Husfrua Skrevet 16. juli 2011 #121 Skrevet 16. juli 2011 (endret) Jeg er helt enig med deg at BM burde være fornøyd. Men nå er hun ikke det og har krevd bildene fjernet. Det er mulig det er urimelig, tåpelig, herskesykt, etc. Men det er hennes barn. Jeg skjønner virkelig ikke at dette skal være så supervanskelig å forstå? Og angående at stemor er en "fremmed": Jeg synes det er synd at BM ikke kan se over sin egen sjalusi og smålighet, men nå greier hun altså ikke det. Fordi HUN anser TS som en fremmed overfor sine barn. Stemors rolle i dette er å være en god støttespiller og voksenperson i barnas liv. Dette ser ikke BM i det hele tatt og lar sjalusien styre. Men: stemor er ikke biologisk mor til disse barna og er derfor avhengig av at de biologiske foreldrene aksepterer bildene lagt ut på Facebook. Når BM ikke gjør det må faktisk stemor vike. Så la oss snu litt på det.. Ts skriver at bm's familie og venner har bilder av barnet på facebook. Hva ville dere syntes om bf dersom han hadde sagt at dette ikke var greit, til tross for at han ellers ikke hadde noe imot bilder av barnet på nettet? Man kan selvfølgelig si at det blir annet med familie, men i mine øyne er ts en del av barnets familie i aller høyeste grad. Hadde bm vært imot offentligjøring av bilder på nettet generelt, så syns jeg selvfølgelig det blir en annen sak. Men sjalusi er aldri en god grunn, uansett hva det måtte dreie seg om. Jeg syns mao det blir tullete at bm skal godta at hennes venner har bilder på facebook, men ikke ts, som sikkert har mere med gutten å gjøre enn bm's venner. Man kan selvfølgelig si at det er de biologiske foreldrene som har vetorett i en sak, greit nok. Men det må også gå an å tenke litt lengre enn som så, og se at noe blir urimelig. jeg er helt enig i at det var riktig av ts å slette bildene, men da kun fordi jeg mener det ikke er verdt å krangle om... Ellers syns jeg din forlovede burde nekte sin ex venner å ha bilder av sønnen hans på facebook Endret 16. juli 2011 av Husfrua
smalls Skrevet 16. juli 2011 #122 Skrevet 16. juli 2011 Så la oss snu litt på det.. Ts skriver at bm's familie og venner har bilder av barnet på facebook. Hva ville dere syntes om bf dersom han hadde sagt at dette ikke var greit, til tross for at han ellers ikke hadde noe imot bilder av barnet på nettet? Man kan selvfølgelig si at det blir annet med familie, men i mine øyne er ts en del av barnets familie i aller høyeste grad. Hadde bm vært imot offentligjøring av bilder på nettet generelt, så syns jeg selvfølgelig det blir en annen sak. Men sjalusi er aldri en god grunn, uansett hva det måtte dreie seg om. Jeg syns mao det blir tullete at bm skal godta at hennes venner har bilder på facebook, men ikke ts, som sikkert har mere med gutten å gjøre enn bm's venner. jeg er helt enig i at det var riktig av ts å slette bildene, men da kun fordi jeg mener det ikke er verdt å krangle om... Helt enig. Det hele her dreier seg kun om sjalusi fra bm, men jeg er enig at bildene burde slettes sånn at ts slipper all kranglingen og dramaet. Det er ikke verdt det selv om jeg synes det er tullete av bm. 2
Gjest Heloise Skrevet 16. juli 2011 #123 Skrevet 16. juli 2011 Jeg hadde hørt på den som ikke ønsker bildene på nett. Jeg hadde blitt rasende om andre la ut bilder av mitt barn på nettet. 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #124 Skrevet 16. juli 2011 Aktørene i dramaet her er 19, 20 og 21. Begrenset hvor mye modenhet en kan forvente av dem. At en 19 åring velger å kalle seg stemor etter et forhold på 1 år, er for meg ubegripelig.. Sannsynligheten for at ts vil være en varig og stabil omsorgsperson for dette barnet er desverre liten. 4
Husfrua Skrevet 16. juli 2011 #125 Skrevet 16. juli 2011 Jeg hadde hørt på den som ikke ønsker bildene på nett. Jeg hadde blitt rasende om andre la ut bilder av mitt barn på nettet. Men da bør det gjelde alle!!! For tror du virkelig at bm's familie og venner har spurt bf om det er greit at de legger ut bilder av sønnen hans?
