Gå til innhold

Jeg skal ned 50 kilo!


frkmammatil3

Anbefalte innlegg

ah,vel jeg er ikke helt der enda, men jeg vil ha det på lang sikt. Det ville vært mer ødeleggende å gå inn for å gå ned 80kg,men enda være i samme kategorien som før,og få samme behandling son før. Det er noe av det som gjør at jeg kan komme til å gi faen i alt "fordi jeg er jo feit likevel".

Du gjør ikke dette for alle andre, du gjør det for deg selv :) Selv om det finnes idioter der ute som vil tenke det samme uansett hva man veier, så vil du og kroppen din merke en forskjell! Kroppen din merker stor forskjell på om den bærer 80kg eller 130 (nå vet jeg ikke hva du veier så dette er kun eksempeltall) og helsen din vil bli mye bedre. Ikke bare nå, men i fremtiden. DET skal være din og min motivasjon :)

Jeg veier 84 kg, noe som er mye mindre enn andre i tråden, noen har kanskje min vekt som sitt mål eller delmål? Jeg vet at jeg ikke er feit, jeg føler meg ikke feit. Jeg er faktisk mer fornøyd med kroppen min nå enn jeg var når jeg veide 58kg siden jeg har vokst som menneske og lært å like meg selv uansett. Men jeg vet at de kiloene er kommet pga latskap, manglende trening og store mengder junk og godis, derfor vil jeg ut av mine dårlige vaner, trene mer og spise mer fornuftig. Jeg kommer fra en familie med hjerte og karsykdommer, jeg vil ikke gå i samme fellen som dem, derfor gjør jeg et tak for helsen min. Jeg har satt meg som mål å komme under 25 i bmi, jeg lå på 25 i bmi når min forrige fastlege sa jeg var feit og burde gå ned minst 10 kg. Jeg lo av han og tenkte at det kunne han drite i. Jeg vil fortsatt ikke ned der som den kødden ville ha meg, men jeg vil tilbake der jeg var sunn, frisk og rask. For meg handler det nå om helse fremfor hva andre måtte tro, mene og ønske. Jeg elsker meg selv, jeg syns jeg er sexy, selv om jeg har 25 kg for mye fordelt på min lille kropp på 155cm. Men føkk det, jeg vil bli sunnere og jeg vil fortsette å elske meg selv, det må du og alle andre her inne også tenke :klemmer:

Kanskje stopper jeg på 70, kanskje på 60, det er ikke tallene som er viktigst, men at jeg kan være fornøyd med insatsen og føle meg bedre og friskere. Kan jeg løpe hele svartediket i strekk og unne meg litt lakrisis uten å få dårlig samvittighet, DA er jeg der :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så mange fine innlegg her. Jeg støtter dere alle i at skalned ikke må bry seg om hva andre sier! Det er viktig å ha delmål, og se hvordan man vil trives underveis. Om du trives på 80 kilo skal du ikke bry deg med hva andre sier, og tenker. Og spesielt på nett slenges det mye dritt som er totalt unødvendig, MEN vi må lære oss å tenke at det er folk med andre problemer enn overvekt, som gjerne vil hevde seg - fordi de i det "minste" har kontroll på vekta.

Jeg har kommet hjem fra ferie, og du verden så godt! Selv om jeg følte meg ganske usunn, så har det gått mye bedre enn det ville gjort før. Og jeg har vært ganske aktiv, men trodde at jeg nok hadde gått opp i vekt. MEN jeg hadde faktisk gått ned 300 gram :-) Og nå er det fullt kjør, trening i går - 60 minutter på tredemølle, og forhåpentligvis blir det trening i dag også. I tillegg er jeg ganske aktiv hjemme, for å få unna alt etter turen, og generelt husarbeid. Dette hadde jeg ikke klart, om det ikke var for at jeg spiser bra, og er aktiv. Det er veldig deilig å kjenne positiv virkning av riktig koshold og trening!!

Jeg har også meldt meg inn på somebody.no - så jeg får oversikt over kcal jeg putter inn, og hva jeg forbrenner. Et veldig greit verktøy synes jeg, så ikke alt går på kanskje og ca. Der får jeg også vite hvordan det ligger an med fett, protein og karbohydrat inntaket :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem og grattis med nedgang :) Jeg har nettopp hatt 40 minutters intervaltrening (10 oppvarming, 20 interval og 10 nedtrapp) og er på vei i dusjen. DEILIG!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer så klart til å se det an, men jeg gjør det for MEG SELV ja - og jeg må vurdere min mentale helse,og min innstilling til ting selv. Men det kommer forhåpentligvis etter hvert.

Men for å prøve å forklare, det ville gjøre mer skade om jeg har gått ned til 80, føler meg komfortabel, og så får jeg en sånn "feita" kommentar, enn hvis jeg fikk den nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve og få jentungen og meg ut av døra tidlig i morra slik at jeg kommer meg på spinning som begynner kl 10 i morra.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 165cm. (BMIen min står under tickeren.....)

Jeg har riktignok veldig kraftig beinbygning,så om 70-75kg passer kroppen bedre,så finner jeg det ut etterhvert.

