Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Den er litt tynn, men faller veldig fint. Kan tenke meg at den er veldig deilig å ha på seg en (passe) varm sommerkveld :) Fikk den turkise i posten her om dagen, og den var nydelig!

Jeg liker godt å bære i Beco'n. Frøkna kommer godt inntil kroppen når jeg får justert den riktig og da kan jg gå veldig langt uten noe ubehag. På rygg vel og merke. På magen er det greit for korte distanser. Merker ikke noe til at skulderstroppene sklir ned, og jeg er ganske vanlig-skuldret, hvis man kan si det sånn :fnise: Vi var og gikk to turer i går og det gikk helt fint :)

---

Tann nummer 3 har endelig tittet fram, og det er vel ikke lenge til nr. 4 følger etter. Blir lettere og mer spennende å tygge større/hardere biter da, tenker jeg :)

Og så har jeg en liten mistanke om at frøkna prøver å kutte ut den ene luren sin, slik at det bare blir én lur i løpet av (formid)dagen. Det har ihvertfall blitt sånn de fleste dagene den sist uken, og det er i grunnen veldig greit. Får bare håpe hun sover 1-2 timer, sånn at det holder helt til kvelden, for det blir så seint hvis hun skal legge seg for en dupp i 15/16-tiden selv om det kanskje bare blir 30 minutter.

Vi var på to turer langs kyststier ikke så langt unna i går, og det var friskt og deilig! Og når sola bestemte seg for å komme frem så ble det riktig så idyllisk! På hjemveien stakk vi innom matbutikken for å handle litt, og da satte vi frøkna oppi det setet som er på alle handlevogner istedenfor sånn påmontert stol, og gjett om det var stas! Egentlig kunne vi vel gjort det for lenge siden, men jeg tror vi prøver å tviholde på den lille babyen vår (som snart er 1 år allerede!) :fnise:

Bursdagen planlegges litt i det små. Vi blir vel ca. 10-14 stk, så vi serverer nok noe enkelt til mat (grille noen gode pølser? pizza? fingermat/wraps?) og et par kaker + frukt. Jeg har latt meg inspirere av nettet og har planer om å sy en bursdagskrone til Frøken Fryd. Synes det høres ut som en koselig tradisjon. Og så har vi bestilt 1 års fotografering. Venter bare på bekreftelse på dato og klokkeslett. Både Mannen og jeg er glad i å fotografere, så vi kunne sikkrt fått til noe, men man er jo bare 1 år en gang, og da er det litt stas med et (par) riktig fine, og profesjonelle bilder.

Apropos tviholde på "babyen", så har jeg ryddet bort str. 74 i dag. Noe av det har vært litt knapt en stund og noe i str. 80 hadde vi allerede tatt i bruk, men nå er altså str. 74 borte for godt (for frøkna sin del ihvertfall).

...og bortsett fra bryllupsnedtelling, så teller jeg litt ned (og gleder meg veldig) til prøving også :fnise::gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Unknown

Den er litt tynn, men faller veldig fint. Kan tenke meg at den er veldig deilig å ha på seg en (passe) varm sommerkveld :) Fikk den turkise i posten her om dagen, og den var nydelig!

Jeg liker godt å bære i Beco'n. Frøkna kommer godt inntil kroppen når jeg får justert den riktig og da kan jg gå veldig langt uten noe ubehag. På rygg vel og merke. På magen er det greit for korte distanser. Merker ikke noe til at skulderstroppene sklir ned, og jeg er ganske vanlig-skuldret, hvis man kan si det sånn :fnise: Vi var og gikk to turer i går og det gikk helt fint :)

Da gleder jeg meg til å få pakke i posten :)

Fikk prøvd å stille litt på reimene på den, men er fortsatt ikke helt 100 % fornøyd. Kanskje det bare er jeg som innbiller meg det, har ikke hørt om noen andre som har klaget :fnise: Gikk en tur forrige uke, og det var i alle fall bedre!

