Lillemeg25 Skrevet 14. juli 2011 #41 Skrevet 14. juli 2011 Altså hadde jeg hatt et stebarn da og lagt ut bilder av h*n på fb, så hadde jeg faktisk fjernet de hvis BM ikke likte det. For å unngå konflikter og drama. Orker ikke sånt. Har du kun bilder av han for at familien skal se bildene, så kan du vel heller sende bildene på mail eller noe? 3
Glukk Skrevet 14. juli 2011 #42 Skrevet 14. juli 2011 Jeg ser ikke problemet med at du har bilder av gutten på facebook, og jeg synes ikke det er respektløst av deg slik noen andre mener her. BM har jo selv bilder av gutten, og det samme har flere i familien og noen av vennene hennes! Hun er jo ikke imot det faktum at det er bilder av sønnen hennes på facebook, men at akkurat DU har dem der. Synes det er skikkelig barnslig, og hun gjør det selvfølgelig bare for å være teit. Hva om dere er på ferie e.l.? Må du da ta et ekstra sett bilder, der gutten ikke får lov til å være med på bildene? Eller skal du retusjere ham bort? Du er også en del av guttens liv nå, og det må hun bare leve med. 3
Glukk Skrevet 14. juli 2011 #43 Skrevet 14. juli 2011 Jeg skal ikke være påståelig om dette, men jeg tror at begge foreldre må gi tillatelse til publisering av bilder dersom tillatelsen skal være gyldig. I alle fall måtte både barnefar og jeg signere tillatelsen til skolen, da det var snakk om publisering av bilder i skolens årbok. Det er jo ikke snakk om å publisere bildene offentlig. Det er snakk om en profil på facebook, hvor jeg antar at ikke hele verden har tilgang til bildene hennes. Det kan ikke sammenlignes med å publisere dem på skolens hjemmeside e.l.
Gjest Linda sofie Skrevet 14. juli 2011 #44 Skrevet 14. juli 2011 Jeg ser ikke problemet med at du har bilder av gutten på facebook, og jeg synes ikke det er respektløst av deg slik noen andre mener her. BM har jo selv bilder av gutten, og det samme har flere i familien og noen av vennene hennes! Hun er jo ikke imot det faktum at det er bilder av sønnen hennes på facebook, men at akkurat DU har dem der. Synes det er skikkelig barnslig, og hun gjør det selvfølgelig bare for å være teit. Hva om dere er på ferie e.l.? Må du da ta et ekstra sett bilder, der gutten ikke får lov til å være med på bildene? Eller skal du retusjere ham bort? Du er også en del av guttens liv nå, og det må hun bare leve med. Jeg er helt enig med deg. BM virker veldig sjalu og tåler ikke at ts har bilder av hennes sønn. Dere er jo familie og at dere ikke kan legge ut bilder av guttungen når dere har vært på ferie f.eks blir for dumt. Eller som har blitt nevnt her med at de kanskje får felles barn sammen en dag, så kan de ikke legge ut bilder av dem to sammen pga eksen er sjalu og skal være vanskelig? Synes forestten noen få i denne tråden overdriver. 1
Gjest Michelle82 Skrevet 14. juli 2011 #45 Skrevet 14. juli 2011 Hvorfor? Hvor gammel er du egentlig? Du fremstiller deg som barnslig med hele den derre 'jeg gjør som jeg vil' holdningen. 10
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2011 #46 Skrevet 14. juli 2011 Det er jo ikke snakk om å publisere bildene offentlig. Det er snakk om en profil på facebook, hvor jeg antar at ikke hele verden har tilgang til bildene hennes. Det kan ikke sammenlignes med å publisere dem på skolens hjemmeside e.l. Årboken ble ikke publisert på nett eller i avisen, eller noe offentlig sted i det hele tatt. Den ble distribuert til elevene på skolen, hverken mer eller mindre. Å publisere bildene på nett, også i en begrenset profil, er mye mer offentlig enn et klassebilde i en årbok i papirs form. Men like fullt er reglene de samme! 2
Glukk Skrevet 14. juli 2011 #47 Skrevet 14. juli 2011 Årboken ble ikke publisert på nett eller i avisen, eller noe offentlig sted i det hele tatt. Den ble distribuert til elevene på skolen, hverken mer eller mindre. Å publisere bildene på nett, også i en begrenset profil, er mye mer offentlig enn et klassebilde i en årbok i papirs form. Men like fullt er reglene de samme! Ja, jeg tok feil, man trenger foreldres samtykke. Men trenger man begges i alle tilfeller? Man gjør kanskje det. Synes det er dumt for TS i så tilfelle. Hun er tross alt stemora.
