Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

God idè, Mayami! :nigo:

---

Sykehusbagen er pakket, vi har fått på plass noen planter ute på verandaen og på trappa og en Badeb-Baden-stol ble med oss hjem i går, så da kan jeg krysse av litt flere punkter på "Planer før fødsel"-lista mi :Nikke:

Kjente meg innmari støl i bekkenet, foran mot skambeinet, i går etter den lille handlerunden vi hadde, men i dag er jeg tilbake i normalt gjenge igjen. Må være fordi frøkna ligger og presser nedover i bekkenet at det kjennes sånn? :klo:

Ser ut til å bli nok en varm og solrik dag - Hurra! - og jeg fikk ikke sove etter at Mannen stod opp i 7-tida, så frokosten er inntatt for lenge siden, og nå venter jeg bare på at klokka skal bli litt mer slik at jeg kan ta meg en snartur til byen og hente noen bilder som er rammet inn, og deretter blir det nok avslapping i solen i dag også. Herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du har gode planer for dagen! :sol: er fantastisk (er ikke bortskjemt på det området her, så lenge det er lettskyet og mer enn 10 grader er vi fornøyde!).

Press på symfysen er visst vanlig når de små skal lenger nedover, i følge min jordmor, så den slags hilses velkommen her i gården! :fnise: Ned og ut med dem! Jeg merket det særlig sist jeg var på akupunktur... ubehagelig, men prøver å holde fokus på premien!

Kos deg i sola i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med sånne dager! Er ikke så bortskjemt med finvær her heller, så det er om å gjøre å nyte det mens man kan (selv om jeg har bestilt skikkelig sommer med sol og (passe) varme siden vi skal kose oss hjemme i år).

Jeg tar imot det presset jeg kan få :ler: Er bare litt smått irriterende å tenke på at det ikke er ensbetydende med at frøkna kommer snart. Men det er jo på en annen måte greit å slippe å ligge på et varmt føderom med tørr luft i denne varmen :jepp:

Ha en fin dag i sola du også! :klemmer:

---

Bildene ble så fine! Og så fikk jeg kjøpt et lass med enkle, svarte billigrammer til noen forstørrelser jeg har bestilt - og de kom passende nok i posten i dag! Så da er det bare å finne ut hvor vi skal plassere dem og få Mannen til å sette opp noen spikere. Pluss at han skal få satt opp en telysholder på veggen som han har lovt meg å fikse i en uke snart..

Og så fant jeg en hvit amme-BH! Endelig! (Merker at man ikke akkurat bor i noen storby :roll: ) Jeg har to svarte fra før, og vil nemlig ha med litt polstring og ikke bare et slapt tøystykke - som de fleste kjedebutikker selger i amme-BH variant. Kanskje vokser puppene litt når melka kommer slik at de fyller ut og ser greie ut i en sånn BH, men jeg liker at det er litt fasong på BH'ene. Føler meg så flat uten :fnise:

Har laget vaffelrøre og har mest lyst på det til middag :sikle: Men jeg får vel høre med han som har vært på jobb hele dagen om han trenger litt "kjøtt, potet og grønnsaker" eller om det duger med vafler :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld synes jeg kynnerne kom oftere enn før, og jeg kjente litt murring, men ikke noe som gjorde vondt. Det er vel den evige modningen som foregår.. :popcorn:

Men i natt drømte jeg at vannet gikk! Først så jeg spor av litt rosa slim, og deretter kom hele slimproppen. Like etterpå gikk vannet, men det var noe vi holdt på å styre med (hadde bl.a. besøk av mamma), så plutselig var det neste morgen og da jeg våknet opp kom jeg på at jeg hadde glemt å varsle føden om vannavgangen :roll: Ellers husker jeg ikke så mye mer, men det er tydelig at jeg er innstilt på fødsel snart for det tror jeg er fjerde natta på rad at jeg drømmer noe om fødsel :fnise:

Nok en solrik og varm dag ser det ut til å bli, så Mannen har tatt seg en tur ut for å drive litt med hobbyen sin, mens jeg skal ta meg en liten bytur og få tak i et nøste til med garn til Mor Signe-teppet. Skjønner ikke helt hvorfor jeg har for lite garn plutselig, men håper de har garnet inne i riktig "dye lot". Ingen garanti for det selvfølgelig, men får ta med meg garnrestene jeg har og sjekke fargene mot hverandre.

Ellers vurderer vi en tur innover til foreldrene våre (en times kjøring), men tror ikke det blir noe overnatting der. Synes det er greit å være i nærheten i tilfelle det skulle skje noe. Skjer neppe noen styrtfødsel, men hvis jeg kan slippe å kjøre bil med rier i en time, og heller bare et kvarter, så er det det beste :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en solrik og varm dag ser det ut til å bli, så Mannen har tatt seg en tur ut for å drive litt med hobbyen sin, mens jeg skal ta meg en liten bytur og få tak i et nøste til med garn til Mor Signe-teppet. Skjønner ikke helt hvorfor jeg har for lite garn plutselig, men håper de har garnet inne i riktig "dye lot". Ingen garanti for det selvfølgelig, men får ta med meg garnrestene jeg har og sjekke fargene mot hverandre.

Hurra, de hadde det! :hoppe: Attpåtil flere nøster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 39 uker! :strix:

Bare halvannen uke til termin, og tidligere har jeg hatt en knapp på 11. juni, men jeg tror neppe det skjer noe med det første. Prinsessa vår trives vel så godt inni magen til mamma'n sin at hun blir der en stund til. Hun hikker jevnlig, og det er et trivselstegn har jeg hørt ;) Og selv om vi gleder oss utrolig mye til å hilse på henne, så skal hun få være der inne så lenge hun vil (Håper bare jeg slipper å bli igangsatt..)

Er på symptomjakt (nesten som før vi fikk to streker på gravi.testen :fnise: ), men det er ikke så mye spennende å melde om. Kynnerne er hyppigere og litt mer ubehagelige, men ikke vonde. Det kommer deler av slimproppen, men ingen spor av rosa/rødt/brunt. Har noen kvelder vært litt småkvalm. Magen er sunket godt ned og hodet er festet. Og sist, men ikke minst; noen mensmurringer som kommer og går.

Det har blitt litt :sengekos: de siste dagene, og vi kan jo håpe at det hjelper litt på modningen, selv om det ikke blir de anbefalte "tre på rappen". Tenker at en liten dose uansett er bedre enn ingen :ler: Og jeg vil ikke at det skal være sånn at vi har sex bare for å fremprovosere noe. Det skal være fordi vi har lyst :Nikke:

Var en tur hos svigers på grillmat i går og en tur hos mine foreldre senere på kvelden, og selv om flere sier at frøkna snart må komme, så synes jeg - enn så lenge - at det bare er koselig. Det er ingen tvil om at hun er høyt ønsket :rodmer: Blir emosjonell bare jeg tenker på det!

Dagens plan er husarbeid (kanskje det også setter fart på sakene? :lur: ), så nå er det bare å sette på litt musikk og svinge seg rundt. Så blir det teppestrikking i kveld, tror jeg skal bli ferdig i løpet av dagen eller i morgen ihvertfall. Så lenge jeg ikke finner på alle mulige andre ting å gjøre istedenfor :roll: Men jeg vil jo ha det med på sykehuset, så jeg må bare få gjort det :tommel:

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hun er så ønsket!! :) Heldig som har en familie som er glade i henne alt før hun er født! Jeg var så lur at jeg begynte på en strikkekanin til minstetass i dag, så den må jeg vel gjøre ferdig i kveld. Ble styr da jeg skulle begynne med ørene og av en eller annen grunn greide jeg å snu retning. Så nå er det ene øret strikket på vrangen! Jaja, vi kaller det sjarm! :lur: Er overbevist om at husarbeid virker positivt, særlig trappevask! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun (og vi) er utrolig heldig :rodmer:

Teppet mitt er ikke helt feilfritt det heller (mistet en maske eller noe sånt, så jeg klarte å lage skikkelig krøll), men det er litt av sjarmen ved hjemmelagde ting, sier vi ;)

Nå er ihvertfall heimen ren og ryddig, og samvittigheten på topp! ar til og med vasket to vinduer! (De to andre når jeg ikke fra veranden og jeg skal ikke prøve meg i stige 3-4 meter over bakken når jeg er høygravid) Skal bli godt med en dusj etterfulgt av en kveld på sofaen :jepp:

Vi har ingen trapper å vaske, men det er tydelig at litt husarbeid er positivt for modningen, for det kom en - beklager detaljene - nokså stor klump med slim på papiret i stad. Men ingen tegn til blodspor...

Og et nytt "symptom" som har dukket opp er at jeg plutselig får en følelse av lyskestrekk (eller noe i den dur) på venstre side. Både når jeg er i aktivitet og når jeg sitter i ro. Spørs om ikke frøkna er borti et eller annet :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en natt med lite søvn :Gjesp:

La meg på senga og leste, men jeg fikk ikke sove. Kjente en del murring nederst i magen, men følte meg også sulten, så jeg stod opp og tok meg en brødskive i halv to-tiden. Gikk til sengs igjen, men fikk ikke sove fordi jeg plutselig fikk så vondt i magen igjen, som et belte nederst på magen nesten. Det gikk over av seg selv etter en liten stund (alvt minutt? Minutt? Tok ikke tiden), og jeg prøvde å sove, men det samme dukket opp igjen 2-3 ganger til, også med litt verking i korsryggen. Sovnet heldigvis når klokka nærmet seg tre, men ikke noe særlig mer enn en time/halvannen før jeg våknet av den samme smerten igjen, både i magen og korsryggen. Så jeg ble liggende våken en times tid til med disse smertene som kom og gikk. Og så våknet jeg rundt halv syv når Mannen skulle stå opp og pratet litt med han før han dro på jobb. Følte meg egentlig ikke så trøtt, men tenkte at det var best å sove litt hvis jeg klarte, og det ble en times søvn før smertene dukket opp igjen. Gikk heldigvis fort over og jeg sovnet igjen, men våknet opp igjen etter et kvarter, og sånn var det den neste timen. Så kl. 09 kastet jeg inn håndkledet og stod opp.

Kjenner fremdeles disse hva-det-nå-enn-er-smertene med jevne mellomrom, men ikke i korsryggen når jeg sitter. Er fryktelig spent på hva dette er, og håper at det ikke har tenkt til å vare i dagevis. Da blir jeg nok en trøtt fødekvinne. Får legge meg nedpå igjen litt senere :Nikke:

Ser ihvertfall ut til at husarbeid og sex kan anbefales for modning/fødselsigangsetting :fnise:

Synes egentlig vannet kan gå og riene kan komme så jeg skjønner at det er fødsel på gang :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

På tide å ta frem :popcorn: ? :)

Får håpe hva det nå enn er at det tar seg opp utover dagen, og ikke drøyer i dagesvis før fødselen kommer i gang. Mange sånne netter håper jeg du slipper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her skjer det jo ting! Kan kanskje være maserier du har fått? Ikke at jeg vet hvordan det skal kjennes ut, men høres jo sånn ut. Masse tegn på god modning og at fødselen nærmer seg hos deg nå hvertfall! :popcorn:

Men, hvordan vet du om det er slimproppen eller utflod som kommer? (Vi gravide er opptatt av ekle detaljer, haha! :fnise: )

Jeg hadde litt rosa utflod i går med bittelitt rødt i, men det var rett etter samleie, så regner med at det bare var litt såre slimhinner eller noe.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar fram :popcorn: sånn for sikkerhets skyld jeg! :fnise: Høres ut som en slitsom natt - ikke noe særlig når man ikke får lengere strekk med søvn. Bra vi ikke jobber i tillegg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En kort oppdatering fra sykehuset: Vår nydelige lille skatt kom til verden i går kveld etter en flott og ganske rask fødsel :rodmer: Alt er bra med mor og barn :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...