Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Ehm... Jeg kjøpte folat i dag, jeg :sjenert::nigo: Må jo begynne med det tre måneder i forveien, så hvis vi skal begynne prøvingen etter bryllupet er det ikke mer enn halvannen måned igjen til det er på tide å starte med folat.

Er litt babysjuk, men litt ambivalent også. Gleder meg jo til et nytt svangerskap, og jeg tviler egentlig ikke på at man kan elske både to og tre og fire barn like høyt, men det er liksom noe med at nå har vi liksom vært igjennom det en gang, så mye av magien er borte på en måte. Det blir jo gøy å se de to strekene på gravitesten, det blir gøy å kle opp frøkna i en genser med "jeg skal bli storesøster" og gi henne søsken, det blir kjempekos å kjenne spark i magen og dra på ultralyd og sånt, men jeg er litt redd for ... jeg vet ikke helt hva.. :trist: At jeg ikke skal få tid til å nyte både svangerskap og permisjon like mye neste gang? (selv om vi skal bestille en sove-når-det-er-natt-baby :tongue: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, der minnet du meg på en ting... burde kanskje starte med folat jeg også!! Sykt!!

Jeg skjønner veldig godt alt det du sier, for jeg tenker mye av det samme selv. I tillegg tenker jeg at dette sannsynligvis blir siste gang, så på en måte vil jeg drøye det litt... kanskje jeg tror at jeg gleder meg mer da? Jeg er en sånn type person som sparer det beste smågodtet til slutt, bare for å kunne glede meg til det! Merkelig, ja...! Men, jeg tror at i og med at jeg har gjort det en gang tidligere, vet jeg nå hva jeg skal bruke tiden til, hva jeg skal bekymre meg for og hva som ikke er så farlig. For eksempel vil jeg bruke mer tid på å nyte tiden både som gravid (hvis jeg da blir det, selvfølgelig) og hver dag sammen med den lille. Jeg vet også at det er viktig å tenke på seg selv og familien heller enn å ta imot og reise på besøk når det passer andre. Har også tenkt en del på det om det går an å bli like glad i et nytt barn, og har vært bekymret for om jeg kommer til å være like glad i lille, men når jeg "hører"meg selv tenke det, så skjønner jeg jo at det er ikke sånn det henger sammen! :)

(Jeg har også bestilt en sånn sove-når-det-er-natt-baby, håper ikke lageret går tomt....!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la det gå tomt for sove på natten babyer, vi har nemlig lagt inn bestilling på en vi også, det om jeg blir gravid igjen. Kanskje det ikke er for sent å bestille litt Jon Blund støv til lita? Lurer på hvor en får tak i det :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, der minnet du meg på en ting... burde kanskje starte med folat jeg også!! Sykt!!

Jeg skjønner veldig godt alt det du sier, for jeg tenker mye av det samme selv. I tillegg tenker jeg at dette sannsynligvis blir siste gang, så på en måte vil jeg drøye det litt... kanskje jeg tror at jeg gleder meg mer da? Jeg er en sånn type person som sparer det beste smågodtet til slutt, bare for å kunne glede meg til det! Merkelig, ja...! Men, jeg tror at i og med at jeg har gjort det en gang tidligere, vet jeg nå hva jeg skal bruke tiden til, hva jeg skal bekymre meg for og hva som ikke er så farlig. For eksempel vil jeg bruke mer tid på å nyte tiden både som gravid (hvis jeg da blir det, selvfølgelig) og hver dag sammen med den lille. Jeg vet også at det er viktig å tenke på seg selv og familien heller enn å ta imot og reise på besøk når det passer andre. Har også tenkt en del på det om det går an å bli like glad i et nytt barn, og har vært bekymret for om jeg kommer til å være like glad i lille, men når jeg "hører"meg selv tenke det, så skjønner jeg jo at det er ikke sånn det henger sammen! :)

(Jeg har også bestilt en sånn sove-når-det-er-natt-baby, håper ikke lageret går tomt....!)

Ja, alt man må huske!

Skjønner veldig godt det med å "spare det beste smågodtet til slutt". Er litt sånn selv, men for vår del så blir det trolig enda en etter nestemann (hvis ikke vi får en anti-sove-baby til da, da tror jeg at jeg klipper alle strenger), så jeg synes i grunn det er greit å komme i gang igjen, for man vet jo aldri hvor lang tid det tar, selv om vi var veldig heldige med bare 3 PP forrige gang.

Ikke la det gå tomt for sove på natten babyer, vi har nemlig lagt inn bestilling på en vi også, det om jeg blir gravid igjen. Kanskje det ikke er for sent å bestille litt Jon Blund støv til lita? Lurer på hvor en får tak i det :klo:

Det føles ut som om det allerede har gått tomt siden vi sitter her med hver vår anti-sove-baby, men det må da komme påfyll av sånt? :klo:

---

Nå har tann nr. to kommet såvidt opp og i natt var jeg bare inne hos frøkna to ganger (men hun stod opp kl. 06 da :Gjesp: ) :tommel:

Og jeg var på bh-shopping i går, men fytti for en nedtur :( Det er ikke mye pupper igjen å fylle bh'ene med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for kun to ganger inn til frk Fryd :hoppe:

Her ville lita starte dagen 04.50 etter at keg hadde vært inne hos henne fire ganger før det, men jeg sa nei og puppen kom ut :sjenert: og hun sov til 6.25 i armkroken min - jeg sov derimot ikke noe lenger enn til 04.50 så nå tar jeg kvelden. Hjemme alene fest :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det ikke mye å fylle bh-en med før graviditeten, lurer på hvordan det blir etter jeg har sluttet å amme :sjenert:

Nattpupp, kuttet du den bare tvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye før, og enda mindre etter her... Jaja, det går vel an å fikse på det når man er ferdig med varn, hvis man skulle ønske det! ;) Greit å komme i gang ja, vet jo aldri! Tviler på at det blir en til etter nestemann her, 4 barn er liksom nok! :fnise:

:hoppe: for tenner og flink sovejenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusilus: Vi kuttet bare tvert, ja! Nå får hun litt vann innimellom på natta, så vi må vel venne av det også, for mens jeg trodde hun skulle miste interessen, så synes hun det er godt med vann og vil gjerne ha :roll: Men det får Mannen ta seg av når han skal ut i permisjon etter påske.

Mayami: Ikke mye pupper å skryte av før graviditeten her heller, men nå er de liksom så tomme.. Både amming og vektnedgang som følge av ammingen har gjort sitt. Fordelen med små pupper er jo at de ikke henger noe særlig selv om de er tomme. Veldig fristende å sette inn noe når man er 100% ferdig med gaviditeter og amming, bare litt slik at det ser naturlig ut. Ikke Pamela-pupper :sminkedokke:

---

Skjønner ikke hvorfor frøkna skal stå opp kl. 06/06:30 når jeg så tydelig ser at hun er trøtt :Gjesp:

Men når man ser bort fra det, så er det ganske koselig å stå opp når det er sol ute, og kunne sette seg i sofaen med en kopp kaffe mens Frøken Fryd suser rundt og sprer alle lekene sine utover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Merkelig hvor fort det å stå opp tidlig blir greit bare sola skinner :sol: T er også morgenfugl, men har siste dagene sovet helt til 6.30 :fnise:

Og pupper kan dere få fra meg, jeg har rikelig :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. så snilt å dele på sine goder! :fnise:

Her vil gjerne lille stå opp så tidlig, men han er også fryktelig trøtt. I det siste har jeg bare tatt han opp, skiftet til body/strømpis og skiftet bleie, og gitt han en flaske varm melk. Så har han egentlig sovnet igjen, eller i alle fall slappet av i senga si, en times tid. Synes det er altfor tidlig å stå opp kl 06 - sol eller ikke sol! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne i mot litt ekstra pupp ;)

Her var lita oppe 6.20 etter en urolig natt, hadde hun bare sovet hele natten hadde jeg ikke klaget på å stå opp så tidlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvor fort det å stå opp tidlig blir greit bare sola skinner :sol: T er også morgenfugl, men har siste dagene sovet helt til 6.30 :fnise:

Og pupper kan dere få fra meg, jeg har rikelig :ler:

Ja, sol er gode greier :sol:

Ja, takk til pupp! :nigo:

Hihi.. så snilt å dele på sine goder! :fnise:

Her vil gjerne lille stå opp så tidlig, men han er også fryktelig trøtt. I det siste har jeg bare tatt han opp, skiftet til body/strømpis og skiftet bleie, og gitt han en flaske varm melk. Så har han egentlig sovnet igjen, eller i alle fall slappet av i senga si, en times tid. Synes det er altfor tidlig å stå opp kl 06 - sol eller ikke sol! ;)

Deilig at han kan ligge og roe seg en times tid i senga da :) Tror ikke Frøken Fryd hadde gått med på det :dry:

Tar gjerne i mot litt ekstra pupp ;)

Her var lita oppe 6.20 etter en urolig natt, hadde hun bare sovet hele natten hadde jeg ikke klaget på å stå opp så tidlig.

Det er akkurat det jeg sier også! Om vi hadde fått en hel natts søvn så skull jeg gladelig stått opp kl 06. Men med så my oppstykket søvn så rekker man aldri ned i dyp søvn og blir bare tullerusk.

---

Én gang var jeg inn hos frøkna i natt! :hakeslepp: Og når jeg våknet av henne i morges var klokka 06:15. Det ble stille fra rommet hennes etter litt romstering, så da tenkte jeg at hun kanskje ville sove litt til. Og det kunne jeg også tenkt meg, men jeg fikk ikke sove! Så nå frøkna romsterte igjen etter 20 minutter var det helt greit å stå opp. Litt trøtt er jeg, men jeg har sikkert sovet for mye.. Kroppen skjønner ikke hva som skjer :tongue:

Og så har jeg vært og fått aromaterapi i dag og det var såååå godt! Man blir litt "av" i ryggen av å gå å bære på de små, så egentlig burde det vært obligatorisk med litt massasje i løpet av mammapermen.

Nå skal jeg kose meg med en kopp kaffe og en bok mens frøkna sover og pappa'n ser TV. Deilig med helg (selv om mange mener at man har helg hele tiden når man har perm...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig deilig natt da Haley :strix: Det er håp der ute for oss også da ;) Håper det bedrer seg til vi skal på tante, onkel og søskenbarn besøk av lita etter påske.

Kos deg med bok, og ja helg er deilig. De kan bare ta seg en ukes tid hjemme hos meg disse som mener det er helg hele tiden når man er i permisjon, da tror jeg pipa får en annen lyd når de har vært oppe 6-7 ganger før kl 4 på natta fem dager på rad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i natt var det fire ganger :tongue: Fordi hun mistet smokken... Bruker Lita og Lille smokk om natta, pusilus og Mayami?

Ja, at det er helg hver dag er ihvertfall ikke sant her i huset..

Uff, mars er en innmari kjip måned med ørten regninger på forsikringer, årsavgifter og jeg-vet-ikke-hva.. Og ikke fikk jeg lønn heller den 12. pga ulønnet perm.. Godt vi har mat i fryseren og at vi kan dra hjem til foreldrene våre og snylte litt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lita bruker ikke snille nei, vi prøver og prøver- de tygges på og kastes på gulvet både på dagtid og kveld.

Mars er kjip på flere måter, både mange regninger og ustabilt vær (snø når jeg vil ha bar mark og vår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lille bruker smokk om natta ja, men han spytter den ut ganske fort. Våkner senere av at den er borte... Vet ikke om jeg synes den virker lenger, så det spørs om den ikke skal forsvinne en stund! Hadde jo vært greit om han klarte seg uten den da...

Har ulønnet perm i mars jeg også, skikkelig dritt å ikke få lønn! Føler meg fattig! :fnise: Greit å ha sparekonto og mann i lønnet arbeid! ;) Men må virkelig si at jeg ser fram til lønning i april! Da skal det sjoppes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lita bruker ikke snille nei, vi prøver og prøver- de tygges på og kastes på gulvet både på dagtid og kveld.

Mars er kjip på flere måter, både mange regninger og ustabilt vær (snø når jeg vil ha bar mark og vår)

Synes smokk har både sine positive og negative sider. Og en av de negative er at frøkna våkner av at hun ikke har smokken i munnen lenger. Og finner hun den ikke med en gang så blir det grining :roll:

Uff ja, lei ustabilt vær! Klar for tørr asfalt, grønt gress og løv på trærne jeg!

Lille bruker smokk om natta ja, men han spytter den ut ganske fort. Våkner senere av at den er borte... Vet ikke om jeg synes den virker lenger, så det spørs om den ikke skal forsvinne en stund! Hadde jo vært greit om han klarte seg uten den da...

Har ulønnet perm i mars jeg også, skikkelig dritt å ikke få lønn! Føler meg fattig! :fnise: Greit å ha sparekonto og mann i lønnet arbeid! ;) Men må virkelig si at jeg ser fram til lønning i april! Da skal det sjoppes!!

Som sagt, så synes jeg det er både positive og negative sider ved smokkbruk og det at de mister smokken og blir sint for det er definitivt en negativ side.

Ja, det blir den mest velkomne lønninga siden den føste lønna jeg fikk etter at jeg var ferdigutdannet :ler:

---

Snart tilbake i jobb... Jobber tredelt turnus, og med dagvaktene går det nok fint med ammingen/pumpingen utenom jobb fordi jeg pumper morgen, midt på dag og kveld, så da kan jeg amme før jeg drar på jobb, når jeg kommer hjem og til kvelden. Men med kveldsvakt blir det vanskelig med kveldsammingen i og med at jeg ikke er ferdig før kl. 22. Ikke vil det hjelpe å slutte 30-60 minutter før (ammefri) heller for frøkna sovner som regel i 20-tiden. Og det blir fryktelig stress hvis pappa'n og frøkna må komme og hente melken i 18/19-tiden hver kveld jeg har kveldsvakt. Den siste tiden før legging skal jo brukes til kveldsstell, ro og kos. Spørs om ikke jeg må pumpe etter kveldsvaktene og spare så hun kan få de kveldene jeg ikke er hjemme til leggetid.

Rart med det, at nå som permisjonen snart er over så tenker jeg på alt jeg skulle ha gjort (gått flere turer, vært mer hjemme hos mine foreldre, trent mer, lest mer, sovet mer, begynt på scrappe-albumet til frøkna og laget fotobok og ditt og datt..) Men, men, da vet jeg hvordan jeg skal prioitere neste gang!

I går var det sutring fra ende til annen etter lunsj, så da pakket jeg med meg frøkna i vogna og gikk en lang tur. Deilig vær med litt sol som skinte gjennom et tynt slør av skyer og akkurat passe kaldt (4-5 plussgrader?).

Bryllupsplanleggingen går framover og får virkelig fram den forelskede fjortisen i meg :fnise: Det gjør godt for oss begge å kjenne på sommerfuglene igjen og prioritere litt oss-tid. På lørdag disket Mannen opp med et nyyyydelig biffmåltid (med masse hvitløk! I :hjerte: ) og deilig rødvin (og vi passet på at frøkna hadde sovnet for natta så vi ikke skulle bli forstyrret og isikere kald biff). Men når maten var inntatt og vi lå i sofakroken og skulle se på film så ble vi så trøtte og salige, og måtte le litt når vi så at klokka bare var 21:50 :ler: Men hvorfor ligge trøtt og uoppmerksom og se på film når man kan krype under dyna og ligge i armkroken til verdens beste (soon-to-be ekte-) mann :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så koselig det høres ut! :) Er sikker på at dere får verdens fineste bryllup altså! Jeg er ikke den veldig romantiske typen til daglig, men bryllupet vårt fikk absolutt sommerfuglene i gang her også! ;)

Hvordan synes du tanken på jobb er egentlig? Jeg gruer meg til å være borte fra lille hele dagen, og jeg vet at jeg kommer til å savne å ha god tid til å kose med han og leke med han. Ser ikke lyst på tilværelsen med tidsklemme og fulltidsjobb. Lurer på om jeg må gå ned i stilling hvis jeg ikke får ny jobb til høsten... Men, jeg gleder meg veldig til å være del av et kollegium igjen og snakke med go'venninne hver dag i stedet for bare av og til! Også glede jeg meg til å treffe de søte snille elevene mine igjen, selv om jeg sikkert ikke får undervise dem...

Jeg tenker også sånn som du at det er så mye jeg skulle gjort mer av, men som du sier så vet man da hvordan man skal prioritere neste gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt både og for min del også. Er redd jeg ikke skal ha nok energi igjen etter endt arbeidsdag når jeg har dagvakt, og så blir det kjipt at Frøken Fryd har lagt seg når jeg kommer hjem etter kveldsvakt og dermed risikerer jeg å ikke få se henne på typ et døgn hvis hun sover når jeg drar på dagvakt dagen etter.. Og ikke snakk om nattevakt, da må jeg jo sove mesteparten av dagen, så da sier Mannen at han vil ta med seg frøkna til besteforeldrene så jeg skal få sove.. Og så er det jobb hver tredje helg.. Og høytider... Men når jeg er så dum og velger et yrke med turnusarbeid, så kan jeg vel ikke si så mye. heldigvis er folk veldig greie når det kommer til arbidstakere/kolleger med barn i forhold til høytidsjobbing, så det går seg nok til.

På den positive siden så har jeg jo plutselig fri en dag eller to midt i uka og da kan vi jo finne på noe sammen alle tre. Og som du sier så blir det godt å være kollega igjen og prate fag og heeelt andre ting enn baby, amming, søvn osv.

Apropos alt man skulle gjort, så må jeg jo bare si at jeg vet ikke om jeg hadde fått gjort så mye mer allikevel, for det har vært ganske slitsomt med kolikk- og anti-sove-baby.. Men å lese litt eller pusle med album istedenfor å sette seg pladask i sofaen for TV, pc eller gjøre husarbeid handler jo litt om prioritering, det er klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...