Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster

Haley

Anbefalte innlegg

Ja, tiden har utrolig nok gått ganske fort, Joyce :jepp: Resten av familien har allerede i flere uker vært sprekkeferdig etter å si det videre til besteforeldre, (våre) tanter, onkler og søskenbarn, og til venner, og nå kan de vel snart få lov. Men aller først har vi et par stykker vi vil si det til selv, og det skal ikke legges ut på Facebook av noen. Farmoren min kommer oppover til jul, og jeg håper vi klarer å holde det hemmelig på alle kanter hvor hun kan få vite det inntil den tid. En liten julegave :hjerte:

Bekkenet har å oppføre seg! :jepp:

---

Bare 7,5t på jobb nå, og så er det pre-juleferie! :bolledeig:

(tror jeg skal starte den med en middagshvil... :Gjesp:)

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, Haley! Nå er det bare noen små dager igjen så er det 12 uker! Det er så koselig :rodmer:

Håper bekkenet ditt er snilt med deg altså! Mitt er rimelig teit akkurat idag, men svømming og varme dusjer gjør underverker frem til fysio får kikket på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, snart er den magiske grensen der, Erie! :rodmer:

---

Jeg måtte akkurat be den nydusjede Mannen om å gå og vaske av seg parfymen sin, stakkar. Det ble litt for intenst for den hypersensitive nesa mi :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange babytepper trenger man egentlig..? :sjenert:

Svigermor strikker ett, og jeg har lyst til å strikke ett (og kanskje dukker det opp noe fra kommende oldeforeldre), men den finnes jo så mange fine og jeg klarer ikke å velge bare ett! Og man trenger vel bare ett hentesett også.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babytepper er noe av det nydeligste som finnes! Nest etter babyene selv :) Har to små klare allerede, men blir nok et par større også! Det er jo så mange fine mønster og farger <3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange babytepper trenger man egentlig..? :sjenert:

Svigermor strikker ett, og jeg har lyst til å strikke ett (og kanskje dukker det opp noe fra kommende oldeforeldre), men den finnes jo så mange fine og jeg klarer ikke å velge bare ett! Og man trenger vel bare ett hentesett også.. :fnise:

Vi har vært glade for å ha flere. Jeg strikket et til Turnerose mens jeg var gravid, og så begynte jeg på et til før hun ble født og som jeg strikket ferdig mens jeg ammet (og ammet og ammet ;)), i tillegg fikk vi et hjemmestrikket av min ene tante og et tynt kjøpeullteppe av en annen tante. Alle ble mye brukt, og er faktisk i bruk fremdeles. Senere har jeg strikket et digert teppe til henne siden hun er så glad i babyteppene sine, men begynner å bli for lang for dem. Vi har også et tykkere vognteppe fra Røros-pledd. Så - mange tepper. :jepp: (Og nå strikker jeg enda et til mageboeren!)

Akkurat hentesett er det vel vanskelig å ha flere enn et av. :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er så flinke til å finne ut og forberede dere! Jeg vet ikke engang hva et babyteppe er.. :sjenert: Et lite teppe?

Skal forberede meg bra etter hvert altså. Lar det bare hvile litt til jeg har sett den lille og er litt mer sikker på denne graviditeten :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du koser deg med ferie jeg også :) Er vel bare fint å ha flere babytepper? :rodmer: Men enig i at det blir litt vanskelig med flere hentesett :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg er visst ikke helt med i dag.. Trykket på det grønne pluss-tegnet istedenfor "multisitat", så da ble det en pluss til samtlig av dere :fnise: Min adventsgave til dere :lur:

Babytepper er noe av det nydeligste som finnes! Nest etter babyene selv :) Har to små klare allerede, men blir nok et par større også! Det er jo så mange fine mønster og farger <3

Man trenger sikkert et litt lettere teppe på de varmeste sommerdagene enn man trenger når høsten og vinteren kommer krypende, så jeg ser ikke bort ifra at jeg må strikke et par stykker selv. Og i forskjellige størrelser.

Vi har vært glade for å ha flere. Jeg strikket et til Turnerose mens jeg var gravid, og så begynte jeg på et til før hun ble født og som jeg strikket ferdig mens jeg ammet (og ammet og ammet ;)), i tillegg fikk vi et hjemmestrikket av min ene tante og et tynt kjøpeullteppe av en annen tante. Alle ble mye brukt, og er faktisk i bruk fremdeles. Senere har jeg strikket et digert teppe til henne siden hun er så glad i babyteppene sine, men begynner å bli for lang for dem. Vi har også et tykkere vognteppe fra Røros-pledd. Så - mange tepper. :jepp: (Og nå strikker jeg enda et til mageboeren!)

