Gå til innhold

Hva slags kallenavn på datingsider?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva jeg er? Du vet da vel ikke hva jeg har skrevet i min profiltekst. Jeg har beskrevet meg selv og mine interesser og hva jeg søker. Men jeg er ikke interessert i å skrive om det her på KG.

Mitt inntrykk er at mange menn på datingsider har utrolig idiotiske nicknavn, Bamse, Kosegutt etc. Mine nick kan bety både mitt ytre og indre, det vil si egenskaper.

Hadde jeg vært kvinne, så hadde jeg selvfølgelig aldri svart eller kontaktet noen med slike nick som Bamse, Kosegutt etc. Er det vanskelig å forstå?

Hva mener du med at jeg kanskje kommer lenger med det, lenger med hva?

Hvis du ønsker å gi et inntrykk av hvordan du virkelig er på disse sidene du har profiltekst, så bør du gjøre det også. Og da er nick som gir inntrykk av at du er italiensk, fransk eller portugisisk, verdiløst i sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Nettdating blir veldig overfladisk...Ihvertfall fra starten av. Man ser jo på bildet først og fremst, deretter på innholdet i profilteksten. Jeg må i tillegg innrømme at dersom fyren ser ok ut, men har et døllt brukernavn, så klikker jeg meg videre. Nicknames som "Koseguttn", ""JegErBareMeg", "Made4You", "ILovePepsi" og lignende slår bare ikke helt an hos meg.... For ikke å snakke om kårny profilbilder, som de selv faktisk har valgt å legge ut. Type "Se hvor sexy blikk jeg kan ha", "Se sånn grimase kan jeg lage", eller hvor man kan se dasslokket stå oppe rett bak fyren, gjør at jeg undrer meg litt over hvorfor....

Jeg må le :ler:. Bilder som er tatt på badet, er ikke særlig tennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Jeg har ikke en profiltekst som er objektiv osv. Likevel får jeg veldig mange mail. Om at profilteksten min er morsom osv. Hvordan forklarer du dette, Steinar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Made4u :fnise:

Han har profil med samme nick, på dette forumet også, så ikke mobb hehehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke en profiltekst som er objektiv osv. Likevel får jeg veldig mange mail. Om at profilteksten min er morsom osv. Hvordan forklarer du dette, Steinar?

Kan jo være at du får mail pga bildene dine som mange påstår her?

Og at disse folkene er såpass overfladiske at inneholdet i profilteksten din er av underordnet betydning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har profil med samme nick, på dette forumet også, så ikke mobb hehehe

Det var han jeg tenkte på :gjeiper:

Tror ikke han fikk mye napp her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var han jeg tenkte på :gjeiper:

Tror ikke han fikk mye napp her...

Aldri si aldri! Det hender det dukker opp en og annen pupp i innboksen min, og jeg er jo bare frekk og dust. Tenk hva man får hvis man faktisk er hyggelig da! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Kan jo være at du får mail pga bildene dine som mange påstår her?

Og at disse folkene er såpass overfladiske at inneholdet i profilteksten din er av underordnet betydning?

...mail om at PROFILTEKSTEN min er morsom, skrev jeg. Selv om den ikke er objektiv. Hvorfor skal jeg da ha en objektiv profiltekst? Og tenk om jeg ikke har bilder på profilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hadde jeg vært kvinne, så hadde jeg selvfølgelig aldri svart eller kontaktet noen med slike nick som Bamse, Kosegutt etc. Er det vanskelig å forstå?

Hvis du ønsker å gi et inntrykk av hvordan du virkelig er på disse sidene du har profiltekst, så bør du gjøre det også. Og da er nick som gir inntrykk av at du er italiensk, fransk eller portugisisk, verdiløst i sammenhengen.

Her er din nedlatenhet høyst påtagelig. Jeg responderer selvfølgelig ikke på henvendelser fra noen som har slike nicknavn.

Jeg skal ha meg frabedt belæring fra deg om hvordan jeg skal ordlegge meg i min profil på forskjellige sider. Tror du jeg er mindre begavet? Dessuten er det ikke snakk om å gi inntrykk av at jeg er det ene og det andre. Belladonna er faktisk et navn. For alt du vet heter jeg det i virkeligheten.

Endret av Belladonna
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...mail om at PROFILTEKSTEN min er morsom, skrev jeg. Selv om den ikke er objektiv. Hvorfor skal jeg da ha en objektiv profiltekst? Og tenk om jeg ikke har bilder på profilen?

Hvis du vil at folk skal kunne vite noe mer om deg etter å ha lest profilteksten din, så hjelper det lite at den er morsom, hvis den ikke er objektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil at folk skal kunne vite noe mer om deg etter å ha lest profilteksten din, så hjelper det lite at den er morsom, hvis den ikke er objektiv.

Det er bedre at den er morsom, enn at den er objektiv. Hvis den er morsom, vil de fleste normale mennesker vite mer om denne personen, og dermed ta kontakt. Disse objektive profilebe dine kan du kose deg med selv, mens vi andre blir kjent med mennesker som er morsomme å være med....

Alle disse objektive faktaene ser man jo selv mens man blir kjent, og det er jo en av tingene som gjør der spennende.

Endret av Yme
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre at den er morsom, enn at den er objektiv. Hvis den er morsom, vil de fleste, normale mennesker ville vite mer om denne personen, og dermed ta kontakt. Disse objektive profilebe dine kan du kose deg med selv, mens vi andre blir kjent med mennesker som er morsomme å være med....

Alle disse objektive faktaene ser man jo selv mens man blir kjent, og det er jo en av tingene som gjør der spennende.