Husfrua Skrevet 16. juli 2011 #126 Skrevet 16. juli 2011 Aktørene i dramaet her er 19, 20 og 21. Begrenset hvor mye modenhet en kan forvente av dem. At en 19 åring velger å kalle seg stemor etter et forhold på 1 år, er for meg ubegripelig.. Sannsynligheten for at ts vil være en varig og stabil omsorgsperson for dette barnet er desverre liten. Noe sånt blir bare tullete å si. Å kalle seg stemor, bonusmor, omsorgsperson osv osv spiller da vel ingen rolle. Det viktigste er vel at vi forstår hvem hun er ifht barnet. Hun er forlovet med guttens far og er i aller høyeste grad involvert i guttens liv! Ellers må jeg jo si at ts sine svar virker mere reflektert og voksent enn mange av de andre svarene i tråden. Alder har ikke alltid så mye å si... 2
DBM Skrevet 16. juli 2011 #127 Skrevet 16. juli 2011 (endret) Jeg hadde hørt på den som ikke ønsker bildene på nett. Jeg hadde blitt rasende om andre la ut bilder av mitt barn på nettet. Men er det rasjonelt? Det er så få argumenter for hvorfor moren skal kunne nekte dette. Hun har bare rett til det, liksom. Hvis dette faktisk har rot i et hensyn til barnet, så er de som mener dette kanskje også de som synes at Facebook er så "nytt og skummelt"? Jeg tenker bare på de bildene som har blitt tatt av meg da jeg var liten. Null stress om de hadde ligget tilgjengelig for gud og hvermann så lenge jeg lever, så lenge det ikke er noe helt spesielt ved bildene. Hva så om bildene ligger lagret hos Facebook til evig tid eller noen privatpersoner lagrer disse bildene? Og hvis jeg har gitt Facebook alle rettigheter til bildene mine, så får de bare bruke bildene til det de ønsker. Skal man ikke kunne sende inn bilder til avisa når barna har bursdag, i tilfelle noen klipper ut bildene og "misbruker" (?) dem? Endret 16. juli 2011 av DBM
Gjest Heloise Skrevet 16. juli 2011 #128 Skrevet 16. juli 2011 Jeg forstår aldri de som MÅ vise frem bilder av alt og alle på FB heller. Det er noe med det å respektere de som ikke vil det også, selvom det gjelder deres barn. FB er langt ifra nytt og skummelt for meg, men jeg ville aldri lagt ut bilder av barna mine der fordet. 1
Husfrua Skrevet 16. juli 2011 #129 Skrevet 16. juli 2011 Jeg forstår aldri de som MÅ vise frem bilder av alt og alle på FB heller. Det er noe med det å respektere de som ikke vil det også, selvom det gjelder deres barn. FB er langt ifra nytt og skummelt for meg, men jeg ville aldri lagt ut bilder av barna mine der fordet. men det blir jo et helt annet tema, for bm har jo ikke noe imot bilder av barnet på FB
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #130 Skrevet 16. juli 2011 Aktørene i dramaet her er 19, 20 og 21. Begrenset hvor mye modenhet en kan forvente av dem. At en 19 åring velger å kalle seg stemor etter et forhold på 1 år, er for meg ubegripelig.. Sannsynligheten for at ts vil være en varig og stabil omsorgsperson for dette barnet er desverre liten. Å hva vet du om det egentlig? Virker nesten som noen i denne tråden er veldig imot stemødre generelt. Når man har vært sammen i 1 år vil jeg absolutt si hun er stemor. At hun er 19 spiller ingen rolle. Hun kan være stemor selv om. De er familie nå og hun er absolutt involvert i guttungens liv. Hun er ikke bare en venninne av faren liksom. BM har jo KUN noe imot at ts har bilder av sønnen, men alle andre får lov. Til og med folk som kanskje ikke ser han ofte slik ts gjør. Da handler det om sjalusi og at hun ikke tåler at eksen har fått seg kjæreste. Eller forlover nå.
