Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Nanette
Skrevet

Hvilke andre argumenter enn at det ikke er hennes barn er det som taler imot at hun skal kunne legge ut bildene?

At andre ikke skal få tilgang til bilder av barnet, når foreldre ikke ønsker. Det er faktisk ikke lovlig. Såpass strengt er det. Faktum.

Moren kommer nok ingen vei med en anmeldelse når barnefaren allerede har gitt sitt samtykke. Det er en ikke-sak.

Man kan jo bare vente og se. Hvorfor skulle ikke det være en sak? Det er vanlig idag at foreldre som ikke bor sammen ikke er på talefot eller enige, betyr ikke at barnets mor's ønsker ikke har noenting å si for det. Dette er fullt og helt en sak om bildene ikke ble fjernet.

Og hvis du er veldig opptatt av at man skal be om tillatelse først, så er det også det to år gamle barnet man må spørre.

Et to år gammelt barn er for ungt til å kunne svare for seg på slikt. Det burde også du skjønne.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et to år gammelt barn er for ungt til å kunne svare for seg på slikt. Det burde også du skjønne.

Derfor burde man strengt talt ikke legge ut bilder av barn.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Hvorfor i huleste skal du drive og ha bilder av en annens barn på din fb, når mor til barnet ikke ønsker det? Er det virkelig så vanskelig å forstå at hun ikke ønsker at gud og hvermann, som hun og barnet ikke kjenner, skal få tilgang til bilder av barnet hennes? Når hun legger ut biler selv, kan hun kontrollere hvem som skal se bildene av barnet hennes og ikke. Det er hennes barn, ikke ditt. Dette må du bare respektere. Ja, hun kan faktisk anmelde og her gjelder personvernloven. Du fjerner bildene, av respekt. Spiller ingen rolle hva barnefar sier og at du er sammen med han. Mor har også noe hun skulle ha sagt her. Det står også i reglene på facebook, at man ikke legger ut bilde av andre uten tillatelse. God oppdragelse er en fin ting. Synd du ikke fikk noe av det.

For meg, som selv er bonusmor, så blir det så fjernt når det prates om en annens barn, at ts ikke har noe med barnet å gjøre osv osv, som om dette skulle være et hvilket som helst barn for ts. Ts og bf er forlovet og ts er helt klart involvert i barnets liv. Hun ser antageligvis dette barnet oftere enn de fleste andre i familien hans også.

Mannen til min manns ex har også mange bilder av min manns barn på facebook, uten å ha spurt om tillatelse for dette. Noe min mann aldri har reagert på. Denne mannen kom tidlig inn i livet til min manns ex, og det er klart det var tøft i starten, at en annen mann tok del i livet til sønnen hans, og attpåtil så sønnen hans oftere enn han gjorde selv. Men til syvende og sist er han glad for at han har en voksen omsorgsperson som bryr seg om han, fordi han vet at ungen vil bli tatt vare på når ikke han er der.

Dette med bilde på facebook er en fillesak, som bm burde følt seg for god til å ta opp. I stedet burde hun vært glad for at det finnes en person som ønsker å vise at hun har et bonusbarn som hun er stolt av, for det finnes nok mange tilfeller hvor det er motsatt. hvor bonusbarna ikke føler seg velkommen hos bonusmor/far.

Det er jo litt ironisk når det skrives i så mange tråder her på kg om onde stemødre som ikke bryr seg om sine stebarn. Mens når noen virkelig ønsker å vise omverden at de har et stebarn, da reagerer folk fordi det er synd på mor som ikke aksepterer fars nye forlovede...

Endret av Husfrua
  • Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Gudbrutlemeg, minn meg på at jeg ALDRI involverer meg med en mann som har barn. Sinnsyke kvinnemennesker! :lete:

Haha, så enig her! Noen visse kvinner kan være GALE! Noen burde ta seg en bolle!

Skrevet

Du gjør det litt vanskelig å quote når du delvis svarer i quote'n. Det var en grunn til at jeg skrev "to" i kursiv.

Den ene forelderen, altså faren, synes at dette er greit. Det er det eneste samtykket TS egentlig trenger.

Hvorfor mener du at morens nei kan gå foran farens ja, rent juridisk?

Gjest Lille meg
Skrevet

TS: det er lite vitts å spørre om det her på KG siden de aller fleste kvinnene her er selv den sjalue barne mora... just sayn....

Du har ingen grunn til å slikke henne etter ryggen bare fordi hun har unge med typen din, det er jo akkurat den makta hun prøver å ha over han, og bevise deg at han er fortsatt hennes.

Jeg er i samme situasjon selv, barne mødre er noen sjalue hurper!

