Gå til innhold

Jeg skal ned 50 kilo!


frkmammatil3

Anbefalte innlegg

Er bare innom for å si at jeg heier på dere :duskedame: :duskedame: :duskedame:

Dere er kjempetøffe!! :tommelsmil:

Tusen takk :) Føler meg ganske tøff nå... hehe :) måtte det bare vare. Veien er lang å gå, så vi trenger flere til å heie på oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei :-)

Takk for pizzaoppskrift :-) Den blir nok prøvd ut etterhvert.

Jeg tåler heller ikke varmen så bra, svetten hagler og jeg føler meg uvel. Men samtidig vil jeg jo ha finvær :-) Kjekt med vifte på slike dager :)

Ellers har det gått supert i dag. Jeg gikk på tredemølle i 60 minutter!! Det har jeg ikke klart på månedsvis, og jeg føler virkelig at jeg er i gang nå. Trening både fredag, søndag og i dag :D

Vekta sto dessverre på det samme, men det løsner vel igjen :)

HEIA HEIA alle som er med :)

Dere er så flinke alle sammen!

Jeg har studert litt av hvert om trening; og vil bare si at selv om vekten står på det samme, trenger ikke det bety at dere ikke har gått ''ned''. Vil anbefale dere å bruke et målebånd ulike steder på kroppen også, i tillegg til å sjekke vekten! Ofte hvis man endrer kostholdet og kombinerer det med trening, vil man øke muskelmassen - og muskler veier mer enn fett - så vanligvis vil man se raskere resultater i reduksjon av antall cm rundt lår, mage etc enn en reduksjon i vekt! Ble kanskje litt surr dette, men håper dere forstår! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skya: Hurra for alle som har gjort store endinger! :skya:

bare lurer,er det noen av dere som er store, som heller ikke takler varmen bra? Jeg blir rett og slett dårlig av 18 grader + :(

Blir ganske slapp og får vondt i hode. Har jeg migrene så blir jo den verre av varmen. Matlysten er det så som så med, og da blir det lett å spise litt for "lette" mellom måltider.

Hei igjen dere :-)

Hvordan går det? Ser noen etterlyste pizzaOppskriften, så her kommer den:

4 egg

2 spiseskjeer kremfløte

1 teskje bakepulver

2 – 3 never revet ost

en klype salt

2 spiseskjeer olje

4 spiseskjeer soyamel

2 teskjeer JBKM

Kakk eggene og tilsett fløten sammen med bakepulveret. Bruk en kjøkkenmaskin / visp til å blande ingrediensene.

Tilsett soyamel, johannes og revet ost. Smak til med salt. Rør til du får en passe tykk blanding (slik du vil ha den). Tilsett gjerne mere mel om du ønsker en tykkere deig.

Hell deigen over på et stekebrett med bakepapir. Smør den utover i ønsket størrelse (klumpene du ser er osten, de vil smelte i ovnen)

Sett pizzabunnen inn i ovnen på 200 grader i ca. 15 minutter. Følg med underveis, slik at den ikke blir brent.

Legg på fyll, og stekes igjen frem til osten er gylden :-) Cirka 10min - følg med!

Fant oppskriften inne hos Fotballfrue.no. Kjempegod pizza! Smakte heldigvis ikke så mye egg som jeg trodde den ville.

TUSEN TAKK! Denne skal prøves på fredag når det er pizzakveld :klemmer:

Ellers ble det en ny sykkeltur på meg i dag, og det blir nok en til om noen timer. Veldig greit å ta levering og henting i barnehagen som en del av treningsøkta :D Har litt planer om å måle i dag... men gruer meg veldig! Har ikke vekt her og har ikke tenkt å kjøpe det heller. Er redd jeg blir for opptatt av vekta slik at jeg overser de andre viktige endringene som skjer i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ned!! :D Men jeg vil ned 15kg. Jeg veide 76kg for 3 år siden. Levde jo det glade singellivet med mye party og junk. Da jeg fikk meg kjæreste gikk jeg ned 8kg.. kun ved å legge om matvanene mine. holdt meg der i over et år, men nå?? nå har jeg gått opp 10!! Jeg veier 78kg, er 172høy og 24år! Jeg trenger såå hjelp. Er alt for lite kreativ på kjøkkenet, og føler meg ofte "stuck".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen med :) Anbwefaler deg å saumfare matblogger, da får man masse inspirasjon til rettter. Også underforumet her kan gi en del inspirasjn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får det med dere damer? Føler det er blitt litt slapt her inne nå :P Noe å oppdatere? Veiedager, treningfremgang, matfremgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal melde meg inn på Elixia neste uke.

En fordel at hun kan være med for og si det slik... :lol:

Igår skulle jeg ha jentungen til tannlegen, så jeg satte henne i vogna og gikk hjemmefra slik at jeg hadde litt dårlig tid og måtte gå fort.

