Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Mannen har vært så snill og kjøpt brystpumpe! Helt uten at jeg har sagt noe annet enn at kanskje det er kjekt å ha etterhvert. Til og med en elektrisk Avent som jeg uansett hadde tenkt til å velge hvis vi skulle kjøpe det. Jeg er imponert :lur:

Ellers føles det ut som om frøkna vår vokser mye disse dagene. Magen kjennes av og til litt øm ut øverst, og den er ganske fast. Men ingen strekkmerker observert ennå *bankibordet*

Og så er det litt tyngre å puste på en måte, så jeg gleder meg til magen synker om x antall uker :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snille mannen! Imponert! Gleder meg til magen finner sin vante fasong igjen jeg også! :) Tenk å kunne gå i vanlige bukser med knapp igjen!! Her strutter magen mer og mer for hver dag, og nå er det snart ikke mulig å sove på ryggen lenger uten å miste pusten helt... Så da lurer jeg på hvordan jeg skal sove noe i det hele tatt!! Kommer til å vandre rundt som en skikkelig zombie! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt noen tøybind og tenker å ellers supplere med engangsbind - med mindre jeg blir frelst og må bestille noen flere i tøy :Nikke:

Har også vært en tur innom Ebay og kjøpt litt diverse tøybleier (lommbleier) og bambusinnlegg som jeg tenker vi kan prøve ut. Er mye billigere å kjøpe der enn i norske (nett)butikker, og synes det er greit når vi ikke vet om det er noe for oss. Jeg tror - og håper - selvsagt det er noe for oss, og er veldig spent. I så fall kommer vi til å måtte bestille flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 uker! :hoppe:

8 uker + 3 dager igjen til termin!

22 arbeidsdager igjen til permisjon!

På tirsdag skal jeg og frøknas mormor på shopping og få på plass diverse småtteri som mangler (regntrekk til vogn, stellematte, sengekant og madrass, badebalje osv) Utstyrslista er forresten oppdatert :Nikke: Mannen og jeg hadde tenkt til å kjøpe himmel til å ha på vugga, men ser egentlig for meg at det blir mer styr enn glede når vi må løfte henne ut av senga flere ganger om natta, så vi utsetter det til hun blir større og skal ha sprinkelseng, og kanskje har mer glede av det.

Det ble ikke noe strikking på Mor Signe-teppet denne uka, men nå i helga har jeg kommet litt videre. Tror jeg nærmer meg 100 masker (strikker på skrå), og synes i grunn det går ganske greit å strikke, men blir sikkert en smule kjedelig når omgangene nærmer seg 150-200 masker osv :gjeiper: Er ihvertfall veldig fornøyd med fargen, som jeg synes er finere når den er strikket, enn bare på nøstet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig farge på det teppet, ja...! ;) Du har enda litt tid på deg til å bli ferdig med det.

Snart ferdig med all shoppingen ja, da ligger dere jo godt an. :) Kos å shoppe med mormor...

Håper ellers søndagen er fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin farge på teppet! :) Strikkingeb blir kjedelig ja, men bare tenk hvor fort maskeantallet minker igjen når du har strikket opp to nøster og skal felle av! ;) Koselig med shopping av småting og stæsj - litt kjedelig sånn at vi arvet det meste og ikke har trengt å kjøpe stort i det hele tatt... Men det blir vel nok å bruke penger på, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pasjonsblomst: Ja, jeg har minst 2 måneder på meg, og med min flaks får jeg kanskje en bonus på to uker også :ler:

Mayami: Veldig økonomisk å arve da (Vi er først ute i begge familier)! Og det er sikkert mer enn nok å bruke penger på i løpet av de neste 20 årene :gjeiper:

---

Noen ganger kan man bli grepet av hvor utrolig stort ansvar det er å bære på en baby i magen. Man regner det jo for nesten 100% sikkert når man har kommet så langt som nå, men allikevel så må man jo følge med på bevegelser og sånt, for det kan skje ting. Kan bli paranoid av å gå å tenke på om man har kjent ti spark den siste timen, hva teller egentlig som et spark (for plassen begynner jo å bli mindre, og det er mer rullende bevgelser enn spark), og hva med hikkingen, osv. Jeg synes det var litt rolig på fredag og lørdag (men vil jo ikke være en hysterisk førstegangsgravid - teit tanke, I know - så jeg er kanskje litt for flink til å holde sånt for meg selv), men i dag har frøkna virkelig boltret seg, og det gjør så godt for mammanervene :gravid:

Så vekk med dumme tanker :balltre: og velkommen ny uke med nye muligheter! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det igså i perioder - hvis lillemakrell har vært veldig aktiv en dag, er han roligere dagen etter. I går kveld kom jeg på at han ikke hadde hikket siden lørdag, men akkurat da jeg sa det til mannen, begynte han. Kjenner godt til det der bekymrings-styret, og "trøster" meg med at man skal vel alltid bekymre seg for sine barn. Blir lenge til han slipper ut alene på kveldstid i alle fall!! :fnise: Kommer til å bli en sånn mor som sitter oppe og venter klar for å lukte på ånden og putte i seng (og bolte døra)... Nei, avogtil skulle jeg ønske han ikke kom ut, det er mye tryggere der han er nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter også og bekymrer meg for om jeg kjenner nok bevegelser enkelte dager. Noen ganger må jeg dulte noe veldig til magen før jeg får noe livstegn tilbake, og så får jeg dårlig samvittighet for at jeg forstyrrer henne :sjenert:

Men som min kjære sa; du har blitt mamma allerede du, morsinstinktet er der jo for fullt! :rodmer:

Gratulerer med 32 uker, og lykke til på babyshopping i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det igså i perioder - hvis lillemakrell har vært veldig aktiv en dag, er han roligere dagen etter. I går kveld kom jeg på at han ikke hadde hikket siden lørdag, men akkurat da jeg sa det til mannen, begynte han. Kjenner godt til det der bekymrings-styret, og "trøster" meg med at man skal vel alltid bekymre seg for sine barn. Blir lenge til han slipper ut alene på kveldstid i alle fall!! :fnise: Kommer til å bli en sånn mor som sitter oppe og venter klar for å lukte på ånden og putte i seng (og bolte døra)... Nei, avogtil skulle jeg ønske han ikke kom ut, det er mye tryggere der han er nå!

Ja, dette er nok bare starten på all bekymringene vi skal kjenne på :sukk::fnise:

Jeg sitter også og bekymrer meg for om jeg kjenner nok bevegelser enkelte dager. Noen ganger må jeg dulte noe veldig til magen før jeg får noe livstegn tilbake, og så får jeg dårlig samvittighet for at jeg forstyrrer henne :sjenert:

Men som min kjære sa; du har blitt mamma allerede du, morsinstinktet er der jo for fullt! :rodmer:

Gratulerer med 32 uker, og lykke til på babyshopping i morgen :)

Litt godt å høre at det er flere som tenker det samme :Nikke: De små vokser jo fremdeles inni magen og trenger litt hvile akkurat som oss, men man kan jo bli litt utålmodig når de hviler for lenge ;)

---

Trodde det var en myte at man ble mer distrè i tredje trimester, men det kan visst stemme. Det har vært noen småepisoder hvor jeg har vært litt slepphendt og generelt litt distrè, noe som egentlig er ganske ulikt meg. Og nå har jeg akkurat klippet luggen min, og den ble jammen litt for kort! Uæææh! Krysser fingrene for at håret vokser fort, og i mellomtiden får jeg finne på noe lurt :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at det ikke er ubehagelig for lille prinsessa å ligge å stange mot ribbeina, når jeg synes det. Men som Mannen sa; hun er vel så myk i seg selv og godt polstret inni livmora at hun ikke merker det på samme måte.

I kveld hørte vi forresten hjertelyden med stetoskopet jeg har liggende fra studietiden. Så herlig! :hjerte:

I morgen er det shopping på planen og på kvelden skal vi besøke en 3 uker gammel baby :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir stas med en liten baby.. vedder på at du smelter helt :rodmer:

Jeg er iallfall både glemsk og mer distre nå.. glemmer koder, gjøremål og mister endel ting , særlig mat på gulvet.. uff uff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har det blitt for meg også. Eller, jeg er ikke spesielt distre, men jeg driver å mister ting i gulvet hele tida...

Kjenner også på den ansvarsfølelsen dere snakker om, med at babyen skal ut snart og at verden er stor og utrygg! Men det at vi allerede tenker på det gjør oss nok til gode omsorgsfulle mammaer alle sammen :) Og da er barnet forberedt den dagen han eller hun skal ut i verden alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Jeg er også veldig distre, visste ikke at det var et "symptom" jeg! Trodde bare det var ammetåka som slo inn usedvanlig tidlig :ler:

Kos deg på shopping og med babykos :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Distré, ja... For min del varte det ihvertfall et år etter fødsel også, med Turnerose. :ler: Men da heter det jo ammetåke. :nigo:

Herlig med hjertelyd! :hjerte: Vi har jordmorstetoskop, hender at mannen må høre litt. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir stas med en liten baby.. vedder på at du smelter helt :rodmer:

Jeg er iallfall både glemsk og mer distre nå.. glemmer koder, gjøremål og mister endel ting , særlig mat på gulvet.. uff uff!

Ja, det er så herlig med de små. Blir jo nesten helt forelsket :hjerte:

Godt å vite at jeg ikke er alene om å være glemsk og distrè. Synes nesten det er litt ubehagelig, men det går vel over.

Sånn har det blitt for meg også. Eller, jeg er ikke spesielt distre, men jeg driver å mister ting i gulvet hele tida...

Kjenner også på den ansvarsfølelsen dere snakker om, med at babyen skal ut snart og at verden er stor og utrygg! Men det at vi allerede tenker på det gjør oss nok til gode omsorgsfulle mammaer alle sammen :) Og da er barnet forberedt den dagen han eller hun skal ut i verden alene!

Vi er visst ikke alene om å være litt slepphendte :fnise:

Ja, det er vel en god egenskap å kunne bekymre seg litt egentlig. Tyder vel på at vi har litt morsinstinkt allerede :jepp:

Jeg er også veldig distre, visste ikke at det var et "symptom" jeg! Trodde bare det var ammetåka som slo inn usedvanlig tidlig :ler:

Kos deg på shopping og med babykos :hjerte:

Er visst et ganske vanlig symptom, men jeg skjønner ikke hva slags funksjon det skal ha :klo:

Distré, ja... For min del varte det ihvertfall et år etter fødsel også, med Turnerose. :ler: Men da heter det jo ammetåke. :nigo:

Herlig med hjertelyd! :hjerte: Vi har jordmorstetoskop, hender at mannen må høre litt. :rodmer:

Er visst bare å forberede seg på at det har kommet for å bli en stund, skjønner jeg :ler:

---

I dag fikk vi med oss både badebalje (med stativ etter litt diskusjon hvor mamma mente at vi måtte ha det. Greit nok, hun betalte for kalaset, men jeg vet ikke helt om vi får nytte av det. Vi får prøve oss litt frem), temp.måler til badevannet, koppholder og regntrekk til vogna, stellematte til å ha oppå vaskemaskina, noen flere klær og annet småtteri.

Vi var innom en kafè en tur, men allikevel ble det litt mye gåing og ståing for en gravid kropp, så jeg kjente at jeg ble sliten i ryggen og litt trøtt etterpå. Men det gikk heldigvis fort over når jeg fikk ordnet litt middag og slappet av litt i sofaen.

I kveld disket jeg sammen sjokolademuffins med blå glasur og dro på besøk hos ei venninne med en 3 uker gammel babygutt og fikk endelig gitt ham teppet jeg strikket. Mamma'n ble ihvertfall veldig glad for det :jepp: Han var selvfølgelig utrolig nydelig. Så god og myk! Kan nesen ikke tro at vi også skal få et sånt lite nurk i hendene snart :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blå glasur.. tenkte først yuk, men til en baby passer det vel! (så jo for meg skikkelig sånn gift-blå først da)

Så bra at dere har fått masse ting på plass! Vi satser nok på stellebalje uten stativ, kan evnt ha den på stellebordet, iallfall i starten.. blir nok stående i dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, glasuren var babyblå altså :jepp:

---

Stadig flere "Åh, så stor du har blitt" / "Oi, du blir jo nesten større for hver dag"-kommentarer dukker opp, så takk og lov for at jeg ikke er særlig nærtagende :glare: Graviditet er en "unntakstilstand" og man SKAL bli større. Og når det bare er magen som vokser så sier jeg meg ganske fornøyd :Nikke:

Porsjonene med mat blir mindre og mindre, til tross for at øynene er mer sultne. Jeg får heller spise middag i to omganger :fnise:

Jeg lurer sånn på om frøkna velger å komme før tiden, eller om hun (som jeg gjorde den gangen) trives så godt i magen at hun blir der til hun ut. I det ene øyeblikket er jeg overbevist om det ene, men i det neste tenker jeg det motsatte. Jeg har jo hatt et ganske problemfritt svangerskap hittil, og kynnerne jeg har kommer stort sett i fremprovoserte tilfeller (stress, fysisk aktivitet o.l.) og jeg kan ikke huske mer enn 2-3 episoder hvor de faktisk har vært ubehagelige. Skal tro om livmora mi fungerer som den skal? :ler: Får vel bare tro at den vet/lærer hva den gjør, og at man ikke må ha masse/vonde kynnere for at den skal klare å hamle opp med en fødsel :jepp:

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Kam på en episode fra påsken når jeg leste de kommentarene du har fått.. En kvinnelig bekjent som jeg traff på i påsken hadde ikke sett meg siden jul. Det første hun gjør er å komme bort og klappe meg på magen(som virkelig ikke var så stor fordi lillemakrell lå på tvers) og si: "Nei, så stor du har blitt!" Før jeg får tent meg om sier jeg bare "Takk i like måte!". Og HUN blir fornærmet!! :skratte: Jeg er ikke den typen som tar igjen slik, men det var så spontant at jeg ikke kunne noe for det! Det var flere rundt oss (som vi begge kjente) som hørte det, og de syntes hun fikk svar på tiltale! ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, glasuren var babyblå altså :jepp:

---

Jeg lurer sånn på om frøkna velger å komme før tiden, eller om hun (som jeg gjorde den gangen) trives så godt i magen at hun blir der til hun ut. I det ene øyeblikket er jeg overbevist om det ene, men i det neste tenker jeg det motsatte. Jeg har jo hatt et ganske problemfritt svangerskap hittil, og kynnerne jeg har kommer stort sett i fremprovoserte tilfeller (stress, fysisk aktivitet o.l.) og jeg kan ikke huske mer enn 2-3 episoder hvor de faktisk har vært ubehagelige. Skal tro om livmora mi fungerer som den skal? :ler: Får vel bare tro at den vet/lærer hva den gjør, og at man ikke må ha masse/vonde kynnere for at den skal klare å hamle opp med en fødsel :jepp:

AKKURAT sånt har jeg det nå også om dagen, samme form og tanker rundt det. Fungerer nok hur godt som helst, tror jeg da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...