Akkurat hentesett er det vel vanskelig å ha flere enn et av. :ler:

Ser ut som jeg kan strikke så mange jeg har lyst til. Til enhver anledning, temperatur og størrelse på babyen etterhvert som den vokser. Vognteppe må vi også ha, ja!

Hentesett får jeg nok vente med å strikke til etter UL ihvertfall, selv om jeg regner med at det blir mest nøytralt offwhite på det, uansett.

Dere er så flinke til å finne ut og forberede dere! Jeg vet ikke engang hva et babyteppe er.. :sjenert: Et lite teppe?

Skal forberede meg bra etter hvert altså. Lar det bare hvile litt til jeg har sett den lille og er litt mer sikker på denne graviditeten :fnise:

Ja, et lite teppe som man kan tulle babyen inn i :) Det er jo ikke noe hastverk med å forberede seg på sånt ennå. Man får ta det litt etterhvert, og spre utgiftene litt utover. Regner med at det går en del penger når man er førstegangsfødende og ikke har noe fra før.

Kos deg med ferien! :hoppe:

Takk, det gjør jeg! :klemmer:

Håper du koser deg med ferie jeg også :) Er vel bare fint å ha flere babytepper? :rodmer: Men enig i at det blir litt vanskelig med flere hentesett :fnise:

Ja, jeg koser meg masse! Går nok for flere babytepper, ja. Men hentesett får jeg heller bruke litt tid på å bestemme meg for enn å strikke flere :fnise:

God helg! :klemmer:

God helg, Trekkoppfuglen! :klemmer:

---

I dag når jeg stod opp hadde det kommet bittelitt snø på bakken, og det er visst meldt kaldere og snø ihvertfall til neste uke. Kanskje vinteren endelig er her? Jeg synes snø hører med i desember, uansett hva andre mener :jepp:

Bestilte meg et par mammabukser på Nelly for en stund siden og i går kom de. Prøvde de og likte de fleste (bestilte 5 stk for å prøve), men enn så lenge er ikke behovet så prekært, så jeg beholder kun den ene - Mamalicious Vita Jeggings. Mannen synes det var litt stas og gleder seg veldig til magen synes ordentlig. Enn så lenge er den noenlunde flat på morgenen (kanskje en liten kul nederst på magen), men om kvelden er den en god del mer oppblåst og jeg kan sikkert tas for å være en måned eller to lenger på vei :fnise:

Trener litt på yogaballen, og halebeinet oppfører seg fint nå som jeg har fri. Deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg synes også at i desember skal det være snø. Og jammen fikk vi en halv meter i natt :)

Nærmer seg 12 uker nå, herlig å være så nært? Er jo ikke store forskjellen på sannsynlig SA nå enn om en uke :)

M har forresten 2 tepper som er strikket. Et i en helt vidunderlig ull som ikke klør i det hele tatt. Brukte det til alt hele tiden. Også har vi et litt penere til vognteppe og som også ble brukt i bilen. Vi har ønsket et nytt til baby kommer, gjerne i samme ull som godteppet :)

Vi hadde sikkert 5 helseteppe og noen i fleece også. Helseteppene ble aldri brukt tror jeg og fleeceteppene ble brukt til underlag noen plasser...Vet i alle fall hva jeg ikke skal kjøpe denne gangen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mahareth

Godt å lese at halebein oppfører seg bedre i dag :)

Her får vi også 2-3 babytepper i gaver, og jeg strikket et også. Tror det vil holde.

Håper du får en flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med snø! :hjerte: Ingen snø å se her i Oslo enda, men i dag har det ihvertfall vært minusgrader og is på vannpyttene... :)

Jeg glemte å skrive hva slags garn som er brukt til teppene, ja. De jeg har strikket selv er i alpakka, og det vi fikk av tanta mi i merino. Begge deler er herlig mykt. Det jeg strikker nå er også i merino, som er litt mindre varmt enn alpakka. Alpakka er visstnok et av de aller varmeste ullfibrene. Tenker at et luftig (hullmønstret) teppe i merino er fint til de første månedene, skal jo ikke bli for varmt heller...