Enig! Det er bare de som orker å svare..

Skrevet

Den ene forelderen, altså faren, synes at dette er greit. Det er det eneste samtykket TS egentlig trenger.

Hvorfor mener du at morens nei kan gå foran farens ja, rent juridisk?

Fordi av og til innser voksne mennesker at det i en konflikt kan være nødvendig å godta standpunktet til den som tar mest "skade" (være så snill - legg merke til anførselstegnene og ikke heng dere opp i det ene ordet) av å ikke få viljen sin. Faren har selv alle disse bildene, han kan selv legge dem ut på facebook. Jeg forstår prinsippet til TS veldig godt, jeg hadde blitt kjempeprovosert av dette selv, men jeg synes allikevel det er vanvittig barnslig å ha de bildene ute når du vet hvor mye det plager barnemor. At hun satte seg på bakbeina etter at de ble forlovet burde ikke utgjøre noen forskjell. Det er helt tydelig at TS har den seirende hånden her, hun holder på alle vinnerkortene. Hun har fått mannen, hun er forlovet, hun har dette barnet akkurat like mye som moren har det. Moren, på sin side, sitter igjen og ser på at mannen hennes finner seg en ny, forlover seg fortere enn fy, kommer tydeligvis over henne på ingen tid i det hele tatt, og nå skal nye dama pluselig være mamma for ungen hennes. Alle med et hjerte skjønner at dette må være forferdelig sårt, og hvis det på en eller annen måte hjelper barnemor å nekte TS å ha disse bildene ute, så synes jeg det burde være en smal sak å fjerne dem. Det er tross alt ikke veldig mye hun ber om.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi av og til innser voksne mennesker at det i en konflikt kan være nødvendig å godta standpunktet til den som tar mest "skade" (være så snill - legg merke til anførselstegnene og ikke heng dere opp i det ene ordet) av å ikke få viljen sin. Faren har selv alle disse bildene, han kan selv legge dem ut på facebook. Jeg forstår prinsippet til TS veldig godt, jeg hadde blitt kjempeprovosert av dette selv, men jeg synes allikevel det er vanvittig barnslig å ha de bildene ute når du vet hvor mye det plager barnemor. At hun satte seg på bakbeina etter at de ble forlovet burde ikke utgjøre noen forskjell. Det er helt tydelig at TS har den seirende hånden her, hun holder på alle vinnerkortene. Hun har fått mannen, hun er forlovet, hun har dette barnet akkurat like mye som moren har det. Moren, på sin side, sitter igjen og ser på at mannen hennes finner seg en ny, forlover seg fortere enn fy, kommer tydeligvis over henne på ingen tid i det hele tatt, og nå skal nye dama pluselig være mamma for ungen hennes. Alle med et hjerte skjønner at dette må være forferdelig sårt, og hvis det på en eller annen måte hjelper barnemor å nekte TS å ha disse bildene ute, så synes jeg det burde være en smal sak å fjerne dem. Det er tross alt ikke veldig mye hun ber om.

Det er sikkert ikke en dårlig grunn korfor TS ikke har lyst å fjerne dem... Det er faktisk utrolig sårt også og være stemora som på en måte "trenger" seg inn i en allerede familie og føler seg som tredje hjul i vogna til tider..Det er utrolig slitsomt å gå rundt å godta en annen kvinne i forholde sitt, og enda vite hvor mye makt dette kvinnemennesket har over mannen sin... og når dette kvinnemennesket itillegg velger å bruke faenskap med denne makten... Snakker av erfaring, og ambefaler ingen på det dypeste å finne seg en mann med unge...

I's bad when a man is evil.. even worst when a woman is...