Gjest Blondie65 Skrevet 16. juli 2011 #131 Skrevet 16. juli 2011 Så la oss snu litt på det.. Ts skriver at bm's familie og venner har bilder av barnet på facebook. Hva ville dere syntes om bf dersom han hadde sagt at dette ikke var greit, til tross for at han ellers ikke hadde noe imot bilder av barnet på nettet? Man kan selvfølgelig si at det blir annet med familie, men i mine øyne er ts en del av barnets familie i aller høyeste grad. Hadde bm vært imot offentligjøring av bilder på nettet generelt, så syns jeg selvfølgelig det blir en annen sak. Men sjalusi er aldri en god grunn, uansett hva det måtte dreie seg om. Jeg syns mao det blir tullete at bm skal godta at hennes venner har bilder på facebook, men ikke ts, som sikkert har mere med gutten å gjøre enn bm's venner. Man kan selvfølgelig si at det er de biologiske foreldrene som har vetorett i en sak, greit nok. Men det må også gå an å tenke litt lengre enn som så, og se at noe blir urimelig. Hvis en av foreldrene ikke ønsker at det skal være bilder av barnet på nett så må faktisk den som har lagt ut bildet respektere dette. Kan dette være så vanvittig vanskelig å forstå? Det blir latterliggjort i denne tråden at enkelte ikke synes noe om å legg ut bilder av barn og så blir det også trukket / sammenlignet med å sette bilde i avisen for å feire fødselsdag. Jeg innser at noen her overhodet ikke forstår forskjellen på nettilgjengelige bilder og offlinebilder. Jeg har forøvrig allerede svart på at jeg synes ikke BMs sjalusi er noen grunn og at hun bør komme over det. Samtidig mener jeg at hun trenger ikke oppgi noen grunn: hun vil ikke at trådstarter skal ha bilder av sitt barn på nett. Ferdig. Det må faktisk trådstarter respektere.
Gjest Jente1990:) Skrevet 16. juli 2011 #132 Skrevet 16. juli 2011 Slett bildene! Det er det beste å gjøre i denne situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #133 Skrevet 16. juli 2011 Å hva vet du om det egentlig? Virker nesten som noen i denne tråden er veldig imot stemødre generelt. Når man har vært sammen i 1 år vil jeg absolutt si hun er stemor. At hun er 19 spiller ingen rolle. Hun kan være stemor selv om. De er familie nå og hun er absolutt involvert i guttungens liv. Hun er ikke bare en venninne av faren liksom. BM har jo KUN noe imot at ts har bilder av sønnen, men alle andre får lov. Til og med folk som kanskje ikke ser han ofte slik ts gjør. Da handler det om sjalusi og at hun ikke tåler at eksen har fått seg kjæreste. Eller forlover nå. Jeg har ikke noe imot stemødre! Har en fantastisk en selv Men statistisk så er desverre sannsynligheten veldig liten for at dette forholdet vil vare pga: - svært ung alder - forlovet/gift etter svært kort tid - konfliktsituasjon med tidligere partner - den ene parten har allerede vært gjennom et samlivsbrudd - evt. mine/våre barn-konflikter Dette barnet kommer nok til å møte en lang rekke kjærester/samboere/forloveder på begge foreldrenes sider. Hadde foreldrene vært litt mer moden hadde de ikke latt en "steforeldre" få så mye innflytelse etter så kort tid.
Husfrua Skrevet 16. juli 2011 #134 Skrevet 16. juli 2011 (endret) Hvis en av foreldrene ikke ønsker at det skal være bilder av barnet på nett så må faktisk den som har lagt ut bildet respektere dette. Kan dette være så vanvittig vanskelig å forstå? Det blir latterliggjort i denne tråden at enkelte ikke synes noe om å legg ut bilder av barn og så blir det også trukket / sammenlignet med å sette bilde i avisen for å feire fødselsdag. Jeg innser at noen her overhodet ikke forstår forskjellen på nettilgjengelige bilder og offlinebilder. Jeg har forøvrig allerede svart på at jeg synes ikke BMs sjalusi er noen grunn og at hun bør komme over det. Samtidig mener jeg at hun trenger ikke oppgi noen grunn: hun vil ikke at trådstarter skal ha bilder av sitt barn på nett. Ferdig. Det må faktisk trådstarter respektere. Og jeg har sagt at jeg syns det beste i denne situasjonen er å slette bildene, noe ts også har gjort. MEN du må da se at hele greia blir tullete, når bm har venner som legger ut bilder av barnet? Og dette vet jeg selvfølgelig ikke noe om, bruker kun sunn fornuft, når jeg antar at disse vennenne ikke har spurt bf om lov. Da må bm tenke litt lengre enn sine egne følelser.. Altså, her har hun godtatt sine venner å legge ut bilder av sitt barn (antageligvis uten å spørre bf?), samtidig som hun nekter ts å gjøre det samme (som er bf's forlovede, mao ikke mere ukjent for barnet enn bm's venner). Ja, det er greit å si at det er smart å høre på bm i denne saken for å slippe mere tull, men det er allikevel lov å vise litt fornuft forde... hehe.. nå tror jeg vel jeg har sagt mitt i denne saken Som sagt, så er dere jo fortsatt unge ts, så bm vil sikkert forandre syn etterhvert som hun blir eldre og/eller får seg kjæreste hun også. Regner med hun vil syns det er kjempe stas at hennes kjæreste ønsker å legge ut bilder av sønnen på FB Endret 16. juli 2011 av Husfrua
Gjest Blondie65 Skrevet 16. juli 2011 #135 Skrevet 16. juli 2011 Dette barnet kommer nok til å møte en lang rekke kjærester/samboere/forloveder på begge foreldrenes sider. Hadde foreldrene vært litt mer moden hadde de ikke latt en "steforeldre" få så mye innflytelse etter så kort tid. Jeg må dessverre si meg veldig enig i dette. Hele konflikten kunne vært unngått hvis far kunne la det gå litt tid før ny partner ble introdusert for barnet og fikk en så stor rolle. Men det er vel håpløst bare å nevne det. For meg ville det vært totalt uinteressant å være sammen med en mann som ikke respekterer sine barn nok til å vente med introduksjonen av partner til man var godt kjent som partnere. Deretter ville jeg sett det som naturlig at barna ble gradvis introdusert over tid slik at de kunne blitt vant med pappas nye kjæreste. Hvordan det er mulig å være 21 og ha fått et barn, gått fra partner og funnet en ny som man at på til er forlovet med i løpet av et år er meg en gåte.
