Gå til innhold

Livet med nurket utenfor magen


Ariel*

Anbefalte innlegg

Hurra for 34 uker til termin :nigo:

:skratte: Sorry meg altså, her har det gått fort i svingene :fnise: Det får da jammen være måte på hvor langt svangerskapet ditt skal vare også :sjokkert: Noen ganger går fingrene på tastaturet fortere enn hjernen og da blir restultatet deretter også :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

:skratte: Sorry meg altså, her har det gått fort i svingene :fnise: Det får da jammen være måte på hvor langt svangerskapet ditt skal vare også :sjokkert: Noen ganger går fingrene på tastaturet fortere enn hjernen og da blir restultatet deretter også :erter:

:fnise: Du er ikke eneste som har gjort den feilen. Var noen jeg skrev til og jeg skrev "4 uker til siste termin".. Jaha! Mente da 4 uker til siste trimester.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Sorry meg altså, her har det gått fort i svingene :fnise: Det får da jammen være måte på hvor langt svangerskapet ditt skal vare også :sjokkert: Noen ganger går fingrene på tastaturet fortere enn hjernen og da blir restultatet deretter også :erter:

:fnise: Jeg skjønte at det kanskje hadde gått litt fort i svingene, men jeg klarte jo ikke å ikke kommentere det :fnise:

:fnise: Du er ikke eneste som har gjort den feilen. Var noen jeg skrev til og jeg skrev "4 uker til siste termin".. Jaha! Mente da 4 uker til siste trimester.. :fnise:

Jeg kaller det preammetåke!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vasket sengetøy til babyen :rodmer:

Veldig koselig å begynne med slike ting. Da merker man at det nærmer seg :Nikke:

Har også gått gjennom det jeg har av babyklær i dag, og oppdaget til min store forskrekkelse at jeg ikke har noe ullklær i mindre størrelse enn 62 :sjokkert: Så jeg må kjøpe noe i 56 i allefall.

Kom forresten på en ting. Hvordan fungerer det med sladrevenn? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er koselig å vaske babytøy og gjøre i stand til den lille kommer :rodmer: Det er greit å være ute i litt god tid også slik at man kan få en oversikt over hva man har og hva man mangler... :sjenert: Har ikke turt å kjøpe så mye jeg, er så usikker på hva man trenger i de ulike størrelsene. Vet jo ikke hvor stor gullklumpen blir og hvor fort hun vokser.... Noen venninner har brukt 56 en stund, mens andre har nesten gått rett på 62..... Syntes det er vanskelig jeg :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være herlig å vaske og gjøre i stand redet til lille kommer :rodmer: Hvilket vaskepulver bruker du forresten? :) Jeg kjøpte en del ullklær på Name-it og gidameg så elastiske de er. Regner med jeg kan bruke de mye lenger enn bare i et par mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er koselig å vaske babytøy og gjøre i stand til den lille kommer :rodmer: Det er greit å være ute i litt god tid også slik at man kan få en oversikt over hva man har og hva man mangler... :sjenert: Har ikke turt å kjøpe så mye jeg, er så usikker på hva man trenger i de ulike størrelsene. Vet jo ikke hvor stor gullklumpen blir og hvor fort hun vokser.... Noen venninner har brukt 56 en stund, mens andre har nesten gått rett på 62..... Syntes det er vanskelig jeg :filer:

Jeg har heller ikke kjøpt så mye. Det jeg har kjøpt er stort sett ull! Men tydeligvis kun i størrelse 62 og oppover. :fnise: Jeg skal kjøpe så jeg har noen ullbodyer i str. 56, og noen ullstrømpebukser. Ellers har vi fått mye klær av besteforeldre allerede, og arvet en hel del med klær. :jepp: Har mulighet til å arve enda flere klær også, men det er stort sett jenteklær. Så vi må vente å se hva som dukker opp :fnise:

Det må være herlig å vaske og gjøre i stand redet til lille kommer :rodmer: Hvilket vaskepulver bruker du forresten? :) Jeg kjøpte en del ullklær på Name-it og gidameg så elastiske de er. Regner med jeg kan bruke de mye lenger enn bare i et par mnd.

Ja, det er kjempekoselig å ordne i stand. Jeg legger ikke på sengene enda, men nå er i allefall sengetøyet rent og klart til å bli lagt på :jepp: Jeg kjøpte inn neutral vaskepulver og tøymykner jeg. Tenkte det var greit å kjøpe noe helt uten parfyme til den lille. Har Name-it et eget ullmerke eller? Jeg har faktisk kjøpt inn endel ullbodyer (fra 62 og oppover) fra cubus jeg. Det virker helt kurant. Men garantert ikke like bra som janus osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å gjøre i stand :rodmer:

Du må nok ha noe ull i 56, ja :) 62 er vel ettårsstørrelse? Jeg fant noen med god kvalitet på H&M sist jeg var der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempekoselig å ordne i stand. Jeg legger ikke på sengene enda, men nå er i allefall sengetøyet rent og klart til å bli lagt på :jepp: Jeg kjøpte inn neutral vaskepulver og tøymykner jeg. Tenkte det var greit å kjøpe noe helt uten parfyme til den lille. Har Name-it et eget ullmerke eller? Jeg har faktisk kjøpt inn endel ullbodyer (fra 62 og oppover) fra cubus jeg. Det virker helt kurant. Men garantert ikke like bra som janus osv.

Det var det vaskepulveret jeg og hadde tenkt å kjøpe :jepp: Det er jo det som har blitt anbefalt her inne på KG i hvert fall, så tenkte jeg skulle vaske og styre på med det. Visste ikke at de hadde tøymykner i samme merke, men da skal jeg gå til innkjøp av ddet og :jepp: De har et eget ullmerke (tror jeg :fnise:). Tror det er Name-it som fører det i hvert fall. Virket veldig delig. Kjøpte votter, sokker, strømpebukse, body etc fra Name it :)

Så koselig å gjøre i stand :rodmer:

Du må nok ha noe ull i 56, ja :) 62 er vel ettårsstørrelse? Jeg fant noen med god kvalitet på H&M sist jeg var der :)

62 er 2-4 mnd her :klo:

Edit: Skrivefeil...

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er slik:

0 til 3 mnd: 50 til 62

3 til 6 mnd: 62 til 68 (62-64 er 2-4mnd ja)

6 til 9 mnd: 68-74

9 til 12 mnd: 74-80

Jeg har ikke kjøpt noe ull i 56 enda, men har også tenkt litt på det i det siste. Men tror jeg har bestemt meg for å vente til jeg vet hvor stor den lille er. Så kan jeg bare be noen om å gå innom NameIt eller et annet sted dersom det er behov.

Jeg har også kjøpt neutral vaskepulver (til farget, til hvitt og til ull) og må få kjøpt inn tøymykneren før jeg begynner på sengetøy og håndklær.

Tror man bare kan spørre om noen vil være sladrevenn, så må man utveksle mobilnummer, slik at sladrevennen er oppdatert og kan poste innlegg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok rekne med å bruke 56 ei stund, men 50 kan du hoppe over. Str 62 begynte me med når vesla var nesten 3 mdr, og ho var 4 kg når ho var født. Hadde kjøpt 3 ull-bodyar i str 56, og et par stillongsar/strømpebukser.

Det er kjekt å vaske dei små kleda ja! Eg har gått gjennom det me har etter A (me har jo det meste me treng) og vaska ei maskin. Gler meg til å legge det i stellekommoden når eg får rydda og vaska ut av den :)

Har neutral egen ullvask? Det har eg ikkje sett her :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å gjøre i stand rodmer:

Du må nok ha noe ull i 56, ja :) 62 er vel ettårsstørrelse? Jeg fant noen med god kvalitet på H&M sist jeg var der :)

Hmmm.. 62 er nok ikke 1 års størrelse. Den lille oversikten Ripsy postet her er vel riktig :klo::)

Det var det vaskepulveret jeg og hadde tenkt å kjøpe jepp: Det er jo det som har blitt anbefalt her inne på KG i hvert fall, så tenkte jeg skulle vaske og styre på med det. Visste ikke at de hadde tøymykner i samme merke, men da skal jeg gå til innkjøp av ddet og :jepp: De har et eget ullmerke (tror jeg fnise:). Tror det er Name-it som fører det i hvert fall. Virket veldig delig. Kjøpte votter, sokker, strømpebukse, body etc fra Name it :)

62 er 2-4 mnd her :klo:

Edit: Skrivefeil...

