Haley Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #1161 Del Skrevet 21. mars 2013 Frøkna fikk sitt første paper cut i stad når hun røsket tak i papirbunken min som lå en centimeter for nærme de lange fingrene hennes. Men hun lot seg ikke merke av det, og fortsatte bare klappingen sin. Det er nemlig klapping som er det store for tiden. Og mamma'n og pappa'n synger "Klappe, klappe søte..." fra morgen til kveld I morgen skal vi endelig hente ny bil etter at vi har vært uten familiebil i to måneder pga kræsjen. Forsikringsselskapet vet å hale ut tida I ettermiddag skal jeg til frisøren og klippe tuppene, fikse luggen og freshe opp fargen litt. Et mislykket fosøk på å bli litt lysere selv endte opp med rødskjær og det er jeg virkelig ikke noe glad i på meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 22. mars 2013 #1162 Del Skrevet 22. mars 2013 Gratulerer med ny bil! Vet alt om trege forsikringsselskap... skulle tro det var deres egne private penger det var snakk om!! Venter på nytt boblebad vi, etter at en gjøk av en elektriker presterte å kortslutte ALT sammen. Men det varer og rekker....... Så flink frøkna er! Lille har nok ikke fantasi til å klappe han - men han kan vise hvor stor han er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 23. mars 2013 #1163 Del Skrevet 23. mars 2013 Papirkutt, huff og au. Lita hverken klapper eller viser hvor stor hun er- hvis jeg strekker armene hennes i været drar hun seg opp i stående... Det er forskjellig de holder på med disse små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 25. mars 2013 #1164 Del Skrevet 25. mars 2013 Rekner med at du både har fått ny bil og fikset håret nå - grattis! Deilig med litt nytt! Håper dere nyter været og får en finfin påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #1165 Del Skrevet 25. mars 2013 Gratulerer med ny bil! Vet alt om trege forsikringsselskap... skulle tro det var deres egne private penger det var snakk om!! Venter på nytt boblebad vi, etter at en gjøk av en elektriker presterte å kortslutte ALT sammen. Men det varer og rekker....... Så flink frøkna er! Lille har nok ikke fantasi til å klappe han - men han kan vise hvor stor han er! Takk, vi er veldig fornøyd med nybilen Det kjipe er at vi fikk igjen minst 15-20.000 mindre enn vi skulle fått for bilen som ble påkjørt - antageligvis fordi vi har samme forsikringsselskap og de vil ut med minst mulig penger! Så nybilen er forsikret i et annet selskap, for å si det sånn. Og den lille, søte Golfen vår skal også flyttes over dit. Det er så gøy når de lærer seg nye ting! Da er det det som gjelder om igjen og om igjen Papirkutt, huff og au. Lita hverken klapper eller viser hvor stor hun er- hvis jeg strekker armene hennes i været drar hun seg opp i stående... Det er forskjellig de holder på med disse små. Ja, det er så stor forskjell på disse små, men det er liksom ingenting som er unormalt heller, heldigvis. Noen krabber og går tidlig, andre prater tidlig osv. Gøy med variasjon Rekner med at du både har fått ny bil og fikset håret nå - grattis! Deilig med litt nytt! Håper dere nyter været og får en finfin påske Ja, nå er nybilen på plass og håret er litt mindre rødt. Litt mer kald brunt og jeg er veldig fornøyd. Om jeg ikke var det så var det bare å komme tilbake innen noen uker så skulle frisøren fikse på det. God service Og vi fant ut at det er hun som skal ordne meg til bryllupet. Artig Ja, vi koser oss på trilleturer og jeg prøver å få litt farge i solveggen sammen med en god bok når frøkna sover. God påske til deg også! --- Alle jubler over påskeferie, men jeg er ganske melankolsk og synes mest at det er trist at dette er siste uken med permisjon. Og i går fant jeg ut at jeg mest sannsynlig skal jobbe tidligvakt på 17. mai (dersom sjefen ikke setter opp en egen helligdagsturnus for mai, for jeg skal visst jobbe 01. mai og 2. pinsdag også hvis vi følger vanlig turnus). Frøkna skjønner jo ikke så mye av 17. mai, men jeg har gledet meg til å pynte henne og gå ned i byen sammen med pappa'n og trille og kose oss, bruke bunaden som jeg ikke har fått brukt på 5-6 år. Og i tillegg så sier Mannen det i går at søsteren hans har tinget på å få være med å feire frøknas første 17. mai. Sikkert bare jeg som er übersensitiv, men jeg synes det er