Endret av SkalNED
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michelle82

Jeg er 165cm. (BMIen min står under tickeren.....)

Jeg har riktignok veldig kraftig beinbygning,så om 70-75kg passer kroppen bedre,så finner jeg det ut etterhvert.

Men høyden din står ikke... Klarer du å gå ned 50 kilo så skal de 20 ekstra være greie, hvis du vil gå den mer.

Endret av Michelle82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke :-) det er bare å stå på, så kommer vi i mål til slutt :-)

Jeg har gjort masse husarbeid i dag, rydding etter ferien også har man jo 3 barn - og de har masse besøk. Så det er stadig noe å ta tak i. Men i kveld kom jeg meg på trening, og gikk 40 minutter på tredemølla. Jeg hadde bestemt meg for 60, men det var for sent på dagen tror jeg... var så sliten, og hadde så vondt, så jeg tenkte at det var lurere å avslutte enn å tyne meg.

Kanskje jeg klarer 60 i morgen igjen? :-)

I følge somebody ligger jeg i dag 886 kcal under mitt dagsbehov i dag, og jeg har spist rikelig :-)

Nå har jeg hatt bloggen en stund, så kanskje flere vil inn å se?

www.livsstilsendringminus50.blogg.no

Samlet vekttap fra jeg startet er nå 6,3 kilo - og i morgen skal jeg veies hos legen min igjen, og måles. Alltid spennende det. Etter timen i morgen har hun 3 uker ferie, så da må jeg følge opp og være streng med meg selv - så det ikke sklir ut. Jeg ønsker å ha som mål å gå ned 3 kilo de ukene hun er borte, og det må jeg vel få til? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg går ned 50 kg så dør jeg, så nei.

Det hadde jo vært veldig dumt... så da trenger du kanskje ikke henge på denne tråden? :-D Heldige deg :-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det hadde jo vært veldig dumt... så da trenger du kanskje ikke henge på denne tråden? :-D Heldige deg :-)

Sorry. Bare kjeda meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss jeg skulle gått ned 50 kilo, hadde jeg veid like mye som da jeg ble født! 3,5 kilo.

Da er du undervektig da, med andre ord, så lenge du ikke er rundt 53cm lang da, noe jeg tviler på at du er :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry. Bare kjeda meg.

Går fint, tar det ikke til meg jeg... men mange med overvekt er utrolig sårbar for slike kommentarer, og det har vært en del av dem siden tråden startet :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du undervektig da, med andre ord, så lenge du ikke er rundt 53cm lang da, noe jeg tviler på at du er :D

Jaha? Hvis man veier 53 KG og er 53 cm lang har man en BMI på 188.68, så ganske langt fra undervektig. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Ville bare si at jeg heier på dere! :duskedame:

Dere er virkelig en inspirasjonskilde når jeg nå skal begynne å trene igjen. Siden jeg går på noen piller nå som gjør at jeg går lettere opp i vekt må jeg virkelig begynne å trene igjen og passe kostholdet mitt.

Jeg har nok ikke mye å bidra her siden jeg skal ned pittelite og bare vil holde meg i form, men jeg kommer gjerne innom og leser :skravle: Lykke til damer! :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er du undervektig da, med andre ord, så lenge du ikke er rundt 53cm lang da, noe jeg tviler på at du er :D

Er man undervektig om man er høyere enn 53 cm og veier 53,5 kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er 19 år, 167 cm og 83 kg... var normalvektig før, men de siste tre årene har jeg gått opp 22 kg... Har som mål å veie mellom 60-65, da jeg har en ganske tykk benbygning, noe som gjør at jeg er kraftigere og tyngre enn andre...

For 10 kg siden har jeg tenkt at jeg må begynne å slanke meg litt, men det er noe i hodet mitt som bare ikke klarer å bare ete sunt og begynne å trene (noe jeg misliker STERKT).. jeg er altfor glad i snop, søtsaker og god mat :/

Familien min sier til meg at jeg har lagt på meg, må begynne å trene osv.. noe som ikke hjelper på selvtilliten min, da den er rimelig dårlig fra før av...

Kjæresten min derimot er veldig støttende og snill :)

Noen som har tips om hvordan få motivasjon til å gå ned i vekt?

Blir veldig inspirert av å lese innleggene deres! Ser opp til dere som faktisk har klart å begynne å leve et bedre liv og allerede mistet noen kilo! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chevy

hallo igjen! flott at tråden er aktiv:) nå hiver jeg meg på igjen etter ferien, og er på lavkarbo dag 1 igjen:) denne gangen skal jeg være strengere med kunstig søtning, og prøve og begrense det til helgene slik som med vanlig snop:) håper det får fortgang i vektnedgangen.. det har gått altfor tregt tidligere.. men så har jeg spist mye atkins og andre erstattere. skal til legen imorgen, er under utredning for noe de ikke finner utav.. håper på fremgang med det også, tror jeg hadde gått ned raskere med riktig behandling :)

vi får se, nå er ihvertfall jeg aktivt her igjen:) dagens vekt: 140 (grøss og gru) .. reisen er lang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...