Jeg er kravstor på ull selv, jeg er atopiker og tåler ikke "vanlig" ull, må ha merino, alpakka eller kasjmir om jeg skal ha det mot huden. Ull/silke-blandinger er herlig, helst merino/silke. :)

Fine mammabukser! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også at i desember skal det være snø. Og jammen fikk vi en halv meter i natt.

Nærmer seg 12 uker nå, herlig å være så nært? Er jo ikke store forskjellen på sannsynlig SA nå enn om en uke.

M har forresten 2 tepper som er strikket. Et i en helt vidunderlig ull som ikke klør i det hele tatt. Brukte det til alt hele tiden. Også har vi et litt penere til vognteppe og som også ble brukt i bilen. Vi har ønsket et nytt til baby kommer, gjerne i samme ull som godteppet.

Vi hadde sikkert 5 helseteppe og noen i fleece også. Helseteppene ble aldri brukt tror jeg og fleeceteppene ble brukt til underlag noen plasser...Vet i alle fall hva jeg ikke skal kjøpe denne gangen.

Snøen ligger litt flekkvis her, men det er litt isete der hvor det har vært vann, så det er vel ikke lenge til det kommer mer som blir liggende :)

Ja, 12 uker er en magisk grense, og selv om jeg ikke har tenkt noe særlig på MA/SA, så vet jeg jo at sjansen har vært til stede og at mamma har opplevd det (vet ikke om sånt går i arv?). Så en liten lettelse er det ihvertfall :jepp: Og hver ny uke er et sted nærmere å få hils på Lille :rodmer:

Helseteppe tror jeg ikke vi kommer til å investere i. Foretrekker heller ull, silke og andre naturlige varianter.

Godt å lese at halebein oppfører seg bedre i dag.

Her får vi også 2-3 babytepper i gaver, og jeg strikket et også. Tror det vil holde.

Håper du får en flott helg :)

Ja, 3-4 stk skulle i grunn være nok :jepp:

God helg til deg også!

Herlig med snø! :hjerte: Ingen snø å se her i Oslo enda, men i dag har det ihvertfall vært minusgrader og is på vannpyttene... :)

Jeg glemte å skrive hva slags garn som er brukt til teppene, ja. De jeg har strikket selv er i alpakka, og det vi fikk av tanta mi i merino. Begge deler er herlig mykt. Det jeg strikker nå er også i merino, som er litt mindre varmt enn alpakka. Alpakka er visstnok et av de aller varmeste ullfibrene. Tenker at et luftig (hullmønstret) teppe i merino er fint til de første månedene, skal jo ikke bli for varmt heller...

Jeg er kravstor på ull selv, jeg er atopiker og tåler ikke "vanlig" ull, må ha merino, alpakka eller kasjmir om jeg skal ha det mot huden. Ull/silke-blandinger er herlig, helst merino/silke. :)

Fine mammabukser! :jepp:

Det blir straks litt mer julestemning med snø og is :jepp:

Alpakka og merino er herlig mykt. Svigermor strikker babyteppe i garnet Mandarin, som jeg tror er et bomullsgarn. Veldig mykt det også, men hullmønster i teppet innbiller jeg meg at det er mest til sommerbruk. Trenger noe i ull også, så det blir nok noe sånt jeg kommer til å strikke.

Mammabuksene ser og føles ut som vanlig jeans jeg pleier å bruke, så jeg er veldig fornøyd. Enn så lenge bretter jeg ned stoffstykket over magen, men blir godt å ha litt ekstra tøy på magen når det blir kaldt kan jeg tenke meg :)

Gratulerer med mammabukser og den voksende kulen ;) Er skikkelig stas når det begynner å vise.

Takk, og takk :) Det er litt stas, ja! Men enn så lenge er jeg ikke helt bekvem med at folk skal se på magen min hver gang vi treffes for å se om den har blitt større :fnise: Blir vel bedre når den blir litt mer "hard" og babyrund, enn myk som nå :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mammabuksene var kjempefine! Tror jammen jeg må ta meg en liten shoppingrunde på Nelly jeg også snart :) Men hvordan gjør man det med str da? Tar man utgangspunkt i den størrelsen man er før man ble gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 12 uker! Skjønner at familien klør etter å spre de glade nyhetene, men skjønner også godt at du vil si det personlig til din bestemor osv :)

Ha en fin søndag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...