Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

I natt drømte jeg at jeg var gravid igjen! Kjempekoselig å kjenne sparkene i magen igjen, men problemet var jo at vi enda ikke hadde giftet oss og brudekjolen kom aldri i verden til å passe :sjokkert::fnise:

Gleder meg veldig til det blir en realitet - etter bryllupet :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig er arbeidshelga over. Travelt på jobb og dermed lite energi til lek og moro på hjemmebane (bortsett fra litt voksenlek da :lur: ) men i morgen er det fri og da skal vi koooose oss :) Får jo dårlig samvittighet overfor frøkna når lufta går ut av meg like etter at jeg kommer hjem...

Før helga var vi og kikket på ny bilstol til frøkna, for det er nok ikke så lenge til hun trenger ny. Vi har BeSafe Izi Go nå, så det blir mest sannsynlig en BeSafe Izi Kid X3 Isofix nå, for vi vil fortsette med isofix (et genialt påfunn!) og vi vil at stolen skal være bakovervendt. Det finnes en variant av stolen som kan snues begge veier, men de i butikken hadde fått tilbakemelding på at stolen stod mindre støtt da, i og med at man ikke kan bruke isofixen, men må feste den med beltet den veien.

Og så kikket vi litt på trille, men med mann og barn på slep, så fikk jeg ikke ro nok på meg til å teste de skikkelig. Brio Spin så bra ut, men ellers rakk jeg ikke å kikke så nøye på de andre. Og Mannen bryr seg ikke så fryktelig om hvilken vi velger, så da er det pris og min mening som avgjør. Må nok en tur til den andre babybutikken i byen og kikke også.

Det er utrolig hvor stødig Frøken Fryd står nå! Kan stå rett opp og ned så lenge hun vil, og huker seg ned på kne og opp igjen. Og reiser seg opp uten å være borte møbler eller folk. Og i dag har hun et par ganger tatt et lite skritt! Flinke søta vår! :rodmer: Jeg er sååååå stolt! Blir nok ikke noe problem med brudepikeplanene vi har :nigo:

..og ellers gleder vi oss til vi får oss eget hus, så vi slipper at frøkna blir vekket av barn som løper over gulvet og smeller i dørene i etasjen under oss når hun skal sove :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen vår er virkelig ingen baby lenger. I dag har hun flere ganger gått 3-6 skritt! :sjokkert::biggrin::rodmer:

Mammahjertet brister snart av stolthet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såååå flink lita! OMG, synes jeg ser henne stabbe rundt som brudepike... herlig! Det er godt for mammahjerter og se de små klare mer og mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink hun er!!! Lille står også støtt på gulvet, men må ha hjelp av noe til å komme seg opp. Prøver å gå, men glemmer å flytte beina! Bare lener seg framover og tryner! :fnise: Men det blir nok ikke lenge før han også knekker koden... Tenk så stas om frøken kan være brudepike i bryllupet! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinke lille jenta! :tommel: De er så søte når de begynner å stabbe rundt :rodmer:

såååå flink lita! OMG, synes jeg ser henne stabbe rundt som brudepike... herlig! Det er godt for mammahjerter og se de små klare mer og mer...

Så flink hun er!!! Lille står også støtt på gulvet, men må ha hjelp av noe til å komme seg opp. Prøver å gå, men glemmer å flytte beina! Bare lener seg framover og tryner! :fnise: Men det blir nok ikke lenge før han også knekker koden... Tenk så stas om frøken kan være brudepike i bryllupet! :rodmer:

Ja, hun er så søt der hun stabber avgårde og plutselig detter på rumpa :rodmer:

---

Er en smule irritert på kommunen nå... Vi fikk verken 1., 2. eller 3. plass på barnehagesøknaden, men vi har fått plass på en gammel skole som skal pusses opp. Kan ikke se for meg at det blir på langt nær så bra som de barnehagene vi hadde søkt på, og åpningstidene blir sikkrt 07:30, men da begynner jo både jeg og Mannen på jobb (med mindre jeg har seinvakt/nattevakt), så da må vi komme 15-20 minutter forsinket på jobb den av oss som leverer. Mens den barnehagen vi søkte på plass nr. 1 og 2 åpner kl. 06:30, pluss at den er 3-400 meter hjemmefra, mens den vi har fått tilbud om er i nærheten av der jeg jobber, så sånn sett er det greit for meg. Men hvis Mannen skal levere så må han gjennom byen, levere, og tilbake gjennom byen for å komme på jobb.

Skal vel være glad og takknemmlig for å ha fått plass (men vi har jo rett på det), men skal ringe kommunen og forhøre meg om hvordan vi kan klage på vedtaket. Og så skal vi selvsagt stå på venteliste på de to barnehagene vi faktisk søkte på. håper kommunen kan gi meg et svar på hvor på ventelisten vi står også.

Dagens lille hjertesukk.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekjedelige nyheter med barnehageplassen! Håper dere heller kommer inn på noen av de andre da! *krysse fingrene* dere får mase litt, kanskje det hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oi, oi, dagene flyr! På godt og ondt. Akkurat de siste dagene har vært litt kjipe med fokjølelse hos både Frøken Fryd og meg. Og som om ikke det var nok, så har det vært PMS, dårlig kommunikasjon med Mannen og tusen tanker om ting som skulle vært gjort (F.eks. skifte registerrim og selge Mannens gamle bil nå som vi har ny bil, fikse min bil og få den EU-godkjent, beise ferdig carport og endeveggen på huset, få hjelp av svigerfar til å lage en platt på baksiden av huset, KOMME I GANG MED TRENINGEN (Prøvde et par kjoler på butikken i dag, men med TR på besøk så er det ikke særlig gøy å prøve klær. Føler seg oppblåst og stygg i alt.. Så kjole til de to bryllupene vi skal i i sommer får bare vente. Kanskje får jeg trent og strammet opp litt innen den tid også..)!). Men nå tror jeg det skal løsne litt. Propper meg full i c-vitaminer, holder meg unna søtsaker og skriver liste over både det ene og det andre, og satser på at været som er meldt fremover (14-16 grader og soooool) holder seg!

Og så er det selvfølgelig litt bryllupsgreier som må på plass, en 17. mai å feire, en konsert å gå på, en ettårsdag å feire :hjerte: og plutselig er det skikkelig sommer!

Frøken Fryd har rukket å bli så flink til å gå! Nå er det det hun gjør i 80-90% av tilfellene hvor hun vil flytte på seg. Krabbing er ut :ler: Reiser seg opp så lett som bare det, og setter seg på huk og opp igjen. Må jo være utrolig sterk i lårene! Må få skaffet henne sko snarest mulig (men de jeg hadde så lyst på er ikke å oppdrive i str. 20, og jeg er redd 21 kanskje blir litt stort? Er vel ganske viktig med helt riktig str. når de skal lære å gå, så de ikke blir ustø pga str.). I fjor sommer fikk hun et veeldig søt par med brune sandaler av onkel S og tante Sko (som hun liker å kalle seg ;) ), og de prøvde vi tidligere i dag. Gikk fint, men frøkna løftet beina veldig høyt og syntes nok det var litt rart. "Mamma, det sitter noe fast på foten min!" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en haug med prosjekt på vent og jeg gidder rett og slett ikke å gjøre alt/mase om at ting må gjøres.

Lita tar også høye kneløft når hun får sko på, de er vel søte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke frøken fryd altså! Hehe, humrer over de små som løfter beina og titter forundret ned på nye sko... ;)

sikkert lurt å få fatt i sko som passer ganske godt nå i startfasen, ja. Så flink hun er til å gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skaffet sko til lille da han begynte å stå selv, og han synes det er helt greit å bruke dem. Men tror de var litt vel billige så passformen er ikke helt grei. Trange over foten.. Tenk at frøken har begynt å gå allerede!!! Lille synes nok det er mer effektivt å krabbe enda.. Kommer vel! ;)

Ellers kjenner jeg meg godt igjen i dine "klager" - særlig med alle sånne småting som til sammen blir masse! Bil er kjipt uansett... Kos deg på 17.mai! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en haug med prosjekt på vent og jeg gidder rett og slett ikke å gjøre alt/mase om at ting må gjøres.

Lita tar også høye kneløft når hun får sko på, de er vel søte ;)

Godt å høre at det er flere som har det på samme måte ;)

Ja, de er herlige disse små :fnise:

Flinke frøken fryd altså! Hehe, humrer over de små som løfter beina og titter forundret ned på nye sko... ;)

sikkert lurt å få fatt i sko som passer ganske godt nå i startfasen, ja. Så flink hun er til å gå!

Ja, det er så facinerende hvor fort de lærer når de først finner ut av nye ting :)

Skaffet sko til lille da han begynte å stå selv, og han synes det er helt greit å bruke dem. Men tror de var litt vel billige så passformen er ikke helt grei. Trange over foten.. Tenk at frøken har begynt å gå allerede!!! Lille synes nok det er mer effektivt å krabbe enda.. Kommer vel! ;)

Ellers kjenner jeg meg godt igjen i dine "klager" - særlig med alle sånne småting som til sammen blir masse! Bil er kjipt uansett... Kos deg på 17.mai! :)

Det ble et par rosa/plommefargede Ecco sko til den nette sum av 549,- :sjokkert: (Og et par hvite sandaler) Synd de vokser så fort, men med sånn viktige ting går vi for kvalitet fremfor kvantitet. Plutselig en dag finner Lille ut at det er gøy å komme seg opp i høyden og stabbe seg bortover gulvet fremfor å krabbe :tommel:

Godt å vite at det er flere som har det på samme måte. Er litt trøst i det ;) Satser på å få gjort litt beising nå i helga, tror jeg.

---

Frøkens Fryds første 17. mai ble feiret med buffet på et av hotellene i byen - nyyyyydlig mat og desserter/kaker, borgertog med masse liv og spennende ting å se på, og kaker og kaffe hjemme hos oss etterpå. Alt sammen sammen med besteforeldrene til frøkna og en tante. Veldig koselig!

Det sterkeste med hele dagen var når vi stod og så på toget; jeg med frøkna i armene og hun som kikket seg forundret og spent rundt på alle menneskene, alle barna som sprang i gatene, korpsene som spilte. Da kjente jeg tårene var like ved å velle opp. Tanken på de fine 17. maiene vi hadde som små, og nå er det jeg som er mamma til ei søt lita tulle som skal vokse opp og få mange gode 17. mai-minner. Og hun er snart 1 år allerede. Er vel normalt å bli litt emosjonell når barnet fyller år har jeg skjønt på andre også ;)

Det har vært så nydelig sommervær de siste dagene, så nå tror jeg at jeg skal utnytte dagen til å få unna litt uteaktiviteter som beising ihvertfall. Og så tror jeg vi skal ta oss en tur ut med bæreselen og la frøkna få krabbe/gå litt i gresset og kose seg. Savner veldig å ha en liten grønn flekk, men vi får sikkert låne plenen til de som bor under oss litt hvis vi vil :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beise første strøk på carporten - check! :tommel:

...kanskje Mannen skjønner at jo mindre må-gjøre-ting jeg har å tenke på, jo større er sannsynligheten for litt :humpe::lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, jeg har funnet en perfekt hverdags-/litt-fin-kjole! Til en hundrings! Kjøpte den i mocha, men nå har jeg jammen bestile en turkis også. Var nemlig litt redd for at kjolen ikke skulle være så flatterende over magen, men pga hvordan stoffet ligger så skjuler den alt av skavanker man måtte ha (eller tror man har) og da må jeg bare prøve med en litt sprekere farge også ;)

Og med litt bølger i håret (takk til rettetanga!) og enkel sminke føler jeg meg ikke så verst i kveld. (Skulle bare barbert leggene mine *kremt*). Så nå er det frem med hvitvinsglasset og på med ESC på TV (egentlig ingen storfan, men i dag blir det en rolig pinseaften, så da passer det greit).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin kjole!! Er i utgangspunktet ganske skeptisk til å handle klær til meg selv på nett, for jeg er så kresen! Men det er sikkert bare å prøve, og hvis det ikke passer kan jeg jo alltids gi det videre til søster som ikke har babymage og korte bein... :fnise: Lille begynte faktisk å gå litt i går, og det var plutselig fryktelig spennende å bevege seg mellom hagebord og sofaen som stod litt for langt unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin kjole!! Er i utgangspunktet ganske skeptisk til å handle klær til meg selv på nett, for jeg er så kresen! Men det er sikkert bare å prøve, og hvis det ikke passer kan jeg jo alltids gi det videre til søster som ikke har babymage og korte bein... :fnise: Lille begynte faktisk å gå litt i går, og det var plutselig fryktelig spennende å bevege seg mellom hagebord og sofaen som stod litt for langt unna!

Ja, for en hundrings er det ikke så stort tap om kjolen ikke passer. Og det er alltids noen (evt. Fretex) som kan bruke den.

Så gøy! Da er det bare å stålsette seg for litt knall og fall ;)

---

2. strøk på carporten er ferdig. Mangler kun én list som skal males hvit, men det kan vi ta i samme slengen som vi maler vinduene på stua. Deilig å kunne krysse av helgens arbeid på lista :tommel:

Og så måtte vi jo benytte denne solrike dagen til en liten skogstur. Frøkna oppi Beco'en på ryggen min, og det gikk strålende. Tror hun koste seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Åh, jeg har funnet en perfekt hverdags-/litt-fin-kjole! Til en hundrings! Kjøpte den i mocha, men nå har jeg jammen bestile en turkis også. Var nemlig litt redd for at kjolen ikke skulle være så flatterende over magen, men pga hvordan stoffet ligger så skjuler den alt av skavanker man måtte ha (eller tror man har) og da må jeg bare prøve med en litt sprekere farge også ;)

Ooops! Plutselig trykte jeg visst på buy.... :sjenert: Hvordan er stoffet? Er den veldig tynn? Såg i alle fall veldig fin ut!

Og så måtte vi jo benytte denne solrike dagen til en liten skogstur. Frøkna oppi Beco'en på ryggen min, og det gikk strålende. Tror hun koste seg :)

Hvordan synes du det er å bære i beco'en? Jeg føler at skulderstroppene er for bredskuldrede, og mine sklir litt ned synes jeg. Prøver å justere selene, men får det liksom ikke helt til. Er din sånn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...