Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Fiskboller er visst namnam! Og kalkun, potet og mais på glass! Det er så koselig å endelig kunne sitte som en familie rundt middagsbordet (frøkna fikk Stokke TrippTrapp med tilbehør til jul) :hjerte:

Og ellers er det øving, øving, øving på å komme seg opp og fram om dagen, men det ender som regel med rygging, og 360 grader rundt og rundt og rundt :fnise:

Jeg skal til frisøren på fredag, og det skal bli så godt! Riktignok bare stusse litt og fikse luggen (foreløpig sparer jeg så godt jeg kan til bryllupet), men det trengs for å få litt mer ordentlig fasong på det. Og så fikk jeg et par gavekort på massasje til jul, men er litt usikker på om man kan ta aromaterapi når man ammer? :klo: Avventer ihvertfall foreløpig, men gleder meg skikkelig!

Og så har vi Bon Jovi-konserten i Oslo å se fram til! Det blir først natta uten frøkna.. Grugleder meg.. Blir godt å sove en hel natt, men det blir fryktelig rart å være borte fra henne.. Men en gang må være den første. Og så skal vi i bryllup til en studievenninne av meg i slutten av juni, så da blir det to netter borte. Føler meg som en skikkelig hønemor :ler: Uansett hvor kjipt det er med avbrutt søvn og tull om natta, så er det jo så godt å være sammen med Frøken Fryd :hjerte:

Nå sitter jeg med kaffekoppen og venter på at sola som var meldt skal titte fram. Men det kan visst ta sin tid, ser det ut som..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tenkt på det å være borte fra lille over natta jeg også, og konkluderte med at det er for tidlig for meg. Han hadde sikkert klart seg kjempefint med bare pappan eøler bestemor, men jeg tror ikke at jeg hadde sovet noe godt! :fnise:

Håper soma kom til deg til slutt, her glimrer den med sitt fravær fra november til februar, så nå er det snart verandatid igjen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi (helst jeg, kanskje) har heldigvis 4,5 måned å psyke oss opp på før konserten :fnise:

Sola dukket ikke opp i går, men i dag er den her! Lykke! Blir trilletur litt senere. Må passe på å fylle opp D-vitaminlagrene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Fryd er 7 måneder i dag! :hjerte:

Mon tro om det skyldes hormoner, at jeg skal bli "tante" (en gammel kollega er gravid) om en måned/halvannen eller at "alle andre" er gravide at jeg begynner å bli babysyk igjen :sjenert::fnise: Får bare riste det av meg og vente til etter bryllupet ihvertfall (og det er jo bar 6,5 måned til!). Mannen kunne kanskje tenkt seg å ventet litt til, men jeg synes ca. 2 års aldrsforskjell er perfekt, så vi får se..

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: godt det er flere som er babysyk/gravidesyk, det har jeg vært i et par måneder ;) Med tanke på hvordan søvnen er nå er jeg absolutt ikke klar fysisk, overskudd er en mangelvare..

Gratulerer med en 7 mnd gammel frøken Fryd :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi... Babysyk her i gården også! Men det er nok greit å vente litt ja... Tnker oss å prøve på nytt til sommeren vi også, for jeg vil ikke at lille skal være "enebarn". Minstetass er 6 år eldre enn han, så jeg tror det hadde vært greit å ha en til i samme alder som lille, storetass flytter jo ut han før lille begynne på ungdomsskolen!! Men jeg blir litt "sjalu" når andre blir gravide nå, sikkert mest av gammel vane! :fnise:

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det er flere babysyke, ja! Er nok ikke helt klar rent energimessig jeg heller, men jeg gleder meg veldig til neste gang :gravid:

---

I går var "en sånn dag"... Lite søvn om natta, dårlig med spising, kun 30 min dupp x 3. Frøkna var sur og grinete store deler av dagen - og mamma'n likeså :sjenert: Stakkars Mannen...

I helgen er planen å kjøpe spinkelseng, større dyne og lekegrind til Frøken Fryd. Tror tiden er inne for å prøve seg på eget rom, for jeg mistenker at vi forstyrrer hverandre i løpet av natta, og selv om det gikk veldig bra i natt, så ha det vært noen netter med flere oppvåkninger enn vanlig, og det er ikke bare å putte smokken, stryke på eller amme henne, så da er eget rom verdt et forsøk. Blir godt å "få tilbake" soverommet vårt også.

Ellers er det mye byllupsplanleggingen for tiden, og i dag hørte jeg på melodien som vi håper å få bruke som inngangsmelodi og fikk tårer i øynene. Gleder meg sånn til den dagen! Til å få gå opp kirkegulvet med pappa, og ned igjen med Mannen :bryllup:

Men nå er det tid for å sette på en maskin med tøybleier :husarbeid: og lage en smoothie (har vært så flink å ikke spise snop, potetgull, bakverk og andre sukkerbomber i 9 dager nå! :tommel: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert! Spreking! :) Sånne dager kjenner vi til. Vi flyttet lille på eget rom da han var 3,5mnd fordi vi forstyrret hverandre. Nå er det bare han som forstyrrer oss! :fnise: Husker igjen følelsen av å glede seg til bryllup, selv om det virker som om ditt blir en god del annerledes enn mitt! ;) Bare det å ha med seg pappaen sin på en sånn dag... :) Jaja, han var bare bittelitt snytt for å ikke få være med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker også om å flytte lita på eget rom, jeg blir definitivt forstyrret av henne og hun blir nok det av oss. Vi må sette i gang med å rydde rom til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert! Spreking! :) Sånne dager kjenner vi til. Vi flyttet lille på eget rom da han var 3,5mnd fordi vi forstyrret hverandre. Nå er det bare han som forstyrrer oss! :fnise: Husker igjen følelsen av å glede seg til bryllup, selv om det virker som om ditt blir en god del annerledes enn mitt! ;) Bare det å ha med seg pappaen sin på en sånn dag... :) Jaja, han var bare bittelitt snytt for å ikke få være med!

Får se hvor sprek jeg er, men intensjonen er ihvertfall der ;)

Må innrømme at jeg gleder meg til (forhåpentligvis) mer sammenhengende søvn.. Hvordan gikk prosessen? Var det greit med en gang, eller brukte lille noen netter på å venne seg til nytt rom?

Giftet dere dere i hemmelighet, eller i utlandet, kanskje? Noen ganger skulle jeg ønske jeg bare kunne synes det var greit å reise på ferie og gifte seg med kun de aller nærmeste, men jeg tror vi skal få det veldig koselig, og et brudefølge på ca. 50 er jo ikke så altfor mange (med tanke på hvor mange vi kunne blitt om Mannen fikk invitere all sine tanter, onkler og søskenbarn :hakeslepp: Men han er mer av typen som gjerne kunne gjort det borgerlig eller i utlandet i all hemmelighet).

Snakker også om å flytte lita på eget rom, jeg blir definitivt forstyrret av henne og hun blir nok det av oss. Vi må sette i gang med å rydde rom til henne.

Vi må også rydde og flytte ut av rommet for nå fungerer det som kontor/oppbevaringsplass. Gleder meg til å henge opp gardiner, bilder og gjøre det om til et koselig jenterom :rodmer:

---

Det må ha vært bokstavsuppe blandet i morsmelka hun fikk i går kveld for maken til babling! Det var det siste hun gjorde i går kveld, og det første hun gjorde i dag morges. "Mæm/mam" og "bæp" regner jeg med er forsøk på "mamma" og "pappa" :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig greit å flytte han på eget rom. Han sov i alle fall ikke noe dårgeree enn han gjorde inne hos oss, og han sovnet lettere om kvelden da han fikk legge seg på et rom som ikke skulle være "allfarvei" hele kvelden! Det kan jo hende det gikk så greit fordi han ikke var så gammel, tror kanskje han er mer var for forandringer nå enn han var da... Blir spennende å se hvordan det går med frøken! Vi giftet oss i New York med bare svigerinne og svoger til stede. Det ble litt sånn bråbestemt, i og med at vi plutselig skulle få to barn og at det ikke var gunstig for dem med en diger familiefest rett etter de hadde kommet til oss. Så skulle vi til USA på ferie likevel, så da bestemte vi oss for å bare gjøre det. Ingen foreldre hadde anledning til å være med. Det er en del styr i mannens familie, så det hadde uansett blitt et puslespill hvem som skulle komme og ikke, då da var dette en ryddig måte å gjøre det på! Vi koste oss veldig, og hadde bestilt et fint bord på en god restaurant på kvelden. Så ble det nattmat fra en bod, hånd i hånd under julelysene, i Chinatown! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, smeeeelt! Føken Fryd sa "mamma" for første gang i dag! :rodmer: :rodmer: :rodmer:

Da har hun avansert fra "mæ" til "mæm" og "mam" og nå "mamma"! For en vidunderlig følelse! Så venter vi spent på gjentagelse. Går stort sett i "mæm"/"mam", og et stort smiiiil, men det er vel bare et spørsmål om tid :hjerte:

---

Mayami: Tar vel noen netter før hun blir vant, tenker jeg. Så vi får ta det denne eller neste helg så vi kan dele på nattevåken.

Det høres ut som en utrolig romantisk dag! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det ikke bare er vi som ikke har barnerommet klappet og klart.

Herlige bokstavkjeks blandingen og frøken fryd :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjekt eget rom går veldig fint! Første natta var pyton (våken hver/hver annen time og fra kl 04:30 tok det 1,5t å få henne til å sove igjen), men natt til i går gikk veldig fint (sovnet 21:30, fikk mat kl 01, og sov til 07:30 hvis jeg ikke husker helt feil), og det samme i natt. Kun våken for mat i 24-tiden, og i 03-tiden bysset jeg i 1-2 minutter og da sov hun helt til 08:30 i dag! :hakeslepp: Godt med mange timer sammenhengende søvn, og det er nesten så jeg lurer på hvorfor vi ikke gjorde dette tidligere. Det er litt uvant (og litt vemodig) å ikke ha henne ved siden av oss, men det kan jo virke som om det er det beste for henne.

I helga kjøpte vi potte til frøkna, så nå begynner vi så smått å øve litt (setter henne dit etter måltidene og når hun våkner etter duppene sine). Hun stortrives ihvertfall med å sitte på den, og vi har fått resultater én gang :tommel:

Og frøkna øver veldig på å si mamma for tiden. Søta mi! "Mmmm mmmmææ mæmmæ mæmmæ" :fnise:

Jeg har ikke spist noe snop, potetgull, kake e.l. på 16 dager! :tommel: Stolt nå, ja! ;)

...og så har første runde med mensen vært. Så får vi se hvor stabile syklusene blir. De har jo alltid vært veldig stabile før, både med og uten prevensjon, men aldri godt å si hva som skjer etter et svangerskap :vetikke: Enda ikke kommet meg til lgen for å få resept på minipille, men jeg er fortsatt litt ambivalent, så vi får se... Er jo ikke akkurat sex hver dag her i heimen, men kanskje det blir bedre nå som vi har soverommet for oss selv, og får mer sammenhengende søvn?

På lørdag drar mamma, jeg og Frøken Fryd til Tr.heim for å prøve brudekjole! Gjett om jeg gleder meg :biggrin: Skal ligge over hos broren min og samboeren hans, og de skal passe på frøkna mens mamma'n og mormor'n prøver kjoler. Tror de gleder seg ;) Og hvis vi får tid så skal vi innom Stoff og Stil for å finne noe å sy gardiner til frøknas rom av, og kanskje en himmel til senga. Og kjøkkengardiner, kanskje? Og nye gardiner til soverommet vårt, og ditt og datt.. Er jo så mye fint der!

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at det går fint med eget rom! Blir nok fart på :sengekos: nå skal du se! :fnise:

Får frøken enda mat om natta? Lille har klart seglenge uten, men siden jul har han nektet å sove igjen uten. Våkner ca kl 0130 hver natt og er helt umulig til han får mat. Tror jeg bare skal gå tilbake til nattmat en stund og se om det går over av seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at prosjekt eget rom ser ut til å gå bra!

Brudekjoletitting :strix:

Heldige du som ikke har fått mensen før nå, jeg hadde et par små-runder før den første ordentlige kom på 4 månedersdagen til lita. Vet ikke helt om jeg synes om minipillen enda, har hatt småblødninger nesten hver dag siden jeg begynte og nå er jeg lei og skal slutte når jeg kommer fra tur. Vi får vente i spenning og se om det snør elefanter, eller om det blir ny tur til klinikken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går fint med eget rom! Blir nok fart på :sengekos: nå skal du se! :fnise:

Får frøken enda mat om natta? Lille har klart seglenge uten, men siden jul har han nektet å sove igjen uten. Våkner ca kl 0130 hver natt og er helt umulig til han får mat. Tror jeg bare skal gå tilbake til nattmat en stund og se om det går over av seg selv...

Satser på litt mer aktivitet nå, ja! ;)

Ja, hun har fått en gang om natta, men jeg tror kanskje hun kan klare seg uten. Men enn så lenge lar jeg det være sånn, så får vi se om hun venner seg av selv, eller om jeg må trå til. Når jeg skal tilbake i jobb fra 01. april så håper jeg hun har kuttet ut nattmåltidet. Hvor mange timer går det fra siste måltid til første måltid med Lille? Og hvor mange måltider med fast føde får han?

Så herlig at prosjekt eget rom ser ut til å gå bra!

Brudekjoletitting :strix:

Heldige du som ikke har fått mensen før nå, jeg hadde et par små-runder før den første ordentlige kom på 4 månedersdagen til lita. Vet ikke helt om jeg synes om minipillen enda, har hatt småblødninger nesten hver dag siden jeg begynte og nå er jeg lei og skal slutte når jeg kommer fra tur. Vi får vente i spenning og se om det snør elefanter, eller om det blir ny tur til klinikken ;)

Kan ikke akkurat klage på å slippe mensen i nesten halvannet år, nei :fnise: Småblødninger føres herved på kontoen for negative sider med minipillen :jepp: Jeg har hørt om flere som har opplevd det, nemlig. Spennende med ny graviditet når den tid kommer. Når jeg gikk gravid med Frøken Fryd så føltes det ut som om det var leeeeenge til neste gang, men nå som hun plutselig er over 7 måneder og planlegging av en liten søster eller bror begynner å bli aktuell så føles det ut som så kort tid mellom graviditetene (selv om vi ikke begynner prøvingen før tidligst på sensommeren, og ikke vet hvor fort det klaffer). Vi (ihvertfall jeg..) vil gjerne ha 2 år mellom søsken, så da er det jo på tide til sommeren. Tiden går så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ***** idiot kjørte på bilen vår bakfra i helgen (men alt gikk godt med både meg og Frøken Fryd!), så nå må vi se oss om etter ny bil igjen. Vi som kjøpte ny bil i august :roll: Er takknemlig for at det gikk så bra med oss, men er en smule irritert på vedkommende som kjørte på oss og papirarbeidet som må til..

Men! Helgen ble ikke bare kjip! Jeg har nemlig funnet brudekjolen min! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...