Gjest Tinna
Skrevet

Jeg hadde beholdt bildene. Du er en viktig del i barnets liv. Jeg er selv bonusmor og førstår deg godt. Blir du ikke kritisert for det ene er det det andre. Jeg og pappaen til barnet har to barn sammen, og jeg behandler alle barna som de skulle vært mine egne. Noe annet ville skapt sjalusi og usikkerhet for stebarnet når det er hos oss. Dessuten blir du glad i barnet og fungerer som en familie selv om det ikke alltid er tilstede. For oss er det utenkelig å bare henge opp bilder av våre felles barn på veggene, h*n er jo en like viktig del av faamilien.Jeg ser at ting har blitt veldig mye bedre etter at BM fikk samboer. Du får krysse fingrene og håpe hun finner seg en mann, og det er gjerne det som må til for at hun kan se din rolle klart. jeg tror nok hun hadde syntes det var veldig koselig om en eventuelt ny stepappa hadde lagt ut bilder av barnet `deres`. Stå på... det blir som regel bedre med tiden. Dere som svarer uten å ha vært i lignende situasjon bør svare på ting dere vet noe om. Støtter deg 100%.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde beholdt bildene. Du er en viktig del i barnets liv. Jeg er selv bonusmor og førstår deg godt. Blir du ikke kritisert for det ene er det det andre. Jeg og pappaen til barnet har to barn sammen, og jeg behandler alle barna som de skulle vært mine egne. Noe annet ville skapt sjalusi og usikkerhet for stebarnet når det er hos oss. Dessuten blir du glad i barnet og fungerer som en familie selv om det ikke alltid er tilstede. For oss er det utenkelig å bare henge opp bilder av våre felles barn på veggene, h*n er jo en like viktig del av faamilien.Jeg ser at ting har blitt veldig mye bedre etter at BM fikk samboer. Du får krysse fingrene og håpe hun finner seg en mann, og det er gjerne det som må til for at hun kan se din rolle klart. jeg tror nok hun hadde syntes det var veldig koselig om en eventuelt ny stepappa hadde lagt ut bilder av barnet `deres`. Stå på... det blir som regel bedre med tiden. Dere som svarer uten å ha vært i lignende situasjon bør svare på ting dere vet noe om. Støtter deg 100%.

Endelig noen med fornuft, signerer til de grader.

Skrevet

snip

Jeg forstod ikke hvorfor du siterte meg :lete:

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg reagerer mest på her er at du kaller moren og faren til barnet på "BM" og "BF".

Jada jada, jeg vet at det er forkortelse for barnemor og barnefar.

Det ser bare UTROLIG teit og harry ut, jeg blir rett og slett flau.

Forøvrig så synes jeg ikke du har noenting med å legge ut bilder av andres barn.

Hadde du fjernet dem dersom det var barnefaren som ba deg om det og moren synes det var ok at du la dem ut?

• Liker 4
Skrevet

Hadde du fjernet dem dersom det var barnefaren som ba deg om det og moren synes det var ok at du la dem ut?

Et merkelig spørsmål. Hvis hun ikke hadde det, så ville det jo vært veldig snodig? Det er faren hun forholder seg til.

Skrevet

Jeg prøver ikke være trass med å ha bildene på facebook. Jeg har, som sagt tidligere, gjort alt for å få et godt forhold til BM, men hun har ikke gjort noe tilbake. Alt hun gjør er å klage på meg og BF, alt vi gjør er feil. Nåde meg om jeg er med BF i bhg for å hente gutten, der har jeg tydeligvis ingenting å gjøre.

Før jeg og BF ble forlovet var alt greit. Da smilte hun til meg og sa hei, vi kunne til og med ha en samtale når det var henting og levering. Hun har ingenting imot å ha bilder av gutten på nett, da hun selv har det og aksepterer at andre har det, bare ikke meg. Hun vil ikke at jeg skal ha noe som helst med gutten å gjøre og ser helst at jeg flytter ut i samværsuken så jeg ikke tar del i livet til gutten.

Hun får lov til alt, men det får ikke jeg og BF. Det synes jeg blir veldig feil. Ikke snakk om at vi kan dra på byen når vi har samværsuke, men det kan hun i hennes samværsuke. Jeg er lei av å rette meg etter henne hele tiden, og synes ikke hun skal få lov å kontollere livet mitt hele tiden bare fordi hun er moren til gutten. Jeg tar aldri noen avgjørelser i livet hans, annet enn hva han skal spise til midddag o.l. Jeg er veldig glad i barn og liker å være sammen med gutten. Jeg har alltid vært kjempesnill med han og bryr meg masse om han. Er det feil av meg? I følge henne er det feil. I følge henne skal jeg ignorere han og late som om han ikke eksisterer...

I begynnelsen sa du at du har prøvd og prøvd, men at hun aldri har likt deg... På tide å bestemme seg, kanskje?

For øvrig enig med resten; latterlig sak å lage diskusjon av, når du enkelt kan dele bilder via e-post etc. Det virker som om du er mer opptatt av å statuere et eksempel for BM, enn å tenke på gutten som dessverre har to foreldre som ikke kommer overens. OK, så er BM barnslig, men du kommer ikke lengre ved å irritere henne.

• Liker 2
Skrevet

For øvrig enig med resten; latterlig sak å lage diskusjon av, når du enkelt kan dele bilder via e-post etc. Det virker som om du er mer opptatt av å statuere et eksempel for BM, enn å tenke på gutten som dessverre har to foreldre som ikke kommer overens. OK, så er BM barnslig, men du kommer ikke lengre ved å irritere henne.

Jeg tror verken at hun prøver å irritere eller å statuere et eksempel, men hun gjorde det hun hadde lyst til og det var greit for faren.

