Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Først da, jeg er selv akkurat blitt alenemor og har et ok forhold til far til barnet.. Nå er det ingen nye inne i bilde på verken far eller mor.. Men vi har snakket litt om dette..

Først ang bilde på facebook, dette er egentlig en bagatell synes jeg... Dog er du venner med henne der inne? Mener siden hun kan se bildene? eller har dere mange felles venner? Jeg hadde nok fjernet de og heller laget en blogg med passord så jeg kunne bestemme hvem som ville se de... DOG jeg privat ville aldri lagt ut bilder av verken mitt barn eller andre, uten å ha tillatelse fra den det gjelder, ved barn så ja begge foreldre... Bruk heller tiden på å "gjøre det mest mulig ok for alle parter". Da tenker jeg ikke på at denne moren skal få bestemm ALT, men når det er på nett og det gjelder barnet så burde man ta litt hensyn synes jeg da! Start et sted og håp det ordner seg, Ja hver den som er mest voksen og tar mest ansvar i forhold til denne moren!!Høres ikke som hun alltid tenker på barnets beste alltid i forhold til det du skriver, og det er jo trist... Men du kan prøve å gjøre ditt for at ting kan fungere.. (da mener jeg ikke at hun alltid skal få bestemme, men ting som egentlig ikke er så "farlige" styr unna..)

Ang det med at bf er på jobb og han har samværsuke, her har vi laget et samvær som fungerer for oss foreldre og da selvfølgelig for barnet. Jeg har sagt klart i fra om at barnet ikke skal ha noen barnevakt om den andre foreldre kan ha barnet i denne tiden.. Men om mor er på jobb og du går hjemme, ville jeg som mor ha sagt at det er i orden jeg da, fordi om jeg kanskje ikke hadde vært så veldig glad for det.. Men jeg ønsker at mitt barn skal ha det godt og jeg har sett at mitt barn har trivdes sammen med den nye så er det jo flott.... Min situasjon med den nye kvinnen har ikke så mye med barnet mitt sitt forhold til denne personen... Men jeg har hovedfokus på barnet jeg da, og må nok svelge noen kameler i forhold til om/når det kommer en ny inn i farens liv.. Tøft blir det, men for barnet sin del Må man få det til å gå.... Om den nye ikke kommer godt overens med den nye, ja da kommer jeg vell til å sette foten mer ned, men kun om den nye ikke ønsker å ha mitt barn og viser det... Har selv en slik stemor, og har knapt kontakt med min egen far grunnet dette...

Lykke til, og ikke gi opp, for barnet sin skyld! Om du virkelig vil være en del av livet til din forlovede, stå på for god kontakt med mor, gi det tid, for mor er sår og klarer ikke å tenke klart... Ser hun at du "tar det litt med ro, tar lit hensyn og bryr deg om barnet håper jeg hun våkner opp og ser at du er en viktig person for barnet når barnet er hos far!!

Når BF er på jobb, og han har samværsuke, kan jeg da være alene hjemme med barnet som barnevakt selv om BM har sagt at det tillater hun ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Takk for svar alle sammen. Jeg setter pris på meningene deres, positive og negative.

Jeg skjønner BM kjempegodt, og jeg har, som sagt, slettet bildene fra facebook. Vil jeg dele de med familie kan jeg sende mail. Dette var i grunn en veldig teit ting å krangle om, jeg er bare veldig lei av at hun skal kontrollere alt vi gjør.

Jeg kommer aldri til å gi opp, for barnet sin skyld. Jeg kommer til å prøve igjen og igjen å bli "venn" med BM. Når jeg sier "venn" mener jeg ikke at vi skal bli bestevenner å henge sammmen, men rett og slett kunne ha en normal samtale foran gutten, slik som før.

Jeg er veldig uenig i dere som sier at jeg ikke har noe med barnet å gjøre. Selvfølgelig har jeg det! Han bor jo i samme hus som meg annenhver uke! Når jeg får barn så vil jo de være halvsøsknene hans. Jeg har stilt opp for han siden jeg ble sammen med BF, og gutten og jeg har fått et veldig godt forhold. Dette ser desverre ikke BM, øynene er igjen av sjalusi. Det får så være.

