Gå til innhold

Jeg skal ned 50 kilo!


frkmammatil3

Anbefalte innlegg

Ser det er mange slank sammen innlegg her, men ingen som skal ned så mye som meg.

Jeg er godt i gang med en sunnere livsstil, og har det helt klart hvordan jeg skal gjøre det. Det jeg må jobbe kontinuerlig med, er motivasjon. Til dette er det veldig greit å ha noen å utveksle erfaringer med.

Noen som slenger seg med? Du må selvsagt ikke ha 50 kilo overvekt... men ikke 10 heller :P

Jeg er by the way 176 cm, og veier nå 127 kilo. Har allerede gått ned 6 kilo :-)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil gjærne være med (huff, jeg føler jeg har sagt dette før ja :S)!

Jeg er 155 høy og veier nå 84kg, noe som er 24kg for mye, minst. Jeg vil tilbake i normalvektig tilstand, noe som vil si mellom 55 og 60 kg. Blir jeg 60 får jeg en bmi på 24, noe jeg virkelig vil tilbake til. Har begynt så smått med å trene (pause pga beinhinnebetennelse) og jobber sakte med sikkert med kostholdet. Er nok uten tvil godis og snacks som er min last!

At du allerede er nede 6 kg er jo supert, da er du på god vei! Jeg merker liten forskjell på vekten foreløpig, men jeg har hatt mine utskjeielser så er ikke rart.

Hvordan legger du opp mat og trening?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei =)

Her er det også sjokolade og snacks som har vært min største last. Cola har vært fiende nr 1. Sammen med ett turbulent liv, så ønsker man jo å "belønne" seg selv, noe som faktisk bare ender som straff, pga ødelagt kropp/helse.

Jeg spiser mellom 5-7 ganger om dagen. Frokost, mellom, lunsj, mellom, middag, mellom, kveldsmat. Det blir relativt ofte, og mange ganger rekker jeg ikke alle mellommåltidene. I tillegg prøver jeg å drikke nok vann, for å få renset kroppen og unngå å bli slapp.

Trening har jeg ikke kommet så godt i gang med enda. Men tenker nok det blir mye gåturer for min del. Spesielt i oppoverbakker. Jeg er medlem på treningssenter, så skal komme i gang å trene litt styrke også.

Jeg tenker at jeg bør trene annenhver dag til å begynne med, og øke på til aktivitet hver dag. En halvtimes tur har jeg alltids tid til, og med riktig kosthold blir det lettere å motivere seg til dette :-)

Hvordan tenker du å legge det opp da? Vanskelig når man blir forhindret i å være aktiv.. men mye kan gjøres med maten også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 kilo er litt av en oppgave. Stanser man ikke opp f.eks i det man passerer 100, og tenker "her må jeg gjøre noe, nå går det bare oppover!". Da hadde jo målet vært lettere å nå. Hva er det som får en til syvende og sist og bestemme seg, når man trossalt har gått oppover og oppover i lang tid? Eureka-opplevelser i form av diagnoser? At ingen klær fra noen butikker passer mer? At hverdagslige ting ikke lenger er tungt, men nesten umulig? Hva er på en måte pushet, som gjør at man begynner når man begynner?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til frkmammatil3

Jeg har gått ned femti kg to ganger, førti, tretti, tyve og ti forferdelig mange ganger. Har gått ned tre fire hundre kilo til sammen i mitt liv, men jeg er tilbake der jeg startet nok en gang. Det er ikke det å gå ned som er vanskelig, men det å bli der. Nå har jeg gitt opp og bare er som jeg er. :tristbla:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tynn og veier 105 kg. 127 kg hadde sikkert vært normalvekt for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 kilo er litt av en oppgave. Stanser man ikke opp f.eks i det man passerer 100, og tenker "her må jeg gjøre noe, nå går det bare oppover!".

Det er vel fordi kiloene ikke akkurat kommer over natta, det skjer så gradvis.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 kilo er litt av en oppgave. Stanser man ikke opp f.eks i det man passerer 100, og tenker "her må jeg gjøre noe, nå går det bare oppover!". Da hadde jo målet vært lettere å nå. Hva er det som får en til syvende og sist og bestemme seg, når man trossalt har gått oppover og oppover i lang tid? Eureka-opplevelser i form av diagnoser? At ingen klær fra noen butikker passer mer? At hverdagslige ting ikke lenger er tungt, men nesten umulig? Hva er på en måte pushet, som gjør at man begynner når man begynner?

i alle ! Så optimistisk du var da! Forstår virkelig ikke poenget med denne posten bortsett fra at du får lirket av deg noen gloser og vifte med pekefingeren?

TS gjør jo noe med kiloene.Det tar tid å få dem på og tid å få dem av.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt; Utrolig tøft av dere og stå fram med vekt!

Jeg kan gå ned 50kg og fremdeles være veldig levende for og si det slik.

Nå har mitt treningssenter vært stengt i tre uker og jeg fikk mail idag om at det var stengt på ubestemt tid og at alle kontrakter med oss kunder var opphørt.

Jeg var kommet godt igang men merker fraværet av trening nå.

Mandag skal jeg gå og melde meg inn på et annet senter.

Har tatt av 9kg, og gleder meg til og komme meg på trening igjen.

:hoppe:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig tøft av deg å stå fram :) Ønsker deg og alle andre som har tatt utfordirngen masse lykke til! :tommelsmil:

Jeg kan godt bli med jeg... 157 cm og 70 kg er mye har jeg skjønt.

Kan fort hende jeg melder meg litt ut med tanke på at jeg og mannen prøver å få et barn til, men det betyr ikke at jeg ikke kan spise sundt og trene fordet ;) Er nok også godteri, snacks og cola som er min største last... det er jo så godt jo!

:vinke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sjokolade, godis, en brus her og en brus der.... Jeg spiser sunt til måltidene nå, men er den forbaska "belønningen" som gjør at jeg sliter. Lang dag på jobb= lov å spise en sjokolade og drikke en cola. Tung oppgave som skal leveres = lov med en pose smågodt og chips. Spisst sunt en hel uke og ikke gått i sjkoladefellen = lov med en sjokolade og smågodt både fredag, lørdag, søndag og mandag osv osv. Det er noe dritt, ofte skjer det ubevist. Jeg vet ikke alltid at jeg har kjøpt godis før jeg kommer hjem :kjefte:

Kombinert med dårlige knær, fraværende trening, en del skader og div gjør at det tunge blir enda tyngre. Jeg er heldig, jeg ser mindre ut enn jeg faktisk er, men jeg føler det selv, kroppen har det tyngre og jeg vet det ikke er bra for meg i lengden selv om jeg ikke sliter med noe nå. For meg er det ikke utseende eller hva andre måtte tro og mene om meg, meg helsen. Jeg vet at selv om jeg trives i min kropp nå, trives nok ikke kroppen min med meg om noen år.

Målet er å komme i gang igjen med jogging 3-4 ganger i uken (må få nye sko og så begynne å trene meg opp igjen når benet mitt er bra), kutte kraftig ned på godis og brus (inkludert lettbrus) og jobbe med de stabile og hjemmelagde måltidene (minus all osten og creme fraishen :rodmer: )

Lykke til til oss! Flere som er med!?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med så mange svar. Føler jeg skulle svart en og en, men må bli ett kjapt innlegg siden jeg er kjempetrøtt.

Wake up call'n min har vært her i årevis, jeg har bare ikke klart å gjøre noe med det. Som de fleste vet, sitter det i hodet, og først nå er hodet mitt bearbeidet såpass mye at jeg har overskudd til å ta tak i dette. Jeg tenker ikke mest på utseendet lenger, men på helsa mi. Jeg vil være der lengst mulig for barna mine, og med 50 kilo overvekt forkortes livet mye, i tillegg til at man selvsagt vil ha mye mer problemer.