Da er det dumt om hun må slette bildene bare fordi barnets mor ikke takler det. Hva blir det neste som moren skal bestemme?

Dele bilder via e-post? Tror ikke det er så veldig aktuelt å skulle sende disse bildene på e-post, det hørtes litt søkt ut :tongue:

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som om du er mer opptatt av å statuere et eksempel for BM, enn å tenke på gutten som dessverre har to foreldre som ikke kommer overens.

Enig! Dette er rett og slett egoistisk.

• Liker 3
Gjest hogwash
Skrevet

Jeg tolker det faktisk motsatt. At det er barnets biologiske mor som kun er etter å score billige poeng og ikke klarer å se lenger enn sin egen nesetipp.

Nå har jo TS fjernet bildene, men det er vel bare et spørsmål om tid før den biologiske moren skal finne noe nytt å ta stemor for.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er helt bak mål at så få mennesker her inne respekterer sine egne barn jeg.

Man legger ikke ut bilder av andre på nett uten deres samtykke. Er de ikke gamle nok til å si ja? Nei da lar man være.

Det er DERE som foreldre som har behov for at bildene skal legges ut, IKKE barna.

Bilder som allerede er lagt ut hjelper det ikke å slette, de blir liggendes i arkivet uansett, men den biten leste dere vel kanskje ikke da dere la ut bildene deres.

Å frata sine egne barn et såpass stort valg som det bilder ute på nett er, vitner om ekstrem egoisme.

• Liker 4
Skrevet

Uansett hvor uskyldig det virker eller er, så er det ingen menneskerett å legge ut bilder av andres unger, uansett hvor nære relasjoner man har til de. Dette gjelder også uansett hvilke grunner BM eller BF har til å nekte dette, og uansett hvem andre som får lov til å legge ut bilder av ungene. Det kan virke urettferdig, men det er foreldrene som bestemmer. Og de som er i mot bør ha vetorett. Derfor bør BM få bestemme i dette tilfellet. Godt du gav deg på dette.

Og selv om noen tagger noen i et album, så får ikke flere tilgang til bildene. Det er bare at de som allerede hadde tilgang nå får vite nettadressen til bildene.

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

For meg, som selv er bonusmor, så blir det så fjernt når det prates om en annens barn, at ts ikke har noe med barnet å gjøre osv osv, som om dette skulle være et hvilket som helst barn for ts. Ts og bf er forlovet og ts er helt klart involvert i barnets liv. Hun ser antageligvis dette barnet oftere enn de fleste andre i familien hans også.

Mannen til min manns ex har også mange bilder av min manns barn på facebook, uten å ha spurt om tillatelse for dette. Noe min mann aldri har reagert på. Denne mannen kom tidlig inn i livet til min manns ex, og det er klart det var tøft i starten, at en annen mann tok del i livet til sønnen hans, og attpåtil så sønnen hans oftere enn han gjorde selv. Men til syvende og sist er han glad for at han har en voksen omsorgsperson som bryr seg om han, fordi han vet at ungen vil bli tatt vare på når ikke han er der.

Dette med bilde på facebook er en fillesak, som bm burde følt seg for god til å ta opp. I stedet burde hun vært glad for at det finnes en person som ønsker å vise at hun har et bonusbarn som hun er stolt av, for det finnes nok mange tilfeller hvor det er motsatt. hvor bonusbarna ikke føler seg velkommen hos bonusmor/far.

Det er jo litt ironisk når det skrives i så mange tråder her på kg om onde stemødre som ikke bryr seg om sine stebarn. Mens når noen virkelig ønsker å vise omverden at de har et stebarn, da reagerer folk fordi det er synd på mor som ikke aksepterer fars nye forlovede...

Jeg er helt enig med deg at BM burde være fornøyd. Men nå er hun ikke det og har krevd bildene fjernet. Det er mulig det er urimelig, tåpelig, herskesykt, etc. Men det er hennes barn. Jeg skjønner virkelig ikke at dette skal være så supervanskelig å forstå?

Og angående at stemor er en "fremmed": Jeg synes det er synd at BM ikke kan se over sin egen sjalusi og smålighet, men nå greier hun altså ikke det. Fordi HUN anser TS som en fremmed overfor sine barn. Stemors rolle i dette er å være en god støttespiller og voksenperson i barnas liv. Dette ser ikke BM i det hele tatt og lar sjalusien styre. Men: stemor er ikke biologisk mor til disse barna og er derfor avhengig av at de biologiske foreldrene aksepterer bildene lagt ut på Facebook. Når BM ikke gjør det må faktisk stemor vike.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...