Jeg gidder ikke gå rundt å kaste bort tid på krangling og drittkasting. Hvis hun en dag er klar for å akseptere meg i rollen som stemor, så hadde det vært fantastisk. Jeg får bare vente til da og i mellomtiden så får jeg smile og være hyggelig selv om hun er bitch tilbake.

Hun har en fantastisk sønn, og jeg er fullstendig klar over at det ikke er min sønn. Jeg har aldri prøvd å være noen ekstramamma, men rett og slett en omsorgsperson i livet hans.

Jeg skulle ønske BM satte pris på det.

Desverre er det nesten blitt sånn at jeg gruer meg til bryllupet som er neste sommer pga BM. Om hun blir verre enn dette, så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg ser hvor trist BF blir når BM nekter han å se gutten bare fordi hun skal være sta.. Hvordan i all verden skal det gå når vi får barn? Vil vi noen gang få se gutten da?

Nei, sjalusi er virkelig ikke sunt, og jeg skjønner ikke hvorfor enkelte gidder å kaste bort så mye energi på å gå rundt å være sur og sjalu.

For de som lurer, så er jeg 19 år, BM er 21 og BF er 22..

Igjen, tusen takk for meningene deres :-)

Endret av Penelopen
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alledager skal du legge ut bilder av andres barn på din FB side? Selv om du er sammen med pappan til dette barnet så kan du vel respektere at den ene av foreldrene hans ikke syns noe om at du legger ut bilder av ham? Jeg hadde blitt utrolig sint hvis noen hadde lagt ut bilder av mitt barn uten å avklare med meg, og spesielt hvis det dreide seg om et så lite barn.

Skal det virkelig en anmeldelse til for at du skal ta hensyn og respektere barnets andre forelder?

Helt enig! Det er ikke ditt barn, så du har da ingenting med å legge ut bilder av barnet på Facebook!

• Liker 1
Skrevet

TS: det er lite vitts å spørre om det her på KG siden de aller fleste kvinnene her er selv den sjalue barne mora... just sayn....

Du har ingen grunn til å slikke henne etter ryggen bare fordi hun har unge med typen din, det er jo akkurat den makta hun prøver å ha over han, og bevise deg at han er fortsatt hennes.

Jeg er i samme situasjon selv, barne mødre er noen sjalue hurper!

Da kan jeg si at selv om jeg ba hun slette er jeg ikke noen barnemor og jeg er heller ikke spesielt sjalu!

Skrevet

Er enig med Kosemose.

Det virker som om du bare har bildene der på trass. Dersom familien din vil se hva du bedriver dagene med så er vel en privat blogg eller mail oppfunnet til den slags? Ser at du har slettet bildene og dette var jo flott!

Hadde NOEN utenom barnefar eller meg lagt ut bilder av vår sønn uten å spørre meg først hadd jeg blitt sint! De vennene jeg har på facebook vet jeg GODT hvem er og de kommer ikke til å bruke bildene til noe snusk eller tull. For alt jeg vet kan en venninne av meg som hadde lagt ut bilde av min sønn, hatt masse grisevenner på sin facebook som bruker bilder av min sønn til hva som helst.

Gjest Blondie65
Skrevet

TS: det er lite vitts å spørre om det her på KG siden de aller fleste kvinnene her er selv den sjalue barne mora... just sayn....

Jeg er ikke den sjalubarnemoren. Mest sannsynlig kommer jeg til å være en stemor en gang i fremtiden. Og selv om jeg kanskje synes moren er urimelig fordi hun lar sin sjalusi få styre så mye av hverdagen så synes jeg trådstarter er enda mer urimelig fordi hun ikke fjerner bildene som barnas mor ikke vil ha der.

Og det med en sutrete mine om at "enda en gang gir vi oss". Barnemor har sagt at det er i orden at faren har bilder. Så kan vel FAREN ha bildene da og trådstarter kan gi seg med sitt kongelige "vi".

Du har ingen grunn til å slikke henne etter ryggen bare fordi hun har unge med typen din, det er jo akkurat den makta hun prøver å ha over han, og bevise deg at han er fortsatt hennes. Jeg er i samme situasjon selv, barne mødre er noen sjalue hurper!

Hvis din eks hadde lagt ut et bilde av deg og han ikke ville fjernet det, hadde du synes han var en dritt eller en storveges kar?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke den sjalubarnemoren. Mest sannsynlig kommer jeg til å være en stemor en gang i fremtiden. Og selv om jeg kanskje synes moren er urimelig fordi hun lar sin sjalusi få styre så mye av hverdagen så synes jeg trådstarter er enda mer urimelig fordi hun ikke fjerner bildene som barnas mor ikke vil ha der.

Og det med en sutrete mine om at "enda en gang gir vi oss". Barnemor har sagt at det er i orden at faren har bilder. Så kan vel FAREN ha bildene da og trådstarter kan gi seg med sitt kongelige "vi".

Hvis din eks hadde lagt ut et bilde av deg og han ikke ville fjernet det, hadde du synes han var en dritt eller en storveges kar?

Dette her blir jo helt FEIL. Hadde vært annerledes om det var slik at exn min som jeg ikke går overens med har bilder av meg der. men sånn er jo ikke tilfelle.... les gjennom hele tråden på nytt og bruk huet. Det er nemlig ikke bare mora som eier ungen, far har like mye å si, og ihvertfall når mora kun sliter med sjalusi problemer...

Skrevet

Hvorfor i alledager skal du legge ut bilder av andres barn på din FB side? Selv om du er sammen med pappan til dette barnet så kan du vel respektere at den ene av foreldrene hans ikke syns noe om at du legger ut bilder av ham? Jeg hadde blitt utrolig sint hvis noen hadde lagt ut bilder av mitt barn uten å avklare med meg, og spesielt hvis det dreide seg om et så lite barn.

Skal det virkelig en anmeldelse til for at du skal ta hensyn og respektere barnets andre forelder?

Før du skal være så krass mot TS får du avvente og se hva grunnen er, om moren også poster bilder av ungen osv.

Jeg ser ikke noe galt i at TS har lagt ut bilder, hvis faren synes det er i orden og det var avklart med han.

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at det er kun BM og BF som får lov til å legge ut bilder av gutten? Ingen andre?

Skrevet

For de som lurer, så er jeg 19 år, BM er 21 og BF er 22..

Du er veldig ung og ser ikke verden slik mange godt voksne her inne ser den. Av den grunn får du nok svar du ikke enda er helt moden til å forstå dybden av. (ikke spydig eller negativt ment) Det gjelder både dine svar ang. bildene, og innstillingen til barnemoren. Som sagt, ikke stygt ment - men man får en annen oppfatning av livet og ofte en dypere empati for andre med årene.

Jeg syntes ikke noe om de som legger ut bilder av andre enn seg selv på fb UTEN samtykke. Det er faktisk ikke lov. Jeg syntes ikke det er ok å legge ut bilder fra f.eks. 17. mai tog heller jeg, da man plutselig kan komme med på slike bilder. (selvom det av en eller annen grunn faktisk er lov....)

Jeg har bevist ikke lagt ut et eneste bilde av mine barn på nett. Det er mitt (og min manns) valg. Hva andre gjør med sine barn, har ikke jeg noe med.

I denne saken legger barnemoren selv ut bilder av barnet, så hun er ikke redd for offentliggjøringen gjennom internett. Men hun velger iallefall å legge ut de bildene hun selv ønsker. Når du legger ut bilder av hennes barn, vet hun ikke hva som ligger "åpent" ute.

Det er ikke vanskelig å komme inn på andres bilder, selvom de har en lukket profil. Det fins mange smutthull. (som ikke er så lure å nevne her). Så bildene er iallefall ikke "sikre" inne hos deg..

Ser at du har slettet bildene, og syntes det var det eneste rette. Men tenk også på at veldig mange kan ha kopiert de, mens de lå ute.

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Dette her blir jo helt FEIL. Hadde vært annerledes om det var slik at exn min som jeg ikke går overens med har bilder av meg der. men sånn er jo ikke tilfelle.... les gjennom hele tråden på nytt og bruk huet. Det er nemlig ikke bare mora som eier ungen, far har like mye å si, og ihvertfall når mora kun sliter med sjalusi problemer...

Det er ingen som har nektet FAR å legge ut bilder av SINE barn. Hadde moren forlangt at disse bildene som far la ut skulle fjernes hadde saken stilt seg anderledes. Poenget mitt er at stemor ikke har noe krav på å legge ut bilder av andres barn.