Husfrua Skrevet 16. juli 2011 #136 Skrevet 16. juli 2011 (endret) Jeg må dessverre si meg veldig enig i dette. Hele konflikten kunne vært unngått hvis far kunne la det gå litt tid før ny partner ble introdusert for barnet og fikk en så stor rolle. Men det er vel håpløst bare å nevne det. For meg ville det vært totalt uinteressant å være sammen med en mann som ikke respekterer sine barn nok til å vente med introduksjonen av partner til man var godt kjent som partnere. Deretter ville jeg sett det som naturlig at barna ble gradvis introdusert over tid slik at de kunne blitt vant med pappas nye kjæreste. Hvordan det er mulig å være 21 og ha fått et barn, gått fra partner og funnet en ny som man at på til er forlovet med i løpet av et år er meg en gåte. Mener du virkelig at barnet ikke skal møte farens forlovede?????? jeg møtte min manns barn bare etter noen mnd. Vi var til og med 10 og 15 år eldre, men fortsatt ikke klokere da, ifølge deg. Nå er vi gift og har felles barn. Endret 16. juli 2011 av Husfrua 1
Gjest Blondie65 Skrevet 16. juli 2011 #137 Skrevet 16. juli 2011 MEN du må da se at hele greia blir tullete, når bm har venner som legger ut bilder av barnet? Og dette vet jeg selvfølgelig ikke noe om, bruker kun sunn fornuft, når jeg antar at disse vennenne ikke har spurt bf om lov. Da må bm tenke litt lengre enn sine egne følelser.. Altså, her har hun godtatt sine venner å legge ut bilder av sitt barn (antageligvis uten å spørre bf?), samtidig som hun nekter ts å gjøre det samme (som er bf's forlovede, mao ikke mere ukjent for barnet enn bm's venner). Hvor lenge har disse vennene vært i livet til barna/barnas mor? Og hvorfor har ikke barnefar satt hardt mot hardt her - enten fjerner ALLE bildene av barna eller så holder du fred?
Gjest Makan Skrevet 16. juli 2011 #138 Skrevet 16. juli 2011 Det er din stesønn. Ungen har en far og en mor. I slike situasjoner hvor det er snakk om et bilde tar du hensyn til ønskene til både faren og moren. Om det bare er trassoppførsel på dere alle tre, er det på tide at dere blir voksne alle sammen. Fjern bildet!
Gjest Blondie65 Skrevet 16. juli 2011 #139 Skrevet 16. juli 2011 Mener du virkelig at barnet ikke skal møte farens forlovede?????? Har jeg skrevet det? Eller har du tenkt å lese resten av innlegget også. Fra forhold til forlovet på 1 år - mannen er 21 år og har rukket å få barn og gå fra moren også på noen få år. Ser du poenget?
Husfrua Skrevet 16. juli 2011 #140 Skrevet 16. juli 2011 Har jeg skrevet det? Eller har du tenkt å lese resten av innlegget også. Fra forhold til forlovet på 1 år - mannen er 21 år og har rukket å få barn og gå fra moren også på noen få år. Ser du poenget? Okay, da tror jeg jammen du vil høre om min situasjon. Her var vi gift og gravid innen det første året nemlig, til tross for at vi var mye eldre da selvfølgelig. Allikevel ikke klokere med andre ord.. Vi holder fortsatt sammen og har det bra med mine og dine barn jeg syns heller ikke det er din oppgave å dømme andre som du ikke kjenner.. og jeg leste HELE innlegget ditt! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå