oppdatering fra Arven1. Du og jeg har kanskje termin litt for nærme hverandre... Hvis du føder til termin og jeg går en uke over så kan vi jo ligge der i smerter samtidig.

Ja, jeg fikk beskjed av legen igår om at jeg kunne sette meg ned å vente med god samvittighet. Problemet er bare at mannen jobber konstant overtid de to neste ukene :sjenert: (Så lenge det går ihvertfall), så da faller det mye husarbeid på meg. Han lovte han skulle komme litt tidligere hjem i dag å hjelpe meg. Søte mannen :rodmer:

Det øker med riller på strikketøyet heldigvis. Er jammen meg spent på om jeg rekker å bli ferdig før nurket kommer.. :sjenert: For ikke å snakke om når jeg skal begynne med den heklekanten rundt :fnise: For det å hekle kan jeg i allefall ikke!

Jeg har ingen sladris, og skulle kanskje ha ordnet meg med det.. :lete: Ja, vi har termin såpass nærme hverandre at det kan bli tøft å sladre for hverandre.. Midt under fødselen må man bare inn på KG for å fortelle hvordan det går for Ripsy!! :fnise:

Men om noen melder seg frivillig som sladris, så si i fra :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: for permisjonsstart. Det blir spennende å se når du føder :fnise: Jeg tror heller ikke du går over termin, men alt kan jo skje. I hvert fall så er nurket(jenten din - håper jeg siden det er det jeg har gjettet :fnise:!!) klar til å komme nå siden du er over 37 uker på vei :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: for permisjonsstart. Det blir spennende å se når du føder :fnise: Jeg tror heller ikke du går over termin, men alt kan jo skje. I hvert fall så er nurket(jenten din - håper jeg siden det er det jeg har gjettet :fnise:!!) klar til å komme nå siden du er over 37 uker på vei :jepp:

:strix:

Ja, synes det blir spennende å se når alle her inne føder jeg.. Men jeg synes det er kjempeflott at alle tror jeg føder før eller rundt termin :fnise: Kan jo risikere å bli optimistisk!!

Jeg stiller gjerne som sladris om jeg får æren :klemmer:

Ja!! :nigo: Jippi!! Da har jeg en sladris!! :strix:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Åååh,så stas!!! For en ære!! NÅ ble jeg årntli gla` :jepp:

Sender deg en PM jeg! :klem:

Kjekt å ha en sladris.. Vet jo selv hvor nysgjerrig jeg blir når man merker at noen her inne har vært borte noen timer fra dagboka si :fnise:

:strix: Permisjonsstart! :) Tenkte faktisk over det i sta, og jeg begynner min permisjon til mandag allerede. Da nærmer det seg, ja :jepp:

:jepp: Det er godt å tenke på at det nå er permisjon. Men også litt rart å tenke på at man snart har nådd målet :sjenert: Nå er det jammen meg ikke jobb igjen før i slutten av mai :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen faste dagbøker jeg følger her inne, og nå er det jammen ikke mange igjen som fortsatt går gravide.. Det er utrolig hvor fort tiden går.. :sjenert: Jeg husker den positive testen jeg fikk som om det var i går, og nå sitter jeg her 3 uker unna termin.. Wow!! Den tiden har gått fort...

Det er ganske utrolig egentlig hvor mye jeg har satt pris på å ha dagbok her inne å ha kontakt med andre gravide.. Mest utrolig er det hvor mye man bryr seg om andre mennesker man ikke har møtt, og ikke engang vet navnet på. :fnise: Det er godt å vite at man har noen man kan spørre om man lurer på noe.. :helen:

I går ettermiddag, i natt og idag har jeg hatt en snodig følelse i magen.. Jeg klarer ikke beskrive den, men den er ikke ubehagelig. Kanskje litt lettere murring... Har også hatt noen ordentlige stikk i livmorhalsen (det kjennes ut som om det er der i allefall :fnise: ). De siste dagene har jeg vært endel ute og var en tur innom på jobb i dag. Mange av de jeg møter tror jeg snart er fødeklar. De mener jeg har fått et spesielt drag i ansiktet. :fnise: Jeg aner ikke. Men jeg føler fortsatt at jeg har igjen ei stund. Og velger å stole på hva kroppen min sier..Plutselig får jeg meg en skikkelig overraskelse :skratte:

Mannen jobber ikke overtid i dag, så vi har planlagt en koselig kveld hjemme! Jeg gleder meg :rodmer: Skal lage god mat og slappe av i sofaen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Det har vært kjempe godt å ha KG gjennom svangerskapet :jepp: Vet ikke helt hva jeg skulle gjort uten.. Hehe. Og nå føder jo alle, en etter en. Veldig snart er det vår tur også! Det har jaggu gått fort, men samtidig så tregt på en måte. Litt merkelig. Hvis jeg skulle begynt å telle igjen fra uke 9 nå (som var da jeg fant ut at jeg var gravid), tror jeg at jeg hadde gitt opp :fnise:

Kos dere masse sammen med sofa og god mat :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er deilig å ha KG's gravide jenter tilgjengelig i svangerskapet :jepp: Og spesielt med tanke på hvor nær vi alle er hverandre i forhold til termin. En etter en føder og jeg elsker å lese om det :popcorn: Så nå venter jeg spent på Arven1 sin oppdatering :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...