Skrevet

Du er veldig ung og ser ikke verden slik mange godt voksne her inne ser den. Av den grunn får du nok svar du ikke enda er helt moden til å forstå dybden av. (ikke spydig eller negativt ment) Det gjelder både dine svar ang. bildene, og innstillingen til barnemoren. Som sagt, ikke stygt ment - men man får en annen oppfatning av livet og ofte en dypere empati for andre med årene.

Jeg syntes ikke noe om de som legger ut bilder av andre enn seg selv på fb UTEN samtykke. Det er faktisk ikke lov. Jeg syntes ikke det er ok å legge ut bilder fra f.eks. 17. mai tog heller jeg, da man plutselig kan komme med på slike bilder. (selvom det av en eller annen grunn faktisk er lov....)

Jeg har bevist ikke lagt ut et eneste bilde av mine barn på nett. Det er mitt (og min manns) valg. Hva andre gjør med sine barn, har ikke jeg noe med.

I denne saken legger barnemoren selv ut bilder av barnet, så hun er ikke redd for offentliggjøringen gjennom internett. Men hun velger iallefall å legge ut de bildene hun selv ønsker. Når du legger ut bilder av hennes barn, vet hun ikke hva som ligger "åpent" ute.

Det er ikke vanskelig å komme inn på andres bilder, selvom de har en lukket profil. Det fins mange smutthull. (som ikke er så lure å nevne her). Så bildene er iallefall ikke "sikre" inne hos deg..

Ser at du har slettet bildene, og syntes det var det eneste rette. Men tenk også på at veldig mange kan ha kopiert de, mens de lå ute.

I såfall kan jeg si at jeg er enig med ts, og jeg er 10 år eldre ;)

Gjest Blondie65
Skrevet

Er det slik at det er kun BM og BF som får lov til å legge ut bilder av gutten? Ingen andre?

Nei, men disse har vetorett - dvs. at hvis de ikke ønsker bilder av sine barn andre steder enn sin egen profil så må andre respektere dette.

Skrevet

I såfall kan jeg si at jeg er enig med ts, og jeg er 10 år eldre ;)

Så du mener at man skal ture frem og ikke respektere andres følelser?

Det er faktisk ikke barnet til TS. TS lager ikke ett godt forhold til barnemor ved å ta seg slik tilrette.

Her hadde det bare vært å tatt en tlf. i forkant, så kan det gjerne hende barnets mor hadde sagt ja. Er man så freidig at man tar seg til rette - får man ofte dårlig respons...og iallefall et dårlig forhold...

• Liker 4
Skrevet

Hvis det var avklart med faren til ungene, så har jo han gitt samtykke. Det holder i massevis, hvis ikke ungen er naken e.l.

Jeg vil si at det er uproblematisk uansett, så lenge det ikke er nakenbilder e.l. Men i hvert fall når moren gjør det selv.

Sikre mot hva da? Det er snakk om bilder av mennesker, på Facebook.

Men tenk også på at veldig mange kan ha kopiert de, mens de lå ute.

Det skulle vel ikke gjøre noe, igjen med forbehold om at dette ikke er nakenbilder e.l.

Skrevet

Hvis det var avklart med faren til ungene, så har jo han gitt samtykke. Det holder i massevis, hvis ikke ungen er naken e.l.

Jeg vil si at det er uproblematisk uansett, så lenge det ikke er nakenbilder e.l. Men i hvert fall når moren gjør det selv.

Sikre mot hva da? Det er snakk om bilder av mennesker, på Facebook.

Det skulle vel ikke gjøre noe, igjen med forbehold om at dette ikke er nakenbilder e.l.

Det hjelper vel ikke med din personlige mening her. Det at du mener at dette ikke betyr noe - betyr ikke at barnemoren mener det samme som deg.

Jeg sier at jeg forstår hennes følelser oppe i dette. Hun er sjalu, hun har det vondt og hun ønsker å ha kontroll over hva som legges ut på nett når det gjelder hennes barn.

Jeg skjønner at det blir mye krangler og vonde følelser, når "utenforstående" tar seg slik til rette.

Mulig jeg husker feil, men jeg syntes TS skrev hun kun hadde vært sammen med barnefaren i ett år, og etter kun 6 mnd begynte hun å legge ut bilder. Ett forhold som kun har vart noen mnd, ville jeg ikke sett på som veldig solid enda - og enda mindre da man er så unge.