Gjest Purple Haze Skrevet 14. juli 2011 #48 Skrevet 14. juli 2011 Jeg er 100% enig med Kosemose her. Ikke rart stemor og barnets mor ikke går overens, når det ikke er mulig å gi seg på dette, men gjør det til en prinsippsak. Hvis du ikke skjønner at du går over streken med å nekte å fjerne bildene, synes jeg du framstår som umoden, trassig og lite samarbeidsvillig. Om det er så viktig at familien din får se bilde av barnet, er det mange andre måter man kan ordne det på. 14
Husfrua Skrevet 14. juli 2011 #49 Skrevet 14. juli 2011 Jeg er 100% enig med Kosemose her. Ikke rart stemor og barnets mor ikke går overens, når det ikke er mulig å gi seg på dette, men gjør det til en prinsippsak. Hvis du ikke skjønner at du går over streken med å nekte å fjerne bildene, synes jeg du framstår som umoden, trassig og lite samarbeidsvillig. Om det er så viktig at familien din får se bilde av barnet, er det mange andre måter man kan ordne det på. Her sier jo ts at hun har forsøkt å være hyggelig overfor bm i ett år uten hell. Samtidig har disse bildene ligget på facebook i 6 mnd, men det er først nå som de har forlovet seg at bm reagerer. Allikevel er det ts som går over streken? jeg skjønner det ikke... 3
Gjest huldra Skrevet 14. juli 2011 #50 Skrevet 14. juli 2011 Det er stor forskjell på å vise noen få bilder av barna sine på facebook og til det å vise masse bilder for slik å fortelle om hverdagen sin. Om moren har noen få bilder av barnet på facebook og du lager album som oppdateres jevnlig skjønner jeg godt hun reagerer. Du har jo heller ikke strengt tatt noe med hva moren gjør ang sitt eget barn. At du har vært sammen med barnets far i ett eller så setter deg alldeles ikke i en posisjon til å overprøve moren. Selv om du er stemor har du ingen rettigheter og jeg syns det går an være litt mer ydmyk. Selv har jeg ingen bilder på nett og heldigvis har jeg en mann som har samme holdning som meg. Etter noen år i politiet har en sett sin del av rare mennesker og utnyttelse av andre sine bilder. For å legge ut bilder trenger du i realiteten kun barnefars godkjennelse såfremt han har foreldreansvar(noe jeg så han hadde). Hun vil således ikke komme noen vei med en anmeldelse. Likevel bør du tenke deg om ang hva du legger ut. slettmeg.no har merket stor pågang fra unge som ønsker bilder fjernet. Spesielt fra samfunn som facebook, og hvor foreldrene har lagt ut bilder i hopetall. Ikke like gøy å finne bilder som tenåring av seg selv med grøt i hele fjeset eller bilder hvor en griner. Desverre gir slike bilder også grobunn for at en kan bli mobbet av medelever. slettmeg.no har også gjort erfaringen at foreldre ikke ønsker fjerne bilder av barna selv om barna selv ønsker det. Derfor må barna ta det via en slik organisasjon. Kanksje noe å ta innover seg? Ser også for meg at det vil være lettere tilgi sin egen mor eller far som har lagt ut bilder, enn å tilgi sin stemor;) 3
Penelopen Skrevet 14. juli 2011 Forfatter #51 Skrevet 14. juli 2011 Jeg prøver ikke være trass med å ha bildene på facebook. Jeg har, som sagt tidligere, gjort alt for å få et godt forhold til BM, men hun har ikke gjort noe tilbake. Alt hun gjør er å klage på meg og BF, alt vi gjør er feil. Nåde meg om jeg er med BF i bhg for å hente gutten, der har jeg tydeligvis ingenting å gjøre. Før jeg og BF ble forlovet var alt greit. Da smilte hun til meg og sa hei, vi kunne til og med ha en samtale når det var henting og levering. Hun har ingenting imot å ha bilder av gutten på nett, da hun selv har det og aksepterer at andre har det, bare ikke meg. Hun vil ikke at jeg skal ha noe som helst med gutten å gjøre og ser helst at jeg flytter ut i samværsuken så jeg ikke tar del i livet til gutten. Hun får lov til alt, men det får ikke jeg og BF. Det synes jeg blir veldig feil. Ikke snakk om at vi kan dra på byen når vi har samværsuke, men det kan hun i hennes samværsuke. Jeg er lei av å rette meg etter henne hele tiden, og synes ikke hun skal få lov å kontollere livet mitt hele tiden bare fordi hun er moren til gutten. Jeg tar aldri noen avgjørelser i livet hans, annet enn hva han skal spise til midddag o.l. Jeg er veldig glad i barn og liker å være sammen med gutten. Jeg har alltid vært kjempesnill med han og bryr meg masse om han. Er det feil av meg? I følge henne er det feil. I følge henne skal jeg ignorere han og late som om han ikke eksisterer... 2
Penelopen Skrevet 14. juli 2011 Forfatter #52 Skrevet 14. juli 2011 Det er stor forskjell på å vise noen få bilder av barna sine på facebook og til det å vise masse bilder for slik å fortelle om hverdagen sin. Om moren har noen få bilder av barnet på facebook og du lager album som oppdateres jevnlig skjønner jeg godt hun reagerer. Du har jo heller ikke strengt tatt noe med hva moren gjør ang sitt eget barn. At du har vært sammen med barnets far i ett eller så setter deg alldeles ikke i en posisjon til å overprøve moren. Det er ikke snakk om å vise masse bilder. Jeg har vel ca 6 bilder av ca400 som er av gutten.