litt urettferdig at hun (og alle andre slektninger som er så heldig å ikke jobbe turnus) får kose seg med snuppa den dagen, mens jeg må være på jobb.. Men jeg får vel både la være å ta sorgene på forskudd (det kan jo som sagt bli egen helligdagsturnus og hvis jeg har flaks så slipper jeg å jobbe) og jeg får prøve å "psyke meg opp" til å være på jobb.. Sola skinner og det er sååå deilig med sånt vær! Jeg syns mars har vært en ganske bra måned værmessig, og håper det fortsetter i april. Blir nok en trilletur snart for vi må jo benytte sjansen. Og frøkna koser seg i sportsvogna på tur - med solbriller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 26. mars 2013 #1166 Del Skrevet 26. mars 2013 Jeg synes heller ikke at denne påskeferien er verdens beste... Og det blir ikke bedre av at kjære sier igjen og igjen at nå gleder han seg til å ha fri sååååå leeeeeenge!!! Jeg vil også!!!! Men det går sikkert fint når vi først kommer i gang... Solbriller var lurt, tror vi må fikse oss det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 1. april 2013 Forfatter #1167 Del Skrevet 1. april 2013 Så er påsken straks over og vi koser oss hjemme i dag. Koselig å komme hjem til frøknas besteforeldre, men jammen godt å komme hjem igjen også! Vi dro innover dit på onsdag, og på fredagskvelden dro vi hjem igjen fordi frøkna fikk feber og var veldig trøtt og ikke særlig god form. Så da var det godt å komme hjem og sove i egen seng. Det ble bedre søvn på oss alle tre (Frøkna er visst glad i å være hjemme hun også, akkurat som mamma'n sin). På lørdagen var hun derimot i fin form igjen og etter å ha vært en tur på apoteket etter mer Bepanthensalve og litt flytende kull (just in case), og en tur innom butikken for litt påsksnop, så dro vi tilbake til Mannens foreldre på ettermiddagen og ble til i går. Vi har kost oss masse med god mat (bl.a. pinnekjøtt ), kortspill, grilling og kaffekoking på bålpanne, lesing, utekos og alt som hører påsken til (sett bort fra ski og fjell da). Så nå kan hverdagen bare komme - for fullt. Jeg har begynt å glede meg litt mer til å begynne på jobb, og ser fram til vår og snart bryllup Frøkna har begynt å slippe seg når hun står inntil møbler! Det er så gøy å se på! Balanserer liksom med armene og huker seg ned når hun merker at det begynner å gå feil vei sånn at det ikke skal bli altfor hardt å lande på rumpa Sove bedre om nettene gjør hun også (når vi er hjemme hos oss selv, vel og merke). Sover gjerne uten oppvåkning de 4-6 første timene og så er det 1-3 oppvåkninger hvor hun ikke finner smokken sin, før vi står opp i 6-7 tiden (8-tiden etter at vi stilte klokka da Og Mannen har virkelig begynt å ta seg mer av leggingen, både daglurene og kveldslegginga. Deilig for hu mor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 1. april 2013 #1168 Del Skrevet 1. april 2013 Så flink hun er til å øve påå stå da! Lille slipper han også, men han detter bare rett bakover og slår hodet i gulvet! Mannen her har ikke benyttet sjansen til å øve seg i påskeferien, snarere benyttet sjansen til ekstra avslapping... så det blir nok et sjokk for han i morgen, med en survete og klengete lille som nekter å spise grøten sin! Kjenner at jeg skal være en god stund på jobben i morgen ja....! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 1. april 2013 #1169 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Flinke frøkna Lita driver også på, mest når hun glemmer seg men de siste dagene har hun stopprt opp midt på gulvet når vi er ute og går og prøvd balansen før hun slipper hendene mine. Herlig at mannen tar seg mer av legging nå Gleder meg til Lita ikke må ha puppen for å sovne på kvelden, men akkurat nå er jeg fornøyd med at nattpuppen ikke trengs. Endret 1. april 2013 av pusilus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 2. april 2013 #1170 Del Skrevet 2. april 2013 Ha en fin dag, Haley - lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 2. april 2013 #1171 Del Skrevet 2. april 2013 Lykke til på jobb i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 6. april 2013 Forfatter #1172 Del Skrevet 6. april 2013 Første uke overstått og det har gått kjempefint både med frøkna og pappa'n på hjemmebane og med meg på jobb. Utrolig kjekt å komme tilbake når man blir møtt av så mange fine