Er alt klart til bryllup? Nærmer seg nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo se på instruksjonsvideoene som fulgte med på CD (eller se om den finnes på nett). Kanskje du får noen tips der? :)

Tja, det meste er vel klart. Må bare så å få kommet meg i en (eller flere) blomsterbutikk(er) for å bestille brudebukett, knapphullsblomster og blomster til bordet. Og så er det det evinnelige bordkartet som jeg aldri blir helt fornøyd med. Ikke bare bare å få blandet min og hans familie og venner slik at alle har noen vi tror de kan komme godt overens med. Men det blir vel ei råd med det. Svarfristen gikk ut på lørdag, men vi mangler fremdels svar fra ett par og to enkeltpersoner... Og så er det kirkeprogram som skal lages, barnematglass som skal pyntes med blonder og satengbånd, (live) musikk som må bookes (fordi de vi egentlig skulle ha måtte avlyse, og "alle" er jo opptatt midt på sommeren), kjolen som må syes ut litt... (den var litt trang over ribbeina og det er ikke akkurat så mye fett å forbrenne akkurat der :tongue: ) Og litt annet småtteri.

Men først er det Frøken Fryd sin bursdag! Den skal feires med familien på søndag (selv om hun blir ett år neste tirsdag) og vi blir 14 stykker. Sukkerbunnen og cupcakesene er bakt og fryst ned, og så er planen å lage en saftig sjokoladekake og fruktspyd/fruktsalat. Funderer litt på hva vi skal servere som salt mat før kakene, men det må bli noe enkelt, tenker jeg. Er jo meldt fint vær foreløpig, så kanskje det rett og slett blir grilling av spyd med kylling og diverse grønnsaker, og/eller forskjellige typer pølser med tilbehør.

Nå sitter jeg og venter på ei venninne og hennes ettåring som skal komme på playdate. Mannen er sendt hjem til sine foreldre for å fikse på bilen min som skal EU-godkjennes nå i juni, og frøkna ligger og sover en liten lur. Venninna mi er nylig gravid igjen og på Facebook dukker det stadig opp bilder av kommende (UL-bilder) og nye verdensborgere, så det rasler godt i eggstokkene om dagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... Kjenner til sånne sprellende eggstokker! :fnise: Skulle ikke vært lov å legge ut sånt på facebook! Spennende at bryllupet nærmer seg da!! Tenker det blir godt når dagen endelig er der og alt er fikset! Masse styr i forkant! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både koselig og styrete med den planleggingen. Men tror det blir en fin dag og menge gode minner :)

---

Da er bursdagskrona til Frøken Fryd ferdig sydd! Idéen fant jeg hos GodTid og FruFly. Enkelt (bortsett fra at jeg skulle slengt på en ekstra centimer rundt hodet, men det gikk akkurat. Og ett-tallet kunne vært i en litt mørkere farge. Men nå vet jeg hvordan jeg skal gjøre det neste år - for dette må jo bli en tradisjon :jepp: ), og definitivt mer stas enn en papirkrone.

- BILDE FJERNET -

...og for å være enda litt mer hønemor :sjenert: så har jeg tenket at jeg skal skrive noen ord/et lite brev på hver bursdag (ihvertfall inntil hun blir 18(?) år eller noe sånt) som hun kan få og lese senere når hun blir større. Lille skatten vår :hjerte:

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, den var veldig fin! Flink! :) Å skrive litt på hver bursdag er koselig. Mamma og pappa brukte (og gjør det fortsatt) å tegne kort til meg! De er flinke til å tegne begge to og motivene er hentet fra ting som har skjedd det siste året. Jeg har alle kortene siden 8-års-dagen (på sykkel med musefletter og et marsvin i bur) lagret og setter større pris på dem for hvert år som går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjempefin krone! Jeg droppa syinga, da jeg driver med scrapbook og papir må sies å være mitt element... eneste problem er at FP liker krona si så godt at hun vil leke med den og ødelegge den... (ehh det blir fort konsekvensen)- mens jeg planlegger å spare den som minne.