Tannlegen ligger på andre siden av sentrum, og vi brukte 40 minutter og gå.

:)

Ellers har jeg lite og bidra med.

Kjenner det er vanskelig og "holde igjen" på utskeielsene når jeg nå har en treningspause, men prøver og tenke at nå er det viktigere enn noen gang og ikke la det skli ut.

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger med, men er på ferie. Går greit med matinntak, men blir ofte litt for lenge mellom måltidene. Jobber med saken. :)

Håper mange holder på selv om det er ferie :) jeg gikk en time på tredemølla både mandag, tirsdag og onsdag :) søndag gikk jeg i 40 minutter, og svømte 600 meter :) i dag har jeg trampet tusenfryd i over 8 timer :) Måtte bare motivasjon for trening vare :D

Blir borte ca en uke, så kommer sterkere tilbake da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg sånn. seks uker til terminen min, og det betyr at de ukene etter der,får jeg ikke lov å trene.

Fy søren jeg gruer meg,kommer til å gå opp i vekt igjen,frykter jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å gå så bra så :) du må fokusere på riktig og nok mat :) du kan jo gå tur, selv om du ikke kan hardtrene :) ønsker deg masse lykke til i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg syns dere er utrolig flinke! Kjempeinspirerende å lese denne tråden!

Selv har jeg gått ned 20 kilo, fra 90 til 70. Håpet er å komme ned til rundt 65kg. Det har tatt tid, ca 1.5 år. Jeg har lagt om kostholdet, men unner meg noe ekstra godt innimellom. Grunnet en ankel som gir opp ganske fort, er det begrenset hvor mye jeg får trent desverre. Men hender jeg er med på zumba, har treningssykkel hjemme og bruker rockering en del.

Kepp ut the good work ladies! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å endre vektmålet mitt. Fra 80kg ned til 100kg ned. Jeg ser hvordan folk, ikke bare her inne,men overalt, kaller de som veier 80kg (som var mitt opprinnelige mål) feite og ekle og jeg er så lei av å være den som er feit alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil alltid være folk som sier dumme ting, her inne får jo folk som veier 60kg også høre at de er feite. Tror det er bedre å ha flere delmål, så kan du etter hvert som du går ned finne ut hvilken vekt du trives med :) Det kan godt hende kroppen din trives med f.eks. 75 kg og at du trives med det, men det kan du ikke vite før du er nærmere det endelige målet :)

Jeg bare mener at for stort fokus på at det MÅ være 63 kg du veier til slutt kan ta fokuset vekk fra den utrolige jobben du gjør! Sett at du kommer deg til 65 kg, og så blir du frustrert og demotivert på grunn av to ørsmå kilo... Da er det bedre å fokusere på alt du får til og hvordan du har endra livsstil totalt! Det viktigste må jo være en sterk og sunn kropp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare ønske dere alle sammen lykke til jeg! Dere er kjempetøffe hele gjengen! :duskedame: :duskedame:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det vil alltid være folk som sier dumme ting, her inne får jo folk som veier 60kg også høre at de er feite. Tror det er bedre å ha flere delmål, så kan du etter hvert som du går ned finne ut hvilken vekt du trives med :) Det kan godt hende kroppen din trives med f.eks. 75 kg og at du trives med det, men det kan du ikke vite før du er nærmere det endelige målet :)

Jeg bare mener at for stort fokus på at det MÅ være 63 kg du veier til slutt kan ta fokuset vekk fra den utrolige jobben du gjør! Sett at du kommer deg til 65 kg, og så blir du frustrert og demotivert på grunn av to ørsmå kilo... Da er det bedre å fokusere på alt du får til og hvordan du har endra livsstil totalt! Det viktigste må jo være en sterk og sunn kropp.

ah,vel jeg er ikke helt der enda, men jeg vil ha det på lang sikt. Det ville vært mer ødeleggende å gå inn for å gå ned 80kg,men enda være i samme kategorien som før,og få samme behandling son før. Det er noe av det som gjør at jeg kan komme til å gi faen i alt "fordi jeg er jo feit likevel".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 kilo er en hel meg ! :sjokkert:

Noen spesiell grunn til at du føler at du måtte dele det i denne tråden?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spesiell grunn til at du føler at du måtte dele det i denne tråden?

Kanskje ikke rett måte å si det på, men som alltid sier jeg det som faller meg inn der og da.

Aldri tenkt over dette med slanking før, og i går slo det meg at de som driver på med dette virkelig må ha guts og engasjement! Det skal en del til for å fjerne en hel meg fra jordoverflaten.. så ja; ble imponert og sjokkert på samme tid. Herrejemi for noen viljesterke og bra damer det finnes der ute!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...