Gå til innhold

Jeg skal ned 50 kilo!


frkmammatil3

Anbefalte innlegg

Nå som helgen er her merker jeg at jeg får dårlig samvittighet. På en måte ønsker jeg å ha en kveld hvor jeg faktisk kan unne meg det jeg vil, samtidig kommer da den dårlige samvittigheten for det jeg har gjort feil i uken. Det værste er at jeg sammen med dårlig samvittighet tar meg selv i å tenke belønning. Jeg var flink i går, da kan jeg skjeie ut i dag, jeg har stått en hel dag på jobb i høye heler, da kan jeg unne meg noe godt som trøst... Tankegangen er farlig og det værste er at utskjeielsene mine denne uken er MYE mindre enn vanlig. Jeg har kjøpt en melkerull og en karamello, samt litt lakrisis. Tidligere har jeg gjerne spist to bokser lakrisis på en uke, samt en sjokolade hver dag på jobb. Langt å gå, men fremgangen er der, da er det forbaska at jeg tenker som jeg gjør og har disse innvendige diskusjonene med meg selv :kjefte:

Snittet mitt for uken er 1671 kalorier dagen, så uken har ikke vært så ille som jeg hadde tenkt i utgangspunktet, jeg så for meg mye mer! Merker at det å lage mat selv og faktisak tenke over mellommåltider hjelper på :) Det er forskjell på baks laks til middag og skyr til mellommåltid og mine tidligere frossenpizza sammen med en sjokolade eller annet tull til mellommåltid!

I kveld blir det tortilla til middag, da ligger jeg på 1371 i kaorier for dagen (Ett halvt grovt frokostrundstykke med salat, tomat, agurk og salami til frokost, sammen med en pære og en halv liter juice, en skyr og en ny pære til mellommåltid, 2 tortilla med fyll og masse vann), så jeg ligger faktisk under det jeg bør få i meg. Får se om det blir en tortilla til eller om jeg unner meg litt is :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er bare så glad for at jeg har kutta ut cola hver dag.

Tidligere drakk jeg minst en 0,5 liters flaske hver dag, nå drikker jeg veldig sjeldent brus utenom lørdager.

Da drikker jeg cola zero eller pepsi max.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som helgen er her merker jeg at jeg får dårlig samvittighet. På en måte ønsker jeg å ha en kveld hvor jeg faktisk kan unne meg det jeg vil, samtidig kommer da den dårlige samvittigheten for det jeg har gjort feil i uken. Det værste er at jeg sammen med dårlig samvittighet tar meg selv i å tenke belønning. Jeg var flink i går, da kan jeg skjeie ut i dag, jeg har stått en hel dag på jobb i høye heler, da kan jeg unne meg noe godt som trøst... Tankegangen er farlig og det værste er at utskjeielsene mine denne uken er MYE mindre enn vanlig. Jeg har kjøpt en melkerull og en karamello, samt litt lakrisis. Tidligere har jeg gjerne spist to bokser lakrisis på en uke, samt en sjokolade hver dag på jobb. Langt å gå, men fremgangen er der, da er det forbaska at jeg tenker som jeg gjør og har disse innvendige diskusjonene med meg selv :kjefte:

Snittet mitt for uken er 1671 kalorier dagen, så uken har ikke vært så ille som jeg hadde tenkt i utgangspunktet, jeg så for meg mye mer! Merker at det å lage mat selv og faktisak tenke over mellommåltider hjelper på :) Det er forskjell på baks laks til middag og skyr til mellommåltid og mine tidligere frossenpizza sammen med en sjokolade eller annet tull til mellommåltid!

I kveld blir det tortilla til middag, da ligger jeg på 1371 i kaorier for dagen (Ett halvt grovt frokostrundstykke med salat, tomat, agurk og salami til frokost, sammen med en pære og en halv liter juice, en skyr og en ny pære til mellommåltid, 2 tortilla med fyll og masse vann), så jeg ligger faktisk under det jeg bør få i meg. Får se om det blir en tortilla til eller om jeg unner meg litt is :)

Du har jo virkelig gjort endringer!! Små skritt fremover i riktig retning. Jeg snublet, og falt mange ganger før jeg kom inn i den rutinen jeg har nå. Dette med belønning er svært vanskelig, fordi vi lager dem jo selv.. og i utgangspunktet er det jo en straff, vi blir tyngre, og kroppen har det ikke godt.

Hvor legger du inn det du spiser, og får opp kcal snitt for uken? :-) OG er det mye jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare så glad for at jeg har kutta ut cola hver dag.

