Gå til innhold

Livet med nurket utenfor magen


Ariel*

Anbefalte innlegg

Men gosh... Jeg gruer meg litt.. Jeg har så vanvittig mye luft i magen om dagen.. Så ser for meg scenarioet *Mannen tar tak og knekker i ryggen min, mens jeg gir fra meg DEN :fise: * :skratte: Jaja!! Dette blir spennende!

:skratte: En av de sjarmerende gledene ved å gå høygravid :skratte: Kjenner meg godt igjen i det for å si det sånn :sjenert:

Håper du får en fin helg!

Ps. Husarbeid ER kjedelig og ikke glem at man som høygravid faktisk har lov til å hvile med god samvittighet..... Det kommer snart tider hvor vi ikke får hvilt så mye når vi ønsker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det neimen meg ikke mange dagene igjen før lille nurk ikke blir regnet som preamture lenger :strix:

Jeg synes fødebagen så fin ut den :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang dag...

Endte opp en tur på fødestua i dag tidlig :sjenert:

Hadde brunlig utflod i går, og i natt og i dagtidlig var det så godt som ikke noe liv i magen min.. Kjente bare noen få dult. Så jeg ringte på fødestua og fikk komme på en sjekk..

Der fikk jeg både UL og CTG. Alt så veldig bra ut med det lille nurket vårt, heldigvis :rodmer: H*n har nok bare en sovedag. Har vært veldig lite liv i hele dag..

Nurket ligger fortsatt 8% over og er fortsatt estimert til 3800-3900 ved termin. :jepp:

Alt i alt er det bra med mor og barn heldigvis! :rodmer:

Edit: Jordmora mener jeg forøvrig er en dag lenger på vei enn jeg selv har beregnet.. Dvs. at jeg er 37 uker allerede i morgen. Men jeg lar tickeren min bare stå :jepp:

Endret av Ariel*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en stoor søndagsklem!

Så godt at du fikk komme inn og sjekke at alt stod bra til med den lille i magen!

...nå er det ikke sååå lenge til dere får hilse på henne/han :rodmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du i morgen har kommet over prematur-grensen! :strix: Må være herlig! Ikke det at det er krise om babyen kommer litt før det, men er jo best at den får være inne så lenge som den skal :jepp:

Så bra at alt var fint på kontroll! :jepp::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at alt stod bra til. Bra du tok kontakt og fikk sjekket opp, ikke noe moro å gå å bekymre seg.

Hvordan gikk det forresten hos manuellterapeuten? Ryggen bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du fikk dratt opp og sjekket det da, og at alt sto bra til :)

:jepp: er veldig glad jeg dro dit også.. Jo mer stresset jeg er, jo mer stresset blir babyen. Pulsen hans/hennes var veldig høy når vi satte på CTG, men roet seg etterhvert som jeg roet meg.

Innom med en stoor søndagsklem!

Så godt at du fikk komme inn og sjekke at alt stod bra til med den lille i magen!

...nå er det ikke sååå lenge til dere får hilse på henne/han :rodmer:

:klemmer:

:klemmer: Nei, nå går det fort til nurket kommer.. :rodmer: Jeg skal love deg at vi gleder oss.. Nå er sprinkelsenga redd opp på rommet vårt. Så nå kan h*n bare komme :hjerte:

Tenk at du i morgen har kommet over prematur-grensen! :strix: Må være herlig! Ikke det at det er krise om babyen kommer litt før det, men er jo best at den får være inne så lenge som den skal :jepp:

Så bra at alt var fint på kontroll! :jepp::klemmer:

Ja, nå ligger det en helt fiks ferdig baby i magen min :biggrin: Nurket er derfor velkommen! :rodmer:

Så fint at alt stod bra til. Bra du tok kontakt og fikk sjekket opp, ikke noe moro å gå å bekymre seg.

Hvordan gikk det forresten hos manuellterapeuten? Ryggen bedre?

:jepp: Nurket har veldig faste sove og våkerutiner allerede. Så jeg føler jeg vet når h*n burde våkne. Når jeg er oppe på natta på do og går og legger meg igjen, pleier jeg å få noen små dult. Det fikk jeg ikke. På morgenen sto jeg opp og drakk et stort glass med iskaldt vann og fikk ingen respons. Fikk heller ikke noe respons med sjokolade eller et glass saft. Jeg gjorde alt som kunne gjøres for å prøve å finne noe liv der inne, men det var og ble stille. Så da ringte jeg likegreit på føden :) Og der er de jo kjempesøte og tok meg veldig på alvor!

Jeg skal tilbake i morgentidlig også for ny CTG, bare for å dobbeltsjekke!

:fnise: Timen hos manuellterapeuten var svært fort unnagjort. Jeg var inne i 12 minutter. Vi fikk knekt opp et punkt i ryggen min, men jeg ble absolutt ikke noe bedre. Han ville ikke se meg noe mer før fødselen heller, og ville ikke jeg skulle gå til vanlig fysioterapeut. Redd for å få i gang fødselen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo lage en tippeliste på både fødsel og kjønn :jepp:

Er det noen søte små engler her inne som kan fortelle meg hvordan jeg får link på siden min til akkurat den posten i tilfelle? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo lage en tippeliste på både fødsel og kjønn :jepp:

Er det noen søte små engler her inne som kan fortelle meg hvordan jeg får link på siden min til akkurat den posten i tilfelle? :sjenert:

Ser du det nummeret som står øverst til høgre i kvart innlegg? Trykk på det nummeret, på innlegget du vil lenke til, og kopier url-en som kjem opp. Denne limer du inn i f.eks. signaturen din for å lage lenke.

Eg tippar vetle babyen kjem 4 dagar før termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Tippeliste kjønn og fødselstidspunkt :strix:

UL-termin 13. oktober

*Frida* - 9. oktober

Teriyaki - 16. oktober :babygutt:

Teita - 1. oktober :babyjente:

Sushi - 10. oktober :babyjente:

Ripsy - 13. oktober :babygutt:

HenLu - 10. oktober :babyjente:

Endret av Ariel*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du det nummeret som står øverst til høgre i kvart innlegg? Trykk på det nummeret, på innlegget du vil lenke til, og kopier url-en som kjem opp. Denne limer du inn i f.eks. signaturen din for å lage lenke.

Eg tippar vetle babyen kjem 4 dagar før termin!

Tusen takk for hjelp :klemmer:

Jeg fikk det til!

Datoen er notert.

Jeg tipper en liten gutt, og han kommer 3 dager over termin! :hoppe:

Datoen er notert :strix: 4 dager over skal jeg klare å vente :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal driste meg ut til å tippe at du er en av få som føder på termindagen. Så jeg tipper 13. oktober, og tror det blir en liten :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe: for 37 uker! :jepp:

Gjetter at du føder 10.oktober, jeg også. Har hele tiden hatt på følelsen av at du får jente, men nå har følelsen forandret seg :fnise:

Så jeg tror :babygutt:

Edit: Eller, jeg tror det blir en :babyjente: Søren dulle, dette var ikke lett :fnise: Jeg tror i hvert fall at det enten blir en :babygutt: eller :babyjente:! HAHA, neida, det blir jo det uansett. Men vi tipper på...eh.. :babygutt: Eller, nei! Jeg tror det blir :babyjente: Det er mitt endelige svar :sjenert: Jente blir det!

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:babyjente: 1. Oktober

:strix 37 og fullbåren! strix:

Dato og kjønn er notert :jepp:

:strix: Tenk, bare 3 uker til termin!

Tror du får ei nydelig jente 10. oktober :)

Det er notert :) Håper jeg er så heldig å føde før termin!

Skal driste meg ut til å tippe at du er en av få som føder på termindagen. Så jeg tipper 13. oktober, og tror det blir en liten :babygutt:

Det er jo lov til å håpe at jeg føder på termin. :fnise: Jeg satser også på det! :jepp:

hoppe: for 37 uker! :jepp

Gjetter at du føder 10.oktober, jeg også. Har hele tiden hatt på følelsen av at du får jente, men nå har følelsen forandret seg :fnise

Så jeg tror :babygutt:

Edit: Eller, jeg tror det blir en :babyjente: Søren dulle, dette var ikke lett :fnise: Jeg tror i hvert fall at det enten blir en :babygutt: eller :babyjente:! HAHA, neida, det blir jo det uansett. Men vi tipper på...eh.. :babygutt: Eller, nei! Jeg tror det blir :babyjente: Det er mitt endelige svar :sjenert: Jente blir det!

Dato og kjønn er notert :fnise: Det er godt du tror at det enten blir en gutt eller jente.. Da er jeg fornøyd :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fornøyd med tippingen deres av dato, jenter :jepp: Dere tror jo ikke at jeg går overtid i det hele tatt! :juble:

Nettop kommet tilbake fra legen. Blodtrykket var veldig bra i dag :jepp: Men jeg har en hvilepuls på rundt 100. Legen syntes det var i høyeste laget, noe jeg er enig i. Lille baby reagerer veldig på pulsen min, og har derfor også høy puls :sjenert: Tok endel blodprøver for å sjekke om stoffskiftet kan ha endret seg, og om det ligger en svangerskapsforgiftning og lurer selv om jeg ikke har høyt blodtrykk eller proteiner i urinen.. Jeg tror fortsatt at ingenting feiler meg :fnise: De legene tar virkelig alt av forhåndsregler!

Men legen trodde ikke jeg rakk å komme til ny kontroll om 2 uker da.. :sjenert: Hun mener at det lille nurket snart vil ut. Hodet er nå festet og godt plassert langt nedi bekkenet. Magen har sunket drastisk! :jepp: Så får vi se da! Jeg er prøver å ikke være optimistisk, og tror at jeg går over tiden.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...