Jeg ville sett anderledes på saken om Ts og barnefaren hadde mange år og også felles barn sammen. Da hadde TS vært en "stabil og fast" person i barnets liv.

Likevel ville jeg spurt barnemoren om en slik - etter min mening- alvorlig ting som å legge ut bilder på nett.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Så du mener at man skal ture frem og ikke respektere andres følelser?

Det er faktisk ikke barnet til TS. TS lager ikke ett godt forhold til barnemor ved å ta seg slik tilrette.

Her hadde det bare vært å tatt en tlf. i forkant, så kan det gjerne hende barnets mor hadde sagt ja. Er man så freidig at man tar seg til rette - får man ofte dårlig respons...og iallefall et dårlig forhold...

nå var det sånn at disse bildene har ligget på facebook i 6 mnd, men at bm reagerte etter at de forlovet seg. Da syns jeg saken stiller seg noe annerledes. Da skjønner man vel at dette ikke handler om disse bildene, men sjalusi. og antageligvis vil det være noe annet en annen gang.

Som jeg har skrevet tidligere, så hadde jeg nok bare slettet bildene, fordi jeg ikke hadde orket denne krangelen, men jeg syns allikevel det er bm som er dum i denne saken.

Ellers syns jeg først og fremst det er barnas følelser som kommer først i skilsmisse saker og ikke foreldrenes...

Ts har også skrevet at det var først da de forlovet seg at hun fikk et dårlig forhold til bm. Mao denne saken handler vel egentlig ikke om noen usle bilder på facebook fra bm's side?

Endret av Husfrua
Skrevet

Jeg håper du tuller.

Det hjelper ikke med min mening? Dette er et diskusjonsforum, og jeg er sterkt uenig med de som kritiserer TS.

Hun er helt klart sjalu, og det er i all hovedsak der problemet ligger. Det er ikke av hensyn til barnet hun sier nei.

De trenger ikke å "være gift og ha felles barn" før hun kan legge ut bilder. Det er ganske sikkert uskyldige bilder, og bare Facebook.

Folk blir veldig fort hysteriske. Slapp av og ta livet med ro :)

• Liker 1
Gjest Nanette
Skrevet

Hvorfor i huleste skal du drive og ha bilder av en annens barn på din fb, når mor til barnet ikke ønsker det? Er det virkelig så vanskelig å forstå at hun ikke ønsker at gud og hvermann, som hun og barnet ikke kjenner, skal få tilgang til bilder av barnet hennes? Når hun legger ut biler selv, kan hun kontrollere hvem som skal se bildene av barnet hennes og ikke. Det er hennes barn, ikke ditt. Dette må du bare respektere. Ja, hun kan faktisk anmelde og her gjelder personvernloven. Du fjerner bildene, av respekt. Spiller ingen rolle hva barnefar sier og at du er sammen med han. Mor har også noe hun skulle ha sagt her. Det står også i reglene på facebook, at man ikke legger ut bilde av andre uten tillatelse. God oppdragelse er en fin ting. Synd du ikke fikk noe av det.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i huleste skal du drive og ha bilder av en annens barn på din fb, når mor til barnet ikke ønsker det? Er det virkelig så vanskelig å forstå at hun ikke ønsker at gud og hvermann, som hun og barnet ikke kjenner, skal få tilgang til bilder av barnet hennes? Når hun legger ut biler selv, kan hun kontrollere hvem som skal se bildene av barnet hennes og ikke. Det er hennes barn, ikke ditt. Dette må du bare respektere.

Hvilke andre argumenter enn at det ikke er hennes barn er det som taler imot at hun skal kunne legge ut bildene?

Ja, hun kan faktisk anmelde og her gjelder personvernloven. Du fjerner bildene, av respekt. Spiller ingen rolle hva barnefar sier og at du er sammen med han. Mor har også noe hun skulle ha sagt her. Det står også i reglene på facebook, at man ikke legger ut bilde av andre uten tillatelse. God oppdragelse er en fin ting. Synd du ikke fikk noe av det.

Moren kommer nok ingen vei med en anmeldelse når barnefaren allerede har gitt sitt samtykke. Det er en ikke-sak.

Og hvis du er veldig opptatt av at man skal be om tillatelse først, så er det også det to år gamle barnet man må spørre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...