ord og gode klemmer Mannen kom med en stor bukett langstilkede roser etter første arbeidsdagen min, og han har laget deilig middager til jeg har kommet hjem. Luksus! Det kjedeligste med jobbingen er når jeg har kveldsvakt med påfølgende dagvakt, for da sov frøkna når jeg kom hjem og sov når jeg dro på jobb igjen. Veldig uvant å være borte fra henne så mye, men såååå stas å komme hjem til ei frøken som kommer krabbende i fullt firsprang og retter hendene opp for at jeg skal løfte henne opp Mannens bestemor havnet på sykehuset tidligere i uken, med slag, og har vært lite kontaktbar inntil i går, men nå håper vi at hun kommer seg til. Det blir vel ikke helt som før, men vi krysser fingrene for at hun får minst mulige mén etter dett. Ikke noe kjekt når sånt skjer Snøen er på plass igjen. Det har vel lagt seg ca. 5 cm. Og jeg som var er så klar for vår! Planen var å trille en god tur i dag, men nå kjenner jeg at det er litt tiltak.. Funderer litt på Cerazette som jeg bruker nå.. Første mensen jeg fikk etter at jeg startet på det var ganske kraftig og langvarig, men den jeg hadde gangen deretter kan vel knapt kalles en mens. Så jeg tenkte at jeg kanskje skulle være så heldig å slippe å ha mensen når jeg går på de, men på tirsdag - føste arbeidsdag - kom det en blødning, og jeg var ikke forberedt siden jeg var midt på brettet, men heldigvis har de tamponger i kiosken på sykehuset... Og en liten stor kviseksplosjon kom det også ved forrige mens. Vet ikke om det er pga pillene eller også en kombinasjon med litt høyt sukkerinntak før og i påsken Men om jeg skal fortsette å ha blødninger i ny og ne og få mass kviser så er det uaktuelt å bruke dem. Da får vi heller gå tilbake til kondom frem til prøvingen begynner. Vel, vel... Tiden går så fort når man skal jobbe samtidig som man skal kose med den lille skatten sin, men nå tar hun seg en dupp og pappa'n har ikke stått opp enda, så jeg skal ta meg en kaffekopp og lese et par blader som venter på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 7. april 2013 Forfatter #1173 Del Skrevet 7. april 2013 I dag kom det en ny blødning, enda jeg har igjen en knapp uke på brettet. Det må komme av at jeg noen dager tar den 2-3 timer senere enn ellers, men det er jo fryktelig irriterende om det er slik det skal være... Dårlig med søvn i helga, for jeg mistenker flere tenner på vei. Og både Mannen og jeg er rimelig lei nattevåk, så tålmodigheten er laber. Men hva kan man gjøre liksom Forhåpentligvis holder det ikke på i ukesvis. Men sola skinner i dag. Varmer oss og smelter snøen - perfekt! Frøkna har stått ved bord o.l. og sluppet taket i et par sekunder, men nå kan hun stå ganske lenge (15-20 sekunder) uten noen form for støtte! Mon tro om ikke hun skjønner at hun kan ta et skritt snart Planen er at hun skal være brudpike i bryllupet vårt i slutten av juli, så hun får bare begynne å øve seg Vi har en duo-vogn som vi for noen måneder siden byttet fra bag til sportsdel på, men den er jo unektelig litt mer kronglete å dra med seg enn en enkel sammenleggbar trille. Så jeg tror vi må invistere i en enkel liten sak nå som det (snart) går mot sommer. Noen som har et godt tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 7. april 2013 #1174 Del Skrevet 7. april 2013 Så bra at jobbstart går fint! Kjenner igjen følelsen av å komme hjem til søte små (og store) Og så flink frøkna har blitt, T synes det å stå er veldig skummelt og holde selg veldig godt fast ennå Men krysser fingrene for at det blir en flott stabbende jente i bryllupet Ang. trille så har jeg hatt simo (noen tall bak) og en som ligner på carena sin, easy-noe- og begge de har igrunn vært greie. Den easy-trillen hadde liten skjerm, så vi måtte kjøpe enn sånn solskjerm i tillegg, og simo-trillen er litt stor (noe som både er positivt og negativt), men helt super ellers...Så, jeg har igrunn ikke så mange tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 10. april 2013 Forfatter #1175 Del Skrevet 10. april 2013 Vi må nok ta oss en tur i butikken og se på trille. Er litt lettere å se hva man vil ha da --- Stakkar lille frøkna vår er forkjølet. Litt hås, hoste, feber (38*) og rennende nese. Men heldigvis går det fint å puste stort sett, så jeg tror ikke det er no RS-virus involvert, heldigvis. Det blir dårlig