Koselig med skrivne kort på bursdagen ja, jeg ga det til både dåp og bursdag. Kan bli fint å se tilbake på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin krone ja :) Som Pasjonsblomst så må jeg nok bruke litt av papiret mitt i stedet for å sy en slik en ;)

Koselig å skrive ned noen ord på hver bursdag, tror jeg også må gjøre det.

Mayami, så koselig tradidjon foreldrene dine had da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin krone! :jepp: Her har det også gått i pappkroner, men vi tar vare på dem. Turnerose synes det er kjempegøy å ta dem frem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, den var veldig fin! Flink! :) Å skrive litt på hver bursdag er koselig. Mamma og pappa brukte (og gjør det fortsatt) å tegne kort til meg! De er flinke til å tegne begge to og motivene er hentet fra ting som har skjedd det siste året. Jeg har alle kortene siden 8-års-dagen (på sykkel med musefletter og et marsvin i bur) lagret og setter større pris på dem for hvert år som går!

Takk for det! :)

Så koselig at de fremdeles gjør det! Å få noe hjemmelaget er alltid så kjekt, og ikke minst når det skapes en tradisjon ut av det.

kjempefin krone! Jeg droppa syinga, da jeg driver med scrapbook og papir må sies å være mitt element... eneste problem er at FP liker krona si så godt at hun vil leke med den og ødelegge den... (ehh det blir fort konsekvensen)- mens jeg planlegger å spare den som minne.

Koselig med skrivne kort på bursdagen ja, jeg ga det til både dåp og bursdag. Kan bli fint å se tilbake på! :)

Takk for komplimentet :) Driver litt med kortlaging og sånt selv, men tenkte jeg skulle prøve meg på sying denne gangen. Og så tenkte jeg at det kanskje er mer holdbart over tid med en krone i tekstil enn i papir hvis Frøken Fryd skal få leke med den :)

Så koselig å høre at det er flere som skriver litt mer enn et vanlig kort. Trodde et øyeblikk at jeg var litt i overkant bløthjertet :fnise:

Fin krone ja :) Som Pasjonsblomst så må jeg nok bruke litt av papiret mitt i stedet for å sy en slik en ;)

Koselig å skrive ned noen ord på hver bursdag, tror jeg også må gjøre det.

Mayami, så koselig tradidjon foreldrene dine had da :)

Takk for det :) Blir sikkert kjempekoselig for de små å se tilbake på kronene sine og lese de fine kortene/brevene!

Kjempefin krone! :jepp: Her har det også gått i pappkroner, men vi tar vare på dem. Turnerose synes det er kjempegøy å ta dem frem! :)

Tusen takk :) Viktig å ta vare på dem! Det er sikkert stas for de små å litt mer konkret kunne se at de har blitt større og større :jepp: Jeg har en fin, blomstrete hatte-eske som jeg putter alle Frøkens Fryds kort, invitasjoner, dåpsattest, navnebånd fra sykehuset osv oppi. Så skal hun få se det når hun blir litt større og forstår litt mer :)

---

Kakebaking, gelekoking, brushandling og bordpynting til morgendagens bursdagsselskap er unnagjort! Skal bare blåse opp noen ballonger og pynte kakene i morgen. Gleder meg veldig, og kjenner meg en smule emosjonell i kveld. Tenk at hun om 3 dager har vært hos oss i 1 år! På en måte er det som om det var i går, men på en annen side så er det som om hun alltid har vært en del av livene våre. :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Og selv om jeg trodde at jeg var "ferdig med" kolikken, søvnproblemene og nattevåken, så kjenner jeg det litt nå at jeg synes det var en tøff start (de første 6-7-8 månedene) som mamma og det føles så unødvendig, urettferdig og unyttig (selv om vi jo har blitt sterkere både sammen og i hver våre roller som mamma og pappa). Jeg er selvsagt veldig takknemlig for at hun er frisk og at dette tross alt bare er en "bagatell" i våre lange liv, men spesielt når man hører om de som har unger som sover fra 19 til 07 fra de er 1 måned gamle og som aldri har vært våken kl. 03 til 05 på natta fordi ungen ikke vil sove, da blir man litt matt, og lei seg. Fordi lite søvn, timesvis med skriking pga kolikk, stadige oppvåkninger og eviglange leggestunder tærer på psyken og det blir til at man tenker "hva om babyen vår hadde lagt seg uten å krangle eller stimuleres i form av byssing og hadde sovet natta gjennom. hva hadde vi da hatt energi til å gjøre som vi ikke har fått gjort? hva har vi gått glipp av?"... Jeg har sagt det mange ganger; at det er til å grine av... Men vi jeg må bare akseptere at slik har det vært for oss, og ingen babyer er like, så neste gang vil det kanskje bli annereledes, på den ene eller andre måten.

Og gjett om vi har hatt mange gode stunder! Med smil, latter og gledestårer! Over denne vakre lille skapningen som først bare lå mellom oss i sengen og sov, og som etterhvert viftet iherdig med armer og bein, som begynte å lage andre lyder enn bare knirking, som lærte seg å rulle fra rygg til mage og mage til rygg, og som kan krabbe, gå og si mamma og pappa, og hun griner på nesen, ler så inderlig ekte når vi leker og strekker hendene opp mot oss. Og dette er bare begynnelsen! Tenk på det mirakelet hun er! Tenk at vi får lov til å være foreldre til denne jenta! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin beskrivelse av det første året hennes :hjerte: Tenk at hun er et år allerede, det har gått fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempekoselig kommentar, Kommode! :klemmer:

---

:hjerte: Hipp hurra for vakreste skatten på jord, som fyller 1 år i dag! :hjerte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

:hjerte: Gratulerer til skjønneste Frøken Fryd :duskedame:

Håper dere hadde en fin feiring :)

Og ikke tenk på det som kunne vært, tenk på alt som skal bli! :biggrin::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til Frøken Fryd idag, et helt år, hurra!!!

Greit å tenke på det som har vært, ja... til ettertanke. men det er vel knapt noen hindring for at fremtida skal bli bra. Blank dag med fargestifter, vet du ;) Mal i vei med fine farger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

Takk for alle gratulasjoner! :klemmer:

Skjønner ikke hvor tiden blir av! Ukene er fullpakkede med aktiviteter, og helgene er ikke bare avslapning for tiden. Men litt påfyll får jeg allikevel, for i helgen var vi i bryllupet til en venninne av meg og gjett om sommerfuglene begynte å flakse i magen når jeg så brudgommen som satt nervøs og ventet oppe ved alteret, bruden som kom gående opp med sin far, brudevalsen og alle de flotte talene :rodmer: Nå gleder jeg med SKIKKELIG til vår dag! (Ok, jeg gruer meg litt også da, til å være center of attention...) Gleder meg til å møte blikket til Mannen i mitt liv (og kommer sikkert til å begynne å grine..) og holde ham i hånda, kysse ham, danse med ham og være bare hans :hjerte:

Så får baksmell bare være baksmell..

Og så har jeg rukket å bli ett år eldre selv også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått! :) Tiden flyr ja, det er helt sikkert! Men det er grei å se at ting blir ltt enklere når de små blir eldre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Og tiden fortsetter å tikke videre :ler:

Frøkna er inne i en "fire tenner på en gang"-periode og det er litt slitsomt for henne, stakkar. Ikke så mye matlyst og veldig behov for mammas og pappas oppmerksomhet. Kjenner litt på at med mye dag-jobbing så får jeg så lite tid med Frøken Fryd at jeg ikke får gjort alt jeg har lyst til, og jeg tror Mannen er veldig klar for å komme tilbake på jobb. Blir godt med ferie om en uke, og så blir det godt å komme inn i hverdagen med foreldre i jobb og frøkna i barnehagen, og ingen bryllupsplanlegging :tongue:

Trøtt etter en lang dag på biltur, så nå skal det slappes av i sofaen før jobben venter igjen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...