Er glad for alle dere som vil være med :-D Det vil bli tungt underveis, burde vel sette noe delmål kanskje?

Dagbok? hvor opprettes det da? Ganske ny på dette bruket, så har ikke kommet så langt. Men jeg har startet en blogg om akkurat dette. Det har jeg gjort ganske nylig, så den er ikke så innholdsrik. Men her er adressen for dere som har lyst til å ta en titt:

www.livsstilsendringminus50.blogg.no

Dagen i dag har gått supert, til tross for at jeg gruet for MR, og har hjulpet mamma med mange tunge tak. FØR hadde jeg garantert kjøpt med meg cola og sjokolade dit, og sikkert en cola og sjokolade, og til og med snacks på vei hjem :-P Er glad for at jeg kjørte rett hjem og laget meg biffsalat i stedet :-D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Henger meg på :) skal ned 20kg på lavkarbo kosthold og en god dose trening - med andre ord skifte livsstil!

Det betyr stopp på alt sukker og hvete, kutte KRAFTIG ned på karbohydrater, men spise mer fett og proteiner :) Med andre ord rent kjøtt/kylling/fisk, masse grønnsaker og sauser ;) ikke noe pasta/ris/potet/godteri ++

Har allerede begynt og merker forskjell på oppblåshet, energi og hud - herlig!! Har kjempestor tro på kostholdet, og har begynt å teste ut brød/pizzabaking uten hvete og sukker. Smakte helt fortreffelig og det med god samvittighet :):):)

Spennende å se hvordan dere andre gjør det :)

hva slags kosthold er dere på? Hvor mye trener dere?

Super tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss jeg skulle gått ned 50 kilo, hadde jeg veid like mye som da jeg ble født! 3,5 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal ned over 40 kilo og har gått tilbake på bloggen min: slankebloggen.blogg.no. Det er trist av vi er flere, men det er samtidig godt å kunne støtte hverandre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss jeg skulle gått ned 50 kilo, hadde jeg veid like mye som da jeg ble født! 3,5 kilo.

:roll:

Hva var poenget med det innlegget, da?

Hva med og gi oss andre litt støtte istedet for og fremheve deg selv og din "perfekte" vekt?

Kanskje var det ikke stygt ment, men det kan veldig fort virke provoserende for oss hvor vekta er et problem.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede begynt og merker forskjell på oppblåshet, energi og hud - herlig!! Har kjempestor tro på kostholdet, og har begynt å teste ut brød/pizzabaking uten hvete og sukker. Smakte helt fortreffelig og det med god samvittighet :):):)

Spennende å se hvordan dere andre gjør det :)

hva slags kosthold er dere på? Hvor mye trener dere?

Skal begynne på lavkarbo selv. Selv om jeg er en slikkmunn så er det faktisk vanskeligere for meg å holde meg unna brødvarer enn godis. Er veldig glad i pasta, ris og poteter. Derfor har jeg ofte spist mer av det + saus enn kjøtt :sukk: Men nå er det så mange fine tips og oppskrifter til bedre alternativer.

Du kunne ikke tenke deg å dele oppskriften til pizzadeigen vel?

Av trening er det dansing, sykling og pilates for min del.

Viss jeg skulle gått ned 50 kilo, hadde jeg veid like mye som da jeg ble født! 3,5 kilo.

Ja, var er vitsen med et slikt innlegg? Det er ganske klart ut fra overskiften at det sannsynligvis er overvektige personen innlegget er rettet mot... Kan bare snakke for meg selv, men slike kommentarer virker lett demotiverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt demotiverende, og negative innspill kan vi jo bare overse? Jeg tenker at det sitter folk bak, som kanskje sliter med andre problemer enn overvekt. Så her er kanskje en fin plass å få det ut, siden de IKKE sliter med akkurat det i alle fall :-) Jeg er i alle fall glad for at mitt største problem er overvekt, for det går det faktisk an å gjøre noe med :-)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...