med søvn på henne (og oss...) stakkar, både på dag og natt, så jeg håper inderlig at det gir seg snart. :kgbaby: Og dette er første gang hun er syk, så vi skal ikke klage. Når hun er våken så er hun heldigvis stort sett blid og fornøyd, men har ikke fullt så god matlyst. Dog er hun kjempeflink til å drikke vann, og det er vi vldig glad for Vi har en Brio gå-vogn som man kan justere bremseeffekten på hjulene ved hjelp av non skruer, så nå fyker hun over gulvet med den foran seg hvis vi finner den fram til henne. Med et kjempestort smil stabber hun avgårde - og kræsjer i det som står i veien I helgen skal vi til Tr.heim så jeg får prøvd brudekjolen min som har ankommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 11. april 2013 #1176 Del Skrevet 11. april 2013 I helgen skal vi til Tr.heim så jeg får prøvd brudekjolen min som har ankommet Heldig! Ang. vogn, så er nok det lurt Og god bedring til snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 14. april 2013 Forfatter #1177 Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Takk, Unknown - - - Frøken Fryd har rukket å bli 10 måneder siden sist Det ble to måneder på Cerazette, og ikke en dag mer. Årsak? Vekt opp, sexlyst ned, mer uren hud, mye lengre og mer ustabile menstruasjon og mellomblødninger. Nå vil jeg tilbake til "meg selv" igjen, og det er jo bare 3,5 måned igjen til bryllupet og prøving (så jeg har like godt begynt med folat og satser på god effekt på hår og negler til bryllupet også. Grei bivirkning ) Kjolen var litt trang over ribbeina, antageligvis både pga 3 kilo i pluss (pga minipillen) siden den ble bestilt, og fordi den jeg prøvde var litt utvidet i og med at mange har prøvd den. Men vi skal se hvordan den sitter i begynnelsen av juni og evt sy ut noe da. Men målet mitt i mellomtiden er å få bort de 3 ekstra kiloene (og kanskje 2 til), så da skulle det vel gå greit. Frøkna er fremdeles forkjølet, men ingen feber heldigvis, og humøret er topp (bortsett fra når vi må fram med busesugeren) Endret 14. april 2013 av Haley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 14. april 2013 #1178 Del Skrevet 14. april 2013 Busesugeren er hatobjekt her også, ser interessert på når jeg setter den sammen og med en gang jeg putter munnstykket i munnen snur hun seg bort og kommer jeg etter er det illskriking. Det er en tomannsjobb. Kjedelig at minipillen skulle bli slik da, kan ikke si at jeg husker at noen har vært fornøyd med den. Kjolen passer nok til bryllupet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 16. april 2013 Forfatter #1179 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Lurer på om snuppa vår må få disse nusselige skoene som sine første sko. Mamma'n ble ihvertfall forelsket ..og sandaler er jo veldig søtt - og godt i varmen - men hvor praktisk det er til en som kanskje bare akkurat har lært seg å gå i sommer er en annen ting... Litt vel dyrt, men det er jo litt stas med det første paret med sko (og man tar jo vare på de så barna kan få dem når de blir store), og når det er et såpass bra kvalitetsmerke som Kavat, så må det være lov?! Endret 16. april 2013 av Haley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 17. april 2013 Forfatter #1180 Del Skrevet 17. april 2013 Amme eller ikke amme.. Nå er frøkna 10 måneder og de siste 3-4 månedene har jeg pumpet/håndmelket fordi hun ikke har vært interessert i å ta puppen selv, og nå får hun bare en liten skvett morgen og kveld. Det er ikke mye produksjon igjen, og selv om det ikke tar meg så lang tid å håndmelke, så er det allikevel litt ork. Opprinnelig hadde jeg tenkt til å amme frem til hun var 1-1,5 år, men de siste par ukene har jeg virkelig begynt å vurdere ammeslutt. Det er jo mange fordeler med amming, og hun hadde sikkert hatt godt av å bli ammet ved barnehagestart, men når det nå er såpass lite (40-60 ml) som kommer hver gang, så kan jeg jo ikke være sikker på at det i det hele tatt er noe igjen om 4 måneder, og jeg vet ikke om det har like mye effekt som om hvis jeg hadde ammet hyppigere/hatt mer melk? I bunn og grunn tror jeg at jeg kommer på flere punkt mot å fortsette, enn for. Og 10 måneder med amming må jo ha gitt et godt grunnlag uansett! Men så var det det å bestemme seg 100% da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå