Gå til innhold

Jeg skal ned 50 kilo!


frkmammatil3

Anbefalte innlegg

Hev meg på denne tråden og da føler jeg meg forpliktet til å følge opp... :)

Kom tilbake fra ferie forrige uke og hadde bestemt meg for at ferie var ferie og at jeg ikke skulle tenke så mye på kiloer og slikt. Viste seg at jeg hadde klart å holde vekta sånn omtrent til tross for late dager og mye god mat og drikke. Fornøyd med det! Ønsker å gå ned i underkant av 20 kilo og tenker ca 6-8 måneder.

Nå er det altså full fokus framover. Kjører på med sunt kostholdt, 5 måltider pr dag. Kutter alt av snop og junk og reduserer mengden raske karbohydrater til et minimum. Planlegger å veie meg èn dag pr uke og er veldig spent hva vekta sier på fredag.

Egentlig skulle jeg vel å målt meg også, men det gidder jeg ikke. Har funnet fram ei bukse som er råtrang nu, den henger jeg fram og så prøver jeg den om noen ukers tid. Da bør jeg kjenne om jeg har blir noen cm mindre :)

Glemte nesten å si at selv om jeg ikke har fått gjort noe med støttemedlemsskapet på treningssentret så gikk jeg en lang tur i går kveld!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For deg kan jeg se for meg at det er 2 årsaker til søtsuget ditt:

1) Du spiser for lite fett

2) Energiunderskuddet er for stort

Det er ikke noe krise å spise snickers og potetgull, men det gjør blodsukkeret mer "ustabilt" og kan trigge flere søtsug i fremtiden.

Du kan nok ha rett i begge deler.. kanskje du sjekker ut bloggen min, og gir meg en tilbakemelding? Der skriver jeg alt jeg spiser. Ser ofte på somebody at jeg har for høyt energiunderskudd. Men jeg er jo mett hele tiden? Og så drar det jo ned fordi jeg trener, og jeg har jo ikke lyst til å spise 1000 kcal ekstra bare fordi jeg har trent... Ikke så lett å forstå seg på dette :-)

Det viktigste er jo uansett at jeg klarer å stå i mot sjokolade og junk, at jeg ikke bare MÅÅÅ ha. Da er det jo mer "tillatt" å kose seg på en lørdag liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hev meg på denne tråden og da føler jeg meg forpliktet til å følge opp... :)

Kom tilbake fra ferie forrige uke og hadde bestemt meg for at ferie var ferie og at jeg ikke skulle tenke så mye på kiloer og slikt. Viste seg at jeg hadde klart å holde vekta sånn omtrent til tross for late dager og mye god mat og drikke. Fornøyd med det! Ønsker å gå ned i underkant av 20 kilo og tenker ca 6-8 måneder.

Nå er det altså full fokus framover. Kjører på med sunt kostholdt, 5 måltider pr dag. Kutter alt av snop og junk og reduserer mengden raske karbohydrater til et minimum. Planlegger å veie meg èn dag pr uke og er veldig spent hva vekta sier på fredag.

Egentlig skulle jeg vel å målt meg også, men det gidder jeg ikke. Har funnet fram ei bukse som er råtrang nu, den henger jeg fram og så prøver jeg den om noen ukers tid. Da bør jeg kjenne om jeg har blir noen cm mindre :)

Glemte nesten å si at selv om jeg ikke har fått gjort noe med støttemedlemsskapet på treningssentret så gikk jeg en lang tur i går kveld!

Du gjør det omtrent på samme måte som meg, så blir spennende å følge deg. Har du blogg/treningsdagbok kanskje? =)

Lykke til i alle fall =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 8 kilo!!! Jeg er så glad, og så stolt! Jeg vet at det er laaang vei å gå, men det føles mye lettere når man faktisk ser at vektnåla flytter på seg. Det har gått jevnt nedover, til tross for litt helgekos, og ikke alltid riktig sammensatt kosthold - så noe blir riktig i alle fall :tommelopp::vekt:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Jeg har gått ned 8 kilo!!! Jeg er så glad, og så stolt! Jeg vet at det er laaang vei å gå, men det føles mye lettere når man faktisk ser at vektnåla flytter på seg. Det har gått jevnt nedover, til tross for litt helgekos, og ikke alltid riktig sammensatt kosthold - så noe blir riktig i alle fall :tommelopp::vekt:

gratulerer! :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolle

Jeg har gått ned 8 kilo!!! Jeg er så glad, og så stolt! Jeg vet at det er laaang vei å gå, men det føles mye lettere når man faktisk ser at vektnåla flytter på seg. Det har gått jevnt nedover, til tross for litt helgekos, og ikke alltid riktig sammensatt kosthold - så noe blir riktig i alle fall :tommelopp::vekt:

Kjempebra :hoppe: Dette går rette veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nå fått nyheter som gjør at jeg ikke kan regne med å gå så mye ned i vekt de neste ni månedene +, men det betyr ikke at jeg ikke kan trene og være støttende til de tøffe medlemmene vi har i denne tråden! Jeg synes det er flott hvordan dere står på! Dere er alle fantastiske!!! Lykke til videre alle sammen :5:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått nyheter som gjør at jeg ikke kan regne med å gå så mye ned i vekt de neste ni månedene +, men det betyr ikke at jeg ikke kan trene og være støttende til de tøffe medlemmene vi har i denne tråden! Jeg synes det er flott hvordan dere står på! Dere er alle fantastiske!!! Lykke til videre alle sammen :5:

Gratulerer så mye :-) Koselig at du likevel heier på oss, og trening er jo fantastisk for forestående fødsel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig motivert av å lese. Treningen min stoppet dessverre helt opp i mai, men fra 1. aug. skal jeg begynne igjen.

Keep going strong, frkmammatil3 :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått nyheter som gjør at jeg ikke kan regne med å gå så mye ned i vekt de neste ni månedene +, men det betyr ikke at jeg ikke kan trene og være støttende til de tøffe medlemmene vi har i denne tråden! Jeg synes det er flott hvordan dere står på! Dere er alle fantastiske!!! Lykke til videre alle sammen :5:

Men det går an :)

Jeg er i siste måneden nå, og har tatt ned 20kg siden nyttårsaften :)

Bare passe på å få samarbeid mellom lege og fysioterapeut,så de kan finne et trygt program :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chevy

hoooho!

hatt min beste treningsøkt i hele år idag :D 30 minutter på ellipsemaskinen + sikkert 45 minutter eller mer (tror jeg) me styrke for ryggen som jeg har fått som program av fysioterapeuten :D herlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :-) Koselig at du likevel heier på oss, og trening er jo fantastisk for forestående fødsel :-)

Takk for det. Kommer nok ikke til å slutte med trening for det. Regner ikke med å gå noe særlig ned i vekt, men kan jo prøve å g minimalt opp i vekt uten at det blir helsefarlig for meg eller babyen :)

Men det går an :)

Jeg er i siste måneden nå, og har tatt ned 20kg siden nyttårsaften :)

Bare passe på å få samarbeid mellom lege og fysioterapeut,så de kan finne et trygt program :)

Wow... alt går an har jeg hørt ;) Fantastisk gjort av deg å fortsette treningen på en slik måte selv med den ekstra belastningen fra svangerskapet. (Tenker da mest på de siste månedene) Må uansett få hjelp av lege til å sette opp treningsprogram pga noen svakheter i ryggen. Vi får se hva han sier når jeg dukker opp der.

Endret av Shabana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør det omtrent på samme måte som meg, så blir spennende å følge deg. Har du blogg/treningsdagbok kanskje? =)

Lykke til i alle fall =)

Nei, jeg har ingen blogg eller treningsdagbok. Har du? Hvor finner jeg den i så fall?

Veide meg for første gang i dag. Ned 1,8 kg på en uke. Veldig fornøyd med det, vet selvfølgelig at det ikke er reelle kilo, kun vann og slikt, men det er veldig motiverende! Neste uke vil vel vise om det jeg gjør er rett :)

Endret av Sign
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slenger meg på denne tråden her :) Jeg har også en del kilo å kvitte meg med, så da tror jeg det kan være godt å komme innom denne tråden for inspirasjon og motivasjon :)

Har ikke veiet meg på en god stund, sist jeg veiet meg veide jeg rundt 100 kg. Jeg har blitt slankere siden sist jeg veiet meg, men det frister lite å gå opp på den der vekten vet dere.. Uniformsbeltet mitt har jeg hvertfall kunnet stramme inn et hakk eller to iløpet av de siste tre månedene, det er jo en start :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har vært på trening idag?

Jeg har hatt spinning i 60 minutter og så 20 min med styrketrening etterpå.

Da var jeg temmelig sliten etterpå, men følte meg veldig stolt!

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dere er kjempeflinke! Jeg merker at med mindre trening,får jeg mer lyst på godteri og brus - og det er vanskelig å stå i mot.

Men gleder meg til jeg får trent igjen,for det hadde jeg nok ikke klart nå,jeg må bare innse det. (tre uker til termin)

Stå på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

blir med her jeg og :) etter at jeg kom hjem fra ferie har alle trening og mat rutiner blitt ødelagt... jeg sliter litt med å klare å komme meg tilbake når jeg jobber istedenfor å gå på skole. blir mye mer fysisk sliten av jobben, og derfor blir det mye lettere å finne på unskyldninger.

men jeg vil fokusere på maten nå de siste ukene før jeg begynner på skole igjen, og si meg fornøyd med å trene 2 ganger i uken på sats.

veier nå 110 kg, har gått ned 5 kg siden mai. i første omgang er målet å gå ned til 99 kg. jeg merker at jeg ikke helt klarer å forholde meg til de store tallene, så jeg begynner her og tar resten etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicola

Jeg er 24 år og veier 107 kg. Jeg går bare opp...Er svært deprimert pga dette og det gjør at jeg spiser enda mer...Det er pga samboerskap at jeg har rast opp. Var normal og fin når jeg møtte min mann, Men nå har jeg bare forfallt. prøver HVER MANDAG å endre livsstil. Holder ut i to uker max, så er det påen igjen. Jeg greier det bare ikke....Har forsøkt så utallige mange ganger...

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengere...jeg kan ALT om kosthold og trening. Jeg har hjulpet mange ned i vekt. Det er ikke info om HVA jeg skal spise jeg trenger, men motivasjon. Den er der IKKE. Den er heller aldri langvarig om den ført kommer. Jeg er helt fortvilt...

Orker ikke mer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Jeg er 24 år og veier 107 kg. Jeg går bare opp...Er svært deprimert pga dette og det gjør at jeg spiser enda mer...Det er pga samboerskap at jeg har rast opp. Var normal og fin når jeg møtte min mann, Men nå har jeg bare forfallt. prøver HVER MANDAG å endre livsstil. Holder ut i to uker max, så er det påen igjen. Jeg greier det bare ikke....Har forsøkt så utallige mange ganger...

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengere...jeg kan ALT om kosthold og trening. Jeg har hjulpet mange ned i vekt. Det er ikke info om HVA jeg skal spise jeg trenger, men motivasjon. Den er der IKKE. Den er heller aldri langvarig om den ført kommer. Jeg er helt fortvilt...

Orker ikke mer....

Jeg kjenner meg litt igjen i situasjonen din, og for meg har det hjulpet å melde meg inn i VG's vektklubb. Har du tenkt gjennom hva det er som gjør at motivasjonen forsvinner så fort dersom den først kommer? Mitt hovedproblem har vært manglende tålmodighet, når resultatene ikke kom så raskt som forventet. Som mangeårig jojoslanker har jeg vært vant til å se raske resultater, så det å legge om kostholdet og tenke langvarig, gradvis vekttap, var en utfordring. En annen ting jeg vet som "ødelegger" motivasjonen, er hvis man går for hardt ut. Mitt beste tips må være å begynne med det mentale, tenk gjennom hvordan og hvorfor du har havnet der du er, hvorfor du vil ned i vekt og hva du kan gjøre for å endre livsstil. Husk at det hjelper mye å gjøre noen få endringer av gangen, du trenger ikke jogge 1 mil og bare spise kjempesunt hele tida for å gå ned i vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig viktig det siste der. Jeg har for eksempel bare gjort mindre endringer de siste månedene, og kun vært uten brus i en måned (har sprukket der ja) og likevel gått masse ned.

Ta det forsiktig - snik deg til å bli vant til det,på en måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...