Gå til innhold

Livet med nurket utenfor magen


Ariel*

Anbefalte innlegg

Hurra for 34 uker til termin :nigo: og hurra for husmoregenskapene dine, skikkelig flink er du. Vi sier derimot ikke hurra for strekkmerker, men desverre får man ikke gjort så mye med det :kjefte: Det har foreløpig ikke dukket opp noe strekkmerker her foreløpig, håper den siste tiden ikke byr på noen heller... :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:danse for 34 uker! Bare 6 uker igjen til termin! strix:

Virker som vi har fått strekkmerker likt. Fikk mine første rundt den tiden du er i. Har tre stk (veldig mange du), men forloveden elsker magen min som den er. Ser ut som navelen har fått litt selskap. fnise:

Hørtes godt ut med muffins! sikle:

6 uker igjen! Jeg trodde den siste tiden gikk sakte?!? Er det herifra det går sakte mon tro? :klo:

3 strekkmerker er ikke mange. Så får du ikke flere, er du heldig :jepp:

Muffinsene ble veldig godt tatt i mot på jobb!

hoppe: For 34 uker hoppe: Ikke lenge igjen!

Strekkmerker ja.. Jeg har som sagt fått mange små på rumpa, også har jeg fått noen få på puppen :( Ingen på magen enda da, så jeg krysser fingrene.

Ha en fin dag :)

Det høres ikke ut som om du er veldig plaget med strekkmerker ennå heller. Er selvfølgelig ikke noe moro at de kommer i det hele tatt, men slik er det vel bare. :sjenert:

Hurra for 34 uker til termin nigo: og hurra for husmoregenskapene dine, skikkelig flink er du. Vi sier derimot ikke hurra for strekkmerker, men desverre får man ikke gjort så mye med det kjefte: Det har foreløpig ikke dukket opp noe strekkmerker her foreløpig, håper den siste tiden ikke byr på noen heller... snurt:

Å kjæææære vene.. Jeg håper da ikke det er 34 uker til termin :hakeslepp: Da tror jeg kanskje jeg snart ville blitt litt utålmodig om jeg skulle vært såpass stor i 34 uker til :fnise:

Husmoregenskapene slo til enda litt mer i dag. Jeg satte jammen meg en brøddeig i dag også. Så nå er det to brød til som er stekt og som skal få fylle opp fryseren :)

Jeg trodde også jeg skulle være heldig å klare meg uten strekkmerker. Men det er jammen ikke mye, også er det på sideflesket og ikke midt på magen :fnise:

Det var da lenge klo: fnise:

Ja, ikke sant?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bekymrer meg for så mye rart :fnise:

Men det har seg slik at jeg og mannen virkelig nyter den lille siste tiden vi nå bare er to stk. Vi koser oss masse, og ja nyter den lille tiden som er igjen. En ny epoke i livene våre starter snart, og vi har plutselig noen andre som er viktigst i livene våre. :sjenert:

Jeg har såpass lite plager i svangerskapet ennå også, så jeg er jammen ikke utålmodig en gang. Jeg nyter virkelig den tiden som er nå :rodmer:

Ut ifra dette så virker det jo nesten ikke som om jeg er klar for å få baby :hakeslepp: , men jeg gleder meg jo som en gal til den lille kommer :rodmer: Det er bare det at jeg synes det er helt greit at det er igjen 1,5 mnd. Jeg trenger den lille tiden som er igjen til å bli helt klar både psykisk og med å få orden på ting her hjemme.

Æsj.. Nå høres jeg skikkelig sær ut! Jaja.. Dere får bare dømme meg for den jeg er. Men en ting skal dere vite: og jeg gleder meg veldig til å få dattera eller sønnen min ut av magen altså! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 34 uker. Jeg har slike tanker i blant jeg og - at det er deilig at det fortsatt er 2 mnd igjen til tross for at jeg er utålmodig. Men det er fordi jeg ikke har alt klart enda :fnise: Og det er lov å ha sånne tanker. Det er viktig å nyte den siste tiden man har alene. Leste en artikkel på nettet i sted der det stod at den siste tiden BØR man nyte med kjæresten. Ha masse spontan sex, dra på kino, dra på restaurantbesøk, dra på jentekvelder bl.a fordi dette fikk man minimalt med tid til utenom den lille. Altså, man kan jo dra på restaurantbesøk og slik, men da gjerne med den lille som skal ha all din oppmerksomhet :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm.. Har et spørsmål angående foreldrepenger.

Jeg går ut i permisjon den 22. september, men den første utbetalingen skjer ikke før etter babyen er født. Er det da slik at man ikke får noe utbetalt før babyen kommer? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke penger før etter babyen er født? :klo: Hvordan får du penger i september da? Jobb, sykepenger? Jeg får i hvert fall sykepenger frem til 6.oktober (går ut i permisjon da) og får foreldrepenger den 30.oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, 34 uker! :hoppe: Nå er det ikke lenge igjen, du! Det er litt rart å tenke på, men husker for mange uker siden da vi var tidlig i svangerskapet, så føltes det ut som om du var sååå mye lenger på vei enn meg. Da jeg f.eks. var åtte uker på vei og du 12.. :sjenert: Men det er jo jammen ikke store forskjellen! :jepp:

Og guri så flink du er til å bake! skal vel hive meg litt rundt om et par uker jeg også, når jeg er ferdig med barnerommet. ;) Eller får se. Leser jo til eksamen, så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal da få foreldrepenger fra den første måneden i permisjon? Jeg er ihvertfall veldig sikker på at jeg får mine første i slutten av september, for jeg går ut i permisjon 27. Eller så får jeg sykepenger i september, og foreldrepenger i oktober. Det kan hende, for jeg er jo sykemeldt. Men penger skal du jo ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke penger før etter babyen er født? :klo: Hvordan får du penger i september da? Jobb, sykepenger? Jeg får i hvert fall sykepenger frem til 6.oktober (går ut i permisjon da) og får foreldrepenger den 30.oktober.

Du skal da få vanlig lønn, bare at foreldrepengene overtar for lønnen etter du begynner i permisjon?

Du skal da få foreldrepenger fra den første måneden i permisjon? Jeg er ihvertfall veldig sikker på at jeg får mine første i slutten av september, for jeg går ut i permisjon 27. Eller så får jeg sykepenger i september, og foreldrepenger i oktober. Det kan hende, for jeg er jo sykemeldt. Men penger skal du jo ha.

Hmmm.. :klo: Noe sier meg at jeg rett og slett har misforstått! Jeg skal snakke med lønningsseksjonen på jobben og nav i dag jeg. Slik at jeg blir helt sikker på hvordan det fungerer! Men det virker jo absolutt som om dere har mer peiling på dette enn meg :fnise: Jeg må også spørre nav om de egentlig har registrert søknaden min om foreldrepenger. Nå er det nesten 1,5 mnd siden jeg sendte den inn, og har ikke fått noe svar tilbake om at de har motatt den eller noe.

Woho, 34 uker! :hoppe: Nå er det ikke lenge igjen, du! Det er litt rart å tenke på, men husker for mange uker siden da vi var tidlig i svangerskapet, så føltes det ut som om du var sååå mye lenger på vei enn meg. Da jeg f.eks. var åtte uker på vei og du 12.. :sjenert: Men det er jo jammen ikke store forskjellen! :jepp:

Og guri så flink du er til å bake! skal vel hive meg litt rundt om et par uker jeg også, når jeg er ferdig med barnerommet. ;) Eller får se. Leser jo til eksamen, så..

Det går veldig fort til terminen nå :rodmer: Det er rart hvordan hver eneste dag og time teller de tre første månedene altså. Nå er et sprang på noen uker ingenting i forhold :fnise:

Jeg har fått bakeånden over meg :fnise: Det blir ikke noe baking i dag. Men idag skal jeg lage kjøttkaker som jeg skal fryse ned til barseltiden. Er det dette som kalles redebygging??? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen igjen i går, og da var blodtrykket så lavt som det aldri har vært før :fnise: Så jeg ble igjen bare 50% sykemeldt. Noe jeg er veldig glad for :)

MEN... Igår når jeg våknet kjente jeg at formen ikke var helt på topp. Kroppen var sliten, trøtt og hele formen var rett og slett dårlig. Så i går etter middagen sov jeg i 3 timer, for igjen å sovne klokka 23 i går kveld, og sov til 9.30 idag.. Formen er fortsatt dårlig. Kjennes ut som om jeg har sprunget maraton :sjenert: Da blir jeg redd jeg har tatt vann over hodet i forhold til jobb. Heldigvis starter jeg ikke på'n igjen før over helga, så håper formen blir bedre..

Forøvrig er jeg sikker på at magen har vokst 9 hakk i løpet av natta...:klo: Jeg kan da ikke skjønne at jeg var så diger i går??? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix: høygravid :strix:

Artig milepæl å nå! :jepp: Fire uker igjen til jeg når den, men fire uker går fort unna :jepp:

Ha en fin dag! :)

- Jeg gleder meg til å få vite om det er gutt eller jente som skjuler seg i magen din. :jepp: Har du noen følelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: høygravid :strix:

Artig milepæl å nå! :jepp: Fire uker igjen til jeg når den, men fire uker går fort unna :jepp:

Ha en fin dag! :)

- Jeg gleder meg til å få vite om det er gutt eller jente som skjuler seg i magen din. :jepp: Har du noen følelse?

Fire uker går kjempefort! Plutselig er du høygravid du også :rodmer:

Her har jeg ingen spesiell følelse av hva som skjuler seg. Og kommer nok heller ikke til å få det, når jeg ikke har fått det til nå :fnise: Men jeg skal love deg at det er mange som har meninger om hva som skjuler seg her inne. Og 50% tipper jente og 50% tipper gutt. Så jeg aner ikke jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takker for all hopping :takke:

Formen er fortsatt dårlig. Jeg er småkvalm og veldig slapp. Ryggen verker, og jeg er i det hele tatt i litt dårlig humør i dag :trist:

Hvis formen skal være sånn fremover, så tror jeg det skal bli veldig godt å få ut den babyen...

Kan også meddele at de første mammabuksene mine begynner å bli trange. Men det skulle bare mangle. Jeg er tross alt 14 kg. tyngre nå, enn når jeg begynte å bruke dem. Jeg ser jeg har lagt på meg på rompa, hofter og lår.. Og jeg som ikke akkurat var liten der fra før :filer:

Gleder meg til å komme i gang med å gå turer igjen! Jeg savner å gå turer på kveldene.. Snart kan jeg trille turer også :rodmer:

Dagens syteinnlegg!! Ikveld er vi bedt til et annet par av oss på middag. Det skal bli koselig. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere på middag :) De første to mammabuksene mine, kan jeg bare glemme å bruke nå.. Så kjenner igjen den.

:klemmer: til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...