Tidligere drakk jeg minst en 0,5 liters flaske hver dag, nå drikker jeg veldig sjeldent brus utenom lørdager.

Da drikker jeg cola zero eller pepsi max.

0,5 liter pr dag er jo "ingenting" hehe... selv drakk jeg 2-3 liter cola hver eneste dag :(

:vekt:

Men nå har jeg ikke drukket cola på 2 uker!!! :-D Både forrige helg, og denne helga har jeg valgt å drikk Bris med mango og papaya.

Du har vært kjempeflink, som har kuttet det ut :-) Jeg VET det er vanskelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolle

Flinke dere er :klemmer: 50 kg er masse, så jeg synes at det står respekt av å sette i gang endringer for å kunne gå ned i vekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mat på data, genialt program! Er gratis, så bare putter man inn det man spiser, enten det er varer eller retter man komponerer selv. Ikke helt nøyaktig, så man må gjerne legge inn ligende produkter av det man faktisk bruker (Skyr legger jeg f.eks inn som cottage cheese, minsker bare mengden så jeg får rett kalorimengde (160gram skyr blir ca 100gram CC).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mat på data, genialt program! Er gratis, så bare putter man inn det man spiser, enten det er varer eller retter man komponerer selv. Ikke helt nøyaktig, så man må gjerne legge inn ligende produkter av det man faktisk bruker (Skyr legger jeg f.eks inn som cottage cheese, minsker bare mengden så jeg får rett kalorimengde (160gram skyr blir ca 100gram CC).

Finnes det meste av matvarer der da? Feks div typer brød? Hmm.. laste ned å se kanskje :-) Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist to troika!!!! Føler kjempedårlig samvittighet, samtidig har jeg vært flink og spist sunt og trent hele uka, skal ned en del jeg også.. Så flinke dere alle er!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chevy

Jeg skal ned 60-70 kg og har holdt på med lavkarbo i 6 mnd. Er på ferie nå,og da har jeg hoppet av lavkarbo for en uke. Er tilbake på kuren neste uke! Har gått ned 11 kg til nå,og trives på på denne livsstilen. Neste ferie ser jeg at jeg nok kan klare meg fint på dette også i utlandet- fordelene er jo så mange- og jeg visste liksom ikke helt hvordan de ville bli på reise. klart,jeg kunne kuttet karboene nå på ferie igjen men de første dagene med karboabstinenser er så vonde,så jeg tar det når jeg kommer hjem. På lavkarbo holder blodsukkeret seg jevnt og jeg får ikke den ulvehungeren jeg har våknet med noen dager nå.. Jeg skal holde på med det kostholdet resten av livet - så vi får håPe at de 60 kiloene forsvinner med tiden. :) flinke dere er alle sammen!

Endret av Chevy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned 60-70 kg og har holdt på med lavkarbo i 6 mnd. Er på ferie nå,og da har jeg hoppet av lavkarbo for en uke. Er tilbake på kuren neste uke! Har gått ned 11 kg til nå,og trives på på denne livsstilen. Neste ferie ser jeg at jeg nok kan klare meg fint på dette også i utlandet- fordelene er jo så mange- og jeg visste liksom ikke helt hvordan de ville bli på reise. klart,jeg kunne kuttet karboene nå på ferie igjen men de første dagene med karboabstinenser er så vonde,så jeg tar det når jeg kommer hjem. På lavkarbo holder blodsukkeret seg jevnt og jeg får ikke den ulvehungeren jeg har våknet med noen dager nå.. Jeg skal holde på med det kostholdet resten av livet - så vi får håPe at de 60 kiloene forsvinner med tiden. :) flinke dere er alle sammen!

11 kilo er jo kjempebra :) Når man er på ferie blir det vel litt annerledes uansett hvordan man spiser i hverdagen, blir det ikke? Vi reiser snart, og jeg er veldig spent på hvordan jeg skal klare å gjennomføre det opplegget jeg har begynt på. Men vi skal være borte bare en uke, så det blir jo ikke lenge uten rutinene uansett.

MEN målet mitt er å holde på rutinene, så godt jeg klarer. Litt mer kos, men ikke alle dagene. Kanskje det blir litt is i varmen, og om vi spiser ute kan jeg jo velge sunne varianter :-) Ikke drikke cola i alle fall!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, håper det er lov å hive seg på :)

Kanskje dette er veien å gå, å ha noen støttespillere og medsvorne på KG. Jeg har som mål å gå ned 20-25 kg i løpet av ca ett år. Er 167 cm høy og veier i dag 87 kg. Kommer til å følge et opplegg med "normal" mat, men å være veldig bevist hva jeg spiser. Kutte raske karbohydrater uten å gå på LCHF diett. Være obs på kalorier uten å nødvendigvis telle dem.

