Gå til innhold

Jeg skal ned 50 kilo!


frkmammatil3

Anbefalte innlegg

Gjest Emo Fisk

Nå har jeg tidligere sagt at jeg ikke skal slanke meg mens jeg er gravid, og det skal jeg ikke heller, MEN; jeg legger om livsstilen nå!

Pga bekkenet kan jeg ikke gå, så trening er utelukket, men kutter karbohydratene så får vi se hva som skjer. Blir litt Lindberg fremover., Har fått høre at han er trygg når man er gravid :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hallohallo!:)

innom avogtil, med meg går ting sakte. vekta flytter seg såvidt,men jeg trener likevel:) tror det er min enda udiagnoserte kroniske lidelse som gjør at det går så seint.. nedtur!

men.. 60 kg skal likevel bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var 2 uker gått siden jeg "tok tak". Noterer meg -3,3 kg noe jeg er veldig fornøyd med. Synes selv jeg har vært veldig flink med maten, har fulgt planene mine når det gjelder måltidene. Når det gjelder trening..... ikke så mye av det, dessverre. Men til mitt forsvar skal det sies at det har vært to travle uker på andre områder :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dere er fantastisk flinke!

Selv har jeg ikke så mye jeg vil gå ned, men jeg sliter veldig med å ta grep om kostholdet samt å komme i gang med treninga igjen etter graviditet/fødsel. Føler meg slapp (både i mangel på energi og muskler) og daff og er skikkelig på sjokoladekjøret :tristbla: Jeg veit med meg sjøl at kostholdet gjerne bedrer seg når jeg har gode treningsperioder, men det er fryktelig vanskelig å finne overskudd til trening i den nye hverdagen, spesielt når formen er så langt fra der den var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger gjerne med her. Meldte meg inn i Kvinneguiden i dag og har startet treningsdagbok.

Jeg er i gang med livsstilsendring, med vekttap som bonus hadde jeg tenkt :)

Startvekt er 97,7 kg. og hvis denne livsstilsendringen går etter planen vil jeg gjerne ned til ca. 65 kg.

Er godt i gang med mer aktivitet og registrerer foreløpig mat og trening på vektklubben.no for å få litt mer føling på hvor mye av hva slags mat jeg og bør spise, og hvor mye trening som er nødvendig. Synes det hjelper meg mye nå i starten.

Jeg bor bra til for aktivitet i skog og mark, og er medlem av et treningssenter. Har vært støttemedlem i mange måneder nå, men i går var jeg i gang igjen, og det kjentes godt ut.

Jeg tenkte å ha veiedag på mandager, og kjenner at jeg gruer meg til første veiing allerede. Har så inderlig lyst at vekten skal ha gått ned litt, men frykter jo selvfølgelig den skal stå stille, eller at den har gått opp.

Jeg har tatt midjemål, og vurderer andre mål også, det er jo ikke alltid endringen vises på vekten. Satser jo ikke på en sånn turbo-nedgang denne gangen, men en rolig og VARIG endring. Det er hovedmålet i all fall. Første delmål for meg er ned til 90 kilo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem av dere har dagbok/treningsdagbok?

Hadde vært hyggelig å følge med noen av dere :)

God helg :goodbye:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Jeg kommer til å lage etter fødselen. Frem til da prøver jeg bare å være fornuftig.

Kommer til å legge ut linker til bok her når det kommer, og skal følge deg fremover Hazey :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til alle sammen :klemmer: Godt at dere tar i et ekstra tak for å forandre livet deres :jepp:

Jeg kommer tilbake her etter fødsel. Begynte så flott i januar og februar i år og trente for harde livet samtidig som jeg spiste sunt, men 2 mars brakk jeg låret og havnet i koma og fant ut at jeg var gravid, så jeg må nesten vente til beina har leget seg og poden er ute :fnise: Sees om 12 uker (ca) :vinke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en treningsdagbok, men den har ikke blitt oppdatert i det siste pga "ferie" med dobbel jobbing, så når jeg først har fri er jeg trøøøøøt og vil bruke tiden med venner og famile mens de er i byen. Det blir små turer og jeg prøver å jogge når jeg har dager emd helt fri, men det er mest for vedlikehold heller enn for å jobbe meg videre. Nå er det heldigvis bare en uke igjen med ekstremjobbing, så er det tilbake til hverdagen og åpning av treningsstudioet i bygget, så da er jeg tilbake ;) Fokuset får heller ligge på matvaner, måltider og det å faktisk bevege meg regelmessig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant en gammel dagbok i skapet mitt i dag, og fant ut at jeg har ønsket å gå ned i vekt siden jeg var 14! det er 7 år! det verste er egentlig at jeg hadde klart å holde vekten stabil siden jeg var 14, fram til jeg hadde en veldig dårlig periode for et år siden... jeg er egentlig bare skikkelig lei akkurat nå.

men det hjelper jo ikke akkurat det... skal på jobb i morgen, men på mandag skal jeg ta en ordentlig runde på sats. har og begynt å skrive ned hva jeg spiser igjen, tenker litt mer over hva jeg putter i munnen når jeg vet at jeg er nødt til å skrive det ned etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen! Så mange flotte innlegg, og så fint at så mange hiver seg på. Ser det er mange som satser på livsstilsendring, og det er såå bra!! Når man skal ned masse kilo, må man jo endre på ting, ellers havner man jo bare tilbake når man er ferdig med dietten man evt prøver å følge.

Det går litt opp og ned her. Det har vært to tøffe uker mentalt sett, og det merkes på kostholdet og treningen. Men det tar likevel ikke HELT av, slik det ville gjort før, og jeg har fortsatt fokus.

Jeg har ikke veid meg på en stund, men sist hadde jeg gått ned 8 kilo til sammen. Tviler egentlig på at jeg har gått ned mer, men det SKAL fortsette å gå nedover! Legen min har hatt ferie nå, og jeg kjenner jeg savner å gå dit, for å oppdatere. Da må jeg ta meg selv mer i nakken, om jeg sklir litt ut...

I morgen er det atter en mandag, og man har en plan!! hehe... uka som gikk kom jeg meg på trening kun EN dag! Det er veldig dumt, og det føles ikke bra til kroppen. Så i morgen håper jeg å komme skikkelig tilbake på den :-)

Bloggen min, for de som vil følge den er:

www.livsstilsendringminus50.blogg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg må bare si at dere er kjempeflink!jeg å som mange av dere har altfor på kroppen

og motivasjonen er ikke der i det hele tatt,så er vel ikke noe vits å begynne med

noe man vet man ikke gjennomfører!!

men jeg skal heie på dere andre damer..!!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere :-)

Hvordan går det? Ser noen etterlyste pizzaOppskriften, så her kommer den:

4 egg

2 spiseskjeer kremfløte

1 teskje bakepulver

2 – 3 never revet ost

en klype salt

2 spiseskjeer olje

4 spiseskjeer soyamel

2 teskjeer JBKM

Kakk eggene og tilsett fløten sammen med bakepulveret. Bruk en kjøkkenmaskin / visp til å blande ingrediensene.

Tilsett soyamel, johannes og revet ost. Smak til med salt. Rør til du får en passe tykk blanding (slik du vil ha den). Tilsett gjerne mere mel om du ønsker en tykkere deig.

Hell deigen over på et stekebrett med bakepapir. Smør den utover i ønsket størrelse (klumpene du ser er osten, de vil smelte i ovnen)

Sett pizzabunnen inn i ovnen på 200 grader i ca. 15 minutter. Følg med underveis, slik at den ikke blir brent.

Legg på fyll, og stekes igjen frem til osten er gylden :-) Cirka 10min - følg med!

Fant oppskriften inne hos Fotballfrue.no. Kjempegod pizza! Smakte heldigvis ikke så mye egg som jeg trodde den ville.

dette var vel ikke rette plassen å legge dette på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var vell noen her inne som etterlyste den pizzadeigen, så det var nok rett plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...