Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Snørr og gørr her også, ser ut som vi har snegleinvasjon her i huset :ler:

Håper testen endrer resultat om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var visst mange barn som var hjemme pga forkjølelse i barnehagen nå :Nikke: Regner med at det kommer til å bli en del runder med sykdom i løpet av høsten/vinteren/våren, men sånn er det bare. Er jo eneste måten å få bygget opp immunforsvaret til disse små.

Krysser fingrene for TB om noen dager, men har ikke helt troa... Det er jo tross alt bare PP1, så vi jeg får prøve å smøre oss meg med tålmodighet :jepp:

---

Snart bærer det avgårde på nattevakt :Gjesp: Satser på en rolig natt med tid til å strikke ferdig oktoberbaby-teppet og kanskje lese litt :tommel:

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder også på med et oktoberbabyteppe, håper jeg blir ferdig :sjenert:

Å ja, jeg har ikke kjørt mer enn en time alene med lita fordi hun ikke liker tuneller og det er en del tuneller på denne kanten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med et juli-babyteppe jeg, som ikke ser ut til å bli ferdig i det hele tatt!! Nå har han vel snart vokst fra alt sammen.... men jeg er så dårlig på å montere ting, og et helt lappeteppe er kanskje noe optimistisk...! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teppet ble ferdig i helga (bortsett fra festing av tråder, men det er såååå kjedelig) :tommel:

---

Vi hadde en kjempefin biltur nedover, bare Frøken Fryd og jeg. Vi stoppet når det passet seg, lekte litt, sang masse i bilen, spiste niste og koste oss, og frøkna fikk seg to gode dupper i løpet av de 10 timene vi brukte. Det var kun den siste 1-1,5t (på motorveien i rushen inn mot Oslo) at hun klaget litt og kastet smokken, så jeg måtte finne et par bensinstasjoner å stoppe på, men det gikk greit. Og hjemturen gikk også veldig fint. Og det å få være sammen med frøknas oldemor / min farmor, og annen nær familie var veldig godt! Kjekt å komme seg litt bort og bare bruke helgen til familieliv. (Og en snartur på IKEA :nigo: )

Fangsten på IKEA ble bl.a. to dype rammer. Den ene i str. 23 x 23 cm skal jeg lage minneramme fra frøknas 1 årsdag (hun har fra fødslen og fra dåpen også) av, og den store 50 x 50(?) skal jeg lage en minneramme fra bryllupet av.

Og mensen dukket opp på bilturen hjem i dag. Ikke helt uventet, selv om den kom 1-3 dager over normal tid. Men nå lurer jeg/vi på om vi skal hoppe over denne syklusen og vente med prøving til etter neste mens p.g.a. en sånn filleting som at da har både jeg, Frøken A og lille spire (hvis jeg skulle bli gravid denne syklusen) fødselsdag i løpet av 14-21 dager (i verste fall blir nykommeren født på enten min eller Frøken Fryd sin dato), men samtidig vet man jo aldri hvor lang tid det tar å bli gravid heller... Og det er jo egentlig bare en teit filleting, I know... Men jeg unner barn å ha sin egen dag, og ikke helt oppi hverandre heller.

Vi vil jo også helst unngå å få barn etter 01. september rent praktisk (men vi finner sikkert alltids en løsning, for jeg tviler på at det blir barnehageplass med mindre h*n får søskenpri p.g.a. Føken Fryd), men i så fall må vi jo ha pause i prøvingen fra oktober/november til mars/april.

Æsj, skulle ønske jeg var gravid nå - og at det var to/løpende opptak i året :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... i disse valgkamptider kunne du jo prøvd å lure ønskelisten din på en eller annen politiker! :fnise: Den bilturen hørtes skikkelig kos ut - kanskje jeg og lille skulle prøvd oss ut på tur vi også! Hadde sikkert gått fint, det er bare jeg som er pinglete!

