Gå til innhold

Livet med nurket utenfor magen


Ariel*

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å lure på om jeg er mye kortere på vei enn det som er estimert, eller om jeg kommer til å føde 2 uker over termin ELLER om jeg bare er vanvittig heldig.. :sjenert:

Jeg snoker litt rundt på babyverden sitt forum på oktobermammaene. Og der synes jeg nesten alle har både mange kynnere, nedpress og stikninger i livmorhalsen.. Jeg har nesten ikke hatt noen kynnere i løpet av svangerskapet, har ikke noe nedpress og absolutt ingen stikninger i livmorhalsen.. Er det noe galt med meg tro? :fnise:

Her kan jeg bare fortelle om bekkenløsning og masse liv i magen. Har en baby som har lagt sin elsk på ribbeina mine. Ellers kan jeg liksom ikke ha noe spennende nytt å fortelle som f.eks at jeg har tydelige tegn på modning eller at slimproppen har gått.. :klo: Burde jeg bli bekymra?? :fnise:

Neida, sånn var det for meg også, og jeg fødte før termin. :) Hadde lite kynnere helt fram til de siste dagene før fødsel. Du er nok bare heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, sånn var det for meg også, og jeg fødte før termin. :) Hadde lite kynnere helt fram til de siste dagene før fødsel. Du er nok bare heldig!

:strix::strix::strix:

Jippi!!!

Man kan jo bli litt smånervøs av å følge andres svangerskap! Det er jammen ikke rart at legen sier: ikke les så mye på nettet!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei, magen min har ikke sunket. Ikke det at jeg skjønner helt hvordan det skal gå heller da, for mangel min er allerede laaaangt ned. Skjønner ikke hvor jeg skal ha bukse og trusekant hen når/hvis den synker noe mer :klo: Det må vel bli midt på tissen et sted :fnise:

Du er nok helt normal :) Er det en ting jeg har lært som gravid, så er det at ALT er normalt, og alle er forskjellige. Det er lett å falle for fristelsen å Google alt mellom himmel og jord, men du blir ikke særlig klokere, før man innser hva som er normalt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å lure på om jeg er mye kortere på vei enn det som er estimert, eller om jeg kommer til å føde 2 uker over termin ELLER om jeg bare er vanvittig heldig.. :sjenert:

Jeg snoker litt rundt på babyverden sitt forum på oktobermammaene. Og der synes jeg nesten alle har både mange kynnere, nedpress og stikninger i livmorhalsen.. Jeg har nesten ikke hatt noen kynnere i løpet av svangerskapet, har ikke noe nedpress og absolutt ingen stikninger i livmorhalsen.. Er det noe galt med meg tro? :fnise:

Alt er nok heilt normalt, og 'mangelen på fødselstegn' betyr ikkje at du ikkje nærmar deg fødsel. Kynnarar har forresten alle, men det er ikkje alle som kjenner dei like godt. Eg har ulike typar kynnarar no, nokon eg berre merkar om eg er borti magen (som då er knallhard), og nokon som er ubehagelige/som eg må puste gjennom.

Sist hadde eg 'normale', ikkje ubehagelige kynnarar heile veien, men plutselig akkurat rundt termin, endra kynnarane seg til å bli sterkare og litt ubehagelige. Jenta kom 8 dagar over termin.

Skjønner ikke hvor jeg skal ha bukse og trusekant hen når/hvis den synker noe mer :klo: Det må vel bli midt på tissen et sted :fnise:

:skratte:

Eg syns min mage sank litt her for et par veker sidan, men no har den liksom vokst seg opp igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, godt jeg kunne hjelpe til med noe *stolt* :jepp: Hvorfor akkurat 11. og 17.oktober? Nå ble jeg nysgjerrig på hvorfor du har "valgt" de datoene? :fnise: Kanskje nurket kommer ved fullmåne? *håpe på* Da håper jeg min og kommer ved fullmåne selv om jeg har termin 27.oktober :sjenert: Det er virkelig ikke bra å lese seg "klok" på nettet. Føler man bare blir mer usikker og at man velger ut det man VIL tro på og utelukker det andre :fnise:

Jeg føler at min mage er "all over the place", så den er både oppe og nede og til begge sidene :fnise: Lurer på når min mage synker, men føler den har sunket litt, men at den går opp igjen i blant :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei, magen min har ikke sunket. Ikke det at jeg skjønner helt hvordan det skal gå heller da, for mangel min er allerede laaaangt ned. Skjønner ikke hvor jeg skal ha bukse og trusekant hen når/hvis den synker noe mer klo: Det må vel bli midt på tissen et sted fnise:

Du er nok helt normal :) Er det en ting jeg har lært som gravid, så er det at ALT er normalt, og alle er forskjellige. Det er lett å falle for fristelsen å Google alt mellom himmel og jord, men du blir ikke særlig klokere, før man innser hva som er normalt for deg.

Hehe :fnise: Jeg har fortsatt plass til både truse- og buksekant nedenfor magen. Så jeg håper den har planer om å synke snart. Det er både jeg og ribbeina mine enige i. Jordmor tror at magen min vil synke litt i løpet av denne eller neste uke :jepp:

Ja, alt er nok helt normalt. Og jeg har jo vært så flink til å holde på den tanken gjennom hele svangerskapet. Men nå begynte jeg virkelig å lure altså :fnise: Jeg følte meg plutselig så ensom uten modningstegn :gjeiper:

Alt er nok heilt normalt, og 'mangelen på fødselstegn' betyr ikkje at du ikkje nærmar deg fødsel. Kynnarar har forresten alle, men det er ikkje alle som kjenner dei like godt. Eg har ulike typar kynnarar no, nokon eg berre merkar om eg er borti magen (som då er knallhard), og nokon som er ubehagelige/som eg må puste gjennom.

Sist hadde eg 'normale', ikkje ubehagelige kynnarar heile veien, men plutselig akkurat rundt termin, endra kynnarane seg til å bli sterkare og litt ubehagelige. Jenta kom 8 dagar over termin.

:skratte:

Eg syns min mage sank litt her for et par veker sidan, men no har den liksom vokst seg opp igjen...

Jada, jeg har nok noen kynnere.. Men jeg har liksom bare hatt noen få jeg har kjent noe til. Ellers er modningstegn helt fraværende. Men jeg skal vel kanskje bare være glad til :fnise:

Oh, godt jeg kunne hjelpe til med noe *stolt* jepp: Hvorfor akkurat 11. og 17.oktober? Nå ble jeg nysgjerrig på hvorfor du har "valgt" de datoene? fnise: Kanskje nurket kommer ved fullmåne? *håpe på* Da håper jeg min og kommer ved fullmåne selv om jeg har termin 27.oktober sjenert: Det er virkelig ikke bra å lese seg "klok" på nettet. Føler man bare blir mer usikker og at man velger ut det man VIL tro på og utelukker det andre :fnise:

Jeg føler at min mage er "all over the place", så den er både oppe og nede og til begge sidene fnise: Lurer på når min mage synker, men føler den har sunket litt, men at den går opp igjen i blant klo:

De nye hipsterne er nå vasket, men ennå ikke nådd noen fødebag. Mål for dagen: SKRIVE FØDEBAG LISTE!! :jepp:

Jeg aner ikke hvorfor det er de datoene. Men det er noe jeg har hatt på følelsen siden jeg ble gravid denne gangen. Jeg tar helt sikkert feil :fnise: Jeg ble født 10 dager over tiden, så regner med at jeg går noen dager over tiden jeg også.

Jeg har også valgt ut ting jeg vil tro på :skratte: Det florerer jo av "gode" råd her på nettet. Så er jammen ikke lett å vite hva man skal tro.

Jeg blir litt nervøs om dagen. Kjente som ikke har sett meg på 1-2 uker sier; Oy! Nå har magen fin virkelig sunket.. Da ser jeg slik ut: :hakeslepp: og tenker "skal virkelig ribbeina mine gjøre så vondt frem til fødsel??" :grine::fnise: Jeg ser ikke at den har sunket. Men så ser jeg magen min hver dag da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De nye hipsterne er nå vasket, men ennå ikke nådd noen fødebag. Mål for dagen: SKRIVE FØDEBAG LISTE!! :jepp:

Jeg aner ikke hvorfor det er de datoene. Men det er noe jeg har hatt på følelsen siden jeg ble gravid denne gangen. Jeg tar helt sikkert feil :fnise: Jeg ble født 10 dager over tiden, så regner med at jeg går noen dager over tiden jeg også.