Enig her. Dersom noen liker humoren din så har dere langt større sjanse for å klikke enn dersom noen liker deg for dine objektive og tørre fakta.

Jenter virker ikke å ha peiling på hva menn vil ha, og hvordan de skal selge seg (oi oi, prostitusjons-referanser, alarm), virker det som. Jeg tror ikke det er noen som har noen interesse av å lese om at du er glad i å bruke tid med venner, sosial, omgjengelig, familiekjær, glad i å reise, trener en del, når dette gjelder 90% av befolkningen. Skriv noe om hva som er unikt for deg, skriv noe morsomt, noe intelligent og reflekterende, noe som engasjerer, ikke skriv en projisjon av hva du vil ha i en mann i jeg-form.

Nå faller dette argumentet kanskje på steingrunn, i og med at det fins nok av desperate menn som tar hvem som helst som vil skrive med dem, så jeg orker ikke bruke mer tid på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bedre at den er morsom, enn at den er objektiv. Hvis den er morsom, vil de fleste normale mennesker vite mer om denne personen, og dermed ta kontakt. Disse objektive profilebe dine kan du kose deg med selv, mens vi andre blir kjent med mennesker som er morsomme å være med....

Alle disse objektive faktaene ser man jo selv mens man blir kjent, og det er jo en av tingene som gjør der spennende.

Tror du at dating-sidene er en "stand up" scene kanskje?

Hvis jeg hadde gått inn på en slik side for å lete etter ei dame, så hadde jeg vært interessert i å få vite hvem hun er i virkeligheten for ikke å kaste bort min tid.

Om hun klarer å skrive en "morsom" profiltekst er da ikke noe som interesserer meg overhodet. Det er irrelevant i den sammenhengen.

Objektive fakta er derimot av interesse.

Men min innstilling forutsetter selvfølgelig at man er seriøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her. Dersom noen liker humoren din så har dere langt større sjanse for å klikke enn dersom noen liker deg for dine objektive og tørre fakta.

Jenter virker ikke å ha peiling på hva menn vil ha, og hvordan de skal selge seg (oi oi, prostitusjons-referanser, alarm), virker det som. Jeg tror ikke det er noen som har noen interesse av å lese om at du er glad i å bruke tid med venner, sosial, omgjengelig, familiekjær, glad i å reise, trener en del, når dette gjelder 90% av befolkningen. Skriv noe om hva som er unikt for deg, skriv noe morsomt, noe intelligent og reflekterende, noe som engasjerer, ikke skriv en projisjon av hva du vil ha i en mann i jeg-form.

Nå faller dette argumentet kanskje på steingrunn, i og med at det fins nok av desperate menn som tar hvem som helst som vil skrive med dem, så jeg orker ikke bruke mer tid på det.

Jeg vil gjerne høre mer!

Men hva hvis du bare er helt vanlig da? Vanskelig å vite hva ved en selv som er unikt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne høre mer!

Men hva hvis du bare er helt vanlig da? Vanskelig å vite hva ved en selv som er unikt :sjenert:

Jeg kan skrive profilen til drømmedama mi om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror du at dating-sidene er en "stand up" scene kanskje?

Hvis jeg hadde gått inn på en slik side for å lete etter ei dame, så hadde jeg vært interessert i å få vite hvem hun er i virkeligheten for ikke å kaste bort min tid.

Om hun klarer å skrive en "morsom" profiltekst er da ikke noe som interesserer meg overhodet. Det er irrelevant i den sammenhengen.

Objektive fakta er derimot av interesse.

Men min innstilling forutsetter selvfølgelig at man er seriøs.

Djeez..Ingen som mener at du skal skrive et kåseri.

Det handler om å gi litt av seg selv!

Jeg tenker sånn:

Er du morsom/vittig - skriv en morsom tekst

En mann/kvinne av få ord - skriv kort og konsist

Glad i naturen - beskriv en naturopplevelse

Poesielsker - skriv et dikt eller gjengi ett

Lesehest - si noen ord om favorittboken din

osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skrive profilen til drømmedama mi om du vil.

JA!

Er det en dame du har, eller ønsker du hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du at dating-sidene er en "stand up" scene kanskje?

Hvis jeg hadde gått inn på en slik side for å lete etter ei dame, så hadde jeg vært interessert i å få vite hvem hun er i virkeligheten for ikke å kaste bort min tid.

Om hun klarer å skrive en "morsom" profiltekst er da ikke noe som interesserer meg overhodet. Det er irrelevant i den sammenhengen.

Objektive fakta er derimot av interesse.

Men min innstilling forutsetter selvfølgelig at man er seriøs.

Så du ville heller tatt kontakt med denne brukeren:

A) kvinne (45) søker mann

enn denne:

B) Snerten snelle på 45 søker mann med glimt i øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du at dating-sidene er en "stand up" scene kanskje?

Hvis jeg hadde gått inn på en slik side for å lete etter ei dame, så hadde jeg vært interessert i å få vite hvem hun er i virkeligheten for ikke å kaste bort min tid.

Om hun klarer å skrive en "morsom" profiltekst er da ikke noe som interesserer meg overhodet. Det er irrelevant i den sammenhengen.

Objektive fakta er derimot av interesse.

Men min innstilling forutsetter selvfølgelig at man er seriøs.

De aller fleste menn er ikke sånn som deg, min gode mann, og jeg tror de aller fleste damer ikke nødvendigvis er spesifikkt ute etter å tiltrekke seg akkurat deg til sine dating-profiler.

Du må gjerne fortsette å argumentere her, men fakta er at de fleste menn liker damer med humor, og vi syns det er morsomt å bli kjent med damene "live" isteden for å lese kjedelige, objektive observasjoner om dem, på en knusktørr nettprofil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...