Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Nå er livmoren på sitt høyeste. Du merker sikkert at det er tungt og vanskelig å puste ordentlig.

NHI.no

Signerer denne og gleder meg til magen begynner å synke! Håper ikke det er altfor lenge til, men må vel smøre meg med tålmodighet på det området også, for noen mener at den er høyest i uke 35 og andre mener den er høyest i uke 36 :vetikke: Puh!

Ellers har jeg vært en zombie på jobb i dag føler jeg. Trøtt som ei strømpe og måtte ta meg en middagslur, men nå er det 3 uker / 13 arbeidsdager (jobber turnus) igjen til permisjon, og bare 6 uker + 3 dager til termin :rodmer:

Nå kjennes det ut som om det er på tide med litt kveldsmat :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det nærmer seg med stormskritt!! Jeg har fire uker igjen på jobb, og føler det er kjempelite..!

Livmoren presser godt ja :fnise: Blir bra når den synker litt igjen, så vi får tilbake pusten vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en ting jeg har lært å sette pris på så langt så er det å ha muligheten til å puste! :fnise: Og knyte mine egne sko. Og å kunne gå opp en trapp uten å føle det som om jeg har gått opp Besseggen. Det ble flere ting det... men jeg skal i alle fall i gang å jogge igjen så fort det lar seg gjøre!

:hoppe: for de siste ukene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma: Ja, nå er det jammen ikke lenge igjen i arbeid! Skal bli så godt å begynne på permisjon kjenner jeg :sjenert:

Mayami: Åh, det sklal bli godt å fungere normalt igjen, ja! Og kunne bruke kroppen sånn man er vant med :jepp:

---

Den siste uka har jeg våknet og vært øm/hatt litt vondt i muskelen øverst på høyre (hovedsakelig) rumpeball, og jeg skjønner ikke helt hvorfor, for jeg tror ikke jeg ligger noe annerledes nå enn for en uke eller to siden. Men er jo aldri godt å vite hva man egentlig gjør i søvne. Sover ikke like godt lenger og føler meg trøtt på ettermiddagen, men jeg har hørt rykter om en energiboost når man kommer til uke 36/37, så jeg kan jo håpe på det. Og at jerntablettene funker :jepp:

Det lave energinivået gjør også sitt til at jeg blir litt mer følsom. Klarer ikke å bli så veldig sint, men tårene sitter ganske løst og jeg føler selv at jeg sutrer litt mer enn vanlig. Kanskje ikke åpenlyst for alle rundt meg, men inni meg er jeg litt lei til tider. Heldigvis har jeg verdens beste forlovede som masserer litt når det trengs, som lager mat, vasker klær, gjør husarbeid og ordner opp :hjerte:

Apropos Manne så er det så herlig å se kjærligheten som lyser i øynene hans når han stryker og kysser meg på magen, snakker til den lille prinsessa og når han snakker om henne og den nye tilværelsen vi snart skal trå inn i :rodmer: Jeg gleder meg sånn til å se han med henne i armene!

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den muskelen (øverst på høyre rumpeball) har jeg også vondt i! Skikkelig ubehagelig å bevege seg i grunn.. Ikke sikker på hva det kan være :klo:

Så koselig at kjærsten din er så kjærlig :rodmer: Det er det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart det du skriver om Mannen din, for jeg tenker akkurat det samme om Mannen min :gjeiper: Det blir så fint å se han sammen med lille jenta!

Håper energinivået ditt stiger litt etterhvert! Jeg fikk en skikkelig "boost" på den tiden du er nå, såpass at jeg faktisk var ute å jogget en tur (tro det eller ei!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er utrolig fint å se mannen sin kikke forelsket på babyen. :rodmer: Jeg blir litt ekstra forelsket i mannen av det, jeg. :hjerte:

Håper energinivået stiger litt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den muskelen (øverst på høyre rumpeball) har jeg også vondt i! Skikkelig ubehagelig å bevege seg i grunn.. Ikke sikker på hva det kan være :klo:

Så koselig at kjærsten din er så kjærlig :rodmer: Det er det beste!

Er nok bare en naturlig gravidplage som vi blir kvitt om ikke så altfor lenge :jepp:

Ja, det er virkelig fantastisk når Mannen er sånn. Det finnes jo også de som ikke vil ta på eller snakke med magen, eller ha sex under svangerskapet.

Det er så rart det du skriver om Mannen din, for jeg tenker akkurat det samme om Mannen min :gjeiper: Det blir så fint å se han sammen med lille jenta!

Håper energinivået ditt stiger litt etterhvert! Jeg fikk en skikkelig "boost" på den tiden du er nå, såpass at jeg faktisk var ute å jogget en tur (tro det eller ei!).

Fine mennene våre :hjerte:

Godt å høre at jeg forhåpentligvis har en energiboost i vente :jepp:

Det er utrolig fint å se mannen sin kikke forelsket på babyen. :rodmer: Jeg blir litt ekstra forelsket i mannen av det, jeg. :hjerte:

Håper energinivået stiger litt! :klemmer:

Skjønner veldig godt at du får en liten forelskelsesboost av det :rodmer:

---

40 dager igjen til termin og dermed offisielt høygravid :strix: (selv om jeg til tider har følt meg høygravid i 2 uker allerede :fnise: )

La meg relativt tidlig i går og har sovet bedre enn jeg har gjort på lenge! Til tross for konsante drømmer, 2 turer på do og noen vendinger fra side til side i løpet av natta. Føler meg litt mørbanket i høyresida, men sånn skal det vel være de neste ukene :gjeiper:

På mandag skal vi på svangerskapskurs om fødselen og få omvisning på fødeavdelingen. Er veldig spent! Har vært innom pasientrommene, men ikke selve fødestuene, så det skal bli kjekt å se.

Seinvakt i dag, og tidligvakt i morgen, og så er det langhelg helt til tirsdag! Satser på max avslapping med litt strikking og lesing og en tur hjem til foreldrene våre. Og forhåpenligvis sol!

Snart kan jeg vel begynne å pakke litt til sykehusbagen også? Ikke-litt-utålmodig-i-det-hele-tatt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høygravid! :danser: Nå går det unna altså!

Jeg pakket sykehusbagen den dagen mens-termin var 37 uker, selv om jeg hadde ufattelig lyst til å begynne tidligere. Sparte gleden til alt var "sikkert" liksom. Men nå er vi jo forskjellige alle sammen, det er mange som pakker både tidligere og senere!

Kos deg med langhelg fra i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Hurra for høygravid! du skal se de siste uke suser av sted :hoppe:

Er vel aldri for tidlig å pakke fødebagen vel? :fnise: Sist hadde jeg den klar i lang tid, denne gangen klarte jeg å holde meg til permisjonsstart, men det var mest fordi jeg brukte alle klærne som jeg ville ha med fortsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi høygravide i dag??!! Bra jeg har deg til å hjelpe meg å holde følge! :fnise::hoppe: for oss!!

Pakke sykehusbag ja... Vet liksom ikke hva jeg skal ta med, for ejg bruker alle klærne mine hver dag (ikke samtidig da, vanligvis!) men kan jo gå til innkjøp av en ny tannbørste/tannkrem og pakke litt babyklær! Må bruke litt tid på dette, merker jeg! Mannen her har i alle fall fått streng beskjed om å ha mobilen på vibreribg i lomma mens han er på jobb - satser ikke på ringerunde til diverse servicekontor og sentralbord for å få tak k han hvis noe uventet skulle skje!

Spennende med omvisning på fødeavdelingen! Jeg skal til jordmor på fredag, og får forhåpentligvis invitasjon til omvisning da!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høygravid :hoppe:

:nigo:

Høygravid! :danser: Nå går det unna altså!

Jeg pakket sykehusbagen den dagen mens-termin var 37 uker, selv om jeg hadde ufattelig lyst til å begynne tidligere. Sparte gleden til alt var "sikkert" liksom. Men nå er vi jo forskjellige alle sammen, det er mange som pakker både tidligere og senere!

Kos deg med langhelg fra i morgen!

Satser på at de siste ukene går fort :jepp:

Enkelt ting, sånt som ikke er i bruk daglig og ting til babyen, kan jeg begynne å pakke, tenker jeg :)

Hurra for høygravid! du skal se de siste uke suser av sted :hoppe:

Er vel aldri for tidlig å pakke fødebagen vel? :fnise: Sist hadde jeg den klar i lang tid, denne gangen klarte jeg å holde meg til permisjonsstart, men det var mest fordi jeg brukte alle klærne som jeg ville ha med fortsatt :)

Satser på at de siste ukene går fort, ja!

Ting som ikke er i bruk kan jeg egentlig pakke når som helst. Og så må jeg samle litt strikke-motivasjon og få gjort litt på Mor Signe-teppet, for det tenkte jeg å ta med på sykehuset (og satse på at svigermor ikke blir fornærmet for at jeg ikke bruker hennes strikkede teppe :sjenert: :gjeiper: )

Er vi høygravide i dag??!! Bra jeg har deg til å hjelpe meg å holde følge! :fnise::hoppe: for oss!!

Pakke sykehusbag ja... Vet liksom ikke hva jeg skal ta med, for ejg bruker alle klærne mine hver dag (ikke samtidig da, vanligvis!) men kan jo gå til innkjøp av en ny tannbørste/tannkrem og pakke litt babyklær! Må bruke litt tid på dette, merker jeg! Mannen her har i alle fall fått streng beskjed om å ha mobilen på vibreribg i lomma mens han er på jobb - satser ikke på ringerunde til diverse servicekontor og sentralbord for å få tak k han hvis noe uventet skulle skje!

Spennende med omvisning på fødeavdelingen! Jeg skal til jordmor på fredag, og får forhåpentligvis invitasjon til omvisning da!

:)

Ser på tickerene våre at du har en dag mindre igjen til termin enn meg, selv om vi har samme dato :klo:

Ting som ikke er i bruk nå tenker jeg å pakke, men klær til meg selv får jeg bare raske med meg når vannet går eller noe sånt.

Er veldig spent på om det skjer noe mens Mannen er på jobb eller mens han er hjemme. Han skal ihvertfall være lett tilgjengelig de neste ukene :jepp:

---

I dag opplevde jeg for første gang skikkelig smerter i halebeinet med utstråling i bekkenet på venstre side. Det skjedde når jeg stod og skulle til å gå, men gikk over så fort jeg hadde gått noen skritt, heldigvis. Og etter at jeg kom hjem fra jobb har jeg ikker merket noe, selv ikke på den lille skogsturen vi gikk i stad. Hvis det er sånn det føles å ha bekkenløsning/-låsning, så er jeg evig takknemlig for at jeg har sluppet så lett unna! Og så håper jeg naturligvis at det ikke utvikler seg noe mer. Nå er det langhelg i 4 dager, og kun 9 dager igjen på jobb før permisjon (her har vi full kontroll :ler: ), så jeg håper at det går relativt smertefritt.

Var en tur i byen for å se etter lysdempende gardiner til soverommet (så jeg slipper å våkne sammen med sola, og for at frøkna skal skjønne forskjellen på natt og dag når hun kommer), men det var dårlig utvalg, så jeg kom tomhendt ut fra Princess. Får undersøke andre butikker senere. Og så kom jeg endelig over et fint post-bound album som jeg skal ordne til prinsessa vår, om svangerskapet og ihvertfall første leveår. Fordelen med post-bound album er jo nettopp at man kan utvide det med mange sider og kan omrokkere underveis. Gleder meg til å begynne :hoppe: men tror ikke det blir noe (annet enn litt planlegging) før jeg går ut i permisjon.

Og så kom bæresjalet i posten i dag! :rodmer: Så nå må jeg studere hvordan det kan knytes og vurdere om jeg skal ta de med i fødebagen eller om vi skal vente til vi kommer hjem :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilket sjal har du kjøpt? Fortsatt veldig forvirret i den jungelen - mange med forskjellige meninger om hva som er lurt osv... Vil heller ikke ha noe som er for komplisert å knyte, for da blir det ikke til at jeg orker å bruke det! :sjenert: Vet ikke hvorfor vi ikke har likt antall dager til termin, kanskje det har noe med hvem som leverer tickeren? Har sånn app fra barnimagen på iphone, og der må jeg sette termin til 19.06 hvis jeg skal få rett uke+dag i følge jordmor/UL... Merkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vurdert både Moby wrap, Mam eco, Sino og Aldoria, så endte vi på sistnevnte. Det skal være et sjal som ikke blir altfor varmt på sommeren, som f.eks. Moby wrap kan bli ettersom jeg har skjønt. Mam Eco valgte jeg bort mye pga designet, og Sino er nesten ikke å oppdrive da det egentlig er gått ut av produksjon.

Det ER en jungel, og når man ikke har mulighet til å dra til en butikk og prøve, så må man bare velge noe, følte jeg. Men tror vi (ihvertfall jeg) kommer til å bli veldig fornøyd :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Aldoria-sjalene ser kjempefine ut, og ikke minst myke :jepp:

Vi har kjøpt en babylonia tricot-slen (nyvasket fra finn.no hehe), men jeg tror den kan bli varm utover sommeren. Gleder meg til å høre om hvordan det går med bruken av Aldoriaen, tror jeg må ønske meg en sånn selv!

God langhelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bestilte meg akkurat en Storchenwiege ringslynge jeg! :) Har sett på dem før, og det ser ut som noe som passer meg fint! Men Aldoriaen så også veldig fin ut da...! Blir spennende å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg :hjerte: Aldoria-sjalet! :jepp: Det er jo ikke like stødig som Tricot-slen'en eller Moby, men såååå deilig og mykt og svalt! Ellers er jo ringslynge også uunnværlig her i huset, den er super til "småbæring". Og meitai... Og Ergo... Og vevd sjal. :ler::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Aldoria-sjalene ser kjempefine ut, og ikke minst myke :jepp:

Vi har kjøpt en babylonia tricot-slen (nyvasket fra finn.no hehe), men jeg tror den kan bli varm utover sommeren. Gleder meg til å høre om hvordan det går med bruken av Aldoriaen, tror jeg må ønske meg en sånn selv!

God langhelg!

Det er innmari mykt og deilig, ja! :hjerte:

Tricot-slen'en ser jo veldig stødig og god ut da! Vi må nok øve litt for å få til en ordentlig stødig bæring. Men når vi finner ut av det tror jeg det blir riktig så koselig :rodmer:

Bestilte meg akkurat en Storchenwiege ringslynge jeg! :) Har sett på dem før, og det ser ut som noe som passer meg fint! Men Aldoriaen så også veldig fin ut da...! Blir spennende å prøve!

Den så fin ut! Er litt skeptisk til å bære på bare ene skulderen, men det er sikkert en vanesak :Nikke: Blir spennende å prøve seg på bæring i alle fall!

Jeg :hjerte: Aldoria-sjalet! :jepp: Det er jo ikke like stødig som Tricot-slen'en eller Moby, men såååå deilig og mykt og svalt! Ellers er jo ringslynge også uunnværlig her i huset, den er super til "småbæring". Og meitai... Og Ergo... Og vevd sjal. :ler::sjenert:

Vi må nok øve litt for å finne en god og stødig måte å bære frøkna på, men når vi får til det tror jeg det blir fantastisk :rodmer:

At du er bærefrelst har jeg skjønt for lenge siden :fnise: og det er smittsomt! Blir nok en bæresele her også når vesla blir noen måneder. Ergo eller Angelpack, tenker jeg :Nikke:

---

Friiii! Men fikk ikke sove så altfor lenge da, for jeg ble bare liggende å vri meg fordi jeg a) måtte på do og tisse og b) blir litt mørbanket i hoftene av snuingen i løpet av natta. Vanligvis våkner jeg ikke om natta når jeg snur meg, men nå som jeg må dra med meg både dyna som ligger mellom beina og under magen, pluss pleddet jeg har over meg og ikke minst få med meg magen på runddansen :fnise: så er det ikke til å unngå å våkne.

Noen småting gjenstår å handle før fødselen:

- Madrass til vugga

- 2 Amme-BH'er

- 2 Ammesingleter

- Et par andre amme-vennlig plagg

- Morgenkåpe

- Bomullsshorts til å sove i på føden

- En pakke med engangsbind

- Setebeskytter til bilen

- Lysdempende gardiner til soverommet

Så kan prinsessa vår kommer f.eks. den 11. juni som jeg drømte :Nikke::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friiii! Men fikk ikke sove så altfor lenge da, for jeg ble bare liggende å vri meg fordi jeg a) måtte på do og tisse og b) blir litt mørbanket i hoftene av snuingen i løpet av natta. Vanligvis våkner jeg ikke om natta når jeg snur meg, men nå som jeg må dra med meg både dyna som ligger mellom beina og under magen, pluss pleddet jeg har over meg og ikke minst få med meg magen på runddansen :fnise: så er det ikke til å unngå å våkne.

Noen småting gjenstår å handle før fødselen:

- Madrass til vugga

- 2 Amme-BH'er

- 2 Ammesingleter

- Et par andre amme-vennlig plagg

- Morgenkåpe

- Bomullsshorts til å sove i på føden

- En pakke med engangsbind

- Setebeskytter til bilen

- Lysdempende gardiner til soverommet

Så kan prinsessa vår kommer f.eks. den 11. juni som jeg drømte :Nikke::fnise:

Ikke lett å sove når det er en halv verden som skal være med hver gang man skal snu! :fnise: Kunne godt tenkt meg at lillemakrell kom ca 11.juni, men det er unektelig litt enklere hvis han venter til sommerferien slik at vi har tasse-passere tilgjengelig døgnet rundt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...