Jeg har også valgt ut ting jeg vil tro på :skratte: Det florerer jo av "gode" råd her på nettet. Så er jammen ikke lett å vite hva man skal tro.

Jeg blir litt nervøs om dagen. Kjente som ikke har sett meg på 1-2 uker sier; Oy! Nå har magen fin virkelig sunket.. Da ser jeg slik ut: :hakeslepp: og tenker "skal virkelig ribbeina mine gjøre så vondt frem til fødsel??" :grine::fnise: Jeg ser ikke at den har sunket. Men så ser jeg magen min hver dag da!!

:hoppe: for 36 uker! :jepp: Kun 1 uke igjen også er nurket HELT klar til å komme :strix:

Det er jo vanlig for førstegangsfødende å føde etter termin, men KANSKJE vi er litt heldigere og slipper å vente så lenge? :sjenert: Oioioi, hvis magen har sunket så skjer det ting :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 36 uker! :jepp: Kun 1 uke igjen også er nurket HELT klar til å komme :strix:

Det er jo vanlig for førstegangsfødende å føde etter termin, men KANSKJE vi er litt heldigere og slipper å vente så lenge? :sjenert: Oioioi, hvis magen har sunket så skjer det ting :popcorn:

:strix: Ja, 36 uker allerede! :nigo:

Vi satser på at vi er heldige og føder litt før.. :jepp:

Jeg skal til legen på kontroll i morgen, og er spent på å få høre om hodet har festet seg.. Jeg håper liksom litt at hodet har festet seg nå, selv om det egentlig ikke spiller noen rolle.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig hos legen for denne gangen..

Hodet har ikke festet seg, men babyen ligger godt med hodet ned :)

Blodtrykket mitt er veldig svingende, så jeg må inn til ny blodtrykksmåling neste uke. Legen liker ikke helt at det svinger såpass, og det er nok grunnen til svimmelhetsanfallene mine..

Jeg som aldri har hatt kynnere har hatt mange allerede idag.. Med en gang jeg beveger meg så strammer magen seg. Men det er bra at kroppen forbereder seg :jepp:

Jeg fikk forøvrig beskjed av legen om å pakke fødebagen nå. Hun sa at det kunne skje når som helst, og ville at jeg skulle gjøre ting helt klart nå.. Mon tro om hun tror det vil skje litt før??? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vonde kynnere? Jeg har vonde, men alikevel synes jeg det er deilig fordi jeg vet kroppen forbereder seg til fødsel :sjenert:

Har du begynt å pakke nå da? :popcorn: Hva tar du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig hos legen for denne gangen..

Hodet har ikke festet seg, men babyen ligger godt med hodet ned :)

Jeg fikk forøvrig beskjed av legen om å pakke fødebagen nå. Hun sa at det kunne skje når som helst, og ville at jeg skulle gjøre ting helt klart nå.. Mon tro om hun tror det vil skje litt før??? :sjenert:

oj,oj, så spennende :Nikke: Lille gullet mitt har heller ikke festet seg ennå og jeg har bare en uke igjen til termin. Så vi kan trøste oss med at det ikke har noen betydning for når bebisene våre kommer ifølge JM jeg var hos. De kan like godt feste seg i fødselsøyeblikket. Det er godt å vite hvis ikke hadde jeg begynt å bli litt frustrert nå altså!

Ukas prosjekt for deg må bli å pakke bag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet fester seg gjerne tidligere på førstegangsfødende, men som alle svangerskap, så varierer dette. Uansett, det er smart å pakke fødebagen litt på forhånd, da slipper du stresset når du står der enten med at vannet har gått (elegant med et håndkle mellom bena) eller med vonde rier.

Vet ikke om hodet har festet seg her, jordmor kjenner hodet hver gang i bekkenet, men hun sier ikke noe om det er festet eller ikke. Hun ligger uansett med hodet ned og føttene mot høyre. :fnise:

Får håpe blodtrykket ditt stabiliserer seg, kan umulig være deilig med alle de svingningene. Har selv verdens mest stabile blodtrykk, som varierer mellom 110/70 og 120/80.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du vonde kynnere? Jeg har vonde, men alikevel synes jeg det er deilig fordi jeg vet kroppen forbereder seg til fødsel sjenert:

Har du begynt å pakke nå da? popcorn: Hva tar du med?

Nei, kynnerne er ikke vonde.. Litt ubehagelige, men på langt nær vonde.

I dag har jeg begynt å pakke fødebagen :jepp: Jeg skal skrive ei liste nedenfor om hva jeg tar med :)

Da må du sette igang å pakke! :) Spennende hvis det skjer før da!

Jepp! I dag har jeg begynt!

oj,oj, så spennende Nikke: Lille gullet mitt har heller ikke festet seg ennå og jeg har bare en uke igjen til termin. Så vi kan trøste oss med at det ikke har noen betydning for når bebisene våre kommer ifølge JM jeg var hos. De kan like godt feste seg i fødselsøyeblikket. Det er godt å vite hvis ikke hadde jeg begynt å bli litt frustrert nå altså!

Ukas prosjekt for deg må bli å pakke bag :nigo:

Godt å høre at festet hodet eller ikke har noen betydning for når de små har bestemt seg for å komme ut :jepp:

Ukas prosjekt er definitivt å pakke fødebag. OG vaske babyklær :fnise:

Hodet fester seg gjerne tidligere på førstegangsfødende, men som alle svangerskap, så varierer dette. Uansett, det er smart å pakke fødebagen litt på forhånd, da slipper du stresset når du står der enten med at vannet har gått (elegant med et håndkle mellom bena) eller med vonde rier.

Vet ikke om hodet har festet seg her, jordmor kjenner hodet hver gang i bekkenet, men hun sier ikke noe om det er festet eller ikke. Hun ligger uansett med hodet ned og føttene mot høyre. :fnise:

Får håpe blodtrykket ditt stabiliserer seg, kan umulig være deilig med alle de svingningene. Har selv verdens mest stabile blodtrykk, som varierer mellom 110/70 og 120/80.

:skratte: Jeg ser for meg et vanvittig kaos om bagen ikke er ferdig når vannet går. Mannen hadde sikkert stresset rundt som en annen antilope og jeg må både holde i håndkle og holde på med masse ting :fnise: Så derfor er fødebagen begynt å få innhold i dag! Her ligger lille baby med hode ned, rompa opp til høyre og armer og bein på venstre siden. Selv om hodet ikke er festet, så er hodet godt nedi bekkenet nå :jepp:

Håper blodtrykket stabiliserer seg snart ja. Men jeg klarer meg.. Synes bare det er litt ubehagelig at legen og jordmor ikke forstår hvorfor det svinger på denne måten. Og de liker det ikke så godt de heller :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av sengetøyet til lille baby er vasket, og nå kjøres første vaskemaskin med babyklær :rodmer:

Det er veldig koselig å holde på med disse tingene. Men jeg er litt redd det skal bli lange uker og vente på å ta det i bruk. Så jeg skulle egentlig ønske at jeg kunne ha ventet et par uker med dette :sjenert: Men det var ikke legen enig i, så da får jeg være flink pike og gjøre som legen sier :fnise:

Fødebagen har jeg begynt på i dag. Det jeg skal ha med er:

- Svarte gode hipstere

- 2 AmmeBH-er

- Sokker

- Pysjbukse

- 2 gode (mørke) joggebukser og en av de store løse mammabuksene

- Mammatopper, både gensere og t-shirts

- Morgenkåpe????

- Slipperser

- Toalettsaker

- Ammeinnlegg, purelan og store bind

- Hårstrikker!!

- Drikkeflaske

- Mappa med alle skjemaer og papirer

- Kamera med lader

- Mobillader

- Et blad

Stellevesken til det lille nurket :rodmer: :

- Våtservietter, bleier og alle de små tubene med kremer vi fikk fra BAM sin gratispakke (Til turen hjem fra sykehuset)

- Gulpekluter

- Bodyer både i 50 og 56

- Sparkebukser og strømpebukser

- Lue

- Fleecedress til turen hjem

- Bamsen som mannen min kjøpte forrige uke :rodmer:

- Teppe

Hentesett skulle vi få av mine foreldre :)

Hvor mye har jeg glemt nå, jenter?? :gjeiper:

Vi må kjøre litt over 2 timer for å komme oss til sykehuset jeg skal føde på. Der blir jeg kanskje 1-2 dager før jeg skal hit igjen å ligge på fødestua her.. Derfor har vi mulighet for å hente mer om det skulle være noe vi trenger når babyen og jeg kommer hit igjen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er såå kos å vaske og henge opp babytøy :rodmer:

Jeg har også en vask i maskina nå. Begynner å bli ferdig nå. I dag har også sengetøyet og himmelen blitt strøket. Tror jeg skal re opp senga også jeg :sjenert: .

I tillegg til det du har lagt i fødebagen har jeg lagt oppi en toalettpapirrull fra Lambi, har hørt det er så forferdelig papir på disse sykehusene. Også har jeg kjøpt inn en pakke myke cookies :nigo: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser ut som du har med det viktigste :) Ville nok tatt med noe du/dere kan spise og drikke på når behovet nærmer seg. Som for eksempel; Druer (druesukker), energidrikk, kjeks, sjokolade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er såå kos å vaske og henge opp babytøy :rodmer:

Jeg har også en vask i maskina nå. Begynner å bli ferdig nå. I dag har også sengetøyet og himmelen blitt strøket. Tror jeg skal re opp senga også jeg :sjenert: .

I tillegg til det du har lagt i fødebagen har jeg lagt oppi en toalettpapirrull fra Lambi, har hørt det er så forferdelig papir på disse sykehusene. Også har jeg kjøpt inn en pakke myke cookies :nigo: .

Tenkte jeg skulle stryke sengetøyet å legge på i dag jeg også :rodmer: Får heller legge teppe over, så det ikke støver ned om jeg må gå i 6 uker til :fnise:

Toalettpapir er notert! :helen:

Ser ut som du har med det viktigste :) Ville nok tatt med noe du/dere kan spise og drikke på når behovet nærmer seg. Som for eksempel; Druer (druesukker), energidrikk, kjeks, sjokolade?

Noe med sukker er også notert :helen:

-------------------------------------------------

I dag skal jeg til en manuellteraput. Skal knekke opp ei låsning jeg visstnok har i ryggen. Har hatt veldig vondt i ryggen siden i sommer, og var til fysioterapeut i går. Hun syntes ikke det var rart jeg hadde vondt :fnise: Så forhåpentligvis blir jeg bedre etter litt knekking i dag :tommel:

Men gosh... Jeg gruer meg litt.. Jeg har så vanvittig mye luft i magen om dagen.. Så ser for meg scenarioet *Mannen tar tak og knekker i ryggen min, mens jeg gir fra meg DEN :fise: * :skratte: Jaja!! Dette blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper behandlingen hjelper for ryggen din :) Og at du slipper å slippe offentlige gasser :fnise: Uff, ler ikke av deg altså, men med deg. Skjønner så godt hvordan det er!

"D e ikkje bærre lekkert å værra gravvid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper behandlingen hjelper for ryggen din :) Og at du slipper å slippe offentlige gasser :fnise: Uff, ler ikke av deg altså, men med deg. Skjønner så godt hvordan det er!

"D e ikkje bærre lekkert å værra gravvid"

Det er lov å le av også :skratte:

Timen til manuellterapeut gikk bra, og jeg slapp noen pinlige opplevelser med gasser. :fnise:

Men..... Han fikk jo knekt opp en god del i ryggen, men merker ingen bedring. :fnise: Føler ikke jeg fikk noe mer bevegelsesfrihet heller jeg.. Håpløst tilfelle :gjeiper:

Jeg venter bare på at vesle nurk skal komme ut jeg! :rodmer:

I dag MÅ jeg gjøre noe hjemme her. Blæh.. Jeg er så giddasløs og slapp om dagen. Har bare lyst til å sove jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...