Kanskje ikke det ideelle tidspunktet å starte på, er inne in min andre ferieuke og det er litt vanskelig å være flink når man er på reise og spiser en del ute.

Men tenkte at det kunne være forpliktende å starte her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh...

Vært ute og gått meg en tur nå.

Gikk en halvtime, planen var lengere, men så åpnet himmelen seg og det kom en del regn.

Dårlig gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette drittværet ja! Jeg så det var meldig fint vær på både yr og storm og hadde planer om å endelig få litt sol på kroppen, men neida, her er det overskyet og kaldt :kjefte:

Satser på å få varmen i meg med å gå til jobb, en tur på ca 32 min når jeg går fort. Nye sko er også kommet i posten i dag, krysser fingrene for at de passer, da kan jeg gå på tur i kveld og starte prosjektet med å gå dem inn før jeg begynner på an igjen med joggingen!

Har foresten regnet ut snittet mitt for uken, ligger på ca 1838 kalorier i snitt for dagen, noe som er lavere enn jeg hadde trodd.

Endret av Lykkelitenen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bare lurer,er det noen av dere som er store, som heller ikke takler varmen bra? Jeg blir rett og slett dårlig av 18 grader + :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chevy

bare lurer,er det noen av dere som er store, som heller ikke takler varmen bra? Jeg blir rett og slett dårlig av 18 grader + :(

Jg får hodepine og blir så slapp at jeg dævver:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke annet enn at jeg svetter, men jeg har alltid svettet lett, selv før jeg ble stor, så det er nok ikke det som er skylden.

I dag har jeg vært preget av litt for lite mat, noe jeg merker tar på, er dødssliten! Spiste en skyr til frokost (Litt over 10), knasket melon, nektariner og gullerøtter frem til jeg spiste en liten pizza (dr. öetker med kylling) til middag før jobb (spist ca klokken 14.30), 150 gram sukkererter på jobb. Glemte min faste jobbskyr, så var sulten når jeg gikk der i fra. Nå skal jeg møte en venninne og spise vårruller. Ikke særlig sunt, men jeg har regnet på at om jeg begrenser meg til 4 stykker vil jeg ligge på 1566 kalorier totalt for dagen, det åpner for at jeg kan spise både frukt og grønnsaker senere på kvelden om jeg føler behov for det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere :-)

Hvordan går det? Ser noen etterlyste pizzaOppskriften, så her kommer den:

4 egg

2 spiseskjeer kremfløte

1 teskje bakepulver

2 – 3 never revet ost

en klype salt

2 spiseskjeer olje

4 spiseskjeer soyamel

2 teskjeer JBKM

Kakk eggene og tilsett fløten sammen med bakepulveret. Bruk en kjøkkenmaskin / visp til å blande ingrediensene.

Tilsett soyamel, johannes og revet ost. Smak til med salt. Rør til du får en passe tykk blanding (slik du vil ha den). Tilsett gjerne mere mel om du ønsker en tykkere deig.

Hell deigen over på et stekebrett med bakepapir. Smør den utover i ønsket størrelse (klumpene du ser er osten, de vil smelte i ovnen)

Sett pizzabunnen inn i ovnen på 200 grader i ca. 15 minutter. Følg med underveis, slik at den ikke blir brent.

Legg på fyll, og stekes igjen frem til osten er gylden :-) Cirka 10min - følg med!

Fant oppskriften inne hos Fotballfrue.no. Kjempegod pizza! Smakte heldigvis ikke så mye egg som jeg trodde den ville.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :-)

Takk for pizzaoppskrift :-) Den blir nok prøvd ut etterhvert.

Jeg tåler heller ikke varmen så bra, svetten hagler og jeg føler meg uvel. Men samtidig vil jeg jo ha finvær :-) Kjekt med vifte på slike dager :)

Ellers har det gått supert i dag. Jeg gikk på tredemølle i 60 minutter!! Det har jeg ikke klart på månedsvis, og jeg føler virkelig at jeg er i gang nå. Trening både fredag, søndag og i dag :D

Vekta sto dessverre på det samme, men det løsner vel igjen :)

HEIA HEIA alle som er med :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...