Redbull Skrevet 14. juli 2011 #53 Skrevet 14. juli 2011 Du skal selvsagt fjerne bildene. Helt enig!! 4
Husfrua Skrevet 14. juli 2011 #54 Skrevet 14. juli 2011 Jeg regner med du ikke er venn med denne mora på facebook? Men er det sånn at hun kan se bildene dine? Eller har dere felles venner som sladrer til henne? I såfall hadde jeg nok slettet disse felles "vennene"
Celtic Heart Skrevet 14. juli 2011 #55 Skrevet 14. juli 2011 Har ikke lest halve tråden engang, men undrer på følgende: Hvorfor mener folk det er greit å legge ut bilder av andre enn seg selv på nettet? Hva om barna når de er myndige ikke ønsker at det ligger bilder av seg selv på nettet, men det har noen andre bestemt at det SKAL det. Dette er et personlig valg som barna skal få ta selv synes jeg. 9
Husfrua Skrevet 14. juli 2011 #56 Skrevet 14. juli 2011 Har ikke lest halve tråden engang, men undrer på følgende: Hvorfor mener folk det er greit å legge ut bilder av andre enn seg selv på nettet? Hva om barna når de er myndige ikke ønsker at det ligger bilder av seg selv på nettet, men det har noen andre bestemt at det SKAL det. Dette er et personlig valg som barna skal få ta selv synes jeg. jeg syns i allefall det er helt greit å ha noen "skryte"bilder, og det syns også majoriteten av alle vennene jeg har på facebook. Men dette blir jo en helt annen sak..
Penelopen Skrevet 14. juli 2011 Forfatter #57 Skrevet 14. juli 2011 Jeg regner med du ikke er venn med denne mora på facebook? Men er det sånn at hun kan se bildene dine? Eller har dere felles venner som sladrer til henne? I såfall hadde jeg nok slettet disse felles "vennene" Jeg var venn med henne før, hun la meg til, men hun slettet meg da vi ble forlovet. Facebooken min er sperret for alle som ikke er venn med meg. Det er nok felles venner som sladrer regner jeg med. Siden vi har mange felles venner blir det vanskelig å slette alle..
Gjest imli Skrevet 14. juli 2011 #58 Skrevet 14. juli 2011 Eg forstår at det verkar meiningslaust at barnets far får ha bilete av sonen på FB, men ikkje du som er stemor, men dette er verkeleg ikkje verd å ta ein krangel om, særleg ikkje når forhaldet mellom deg og barnets mor allereie er dårleg. Fjern bileta og gjer gode miner til slett spel. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #59 Skrevet 14. juli 2011 Jeg prøver ikke være trass med å ha bildene på facebook. Jeg har, som sagt tidligere, gjort alt for å få et godt forhold til BM, men hun har ikke gjort noe tilbake. Alt hun gjør er å klage på meg og BF, alt vi gjør er feil. Nåde meg om jeg er med BF i bhg for å hente gutten, der har jeg tydeligvis ingenting å gjøre. Før jeg og BF ble forlovet var alt greit. Da smilte hun til meg og sa hei, vi kunne til og med ha en samtale når det var henting og levering. Hun har ingenting imot å ha bilder av gutten på nett, da hun selv har det og aksepterer at andre har det, bare ikke meg. Hun vil ikke at jeg skal ha noe som helst med gutten å gjøre og ser helst at jeg flytter ut i samværsuken så jeg ikke tar del i livet til gutten. Hun får lov til alt, men det får ikke jeg og BF. Det synes jeg blir veldig feil. Ikke snakk om at vi kan dra på byen når vi har samværsuke, men det kan hun i hennes samværsuke. Jeg er lei av å rette meg etter henne hele tiden, og synes ikke hun skal få lov å kontollere livet mitt hele tiden bare fordi hun er moren til gutten. Jeg tar aldri noen avgjørelser i livet hans, annet enn hva han skal spise til midddag o.l. Jeg er veldig glad i barn og liker å være sammen med gutten. Jeg har alltid vært kjempesnill med han og bryr meg masse om han. Er det feil av meg? I følge henne er det feil. I følge henne skal jeg ignorere han og late som om han ikke eksisterer... send bilder på mail, eller vær litt slu(men respektfull nok etter min mening) å la mannen din legge inn bildene og tagg deg selv i de, så kan alle dine kjære å nære få med seg alt. 1
Gjest Line Skrevet 14. juli 2011 #60 Skrevet 14. juli 2011 Skal jeg være helt ærlig så ville jeg slettet bildene. Skjønner ikke at du gidder å krangle med noen pga dette liksom. Jeg synes du skal respektere at hun ikke vil du skal ha bilde av sønnen hennes på din FB. Selv om hun kanskje er sjalu eller hva nå enn grunnen er. Hvorfor er det så viktig å ha bilder av ham egentlig? Skjønner bare ikke at du orker all kranglingen og dramaet. Er det ikke bedre bare å slette bildene og bli ferdig med dette? Å den holdningen "jeg gjør som jeg vil" blir litt umoden. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå