Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Jeg har jo vært så heldig at jeg har vært i form til å være i full jobb hittil, så for min del er det helt naturlig at det har blitt sånn, og er veldig takknemlig for det :) Men jeg er ikke redd for å si ifra hvis jeg føler behov for sykemelding eller mer tilrettelegging før permisjonen begynner :Nikke: 4 uker går ganske fort :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvangivelsen er levert (jeg har vært uvanlig treg i år), stue og kjøkken er ryddet og Mannen har støvsuget og vasket gulvene, og tørket støv. Deilig å få gjort :jepp:

Planen om å rydde litt i skapet med håndkler/sengtøy o.l. er litt utsatt fordi vi mangler rett og slett noe å oppbevare det som skal stues vekk i. Må få tak i noen plastkasser med hjul på til uka. Kom på det for seint i dag :murvegg:

Boden ute i carporten skal kles skikkelig igjen på innsiden, så der har Mannen vær og målt opp. Da gjenstår det bare å se hvor fort vi (les: mannfolkene i familien) får fikset det. Burde være en enkel jobb, men det er noe med å ha materialer og tid også. Satser på at det ikke går for lenge slik at vi kan få ryddet ut litt ting og tang dit.

I kveld blir det bare sofakos og strikking :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det var pittelitt (på størrelese med en kvart ert) av slimproppen som gikk i går kveld, jeg :klo: Er jo litt tidlig, og det var ikke noe blodspor i den, så det kan jo ha vært noe annet(?), eller så produseres det mer slim for å "gjøre opp for" det som kom. Har ikke merket noe på kynneraktiviteten, og frøkna får ikke lov til å komme ut ennå, men det har jeg heller ingen tro på at skal skje. Får bare nyte fridagen, ta livet med ro og nevne det for legen på kontroll i morgen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda litt mer slim på papiret i stad. Nesten like mye som en ert. Kanskje det er utfloden som har forandret konsistens? :klo: Spennende er det ihvertfall, enten det er sånn eller slik :Nikke: Kanskje legen kan ta en sjekk i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimproppen kan gå flere uker før fødsel, men det vet du sikkert. Er formen din grei? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har hørt det, men 7 uker før termin er kanskje litt vel tidlig? Vet ikke :vetikke: Slimproppen er vel uansett ikke den indikasjonen JM og lege bryr seg mest om har jeg inntrykk av.

Formen er god! Magen tar jo mer og mer plass og det er litt kronglete å sitte/ligge av og til, men jeg har ingen halsbrann å melde om og minimalt med vondter i bekkenområdet (kun etter mye gåing/ståing på jobb), så jeg er fornøyd :jepp: Frøkna er skikkelig sprelsk i dag :rodmer:

Står alt bra til med Trekkoppfamilien? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herremin, nå har jeg visst begynt å glede meg til å stå opp tidlig for å gå trilletur med frøkna :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler av min slimpropp gikk når jeg var 30 uker på vei, men her betydde det ingenting :) og det var mye mer enn en halv ert. Så jeg tror ikke du trenger å tenke noe på det :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Herremin, nå har jeg visst begynt å glede meg til å stå opp tidlig for å gå trilletur med frøkna :daane:

En formiddagstrilletur er supert! Herlig å trille i solen (drømme) før det er blitt skikkelig varmt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin, nå har jeg visst begynt å glede meg til å stå opp tidlig for å gå trilletur med frøkna :daane:

:fnise: Skylde på hormoner?! Trilletur er jo koselig - hadde vært mer bekymret om du hadde begynt å glede deg til trassalder eller fulle bæsjebleier!

Håper det gikk fint på kontroll i dag! Spennende med nye ting som skjer med kroppen, i alle fall nå som den lille vil klare seg fint på utsiden også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har hørt det, men 7 uker før termin er kanskje litt vel tidlig? Vet ikke :vetikke: Slimproppen er vel uansett ikke den indikasjonen JM og lege bryr seg mest om har jeg inntrykk av.

Formen er god! Magen tar jo mer og mer plass og det er litt kronglete å sitte/ligge av og til, men jeg har ingen halsbrann å melde om og minimalt med vondter i bekkenområdet (kun etter mye gåing/ståing på jobb), så jeg er fornøyd :jepp: Frøkna er skikkelig sprelsk i dag :rodmer:

Står alt bra til med Trekkoppfamilien? :klemmer:

Lages det ikke en ny slimpropp, da? Ble litt usikker nå, men vet den kan gå mange uker før termin. Og det er bare knappe fire uker til det ikke lenger er prematurt.

Alt er bra med oss, har nettopp flyttet til en ny by. Masse kav og styr, men nå begynner vi å komme på plass.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler av min slimpropp gikk når jeg var 30 uker på vei, men her betydde det ingenting :) og det var mye mer enn en halv ert. Så jeg tror ikke du trenger å tenke noe på det :hug:

Det er nok bare pga modning som legen min sa i dag, og jeg skulle følge med om det kom mye mer, men som jeg antok så var det ikke noe farligere enn det. Spennende med modning da, for jeg kjenner ikke noe særlig annen type modning ennå.

:klemmer:

En formiddagstrilletur er supert! Herlig å trille i solen (drømme) før det er blitt skikkelig varmt :)

Åh, det skal bli herlig, ja! Jeg er superklar for en fin sommer med masse kos :hjerte:

Lykke til på kontroll idag :)

Takk, det gikk fint. Bare gode parametre, men litt lav blodprosent, så for å ha litt energi til fødsel og tiden etter så kjøpte jeg noen jerntabletter :Nikke: De siste 2-3 ukene har jeg vært litt trøttere enn vanlig og det har blitt noen middagslurer, så det var vel en indikasjon på det.

:fnise: Skylde på hormoner?! Trilletur er jo koselig - hadde vært mer bekymret om du hadde begynt å glede deg til trassalder eller fulle bæsjebleier!

Håper det gikk fint på kontroll i dag! Spennende med nye ting som skjer med kroppen, i alle fall nå som den lille vil klare seg fint på utsiden også! :)

Ja, skylder på hormonene! :fnise: Jeg har definitivt blitt mer A-menneske gjennom svangerskapet, og det er helt greit med tanke på hva som antageligvis venter oss.

Gikk veldig fin på kontroll i dag. Alle målinger var fine, men litt lav blodprosent som jeg skal korrigere med litt jern for å ha energi til fødsel og barseltiden :jepp:

Lages det ikke en ny slimpropp, da? Ble litt usikker nå, men vet den kan gå mange uker før termin. Og det er bare knappe fire uker til det ikke lenger er prematurt.

Alt er bra med oss, har nettopp flyttet til en ny by. Masse kav og styr, men nå begynner vi å komme på plass.

:klemmer:

Joda, slimproppen kan lages på nytt :Nikke: Men om det faktisk var deler av den eller om det var noe annet er ikke så lett å si. Uansett kommer det nok av modning, og det er spennende!

Så kjekt at dere begynner å komme i gjenge i nytt hjem i ny by! Kan tenke meg at det har vært en

---

Som sagt gikk altså alt bra på legekontroll i dag. Fine parametre, bortsett fra litt lav blodprosent som jeg skal korrigere med litt jern for å sikre litt energi til fødsel og barseltiden.

Prinsessa ligger fremdeles med hodet ned og ryggen mot min venstre side, men hodet er visst ikke festet. Så får vi se om det skjer innen jeg skal til JM om tre uker.

Og angående slimet jeg oppdaget, så sa legen rett ut at hun synes det med slimproppen er litt vanskelig å bedømme, men at det mest sannsynlig kommer på grunn av modning. Hodet til frøkna ligger jo fremdeles høyt oppe. Og siden jeg ikke kjenner noen flere eller vondere kynnere, så skal jeg bare følge med og hvis jeg ønsker så bestiller jeg bare time for en sjekk.

Uansett; hurra for modning! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:jepp:

Måtte de neste 7 ukene gå fort, og frøkna kan gjerne bestemme seg for å komme på termin, og ikke 10-14 dager senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en skrekk å måtte gå og vente i 14 dager over tiden!! Husker hvordan det var å vente med å åpne presanger på julekvelden til ALLE var ferdige å spise OG oppvasken var klar - dette blir jo 1000 ganger verre - og ubehagelig i tillegg!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, ikke si det en gang! :daane:

Tror jeg må Google hvor mange prosent av førstegangsfødende som føder før/på termin :fnise:

Prøver å innstille meg på å gå 14 dager over tida, men når termindatoen kommer tror jeg man blir utålmodig uansett :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utålmodig allerede jeg, og her er det 13 dager igjen til termindato :P

Nå er vi så nær at det er lov å være litt spent synes jeg! Det er uansett helt klart at vi har lyst til å hilse på små babyene nå, etter å ha kjent de så lenge i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PurpleLady

Ååh, jeg kjenner jeg blir utålmodig etter å få møte babyen min når jeg leser dette her! :rodmer: Og jeg er bare litt over halvveis... Kjenner jeg blir småmisunnelig på dere som snart får holde babyene deres, samtidig som jeg er takknemlig for at jeg har god tid igjen, i og med at det er lite barneutstyr som er i orden enda... :sjenert:

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utålmodig allerede jeg, og her er det 13 dager igjen til termindato :P

Nå er vi så nær at det er lov å være litt spent synes jeg! Det er uansett helt klart at vi har lyst til å hilse på små babyene nå, etter å ha kjent de så lenge i magen.

Det er nok helt vanlig å bli litt utålmodig mot slutten. Vi er jo veldig spente på å få møte den som vi har blitt kjent med i magen, som du sier :jepp:

Ååh, jeg kjenner jeg blir utålmodig etter å få møte babyen min når jeg leser dette her! :rodmer: Og jeg er bare litt over halvveis... Kjenner jeg blir småmisunnelig på dere som snart får holde babyene deres, samtidig som jeg er takknemlig for at jeg har god tid igjen, i og med at det er lite barneutstyr som er i orden enda... :sjenert:

God helg! :klemmer:

Ikke rart man blir litt utålmodig når man treffer søte små nyfødte nurk og når man hører om andre som nylig har født/skal føde. Man er jo så spent! :) Godt vi ikke er elefanter og går gravide i 22 måneder :fnise:

God helg til deg også! :klemmer:

---

Dagens bestilling: Aldoria bæresjal i bambus. Åh, som jeg gleder meg til å bære den skjønne prinsessa vår tett inntil kroppen :rodmer:

Har fått to tøybleier (bambus) i posten, noen ammeinnlegg i ull og ull/silke, og tøybind, og venter enda på flere tøybleier.

Forøvrig har jeg prøvd å Google sannsynligheten for å føde før termin som førstegangsfødende, men jeg finner ingen gode sikre kilder, men det finnes mange spekulasjoner eller antagelser (?) som går ut på at 30% føder før termindatoen, mens 70% nok må gå over tiden (egentlig ingen overraskelse) og noen påstår at dersom man er i jobb frem til permisjonsstart 3 uker før termin, så er også sjansen større for å føde før termin. Vet ikke helt om jeg tror på det, men kan jo håpe at det stemmer hvis jeg fremdeles klarer å være i jobb i 3 uker til :lur: Frøkna kommer når hun er klar, og man kan allids prøve med noen kjerringråd når termindagen nærmer seg, men uansett får vi treffe henne seneste i begynnelsen av juli.

Her er forresten en utrolig søt video en venninne viste meg i går *smelt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...