Ja, det er stort sett neutral jeg har sett har blitt anbefalt. Derfor kjøpe jeg inn det :jepp: De hadde i allefall tøymykner i samme merket på Rema 1000 her. Hmmm.. Kanskje jeg skal se om jeg også får tak i noen ullklær fra Name-it da :fnise:

Tror det er slik:

0 til 3 mnd: 50 til 62

3 til 6 mnd: 62 til 68 (62-64 er 2-4mnd ja)

6 til 9 mnd: 68-74

9 til 12 mnd: 74-80

Jeg har ikke kjøpt noe ull i 56 enda, men har også tenkt litt på det i det siste. Men tror jeg har bestemt meg for å vente til jeg vet hvor stor den lille er. Så kan jeg bare be noen om å gå innom NameIt eller et annet sted dersom det er behov.

Jeg har også kjøpt neutral vaskepulver (til farget, til hvitt og til ull) og må få kjøpt inn tøymykneren før jeg begynner på sengetøy og håndklær.

Tror man bare kan spørre om noen vil være sladrevenn, så må man utveksle mobilnummer, slik at sladrevennen er oppdatert og kan poste innlegg her.

Den størrelsesguiden så veldig riktig ut Ripsy :jepp: Jeg visste ikke at det fantes neutral vaskepulver til ull. *Må på butikken å se etter i løpet av dagen* Jeg kjøper noe ullklær i str. 56, men ikke mye. Kan heller kjøpe mer om jeg ser at det trengs.

Ahaa! Kanskje jeg skulle utstyrt meg med en sladrevenn her inne da :fnise:

Du må nok rekne med å bruke 56 ei stund, men 50 kan du hoppe over. Str 62 begynte me med når vesla var nesten 3 mdr, og ho var 4 kg når ho var født. Hadde kjøpt 3 ull-bodyar i str 56, og et par stillongsar/strømpebukser.

Det er kjekt å vaske dei små kleda ja! Eg har gått gjennom det me har etter A (me har jo det meste me treng) og vaska ei maskin. Gler meg til å legge det i stellekommoden når eg får rydda og vaska ut av den :)

Har neutral egen ullvask? Det har eg ikkje sett her :lete:

Oy! Så du fikk brukt 56 såpass lenge?!? Ja, da burde jeg virkelig gå til innkjøp av litt ull i 56. Kommer til å kjøpe 3 bodyer og noen strømpebukser. Så får jeg heller kjøpe mer om det trengs :jepp:

Det er veldig koselig å holde på med den "redebyggingen". Man blir litt ekstra utålmodig :sjenert:

Jeg visste heller ikke at neutral hadde egen ullvask. Så jeg må på butikken å sjekke i dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,hei!

Skjer det noe her inne da..... Signerer forresten HenLu over her v at name-it har utrolig mye fint. Jeg må gå innom der hver gang jeg er på kjøpesenteret..... Blir som regel noe småtteri hver gang. :gjeiper:

Ha en fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det rett og slett litt stille for tiden :fnise: Jeg som er sykemeldt og skal slappe av, har vel aldri vært så opptatt med ting!! :sjenert: Jeg styrer rundt som om jeg skulle vært en eller annen superkvinne :fnise: Men nå har jeg to kvelder på rad fått beskjed av kroppen min om at det er på tide å ta det med ro. Har holdt på å besvime og vært veldig svimmel.. Så nå ligger jeg henslengt på sofaen :fnise:

:daane::daane::daane:

Ribbeina mine er så utrooooolig vonde. Det er ikke bare ubehagelig lenger, men direkte vondt!! Nå mååå den magen snart synke litt.. :fnise: Babyen liker seg så godt med å presse rompa langt oppi ribbeina mine nemlig.. Men det hele er jo snart over :hoppe:

Mannen er nå veldig klar for å pakke sykehusbagen, og jeg tenker at det snart skal gjøres.. Innen en uke kanskje. Men jeg har ikke skrevet noen liste over hva jeg bør ha med meg. Så det må jeg gjøre første :) *Lete gjennom andres dagbøker for å se hva dere har med* :lete::tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fy deg :fnise: Nå må du være flink til å slappe av og ta det med ro! :) Snaaart fødsel, og da er det nok greit med så mye oppspart energi som mulig. Men skjønner deg, jeg er jo selv sykemeldt, og jeg gjør jo masse. Vi får bare passe på å ta pauser underveis, slik at vi ikke sliter oss helt ut :)

Signerer vonde ribbein! Det har jeg forsåvidt hatt lenge, for her har jenta ligget i hodeleie hele svangerskapet omtrent. Det er virkelig ikke godt, men det eneste som hjelper for meg, er å legge meg ned på ryggen.

Her har jeg også så smått begynt på fødebagen :) Tar litt og litt, også blir det så bra så :) Kjekt å kunne se på andres pakkelister da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, du må huske å ta det med ro! Ikke besvim! :fnise: Heldigvis er alt snart over. Jeg kommer nok til å savne svangerskapet mer enn jeg tror. Kommer IKKe til å savne plagene, men de glemmer jeg sikkert ganske så fort :fnise:

Jeg og synes at uke 35-36 er fine uker å pakke sykehusbagen på :jepp: Har begynt smått med å putte oppi litt toalettsaker, faktisk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy deg :fnise: Nå må du være flink til å slappe av og ta det med ro! Snaaart fødsel, og da er det nok greit med så mye oppspart energi som mulig. Men skjønner deg, jeg er jo selv sykemeldt, og jeg gjør jo masse. Vi får bare passe på å ta pauser underveis, slik at vi ikke sliter oss helt ut

Signerer vonde ribbein! Det har jeg forsåvidt hatt lenge, for her har jenta ligget i hodeleie hele svangerskapet omtrent. Det er virkelig ikke godt, men det eneste som hjelper for meg, er å legge meg ned på ryggen.

Her har jeg også så smått begynt på fødebagen. Tar litt og litt, også blir det så bra så :) Kjekt å kunne se på andres pakkelister da

:jepp: jeg skal bli flinkere til å ta det med ro.. Idag har jeg tilbragt svææært mye tid på sofaen :gjeiper: Har vaska litt klær og gjort litt småting. Men ellers bare hatt en lat dag. Deilig det også :jepp:

Har magen din sunket??? Er det noe håp for at ribbeina mine blir bedre før fødsel, liksom? :fnise: Her har magen fortsatt ikke sunket. Så nå syns jeg hodet til lille nurk bare kan feste seg :jepp:

Ja, jeg er for glemsk og distrè til at jeg klarer å få med meg alt i fødebagen uten å få hjelp av dere. :fnise: Derfor er det genialt med de her inne som legger inn liste over hva de pakker med seg.

Huff, du må huske å ta det med ro! Ikke besvim! :fnise: Heldigvis er alt snart over. Jeg kommer nok til å savne svangerskapet mer enn jeg tror. Kommer IKKe til å savne plagene, men de glemmer jeg sikkert ganske så fort :fnise:

Jeg og synes at uke 35-36 er fine uker å pakke sykehusbagen på :jepp: Har begynt smått med å putte oppi litt toalettsaker, faktisk :fnise:

Neida! Jeg har ikke besvimt.... enda!!! :fnise: Jeg tror nok også jeg kommer til å savne det å gå gravid. Og de plagene vi har vært gjennom tror jeg nok vi glemmer med en gang den skjønne skapningen er ute :jepp: (kanskje? :fnise: )

Jeg kommer jo garantert til å gå over terminen.. Eller forresten. Et eller annet sted leste eller hørte jeg at veldig mange føder rundt fullmånetider (ikke spør hvor jeg har lest/hørt det.. GODT mulig jeg bare har drømt, for den saks skyld :fnise: ) Poenget var; om det stemmer så er det fullmåne den 12. oktober. Jeg har jo termin den 13. :nigo: Jeg tipper jo at lille baby kommer enten 11. eller 17. jeg da. Det er de datoene jeg har trodd på fra jeg fant ut at jeg var gravid :tommel:

Og Henlu! Det var jo av deg jeg fikk tipset om svart og litt større undertøy en vanlig etter fødsel.. Nå er det kjøpt inn! Takk for tipset :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å lure på om jeg er mye kortere på vei enn det som er estimert, eller om jeg kommer til å føde 2 uker over termin ELLER om jeg bare er vanvittig heldig.. :sjenert:

Jeg snoker litt rundt på babyverden sitt forum på oktobermammaene. Og der synes jeg nesten alle har både mange kynnere, nedpress og stikninger i livmorhalsen.. Jeg har nesten ikke hatt noen kynnere i løpet av svangerskapet, har ikke noe nedpress og absolutt ingen stikninger i livmorhalsen.. Er det noe galt med meg tro? :fnise:

Her kan jeg bare fortelle om bekkenløsning og masse liv i magen. Har en baby som har lagt sin elsk på ribbeina mine. Ellers kan jeg liksom ikke ha noe spennende nytt å fortelle som f.eks at jeg har tydelige tegn på modning eller at slimproppen har gått.. :klo: Burde jeg bli bekymra?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...