Så lurt å lage minnerammer fra sånne enkeltdager! Har laget en liten fotobok fra det første året, men ser at jeg kommer ikke til å rekke det hvert år (selv om det er intensjonen). Men på bursdager og sånn tar man jo gjerne masse bilder... Låner ideen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forløpig kommet til 10 måneder, men så begynte jeg plutselig å tenke på om det bare var lurere å dele boken opp i årstall istedenfor frøknas alder, altså "Frøken Fryd 2012" istedenfor "Frøken Fryd 0 - 1 år" Gruble, gruble :klo: Tenker på at jeg tross alt skal lage ganske mange fotobøker etterhvert som hun (og søsken) vokser opp, så kanskje det er bare enklest å lage per årstall, slik at man på en måte kan inkludere alt og alle, ikke bare Frøken Fyd / søsken... Så får de heller knives om hvem som skal ha bøkene når vi kommer så langt at det er noen som vil arve noe (og det er laaaaaaaangt fram i tid) Hva tenker dere?

---

Mandag - ny uke med nye muligheter, og et hode fullt av tanker og idéer (og litt frustrasjon over ting som ikke er i orden/mulig akkurat nå). Men lufta går litt ut av meg når jeg vet at jeg har en 6 dagers uke foran meg :sukk: Heldigvis har jeg en ferieuke i midten av neste måned :tommel:

Må begynne med ønskeliste til jul ganske snart også for det har allerede blitt etterspurt hva frøkna og vi ønsker oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har laget album/fotobøker etter kalenderåret. Funker fint,men så er jo også Turnerose født i februar, så det var vel kanskje mer "naturlig" å gjøre det sånn med henne. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo i så fall bare 2012 som blir et "halvt" album, og det gjør jo ikke noe egentlig :vetikke:

---

Kan man få post-PMS? :klo::fnise:

Dagen startet med at jeg veltet hele melkeglasset mitt utover bord, stol og gulv. Og frøkna så sitt snitt i å grise med fruktmosen utover hele resten av bordet.. Det var den gode starten på dagen!

Kjenner også at lunta er kort når min mor ikke klarer å plukke ut ett brudebilde blant de nesten 250 nydelige bildene vi har fått fra fotografen - "Nei, fotostilen er ikke slik som den var på begynnelsen av 80-tallet når dere giftet dere, og vi vil ha det sånn og ikke oppstilt" Bah! :rolleyes: Vi har bestemt oss for hvilke bilder vi vil ha i fullformat med alle rettigheter, men vi får jo ikke bestilt før hun (og pappa, men han holder seg vel i bakgrunnen i denne diskusjonen) har bestemt seg..

Og på jobben har jeg fått tildelt en oppgave de neste 8 ukene som jeg absolutt skulle vært foruten og overlatt til noen litt mer erfarne folk.. Jada, man vokser med nye og krevende oppgaver, men jeg hadde tenkt til å be om en annen (også krevende) oppgave som jeg vet jeg ville fått da ingen andre har påtatt seg den frivillig ennå, men det orker jeg ikke å ha i tillegg til den oppgaven jeg fikk kastet opp i hånda uten non forvarsel. Jeg skal jo ha fritid og fungere som mamma og kone (fortsatt litt uvant å si "kone" :ler: ) også.

Men på den positive siden så har ihvertfall dagene med TR blitt kortere! Når jeg fikk tilbake mensen etter fødselen (frøkna var ca. 8-9 mnd) så varte den i 6-7 dager, men forrige syklus og nå (ser det ut til) varer den kun i 3 dager! Slik det var før jeg ble gravid. Dagens høydepunkt :tongue:

Nå er det tid for litt trøstesjokolade (teit av Mannen å komme hjem med sjokolade når jeg hadde tenkt til å holde meg unna, men han visste jo ikke det og jeg er for svak til å motstå :roll: Ny sjanse til å være sjokoladefri i morgen) og et-eller-annet-på-TV :sjokolade:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjøpte jeg sjokolade selv, har ingen mann å skylde på :sjenert:

Jeg tenkte fotobok fra det første året, et eventuelt søsken vil få det samme. Har ikke tatt stilling til om det skal forutsettes i det "uendelige" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen sjokolade i går allikevel (bare to glass sjokolademelk... :sjenert: Men det ble en solbolle i dag... :plystre:

Jeg skal jo scrappe et album fra frøknas (og evt. søskens) første år, så tror nesten jeg går for album per årstall. Satser på å få ferdig 2012 i morgen når jeg har (ukens eneste) fridag :tommel:

---

I dag var vi på 15 mnd kontroll, på selveste 15 mnd dagen :rodmer: Det var i grunn en kort visitt med litt prat om søvn, mat, språk og fysisk utvikling, barnehage o.l. + vaksina, men fikk veid og målt frøkna (på egenhånd, de gjør visst ikke det lenger når de er blitt så store), og hun følger kurven sin fint på begge deler. Og tenk, nå er det over 1 år til neste kontroll! :hakeslepp:

Skal straks på seinvakt, og det er jo typisk å måtte forlate det man holder på med når man er ivrig og oppslukt. Men julegaveplanleggingen og -surfingen får ligge til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allitd gøy med arbeidshelg... *kremt* Men med vaktene jeg har denne helga så har jeg fri i kveld og i morgen formiddag, så jeg tror vi går for god mat og et glass eller to med vin i kveld (og så er det forhåpentligvis det siste vinglasset jeg drikker på over et år! :tommel: ) når Frøken Fryd har tatt kvelden.

Jeg har fått spm et par ganger de siste månedene (egentlig etter at jeg begynte på jobb igjen i april) om frøkna skal få noen søsken, og jeg svarer at "joda, det skal hun nok få" og ikke noe mer enn det (bortsett fra til bestekollega-/venninne som selv venter i jente i desember), og da antar folk ganske raskt at vi ikke planlegger noe nå, men om et år eller to. De skulle bare visst! :ler: Men det kan jo ta litt tid da, for selv om man jobber iherdig så er det ikke sikkert kroppen er med på det...

Når Mannen hentet frøkna i går (jeg var på seinvakt) var hun den siste som var igjen (30 min før stengetid, Mannen ble 30 min forsinket pga arbeid i motsatt retning til barnhagen) og bare det fikk det til å stikke i mammahjertet. Men så fortalte han at hun også var litt kald og våt på beina (selv om de angivelig skiftet på henne for kort tid siden), og da fikk jeg ihvertfall vondt i mammahjertet. Stakkars lille jenta mi! Fikk lyst til å fortelle vedkommende barnehageansatt et ord eller to, så det var kanskje like greit at det var Mannen som hentet henne... Men de to koste seg ihvertfall når de kom hjem og fikk skiftet til noe tørt og varmt, og spist middag. Naturligvis var hun stuptrøtt kl. 18, så da bar det rett til sengs, og hun sov til kl 05, fikk litt vann, og sov videre til 06:30 når jeg stod opp. Det er alltid så godt å ta henne opp fra senga, klemme henne inntil seg og kjenne de myke, varme kinnene, fingrene og tærne :rodmer:

Å være mamma er definitivt noe av det beste i hele verden, men også noe av det skumleste og det som gir mest bekymring her i livet. :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra Allers høsthoroskop:

De fertile krepser kan se fram til en periode med økende fruktbarhet, noe som kan resultere i svangerskap.

Jeg: :biggrin::bolledeig::rodmer:

Mannen: :glare: "Det står jo bare kan..."

:balltre:

:ler:

Og en liten kuriositet angående horoskop og graviditet, klippet fra prøverdagboken min når vi fikk Frøken Fryd:

Hurra for KG's høsthoroskop!

For min del:


For Mannens del:

Er det et tegn? :fnise:

:tommel:

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet at man er babysjuk når man begynner å drømme om å få fire barn, når man egentlig alltid har sett for seg max 3 barn - "for fire barn er jo fryktelig upraktisk med bil og reise osv" :scorpis:

Vi må nok fylle på med mer ull og fleece til frøkna (og snart en vinterjakke og vintersko), men det er jo bare rosa/lilla og blått/turkist å finne! Gi meg gult! Og rødt! Og orange/fersken! Smålei av rosa kjenner, jeg... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte blå støvler til Lita nå sist, rosa/lilla er ikke helt passe til det rød regntøyet :sprettoy: Jeg er helt enig ang fargeutvalget der ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha!! Har man tre barn kan man med god samvittighet kjøpe en caravelle - den har 7 seter - dermed er DET argumentet nøytralisert! Man kan jo faktisk drømme om fem barn hvis man kjører caravelle....! :fnise: Dream on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det lenge siden jeg har tullet meg inn her! Så bra at bilturen gikk fint :jepp: Og dumt med TR - og at det "kreæsjer" litt neste periode. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, hva gjør dere?

Å, det er så spennende med denne prøvingen altså! Kjenner jeg har lyst å gjøre det igjen, selv om jeg husker at det var en psykisk slitsom periode. Får håpe det ikke tar mange månedene før det klaffer for dere :) Misunnelig!

Og så flink du er med bildene! Jeg "scrappet" i lettformat (dvs limte bilder og klister litt pynt på) til M, men til T har jeg bare komt så langt at jeg har fått limt inn bildene, men det er en begynnelse! Etter den første albumen gikk jeg for fotoknudsen sine fotobøker, mye lettere. Ett album pr årstall :jepp:

God helg til dere :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte blå støvler til Lita nå sist, rosa/lilla er ikke helt passe til det rød regntøyet :sprettoy: Jeg er helt enig ang fargeutvalget der ute...

Vi har mye grønt og litt blått blant klærne til Frøken Fryd. Og grått. Er nok litt lettere å bruk guttefarger på jenter enn jentefarger på gutter :klo:

Haha!! Har man tre barn kan man med god samvittighet kjøpe en caravelle - den har 7 seter - dermed er DET argumentet nøytralisert! Man kan jo faktisk drømme om fem barn hvis man kjører caravelle....! :fnise: Dream on!

Oh dear! :sjokkert::fnise:

Nå var det lenge siden jeg har tullet meg inn her! Så bra at bilturen gikk fint :jepp: Og dumt med TR - og at det "kreæsjer" litt neste periode. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, hva gjør dere?

Å, det er så spennende med denne prøvingen altså! Kjenner jeg har lyst å gjøre det igjen, selv om jeg husker at det var en psykisk slitsom periode. Får håpe det ikke tar mange månedene før det klaffer for dere :) Misunnelig!

Og så flink du er med bildene! Jeg "scrappet" i lettformat (dvs limte bilder og klister litt pynt på) til M, men til T har jeg bare komt så langt at jeg har fått limt inn bildene, men det er en begynnelse! Etter den første albumen gikk jeg for fotoknudsen sine fotobøker, mye lettere. Ett album pr årstall :jepp:

God helg til dere :hjerte:

Koselig å "se" deg her inne, Unknown!

Vi kjører på som vanlig, og enten blir det klaff eller ikke. Men om TR kommer denne gangen så er det ingen stor krise (selv om jeg er innmari babysjuk) sånn sett, men da kan det bli verre med fødeplass for hvis hun blir født etter midten av juli så må vi antageligvis til nabobyen (som dog bare er 1t unna men allikevel). Men uansett om vi havner her eller der så skal jeg ihvertfall hjem dagen derpå.. Vil ikke ha barseltårer på sykehuset slik som sist...

Alle gode ting er tre (barn), er det ikke det de sier, da? ;)

Laget fotobok for 2012 og venter på at den skal komme i posten, og så bør jeg vel komme ajour med 2013 sånn at jeg slipper skippertak i januar :roll: Også scappe det andre albumet da...

God helg til deg også! :klemmer:

---

Tror jeg er sånn ca. 5DPO i dag, så satser på å teste mandag om halvannen uke hvis ikke TR har dukket opp til da. Men som sagt, så er det ikke en kjempekrise om det ikke klaffer denne måneden (pga at både frøkna og jeg allerede har busdagehttp://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=572385&&page=64r ui juni med 15 dagers mellomrom), men kanskje det blir klaff nettopp fordi det ikke er så viktig denne PP :ler:

Kan ikke skyte av noen særlige symptomer heller, bortsett fra at jeg var litt støl i korsryggen og kjente litt murring nederst i magen i dag tidlig. Men merket ingenting så fort jeg stod opp, så det var sikkert bare tilfeldig. (Symptomer sist jeg var gravid: murringer/stikkinger/strekkfølelse, litt oppblåst, korte episoder med kvalme, mistet lysten på søtsaker, litt trøttere enn vanlig, hovedsakelig fra 5-7 dager før IKM)

Deilig med helg! Kjøpte med meg en bukett med korallfargede roser på butikken i dag og synes i grunn det burde være en tradisjon å ha friske blomster på bordet hver helg :jepp:

Nå blir det avslapping i sofaen før vi tar kvelden. I morgen får Frøken Fryd besøk av bestekompisen (og jeg av min bestevenninne/kollega) på dagen, og så reiser vi på overnattingsbesøk hos mine foreldre på ettermiddagen.

God helg, alle sammen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen flere symptomer å rope hurra for (bortsett fra en episode med skarp stikking i venstre side i går). Kjennes ikke gravid ut i det hele tatt.. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...